اولین تصاویر از کابین نسل جدید کوروت C8

کوروت خودروی الهام‌بخش و پرچم‌دار شورولت و جنرال موتورز است. متأسفانه کابین این خودرو تا به امروز منعکس‌کننده‌ی وضعیت کوروت به عنوان یکی از محصولات پیشروی این خودروساز نبوده است.


البته این موضوع در حال تغییر است زیرا اولین تصاویر جاسوسی از کابین نسل جدید کوروت 2020 منتشر شده و کاملاً نویدبخش نشان می‌دهد. بخش داخلی کوروت جدید لوکس‌تر از نسل‌های قبل بوده و شاهد متریال باکیفیت و طراحی بسیار بهتری هستیم.


راننده‌ی این خودرو شاهد غربیلک فرمان دو پره‌ی جدیدی خواهد بود که چرم و کروم و البته نشان جدید کوروت آن را در آغوش گرفته است. فرمان مورد اشاره پدال‌های آشنا و البته دسته راهنمای ارزان‌قیمتی دارد اما در روی آن می‌توان کنترل‌های جدیدی را دید که برای عملکردهای گوناگون همچون کروز کنترل و گرم‌کن فرمان بکار می‌روند.

پشت فرمان نیز پشت آمپرهای دیجیتال کاملاً جدید بکار رفته که نسبت به پشت آمپرهای نسل فعلی چندین پله ارتقا یافته‌اند. اگرچه به نظر می‌رسد این پشت آمپرها ابعاد بزرگی داشته باشند اما شورولت تصمیم گرفته برخی چراغ‌های هشدار سنتی را روی پلاستیک بخش راست پشت آمپرها اضافه کند.


نکته‌ی بعدی صفحه‌نمایش سیستم اطلاعات سرگرمی است که ظاهراً بزرگ‌تر از 8 اینچ بود و در نسل فعلی کوروت هم بکار رفته است. زیر صفحه‌نمایش نیز اهرم چرخانی است که بخشی از آن توسط چرم پوشانده شده است.

چیز زیادی درباره سیستم اطلاعات سرگرمی کوروت جدید نمی‌دانیم اما کادیلاک XT4 نیز دارای این نوع سیستم با اهرم چرخان است. البته سیستم بکار رفته در کوروت متفاوت است زیرا فاقد دکمه‌های میانبر برای سیستم صوتی، گوشی و ناوبری می‌باشد. اگرچه کوروت فاقد دکمه‌های میانبر مشابه کادیلاک است اما دکمه‌ی منوی اصلی و اهرم کنترل صدا در آن وجود دارد. این دکمه‌ها بین پشت آمپرها و سیستم اطلاعات سرگرمی نصب شده‌اند.


در سمت چپ کنترلر هم کنترل‌های دکمه گیربکس اتوماتیک وجود دارد. این بخش طراحی مشابه محصولات لامبورگینی داشته و در مقایسه با نسل فعلی کوروت تغییرات زیادی را نشان می‌دهد.

هر دو کنترل یاد شده در کنسول مرکزی جدیدی قرار گرفته‌اند که فاقد پلاستیک‌های ارزان نسل فعلی می‌باشد. یکی از متمایزترین ویژگی‌های کابین نسل جدید کوروت تقسیم کنسول به دو بخش است. سمت راننده به عنوان استراحت گاه دست عمل می‌کند درحالی‌که بخش دوم با زاویه‌ای مناسب به داشبورد می‌رسد.


بخشی از کنسول دارای صفحه‌نمایش بسیار کوچکی است که ظاهراً تنظیمات دما را نشان می‌دهد. زیر آن نیز کنترل‌های سیستم تهویه مطبوع و دکمه‌های گرم‌کن و سردکن صندلی نصب شده‌اند.

صندلی‌های مشاهده شده در این نسخه پروتوتایپ دارای پوشش چرم مشکی بوده و از بالشتک‌های زیادی بهره می‌برند. صندلی‌ها همچنین دارای دوخت‌های قرمز و فریم فیبر کربنی هستند.


از آنجایی که کوروت جدید برای اولین بار دارای طراحی پیشرانه وسط خواهد بود بنابراین فضای ذخیره‌ای پشت صندلی‌های جلو جای خود را به پوشش جدید داده است. خود صندلی‌ها نیز از یکدیگر جدا شده‌اند.


این استایل لوکس و سطح بالا حتی در پانل درها نیز دیده می‌شود زیرا آن‌ها دارای همان متریال کنسول مرکزی هستند. در روی درها بلندگوی سیستم صوتی Bose، دستگیره‌های فشاری و عناصر متالیک اطراف دکمه‌های بالابر شیشه‌ها دیده می‌شود.

کابین تنها ویژگی جدید کوروت 2020 نیست زیرا این خودرو دارای طراحی ظاهری بسیار متفاوتی خواهد بود. تصاویر جاسوسی قبلی نشان داده‌اند C8 نمای جلوی گیراتری خواهد داشت که بخش مرکزی V شکل آن توسط ورودی‌های بزرگ هوا احاطه شده است. این خودرو همچنین از اسپلیتر جلو و چراغ‌های نازک‌تر سود خواهد برد.


در بخش پروفایل جانبی هم تغییرات زیادی وجود دارد که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به کاپوت کوتاه‌تر و بدنه‌ی زاویه‌دارتری اشاره کرد که هوا را به سمت ورودی‌های بزرگ هوا هدایت می‌کند. نمای عقب کمی تکاملی بوده زیرا از اسپویلر جدید و دیفیوزری نصب شده در مرکز خودرو سود می‌برد. در این بخش چهار خروجی اگزوز هم دیده می‌شود.

شورولت اشاره زیادی به مشخصات فنی کوروت جدید نکرده اما خبرهای پیشین نشان می‌دهند این خودرو از فریم فضایی آلومینیومی و برخی متریال فیبر کربنی و منیزیمی برای کاهش وزن سود خواهد برد. علیرغم استفاده از این مواد، انتظار می‌رود C8 سنگین‌تر از نسل فعلی باشد.


البته برای خنثی کردن وزن اضافی انتظار داریم پیشرانه‌ی 8 سیلندر 6.2 لیتری خودرو ارتقا یابد. این پیشرانه می‌تواند با یک گیربکس 8 سرعته دوکلاچه همراه شود اما برخی هم می‌گویند احتمال عرضه با گیربکس دستی هم وجود دارد.

اگرچه استفاده از پیشرانه‌ی 8 سیلندر بسیار محتمل به نظر می‌رسد اما بقیه‌ی پیشرانه‌ها کمی مرموز نشان می‌دهند. البته شایعات نشان داده‌اند احتمال استفاده از یک پیشرانه‌ی جدید 8 سیلندر 5.5 لیتری در دو نسخه‌ی تنفس طبیعی و توئین توربو وجود دارد.

برخی خبرگزاری‌ها می‌گویند پیشرانه‌ی 8 سیلندر 5.5 لیتری تنفس طبیعی کوروت جدید حداقل قدرت 600 اسبی خواهد داشت و نسخه‌ی توئین توربو نیز خروجی حدود 800 اسب بخاری را ارائه خواهد نمود.


البته شایعاتی هم درباره‌ی تولید مدل هیبریدی به گوش رسیده است. ظاهراً این نسخه دارای پیشرانه‌ی 8 سیلندر توئین توربو و واحدی الکتریکی است. اگر شایعات درست باشند این سوپرکار چهار چرخ محرک قدرت حدود 1000 اسب بخار خواهد داشت.

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

15 دیدگاه

  1. Ali.usa
    سوابق: (278 دیدگاه) ,

    واقعا ٩١١ کجا میخواد فرار کنه 😐
    البته فکر کنم اصلا موتور عقب کوروت رو دیگه نباید با 911 مقایسه کرد فقط یادمون باشه کوروت با موتور جلو اشکل خییلیارو در اورده بود عقبش خدا میدونه چه هیولای
    خیییلی حال کردم با کابینش یه سوپر اسپرت کامل
    اروپا اماده باش بد کسی داره میاد

    پاسخ
    1. (ali (chevy nova
      سوابق: (4900 دیدگاه) ,

      داش علی کوروت همیشه رقباش رو شرمنده کرده
      ولی این سری فرق داره
      راستی لیست سریع ترین کوروتهای تاریخ رو هم پدال 3 روزه پیش گذاشت اونهای که ندیدن برن ببینن چه رکوردهای زده این ماشین محبوب

      پاسخ
        1. Mohammad
          سوابق: (938 دیدگاه) ,

          چون هر دو سفیدن لابد وگر نه اون دیوار بین دو طرف از اول مال کروت بود

  2. امیر
    سوابق: (21 دیدگاه) ,

    تصاویر جاسوسی و رندر نزدیک بهش، نشون میده زشت شده !
    احتمالا طراح های شرکت ها رفتن تعطیلات :))
    نسل قبلی همچنان قلدر و جذابه

    پاسخ
    1. علی
      سوابق: (428 دیدگاه) ,

      استیلش بنظرم شبیه کامارو نسل قبله
      عضلانی تر از کوروت C07

      پاسخ
  3. shirko
    سوابق: (439 دیدگاه) ,

    نمای داخل بسیار لوکس و مدرنیزه

    پاسخ
  4. علی
    سوابق: (428 دیدگاه) ,

    آمد بهار جان ها ای شاخ تر برقصا

    پاسخ
  5. Divergence
    سوابق: (70 دیدگاه) ,

    والا داخلش که خیلی لوکس و مدرن است ولی یک اشکال اساسی داره ، اینکه چه دلیلی داره که بین راننده و سرنشین دیوار بکشیم و دسترسی سرنشین به کنسول مرکزی را از بین ببریم؟ والا کابین هواپیما هم این همه ادا نداره .

    پاسخ
    1. Cadillac
      سوابق: (1484 دیدگاه) ,

      به همون دلیلی که ماشینای دف عقب
      محفظه گاردون دارن تو قسمت سرنشینان عقب
      بقیه ش مشخصه واسه چیه

      پاسخ
      1. Divergence
        سوابق: (70 دیدگاه) ,

        ببخشید ولی اون دیواری که بین سرنشین و راننده کشیده شده هیچ ربطی به محفظه گاردون نداره ، بلکه به نظر من فقط یک طراحی اغراق شده و غیر کاربردی است

        پاسخ
  6. Jdm
    سوابق: (31 دیدگاه) ,

    علیرغم استفاده از این مواد، انتظار می‌رود C8 سنگین‌تر از نسل فعلی باشد.

    این قسمتش یه مقدار اعصابمو خراب میکنه

    پاسخ
  7. Alireza
    سوابق: (427 دیدگاه) ,

    داخلش که به نظر خیلی خوب شده ولی یه حسی میگه بیرونش قشنگ نمیشه مخصوصا که این سری الانش خیلی خوبه

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.