شورلت

فراری 458 و پورشه GT2، معیار شورلت برای توسعهٔ کوروت Z06 و ZR1

شورلت کوروت C8 دل بسیاری از طرفداران را به دست آورده است اما استینگری پایهٔ ۴۹۵ اسب بخاری فقط آغاز راه این نسل است. شورلت اما برای توسعهٔ نسخه‌های قوی‌تر کوروت C8 یعنی Z06 و ZR1، پورشه ۹۱۱ GT2 RS و فراری ۴۵۸ دوازده‌ساله را معیار قرار داده است. در نگاه اول، این کار کاملاً بیهوده به نظر می‌رسد زیرا از زمان رونمایی ۴۵۸ در نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۰۹، این سوپراسپرت ایتالیایی دو بار به‌روزرسانی‌های بزرگی را تجربه کرده که در اولی به ۴۸۸ و در دومی به F8 تریبوتو تبدیل شده است. برای مقایسه، تصور کنید چقدر مضحک خواهد بود اگر آئودی برای توسعهٔ نسل بعدی A6، نسل E60 ب‌ام‌و سری ۵ را معیار قرار دهد.

اما فراری ۴۵۸ همچنان یک معیار معتبر محسوب می‌شود زیرا این آخرین محصول فراری با پیشرانهٔ V8 تنفس طبیعی میل‌لنگ تخت بود یعنی دقیقاً همان قوای محرکه‌ای که شورلت برای کوروت C8 Z06 در نظر گرفته است. در این نسخه، پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری LT2 میل‌لنگ صلیبی کوروت پایه با موتور ۵.۵ لیتری LT6 متعلق به کوروت مسابقه‌ای C8.R جایگزین خواهد شد. میل‌لنگ تخت و سبک‌تر این پیشرانه به آن صدایی بسیار متفاوت و توانایی رسیدن به دور ۹ هزار rpm را خواهد بخشید درحالی‌که طبق شایعات، خروجی آن چیزی در حدود ۶۲۰ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور خواهد بود.

یک سال بعد از Z06، نسخهٔ قوی‌تر و سریع‌تر ZR1 معرفی خواهد شد که در تصاویر جاسوسی می‌توان آن‌را با سر اگزوزهای مرکزی شناسایی کرد زیرا C8 پایه و Z06 از سر اگزوزهای طرفین سپر استفاده می‌کنند. ZR1 هم به همین پیشرانهٔ ۵.۵ لیتری میل‌لنگ تخت مجهز می‌شود اما یک جفت توربوشارژر، قدرت این موتور را به حدود ۸۵۰ اسب بخار افزایش خواهند داد. اسنادی که در این رابطه افشا شده‌اند، گشتاور این موتور را هم رقم فوق‌العادهٔ ۱۱۲۰ نیوتن متر نشان داده‌اند. به نظر می‌رسد شورلت برای توسعهٔ کوروت ZR1 جدید نیز پورشه ۹۱۱ GT2 RS را معیار قرار داده است زیرا این سوپراسپرت آلمانی در آزمایش‌های جاده‌ای کوروت دیده شده است.

اما حتی ZR1 هم پایان حماسهٔ کوروت C8 نیست زیرا طبق شایعات، شورلت روی ساخت یک نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی هم کار می‌کند که احتمالاً E-Ray نام خواهد داشت. این نسخه به همان پیشرانهٔ V8 تنفس طبیعی Z06 به همراه دو موتور الکتریکی در محور جلو و یک موتور الکتریکی سوم بین پیشرانهٔ بنزینی و گیربکس مجهز بوده و چهارچرخ محرک خواهد بود؛ و نهایتاً پرچم‌دار خانوادهٔ کوروت C8 نیز مدل زورا خواهد بود که بهترین قطعات دیگر نسخه‌های C8 یعنی سیستم هیبریدی E-Ray و پیشرانهٔ توئین توربوی ZR1 را باهم ترکیب کرده و حدود ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت خواهد داشت.

میانگین امتیازات ۳ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۷۴ دیدگاه‌ها

  1. Ninja

    ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1162 ديدگاه)

    برخلاف بقیه من میگم الگوی خوبی رو انتخاب کرده چون بهترین سوپر اسپرت فراری توجه کنید گفتم سوپر اسپرت نه هایپر اسپرت وقتی معرفی شد همه شرکت ها فقط دنبال این بودن که رقیبی برای ۴۵۸ درست بعد ها حود فراری هم میخواست برای رقیبان ۴۵۸ رقیب درست کنه که موفق هم بود تا حدودی ولی محبوبیتش کم شد چون برای اینکار توربو رو روی اون وی ۸ افسانه ای خودش گذاشت و الان هم ۴۵۸ گرانتر از ۴۸۸ هست برا همین میگم ۴۵۸ الگوی خوبی هست

    موافقم 7
    مخالفم 0
    1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (4617 ديدگاه)

      به به ? چه خبر توپی…
      منم موافقم،بنظرم این الگوی خوبی می‌تونه برای پیشرفت کوروت باشه،اونوقته که کوروتای z06 جاده های اروپا رو به آتیش بکشن،همین الانشم یکی از خوش فروشترین ها تو بازار آمریکاست،حالا بیاد اروپا دیگه غوغا میکنه،فقط ایکاش نسخه موتور جلوشم میومد…

      موافقم 2
      مخالفم 4
      1. Ninja

        ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (1162 ديدگاه)

        اره موتور جلوش یه چیز دیگه بود

        موافقم 6
        مخالفم 0
        1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

          ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (4617 ديدگاه)

          من عاشق نسل هفتمش بودم،نمیدونم چرا اینقدر زود کنارش زدن…

          موافقم 3
          مخالفم 1
        2. Ahmedreza2002

          ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (1465 ديدگاه)

          لاتی تر بود

          موافقم 4
          مخالفم 0
    2. زیزیگولو

      ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (4452 ديدگاه)

      حتی زیر پوشش سنگین استتار بازم خیلی جذابه

      موافقم 3
      مخالفم 0
    3. Mr.t.e.s.l.a

      ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (60 ديدگاه)

      دقیقا…
      انجین فراری بشدت معیار خوبی هستش…

      در مورد تصوارت بچه گانه یه سری هم بگم…
      اگر فرق کپی کردن با معیار قرار دادن رو میدونستی…
      از این حرفا ول نمیکردی تو سایت…
      هر کسی رو میگم
      مخصوصآ یکی از قدیمی‌ترین و با اطلاعات ترین ماشین باز سایت که اتفاقا فن پورشه هم هستش…
      معیار قرار دادن اینطوریه که یه ماشین رو توسعه میدن
      بعدا رفتار ماشین در قسمت های مختلف رو با ماشینای دیگه که معیار بوده مقایسه میکنن
      که شوی رفتار انجین رو با 458 و رفتار تعلیق و تعادل ماشین رو با 911 تست کرده…
      اگر به این بگی کپی
      پس تایکان هم میشه یه کپی از مدل اس چون کنار اون تست شد
      یا وانت های تویوتا کنار اف150 تست شدن پس میشن کپی؟
      نه عزیز این اسمش معیار قرار دادنه…

      منتظرم تایم های خفن این ماشین هستیم تو پیست…

      موافقم 2
      مخالفم 9
      1. 2646

        ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (344 ديدگاه)

        در مورد تصوارت بچه گانه یه سری هم بگم…
        اگر فرق کپی کردن با معیار قرار دادن رو میدونستی…
        از این حرفا ول نمیکردی تو سایت…
        هر کسی رو میگم
        مخصوصآ یکی از قدیمی‌ترین و با اطلاعات ترین ماشین باز سایت که اتفاقا فن پورشه هم هستش…

        فکر می کنم منظور شما، آقای Mehran911 باشه.
        نکته ای که خیلی مهم هست و شما باید خیلی خوب تو مغرت حک کنی، اینه که هیچ کاربری، با هر تعداد کامنت و سابقه اجازه توهین، تیکه انداختن و خوشمزه بازی مشابه شما نسبت به کاربران دیگر رو نداره. علی الخصوص در مورد کاربران قدیمی و با اطلاعات فنی بالا، این مسئله رو باید به شدت رعایت کنی.
        مهران خان کامنت های فوق العاده ای می نویسه و تقریبا همه کاربران سایت، من جمله خودم بسیار لذت می بریم از اطلاعات عالی ایشون. من تا به حال اشکال یا تحلیل نادرستی در کامنت های ایشون ندیدم اما اگر سواد شما در حدی است، که در کامنت های ایشون اشکالی می بینید، به راحتی می تونین کامنت ایشون رو ریپلای کرده و با مستندات علمی تون، نظریات ایشون رو زیر سوال ببرید و یا بگین بنا به نظر من، این نکته به این صورت می باشد و دیدگاهم با شما متفاوت است.

        شاید بشه گفت مهم ترین دلیل عدم حضور کاربران قدیمی در پدال، حضور افرادی با خُلقیات شماست. افرادی که جای بحث علمی، بچه گانه تیکه می اندازن و حرف های مفت می زنند. در چنین وضعیتی، خیلی از کاربران قدیمی که حالا پا به سن گذاشتن و حوصله چندانی ندارن، ترجیح میدن دیگر کامنتی ننویسند.
        پس پسر جان، یا احترام متقابل در بحث رو رعایت کن، یا منتظر باش دیگران هم با ادبیات خودت باهات حرف بزنن و یا با خودت فکر کن مدیران و کاربران پدال بین فردی با اطلاعات علمی و رفتاری مثل شما و کاربرانی مثل Mehran911، کدام رو انتخاب می کنند و کدوم رو بیرون می اندازن!

        موافقم 13
        مخالفم 1
        1. محمد رستمی نژاد

          ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (1180 ديدگاه)

          2646 عزیز
          من خودم قبلا با این تسلا دوستان صحبت کردم که ببینم واقعا ماشین باز هستن یا نه ، که جوابشون این بود : اگر ماشین بازی به صدای موتور و اگزوز و دود کردن لاستیک هست ، بله، ما ماشین باز نیستیم (این هم جواب تسلا دوستان در جواب من که پرسیده بودم شما ماشین باز هستین یا نه )

          موافقم 2
          مخالفم 1
      2. mehran911

        ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (2025 ديدگاه)

        2646 عزیز حقیقتا ممنونم از شما خیلی خیلی لطف دارید
        در واقع اینجا بین من و باقی دوستان تفاوتی نیست من اینجا از همه دوستان یاد می گیرم
        .
        در حقیقت کامنت بالا برای خودم خیلی جای جواب دادن داشت
        تصور این افراد از معیار قرار دادن صرفا به دوتا عکس بالا محدود میشه
        در مورد C8 نه صرفا نسخه Z06 که اینجا بهش اشاره شد و نه صرفا نسخه ابتدایی C8 بلکه از لحظه آغاز توسعه یعنی زمانی که روی پروتوتایپ هولدن داشتن تست انجام می دادن تا پروتوتایپ Blackjack داستان شروع میشه
        حتی میشه برگشت و از C5 آغاز کرد و به C8 رسید که چه مدلهایی از چه کمپانی هایی خریداری شدن و رسما کپی شدن و همینطور گفته های شخصی که در شورولت به آقای کوروت معروف هستش در مورد این موارد
        و حتی میشه رفت قدیم و از توسعه GT40 به عنوان نمادین ترین اسپورت آمریکایی که داستان خودش رو داره آغاز کرد
        اما ترجیحا برای اینکه فضای سایت قابل تحمل بمونه چیزی نگفتم هر چند خیلی قبلتر در گروه مفصل در موردش صحبت شد
        .
        همینطور که قطعا خود شما و همه دوستان اطلاع دارید همه چیز از هزینه ای که صرف R&D میشه مشخص هستش
        به هر حال برای معرفی خودروی رقابتی ( حتی اگر پیشینه و تجربه مهندسی و موتوراسپورت رو در نظر نگیریم ) یا باید موازی رقبا روی تحقیق توسعه هزینه کنی یا در هر نسل به دنبال خرید خودروهای اونها باشید
        وضعیت پورشه هم در تحقیق توسعه خودش گویای همه چیز هست
        .
        مدتهاست جواب ترولهای سایت رو کمتر میدم اگه میبینید چیزی گفته نمیشه به این معنا نیست که چیزی وجود نداره اینجا هم اگه اگه به بنده اشاره نمیشد حتی سر بسته هم این موارد رو نمیگفتم

        موافقم 8
        مخالفم 1
        1. R@m!n

          ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (2243 ديدگاه)

          آقا مهران سلام
          اصلا دوست ندارم بحثی راه بندازم و فضایی متشنج کنم و دشمم تراشی کنم یک بار هم بحثی داشتیم با هم سر دیفندر که متاسفانه اشتباه بچگانه ای از جانب خودم بود که بحثی رو جلو انداختم از جانب فنی که متاسفانه رفت تو وادی تعصب و تمسخر از جانب چند نفر از هر دو طرف از جمله خوده شما که حالا گذشته و نبش قبر در شان من و شما نیست.
          من حرکت اون دوستمونو و هر کس دیگه ای که اینجا توهین و تمسخر کنه اصلا تایید نمی کنم اما نسبت این ادبیات حق بجانبتون انتقاد دارم. راجب صحبتات در مورد کوروت و فورد که فرافکنی می کنی و از روی تیکه و جواب به اون شخص میندازی می تونم ساعت ها باهات بحث کنم راجبش ولی مهم نیست و بحثم این موضوع نیست. کوروت و جی تی خودشونو اثبات کردن تو میدون رقابت.
          بحث اینه شما که اطلاعاتت در این حوزه بالاست بهتر نیست جای این تیکه های گزنده و متعصبانه و از سر حرص که صرفا یه جوابی به اون طرف بدی آخر سرم اون میشه متعصب فقط جو رو خراب تر می کنه. بهتره لحنتونو مقداری بهتر کنین و خودتونو قاطی این بحثای سطح پایین نکنین.

          موافقم 2
          مخالفم 0
        2. Mr.t.e.s.l.a

          ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (60 ديدگاه)

          خب
          آقا مهران عزیز
          منتظر بودم خودتون جواب بدین
          چون‌ طرف صحبتم شما بودین(با احترام به بقیه)

          کنایه وار حرف زدم چون کنایه وار حرف زده بودین تو یکی از پست ها
          و دقیقا همین حرف رو گفته بودین که یه 911 خریدن بردن کپی کردن ولی نمیگم کیا…
          اینو گفته بودین… منم فک کردم با روش خودتون کنایه آمیز و مجهول خطاب بدم!!
          شما چه اشتراکات فنی مخصوصی رو میبینی بین سی8 استینگری و 911

          911 6 فلته این وی 8

          911 رییر انجینه این مید رییر

          911 آل ویل درایوم داره این فقط رییر ویل درایوه

          911 باکش چلوشه کروت پشت صندلیا…

          تقسیم وزن یه دنیا تفاوت داره این دوتا چه ربطی بهم دارن… و 911 میبینی؟

          واقعا برام سواله چطور شرکتی که از رو یه ماشین موتور عقب کپی میکنه
          کپیش میشه موتور وسط؟
          خود شما کم هیت نکردی و به قول دوستمون رامین حق به جانب نبودی…
          شما 5 تا نکته اشتراک بین نسخه اصلی سی8 یعنی 911 نشون بدین به من از لحاظ فنی ( جز تعلیق و چیز های پایه) ممنون میشم…

          تو کامنت هم گفتم
          اگر به کنار هم تست شدنه؟
          پس تایکان هم یه کپی خوشگل از مدل اس و ایکس هستش…

          موافقم 1
          مخالفم 3
        3. mehran911

          ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (2025 ديدگاه)

          Mr.t.e.s.l.a
          مثل اینکه متوجه نشدی چی شد … اوکی
          ی توضیح در مورد جناب Tadge Juechter بدم این فرد کسی هستش که از ۱۹۷۷ وارد GM شده و از ۱۹۹۳ در بخش کوروت مشغول بوده و از توسعه C5 تا C8 سرمهندس بوده کسی که در شورولت به آقای کوروت مشهور هستش
          از C7 شروع میکنم نظرات این فرد در مورد خرید پورشه و استفاده از مهندسی و آیرودینامیک اون
          the cars the Corvette has to better; GM purchased an example of each during C7 development for benchmark purposes. The General provided the Chevy’s perennial rival, a Porsche 911 Carrera S, just purchased by GM and used for various wind-tunnel and engineering tests.
          در ادامه در مورد استفاده از سواری و سیستم فرمان
          The C6’s steering feel “wasn’t terrible, but it wasn’t as good as the 911’s, so that’s what we benchmarked,” he says.
          اینم نظرات آقای کوروت در مورد کپی کردن از واحد ECU پورشه
          “I’m not going to claim we’ve achieved perfection,” he says of the Corvette’s EPS unit. “All we can do is take what Porsche and others have done and make it better.”
          اینا مربوط به پورشه است و نه خودروهای خریداری شده دیگه
          بریم سراغ C8
          شروع توسعه روی پلتفرم blackjack و استفاده از گیربکس PDK پورشه
          Blackjack’s interior is racecar-crude, its transmission an adapted PDK from a Porsche.
          PDK is the best out there, and the Corvette has always competed directly with the 911. If you’re going to benchmark PDK, you might as well start with PDK.
          خب سوال اینجاست مگه شورولت مثل پورشه توانایی توسعه دوکلاچه داره ؟!؟! اتفاقا این سوال رو یکی از خبرنگار ها از سرمهندس های کوروت می پرسه و طرف جواب میده
          It’s Tremec. They sell manuals, but the writing’s on the wall. They could watch the volumes going down every year. So they were super-motivated to get into the DCT business. They went out and bought Hoerbiger, a controls company in Belgium that worked with Getrag.
          داره میگه گیربکس رو به tremec سفارش میدیم در حالی که tremec قبلا دستی ساز بوده برای اینکه بتونن دوکلاچه بسازن میرن سراغ کمپانی Hoerbiger حالا چرا اون چون قبلا با یکی از غول های گیربکس سازی آلمان یعنی Getrag که تخصصش توسعه دوکلاچه است همکاری داشته
          اینجا داستان استفاده از گیربکس مکلارن هم به وجود میاد که اونو چون طولانی میشه نمیگم
          .
          بریم سر خرید نسل قبلی ۹۱۱ توربواس که تصاویرش هم سر توسعه اولیه C8 لو رفت خبرنگار می پرسه ما میدونیم توربواس رو بنچمارک قرار دادید اما دیگه چه خودروهای دیگه ای ؟ سر مهندس جواب میده
          ما از مکلارن و ۴۵۸ هم استفاده کردیم …
          .
          همه اینا تا اینجا حالا هم میبینیم رفتن سراغ GT2rs و ۴۵۸ اسپشاله برای توسعه پیشرانه
          داستان به اینها ختم نمیشه اما نوشتن بیشترش از حوصله خارج خواهد بود واقعا
          بالا گفتم میشد از C5 شروع کرد
          .
          میدونی سوال چیه
          سوال اینه که چرا امثال پورشه و فراری و مکلارن نمیرن سراغ کوروت ؟؟؟
          .
          (((پس تایکان هم یه کپی خوشگل از مدل اس و ایکس هستش…)))
          قبل از هر چیزی در این مورد بگم پورشه در جریان تست های جاده ای تایکان که در کشورهای مختلف تست میشد در ایتالیا و در جاده های معروف Stelvio Pass پورشه ی تسلا P85D رو کرایه کرد فول شارژ کرد و مسیر این جاده کوهستانی رو با دو تا تایکان دیگه طی کرد تا زمانی که شارژ خودرو ها خالی بشه و متوجه بشن کدوم یک برد بیشتری رو طی خواهند کرد این تمام ارتباط تایکان به تسلا و هر خودروساز دیگری هستش تایکان شروع توسعه پلتفرمش J1 قبل از ۲۰۱۵ در وایساخ استارت خورد
          .

          موافقم 2
          مخالفم 1
        4. mehran911

          ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (2025 ديدگاه)

          سلام رامین عزیز
          (((( راجب صحبتات در مورد کوروت و فورد که فرافکنی می کنی و از روی تیکه و جواب به اون شخص میندازی می تونم ساعت ها باهات بحث کنم))))
          فرافکنی ؟؟ هر جای کامنت اول اطلاعات غلطی وجود داشت این پایین کامنت کن با کمال میل می پذیرم در مورد کوروت تا جایی که حوصله داشتم نوشتم در مورد فرود جی تی هم به کمپانی Lola مراجعه کن اگه چیزی دستگریت نشد بپرس در مورد اینکه میتونی ساعت ها بحث کنی شکی نیست اما دوست من بعید میدونم چندان چیز قابل شنیدنی وجود داشته باشه به هر حال گروه تلگرام میتونی سراغ بگیری دوستان عزیز آیدی بنده رو خواهند داد

          موافقم 2
          مخالفم 0
        5. R@m!n

          ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (2243 ديدگاه)

          من اتفاقا تو کامنتای اینجا گفتم که این یه چیز کاملا رایجه که خودرو شاخص هر کلاسی الگو و مبنا قرار بگیره و قدرت پورشه هم بر همگان اثبات شدست نیازی هم به تایید و حمایت نداره. حرف شما زمانی درسته که ما یه پورشه با آرم کوروت ببینیم شما شباهتی بین کوروت ها و پورشه ها می بینی ؟؟؟ چون کوروت اومده از تجربیات پورشه استفاده کرده شده کپی کار ؟؟؟؟ خودت که بهتر می دونی این صنعت همه بهم وابسته هستن، درسته رقابت هست اما هیچ کمپانی صاحب تمام و کمال یه نوآوری یا تکنولوژی نیست چون اگر اینطوری باشه و انحصارگری باشه عملا هیچ پیشرفتی تو صنعت خودرو نمی بینیم مثلا سیستم کروز کنترلی که اولین بار تو کرایسلر امپریال بود روساش میومدن می گفتن این مال ماست هر کی دست بزنه کپی کاره !!!!! می بینی چقدر مسخره می شد. من هزار بارم اینجا گفتم همه از رو دست هم نگاه می کنن این چیز بدی نه فقط تو این حوزه بلکه تو هنر، ورزش و…. اما میان DNA خودشونو تو خودرو تزریق می کنن تا محصولی متفاوت بدن بیرون. من تمام این حرفارو مثه شما دنبال کردم مثلا گفتی از گیربکس PDK الگو بوده کاملا درسته نه فقط کوروت بلکه خیلیای دیگه هم اینکارو کردن می کنن و خواهند کرد ولی مثل کوروت با شهامت نیومدن بگن اما گیربکس ترمک هیچ شباهتی با گیربکس پورشه نداره نه تو تعویض دنده، نه زمان و نحوه انتقال قدرت چون جفتشون دو کلاچن پس حتما از پورشه کپی کرده ؟؟؟؟ تک تک حرفای شما جوابش به این می رسه. چطوری میشه کوروت یه ماشین کپی هست به قول شما میاد تو لمانز و مسابقه های دیگه پورشه و رقبای دیگشو می بره ؟؟؟ اینکه یه شرمساری بزرگه یه ماشین کپی بیاد نمونه اصلشو ببره. وقتی می گم به حالت حق به جانب کامنت می زاری برای اینه منطقتون کاملا متعصبانه و غیر حرفه ای هست. به جواب اون دوستمون تسلا میگی چرا بقیه از رو دست کوروت نگاه نمی کنن ؟؟؟ خودت بهتر می دونی نه کوروت توان مالی پورشه و نه فراری رو داره و هیچ وقتم جنرال موتورز مثل فولکس واگن دریای پول و امکانات پای پورشه نریخته که البته تیم پورشه هم جواب این حمایتو داده ولی خب ربطی به بحث اینجا نداره.
          اینجا کسی پورشه رو هیت نکرده و نمی تونه بکنه از دهه 70 با قهرمانی تو لمانز افتادن رو غلطک و روندو حفظ کردن و دمشون هم گرم اما مطمئن باش همین پورشه و هر کمپانی دیگه حتما و قطعا از رو دست رقبا می بینن، پیشرفتارو دنبال می کنن همونطور که به قول خودت بقیه پورشه می خرن میارن آنالیزش می کنن، پورشه هم همینکارو می کنه نه فقط پورشه بلکه همه ی کمپانی ها. این یه موضوع کاملا رایجه تو این صنعت به این میگن الهام گرفتن. قطعا خودت بهتر از من اینارو می دونی فقط خواستم با هم یه یادآوری کوچیکی داشته باشیم. حالا شما عشق و علاقه بی حد و اندازت ب پورشه باعث شده چه عمد چه سهوی این مسائلو در نظر نگیری اون دیگه بحثش جداست. مطمئن باش منم مثه شما عاشقانه پورشه رو دوست دارم مثه هر عشق ماشین دیگه ای.

          دوست ندارم کدورتی بین من و کسی باشه اگر جایی ناراحت شدین پیشاپیش عذرخواهی می کنم دوست دارم کامنتاتو اینجا بیشتر ببینم با هم تبادل نظر داشته باشیم با همه اختلافاتی که تو این حوزه داریم ?

          موافقم 1
          مخالفم 0
        6. mehran911

          ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (2025 ديدگاه)

          میفهمم چی میگی آقا رامین داستان استفاده از نوآوری و پرداخت حق اختراع تا موارد بالا برای هر خودروسازی کاملا معمول هستش
          هر چند میشه خیلی توضیح داد در مورد این داستان
          (((اینجا گفتم همه از رو دست هم نگاه می کنن این چیز بدی نه فقط تو این حوزه بلکه تو هنر، ورزش و…. اما میان DNA خودشونو تو خودرو تزریق می کنن تا محصولی متفاوت بدن بیرون)))
          این اظهار نظر زیادی ساده انگارانه است دقیقا ما به همین دلیل به چینی ها میگیم کپی کار و دقیقا همین موارد تفاوت توانایی دو کمپانی رو مشخص میکنه دقیقا تعداد همین الگو قرار دادنها تفاوت ی برند چینی با امثال پورشه فراری هستش
          فلان خودروساز امروز پتنت ثبت میکنه فردا من میرم هزینه میکنم حق استفاده اش رو می خرم و شروع به ساخت و استفاده میکنم یا میبینم فلان خودروساز مثلا فلان متریال در ساخت بلوک استفاده کرده منم میام موازی در بخش R&D توسعه اش میدم نه اینکه از هر برندی که دستم رسید خودرو بخرم و از هر کدوم برتریهاش رو انتخاب کنم و بکار بگیرم تا اینجاش هم هیچ مشکلی نداره کسی هم چیزی نمیگه داستان از زمانی شروع میشه که طرفدارش مثل بالا شروع میکنه به اظهار نظر کردن
          .
          (((چطوری میشه کوروت یه ماشین کپی هست به قول شما میاد تو لمانز و مسابقه های دیگه پورشه و رقبای دیگشو می بره ؟؟؟ اینکه یه شرمساری بزرگه یه ماشین کپی بیاد نمونه اصلشو ببره)))
          این ظهار نظر یعنی موتور اسپورت نگاه نمیکنم در مسابقات استقامتی لزوما همیشه تیم برتر و خودرو برتر برنده نیست بار ها پیش اومد به دلیل تصادف و نقص فنی جایگاه ها جا به جا شده همین دو هفته پیش ۶ ساعته SPA که اتفاقا کوروت هم حضور داشت خودروی اول پورشه که قهرمان هم شد و کوروت رو لپ کرد اواسط مسابقه پنچر شد از طرفی خودروی دوم پورشه در طول مسابقه دو بار این اتفاق براش افتاد و همینطور یک خودروی LMP2 هم باش برخورد کرد و آخر شد به همین سادگی در موتور اسپورت شما کل رو در نظر بگیر
          .
          (((هیچ وقتم جنرال موتورز مثل فولکس واگن دریای پول و امکانات پای پورشه نریخته که)))) کاش میدونستید کاملا برعکسه و پورشه و آئودی عمده مهندسی فولکس و زیر مجموعه ها رو تامین میکنن و همینطور عمده سودآوری گروه رو این دوتا کاملا خودکفا هستند .
          .
          در مورد فوق العاده بودن این نسل C8 شکی نیست و فوق العاده ارزش خرید بالای داره قصدم هم گفتن موارد بالا نبود
          بیشتر منتظر جواب فرد مدعی هستم که بالا کامنت گذاشته

          موافقم 2
          مخالفم 0
        7. Mr.t.e.s.l.a

          ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (60 ديدگاه)

          خب
          در مورد این که گفتین سی8 رو توی تونل باد و آیرودینامیک از 911 کپی کردن. مومن ضریب درگ کروت سی8 تا جایی که یادمه 0.29 یا 0.30 هستش
          ضریب درگ توربو اس نسل قبل چنده؟ 0.31
          حرفم اینه این چطور کپی بوده که از نسخه اصلی هم آیرودینامیک و رد کردن باد روی بدنه بهتر بوده پس؟؟

          در مورد سیستم ای سی یو و فرمون
          تو کامنت خودمم بالاتر گفتم خدمتت
          کپی کاری های اصلی بگو
          نه سیستم فرمان رو هم دو بار گفتین (فرمان برقی که اشاره شده توی مطلبی که گذاشتین) که بله فرمان کروت روح نداشت به زبان عامیانه و واکنش پذیریش خوب نبود و از روی پورشه یکی ساختن…

          اینا شدن کپی کاری مومن؟
          شما گفتی 911 خریدن بردن کپی کردن
          چیزی جز فرمان و آیرودینامیک نبود که؟
          در مورد گیربکس
          ترمک یه شرکت گیربکس سازی هستش و خودش میدونه چه گیربکسی بسازه و رفته از گترگ کمک گرفته
          گترگ کیه؟
          همونی که با فورد همکاری دارن و یکی از بزرگترین سهام دار هاش فورده و گیربکس هاش توی جیتی و چندین ماشین اروپایی دیگه مشترک هست…
          حالا کاری ندارم با اینم

          گفتین چرا پورشه و مک‌لارن و فراری نمیرن از کروت الگو بگیرن
          باید خدمتت بگم که آمریکایی ها بهترین سوپر کار موتور جلوی دوران رو توسعه دادن با وایپر و خود کروت سی7
          کروت سی7 نهایت یه پلت فرم موتور جلو برای یه سوپر کار بود
          اینو شک نکن اگر این شرکت ها بخوان یه سوپر کار عملکردی موتور جلو توسعه بدن کروت اولین گزینه برای بنجمارک هستش…
          بعدشم…
          مک‌لارن کم از آمریکا موتور گرفت برای ماشینای ریسش و کلی پودیوم آورد؟
          از موتور فرمول یک فورد و کازورث بگم تا موتور 350 شوی برای ماشینای ریس دیگه اش
          حتی اولین ماشین خیابونی مک‌لارن موتور شوی داشت…
          شما به این چی میگی؟. من میگم رفتن به سمت بهترین موتور ها برای استفاده و دوام
          نمونش مک‌لارن یا کونیگزگ یا برابهام یایایایا…..
          من بهتون گفتم…
          بخش اصلی یه ماشین چیشه؟
          پلت فرم…
          پلت فرم شامل موتور گیربکس تعلیق طراحی و مهندسی و غیره هستش
          حالا موتور شوی یا طراحی خود پلت فرم یا سیستم تعلیق مگنراید برای پورشه هستش؟
          معیار قرار دادن برای آیرودینامیک و فرمان از روی پورشه میشه کپی کاری؟

          در مورد تایکان بگم
          جز اون تستی که شما دیدی
          تست های دیگه هم بوده که یه مدل ایکس و اس رو برده پورشه پیش تایکان تست کرده…
          من اصلا مخالف همکاری شرکت ها نیستم
          آمریکایی ها اونقدر نوآوری و اختراعات داشتن که نیاز به اثبات با کامنت من نیست…
          در نهایت
          وقتی جیتی 3 ار اس و زد06 رونمایی شد
          میسنجیم ببینیم چند چنده داستان..

          موافقم 0
          مخالفم 3
        8. R@m!n

          ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (2243 ديدگاه)

          بحث چین و خرید پلتفرم کاملا جداست و اوردن اسمشونم توهین به صنعت خودروسازیه. اونا صرف دیدگاه فروش کامل دارن مثل اکثر جنس های سطح پایینشون که فقط بفروشن و اعتبار و شرافت هم واسشون مهم نیست چون قدرت و سرمایه دولتی پشتشون و با همین کارم تکنولوژی و سهام کمپانی های دیگه رو می خرن اما نه تنها بهترش می کنن بلکه بدترشم می کنن نمونش ماشینایی که از رو پلتفرم ولوو و جنرال موتورز و … میزنن اما بشدت سطح پایین تر. اینا هر برندشون شکست بخوره بلانسبتت عین ا..ن..گل دوباره یه کمپانی جدید میاد با یه اسم جدید و همون کار چون نه عقبه ای دارن و نه هویت و شخصیتی. برانکو با جی کلاس قاطی می کنن آئودی رو با پورشه بنز با کادیلاک و…. این کپی خالصه فرق کپی و الهام گرفتن هم تو همین جاست.

          راجب خودکفایی پورشه و آئودی هم خیلی راحت میشه بررسی کرد پورشه در سال در 270 هزار بالاتر یا پایین تر می فروشه. آئودی هم چون تنوعش بیشتره و هم ارزون تره فروشش و داستانش کاملا جداست. خودت بهتر می دونی پورشه چقدر هزینه می کنه برای توسعه تمام ماشیناش و تو اکثر مسابقات موتوراسپرت هم حضور فعال داره. چقدر میفروشه که پول این همه هزینه رو در بیاره. خودروسازای سطح بالا همیشه باید به یه کمپانی مادر متصل باشن تا در صورت بحران احتمالی زمین نخورن مثه بلاهایی که دهه 80 90 سر لامبو اومد عین توپ فوتبال این ور اون ور شوت می شد. منظورم این نبود که پورشه آویزونه بلکه این چتر حمایتی فولکس واگن همیشه رو سرشون هست و با خیال راحت کار می کنن و حرفت کاملا درسته بخش عمده یا حتی تمام پیشرفتای مهندسی گروه فولکس واگن رو دوش پورشه و آئودی هست.

          موافقم 1
          مخالفم 0
        9. mehran911

          ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (2025 ديدگاه)

          Mr.t.e.s.l.a
          ببین این دیگه کیه
          اصلی هاش رو بگم ؟! چی مهم تر از این موارد ؟
          جناب منظور از فرمون طراحی غربیلکش نیست ایجاد بازخورد مناسب در فرمون ی خودروی اسپرت هم کار راحتی نیست قبلا هوندا برای توسعه سیستم فرمون NSX از GT3 استفاده کرده بود
          همینطور گیربکس فوق العاده PDK و ECU که توسعه اش برای خودروی اسپرت پیچیدگی خودش رو داره
          احتمالا انتظار داشتی پروژه رو بدن پورشه یا فراری تو وایساخ یا مارانلو براشون توسعه بده اینا فقط بفروشنش دیگه چینی ها هم همچین کاری نمیکنن
          پیشرانه و ساختار کلی پلتفرم فراری بود گیربکس و موارد بالا پورشه و همینطور از مکلارن هم استفاده کردند مگه خودروی اسپورت مطرح دیگه ای هم مونده که الگو قرار نگرفته باشه ؟
          نظرات بالا برای یک فرد معمولی نیست جناب Juechter مهمترین فرد در توسعه چندین نسل از کوروت بوده داره اینجوری به این موارد اعتراف میکنه و در نهایت به شدت تحسین میکنه پورشه رو
          .
          (((ترمک یه شرکت گیربکس سازی هستش و خودش میدونه چه گیربکسی بسازه و رفته از گترگ کمک گرفته
          گترگ کیه؟
          همونی که با فورد همکاری دارن و یکی از بزرگترین سهام دار هاش فورده و گیربکس هاش توی جیتی و چندین ماشین اروپایی دیگه مشترک هست…))))
          فاجعه اینجاست getrag کیه ؟؟ !!!! کجاش رو با امثال tremec مقایسه کنم اصلا از چه نظر مقایسه کنم ؟ برندی که گیربکس امثال لافراری رو توسعه میده کیه ؟! گترگ و ZF آلمان بزرگترین تولید کننده های سیستم انتقال قدرت دنیا هستن این برند سابقه اش به ۱۹۳۵ بر می گرده فورد نیاز داشت بتونه انتقال قدرت توسعه بده دست به دامان Getrag شد برای جوینونچری که بتونه به فورد کمک کنه تازه اونم ۵۰ـ۵۰
          فقط این جمله “یکی از بزرگترین سهام دار هاش فورده” حداقل ی سرچ ساده می کردی اسم Magna رو میدیدی
          فورد چرا نرفت سراغ گیربکس ساز های آمریکایی امثال tremec ؟
          .
          هنوز به سوالم جواب ندادی چرا پورشه مثل شورولت هر نسل سراغ کوروت نمیره ؟؟ چرا فراری اینکارو نمیکنه ؟؟؟

          ((((مک‌لارن کم از آمریکا موتور گرفت برای ماشینای ریسش و کلی پودیوم آورد؟)))
          کی اینکارو کرد خیلی دوستدارم بدونم کی ؟ زمانی که مکلارن در can AM بود اون زمان سازنده خودرو شهری نبود و صرفا در موتوراسپورت فعالیت داشت و از پس هزینه اش بر نمیآمد مکلارن اون زمان با GM الان خیلی متفاوت هستش
          .
          (((اینو شک نکن اگر این شرکت ها بخوان یه سوپر کار عملکردی موتور جلو توسعه بدن کروت اولین گزینه برای بنجمارک هستش…))) یعنی الان مرسدسی که قهرمان چندین ساله فرمول هستش و امثال پروجکت وان توسعه میده و بخش قدرتمند AMG رو داره برای توسعه GT بلک سریز که رکورد نوربرگرینگ میزنه میاد از کوروت استفاده میکنه نه ؟؟؟
          .
          ((از موتور فرمول یک فورد و کازورث بگم)) نه خواهش میکنم اون رو نگو چون رسما اون پیشرانه های فرمول هیییییچ ربطی به مهندسای فورد نداشتن و تمام مهندسیش رو مایک کاستین و کیت داکوورث بر عهده داشتن
          .
          (((وقتی جیتی ۳ ار اس و زد۰۶ رونمایی شد
          میسنجیم ببینیم چند چنده داستان..)))
          هر چند من دو هفته پیش SPA سنجیدم اما مشکلی نیست منتظر میمونم ببینم نتیجه پروژه مشترک فراری و پورشه و مکلارن و باقی دوستان چی میشه

          موافقم 3
          مخالفم 0
        10. Mr.t.e.s.l.a

          ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (60 ديدگاه)

          مهران خان بحث خیلی طولانی و کسل کننده شد
          حرف آخرمو تو این کامنت میزنم و تمومش کنم
          من کاری ندارم که اکورا چیکارا کرده یا نکرده…
          حرفات خیلی شکل تمسخر داره
          من نگفتم فقط غربیلک بوده. من گفتم اصن شما در نظر بگیر کل سیستم فرمون کروت رو از 911 کپی کردن زدن رو سی8
          بازم دلیل بر کپی بودن کل ماشین نمیشه
          ای سی یو رو از کجا میگی مومن؟
          همون متنی هم که آوردی نوشته بود eps یا فرمون برقی
          از کی تا حالا فرمان برقی مساوی شده کل ای سی یو؟؟؟

          من نگفتم گترگ بده
          صرفا گفتم با فورد همکاری داشته… و داره
          اگر درست گفته باشم گترگ تو کارخانه مرکزی آمریکای شمالی فورد کارمند داره و با فورد دارن همکاری میکنن
          داری میگی شرکتی مثل‌ فورد گیربکس بلد نیست بسازه دست به دامن گترگ شده؟
          پس فراری و بنز هم همینن چون ماشیناشون دقیقا همین نوع گیربکس جیتی رو داره…

          گیربکس pdk پورشه یه دو کلاچه مثل بقیه دو کلاچه هاست ولی با تعویض های سریع ( هرچند سریعترین تعویض رو توی دنیا سینگل کلاچ اونتا داره)
          بگذریم که اتلاف قدرت سی8 با گیربکس ترمک از اتلاف قدرت 911 کررا اس 992 با گیربکس افسانه ای و فضایی pdk کمتره!!!

          در مورد ماشین شهری مکلارن
          مک‌لارن ام6 جیتی بود که شهری بود با انجین شورلت که طبق انتخاب کار اند درایو بهترین خودروی اسپرت سال شد!! نمیدونستین بدونین…

          در مورد انجین فورد کازورث یه بار قبلا با شما توی گروه بحث کردم
          چیزی که روشنه اینه موتور ساخت فورد بود و کازورث میل لنگ فلت انداخت روش و همچنین 4 سوپاپ کردش
          طراحی موتور هنوزم فورد بود و هست…

          راستی یه حرف میزنم به عنوان کوچکتر از شما
          زیاد روی ای ام جی 1 حساب نکن..
          حتی پشم والکری هم نخواهد شد… زیاد آلمان رو بت کردین برای خودتون شما عزیز…

          در مورد اسپا هم بگم
          اون ریس طبق گفته خود شوی یه تمرین برای لمانز بود…
          وگر نه 2020 عملکرد پورشه رو دیدیم تو ایمسا که چطوری گند زدن تازه تیم رسمی خود پورشه…

          با اجازه…

          موافقم 1
          مخالفم 3
        11. z

          ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (3 ديدگاه)

          در مورد اون ریس اسپا بلژیک بگم که تیم کوروت در واقعه اماده شدن برای ریس لمانز 24 ساعته بوده
          Corvette Racing plans to use the Six Hours of Spa race as a warmup for the 24 Hours of Le Mans
          گیرباکس ترمس همین الانشم رو کوروت های استینگری خوب جواب داده گیرباکسpdk پورشه عالیه ولی دلیل نمیشه ترمس بد باشه
          کوروت به طور رسمی از فصل 2000 شروع به شرکت در مسابقات لمانز 24 ساعته کرد که سهمش 8پیروزی و 15 پودیوم بوده که از فصل2000 تا 2019 یه آمار فوق العاده ای رو نشون میده!
          پورشه قهرمان نشده تازه مرحله اول مسابقاتwec فصل 2021 بود

          موافقم 1
          مخالفم 0
        12. mehran911

          ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (2025 ديدگاه)

          (((من نگفتم فقط غربیلک بوده. من گفتم اصن شما در نظر بگیر کل سیستم فرمون کروت رو از ۹۱۱ کپی کردن زدن رو سی۸
          بازم دلیل بر کپی بودن کل ماشین نمیشه)))
          بالا جواب دادم شما انتظار داشتی کل ماشین رو بدن وایساخ بسازه ؟؟؟
          .
          (((همون متنی هم که آوردی نوشته بود eps یا فرمون برقی
          از کی تا حالا فرمان برقی مساوی شده کل ای سی یو؟؟؟))
          از اونجایی درست نمی خونی بالا مجزا نوشتم
          ((( داری میگی شرکتی مثل‌ فورد گیربکس بلد نیست بسازه دست به دامن گترگ شده؟
          پس فراری و بنز هم همینن چون ماشیناشون دقیقا همین نوع گیربکس جیتی رو داره…)))
          مرسدس در کنارش شاهکاری امثال G tronic ها رو توسعه داد فراری هم داستانش مشخص هستش
          هر چند این نشون از فوق العاده بودن Getrag داره
          .
          ((گیربکس pdk پورشه یه دو کلاچه مثل بقیه دو کلاچه هاست ولی با تعویض های سریع ( هرچند سریعترین تعویض رو توی دنیا سینگل کلاچ اونتا داره))) مطمئنی مثل بقیه است ؟! برتری گیربکس مگه فقط به شیفت تایم خلاصه میشه ؟؟؟
          گروه فولکس گیربکس DSG رو داره با رکورد شیفت تایم ۸ میلی ثانیه که اتفاقا خیلی عالی جواب داده چرا پورشه سراغ اون نرفت ؟ موضوع اینه که نمیدونید داستان چیه
          .
          (((مک‌لارن ام۶ جیتی بود که شهری بود با انجین شورلت که طبق انتخاب کار اند درایو بهترین خودروی اسپرت سال شد!! نمیدونستین بدونین)))
          پس خودروی سال شد اوکی چند تا از این تیپ افتخارات پورشه نام ببرم ؟؟؟ ی عدد بهم بده
          ی سر به WCOTY در چند سال اخیر بزن ببین چند بار پورشه به عنوان خودروی اسپورت سال جهان انتخاب شده بعد با هر آمریکایی خواستی مقایسه کن دیگه سراغ autocar و کارانددرایور و موتور ترند و… نرفتم قبلا گفتم کیمن و باکستر از دهه نود دارن تولید میشن حجم افتخارات این دوتا رو با هیچ اسپورت آمریکایی از همون زمان تا امروز نمیشه مقایسه کرد اگه خواستید میتونم مقایسه کنم
          .
          باز هم میگم موتور کازورث جز بلوک هیییچ ربطی به فورد نداشت علاوه حجم عمده جزئیات تغییر کرد در این مورد منبع وجود داره
          .
          (((زیاد روی ای ام جی ۱ حساب نکن..
          حتی پشم والکری هم نخواهد شد… زیاد آلمان رو بت کردین برای خودتون شما عزیز…)))
          والکری هم تقریبا داستانی شبیه به کوروت داره از طرفی سعی کن از آمریکایی مایه بذاری
          .
          (((اون ریس طبق گفته خود شوی یه تمرین برای لمانز بود…
          وگر نه ۲۰۲۰ عملکرد پورشه رو دیدیم تو ایمسا که چطوری گند زدن تازه تیم رسمی خود پورشه…)))
          قبلا در موردش صحبت شد اون فصل آخرین فصل حضور پورشه در Imsa بود و به گفته رئیس بخش موتور اسپورت پورشه قرار نبود برای خودرویی که بعد از این فصل خارج خواهد شد هزینه توسعه تحقیقات بدن از طرفی به دلیل کرونا هم یادمه یکی دوتا مسابقه حاضر نشدن و همینطور برنامه LMDh برای ایمسا وجود داشت و باید هزینه ها مدیریت میشد
          برای درک قدرت پورشه در رقابت های استقامتی آمریکا میتونی 24 ساعته دیتونا و ۱۲ سبرینگ رو سرچ کنی که مهمترین رقابت های استقامتی آمریکا هستن بعد ببینی کدوم تیم بیشترین قهرمانی رو در طول تاریخ این پیست در بالاترین کلاس کسب کرده و بقیه با چه اختلافی پشت سرش هستن
          تیم اصلی و راننده های برتر در WEC حاضر هستند و نتیجه هم مشخص هستش
          آزمایشی بودن چندان ارتباطی به تک لپ تایم هایی که در طول ۶ ساعت ثبت شد نداره انتظار میره در طول ۶ ساعت حداقل یکی دوتا تایم خوب بزنه میتونی بهترین تایم کوروت رو با بهترین تایم بقیه مقایسه کنی هر چند در طول فصل مشخص میشه
          .
          در آخر من هنوز جواب سوالی که پرسیدم رو نگرفتم !!!

          موافقم 1
          مخالفم 0
        13. mehran911

          ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (2025 ديدگاه)

          @Z
          پس پورشه تا حالا قهرمان لمانز نشده نه ؟!؟!؟!
          یعنی هر دم از این باغ بری میرسد
          هر روز با ی کامنت جالب جدید مواجه میشیم اینجا
          .
          With 108 class wins and 19 overall victories under its belt, Porsche is the most successful manufacturer in the almost 100-year history of Le Mans.
          پورشه تا قبل ۲۰۲۰ در مجموع همه کلاس ها در طول تاریخ ۱۰۸ قهرمانی کسب کرده
          در مسابقه استقامتی همواره بیشترین کیلومتر طی شده از اهمیت بسیاری برخوردار بوده قهرمانی سراسری یا Overall که با خودروهای کلاس LMP کسب میشه به این دلیل اهمیت ویژه ای داره اینجا پورشه با ۱۹ قهرمانی رکورددار هستش

          موافقم 2
          مخالفم 1
        14. z

          ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (3 ديدگاه)

          من نمیگم قهرمان نشده
          mehran 911
          این ظهار نظر یعنی موتور اسپورت نگاه نمیکنم در مسابقات استقامتی لزوما همیشه تیم برتر و خودرو برتر برنده نیست بار ها پیش اومد به دلیل تصادف و نقص فنی جایگاه ها جا به جا شده همین دو هفته پیش ۶ ساعته SPA که اتفاقا کوروت هم حضور داشت خودروی اول پورشه که قهرمان هم شد
          پورشه فقط یک مرحله رو به (پیروزی ) رسیده
          فرق قهرمانی و پیروزی متفاوته

          موافقم 0
          مخالفم 0
        15. mehran911

          ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (2025 ديدگاه)

          قهرمانی در اسپا = پیروزی در اسپا
          الان مشکل حل شد ؟!

          موافقم 1
          مخالفم 1
    4. Reza

      ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (5323 ديدگاه)

      الگو باید آلمانی یا ایتالیایی باشه وسسسسلام

      موافقم 2
      مخالفم 1
  2. R@m!n

    ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (2243 ديدگاه)

    البته موتور جدید LT6 تایید نشده و همه اینا امکان تکذیبش هست و باید منتظر موند.

    چیزی که میشه نتیجه گرفت اینه که کوروت تو نسل جدید تمرکزش صرفا آمریکا نیست و طبق سیاست های جدید ماری بارا می خوان این ماشینارو به اروپا هم صادر کنن مثه اکثر مدلای دیگه جنرال موتورز. فلسفه طراحی کوروت جدید هم از اول همین بوده
    شاید از ریشه های آمریکاییش فاصله گرفته اما به نظر دستاوردا بیشتر از از دست دادن ها خواهد بود.

    موافقم 2
    مخالفم 1
  3. مازیار

    ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (2361 ديدگاه)

    خبری خوب برای دوستداران منطقی تر موتوراسپرت

    موافقم 2
    مخالفم 0
  4. Hamid

    ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (2442 ديدگاه)

    نمیخوام جو بدم به قضیه
    اما 458 واقعا بهترین سوپر اسپورت فراری بوده … هر چند من F12 رو هم خیلی قبول دارم و بیشتر از 458 دوسش دارم …

    موافقم 4
    مخالفم 0
    1. Farzad

      ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (2568 ديدگاه)

      به نظرم بهترین صدا در بین تمام فراری ها متعلق به ۴۵۸ هستش البته نسخه اسپیشیاله .

      موافقم 3
      مخالفم 0
      1. Ali_x76

        ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (1203 ديدگاه)

        پس ۸۱۲ کامپتزیونه چی

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Farzad

          ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (2568 ديدگاه)

          هنوز صداشو نشنیدم ?
          البته صدا خیلی سلیقه ای هست

          موافقم 2
          مخالفم 0
  5. MOS

    ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (715 ديدگاه)

    کوروت با این قیمت ماشین بسیار عالی و خوبیه
    اما من فراری رو بیشتر میپسندم تا کپی ازش

    موافقم 3
    مخالفم 6
    1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (4617 ديدگاه)

      اگه پولش جور باشه،الان کوروت ۶۰هزار دلاره اما فراری چی…

      موافقم 2
      مخالفم 1
    2. R@m!n

      ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (2243 ديدگاه)

      یه عده انگار یا معنی کپی رو نمی فهمین یا دوست دارین یه چیزی همینجوری گفته باشین نمی دونم واقعا عجیبه کسی به این حوزه علاقه مند باشه و بازم بگه فلانی از بهمانی کپی کرده !!!!!!

      من تو اون کامنتی که به کاربر پوریا هم بود گفتم اگر برندی از محصول شاخصی تو یه کلاس خودرویی الگو برداری می کنه بهش کپی نمی گن انقدر سخته درک این مسئله ؟؟
      اگر این ماشین از نمونه الگوش بهتر بشه چی میگن بهش ؟؟

      موافقم 5
      مخالفم 2
      1. MOS

        ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (715 ديدگاه)

        دقیقا منم خواستم کاری که اون یه عده انجام میدن رو برای خودشون انجام بدم!!!
        این کامنت دقیقا کامنت همون فرده که یکمی تغییر داده شده

        موافقم 3
        مخالفم 0
        1. R@m!n

          ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (2243 ديدگاه)

          این کامنتای تاکسیک و سطح پایین نباید تو یه سایت تخصصی باشه کاش این کامنتارو سریعا پاک کنن.

          موافقم 2
          مخالفم 0
  6. new Ramin

    ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (80 ديدگاه)

    دوستان یه سوال دارم در مورد موتور

    (موتو های داخلی سمند و پراید رو نمیگم )

    یه موتور استاندارد کراس اوور یا سدان یا هاچبک میگن نباید بیش از 6 یا 7 ثانیه در دور موتور بالا باشه مثلا یه ماشین مثل راوا 4 نباید بیش از 7 یا 8 ثانیه در دور 5 هزار دور باشه چون به موتور فشار شدید میاد و اسیب میبینه.

    سوالم اینه آیا میشه کاری کرد در دور های بالا در زمان طولانی موتور آسیب نبینه ؟؟
    باید چه کاری انجام داد ؟

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. مهدی

      ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (1586 ديدگاه)

      سلام… دلیل اینکه موتورها تو دور بالا آسیب بیشتر میبینن اینه که سرعت دوران باعث استحکاک و گرما میشه گرما هم اون جسم رو منبسط می‌کنه و باعث سایش بیشتر بین قطعات و در نتیجه خورندگی بیشتر میشه به عنوان مثال سایش پیستون و رینگ با دیواره سیلندر … شرکت ها برای خودروهای اسپرت میان تحقیق میکنن ببینن از چه متریال و با چه آلیاژی استفاده کنن که این انبساط قطعات رو کمتر کنن و البته موارد دیگه مثل سیستم روغن کاری کارآمدتر … در واقع دلیل گرانی خیلی از این سوپراسپرتها صرفا استفاده از متریال گرون نیست دلیل وقت و هزینه ای هست که صرف تحقیق و توسعه شده وگرنه همین فراری که بحثش تو مقاله هست هنوز اسرار به استفاده از آلومینیوم با آلیاژ خاص داره که فلز گرونی نیست اما به تکامل میرسونش. این هزینه ها برای یه خودروی شهری توجیهی نداره

      موافقم 3
      مخالفم 0
    2. Ninja

      ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (1162 ديدگاه)

      اقای رامین اونطوری که ‌‌شما میخواین خرج حدودا بالایی میخواد و اینطور نیست که یه قطعه رو عوض کنی مشکل درست بشه و اینکار اصلا برای یه ماشین شهری منطقی نیست همون بهتره که موتور بیش از حتی ۳ ثانیه رو دور موتور بالا نباشه چون بعد از همین کار قطعات بعث ساییدگی و فرسودگی بعضی قطعات میشود قیمت ماشین افت پیدا میکند و عمر ماشین کم میشود عقلانی ترین کار همونه که با دور موتور پایین رانندگی کنی

      موافقم 2
      مخالفم 0
  7. مهدی

    ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1586 ديدگاه)

    خیلی تعجب آور نیست ، تو این سالهایی که علاقه‌مند و پیگیر مقالات خودرویی بودم به ندرت به خاطر ندارم بین سوپراسپرتها تو مقایسه های جامع محصولات فراری برتر نباشن و البته در کنارش پورشه. مطمئنا هر اسپرت سازی برای محصول جدید اول میگیره یه فراری رو آنالیز و اوراق می‌کنه تا حساب کار دستش بیاد که چکار باید بکنه چه کوروت باشه چه هوندا چه مک‌لارن و استون که قبلا خبرشون بیرون اومده و بقیه که فقط خبراش بیرون سرایت نکرده

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. R@m!n

      ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (2243 ديدگاه)

      همیشه همینطور بوده هر زمانی یه محصولی که از بقیه رقباش تو هر کلاسی جلوتره از دانشش استفاده می کنن و حالا شایدم چند تا چیزم اضافه کنن و اون تکنولوژی رو ارتقا بدن. تو این سگمنت هم الان فراری و پورشه سنگ محک هستن و نمیشه انکارش کرد.

      موافقم 5
      مخالفم 0
      1. محمد رستمی نژاد

        ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (1180 ديدگاه)

        پس‌تکلیف لامبورگینی چی میشه
        به نظر من که گالاردو خیلی ماشین سَر تَری بود .

        موافقم 1
        مخالفم 0
    2. Ninja

      ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (1162 ديدگاه)

      اقای مهدی بهت قول میدم محبوبیت فراری در ۵ سال اینده دوباره مثل سابق میشه کلا فراری همیشه پیشرو بوده فقط از اون زمانی اولین ماشین توربوش رو بیرون داد از محبوبیتش کاسته شده

      موافقم 2
      مخالفم 0
    3. Hamid

      ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (2442 ديدگاه)

      عجب
      پس در ساخت مک لارن از فراری الگو برداری میکنن …
      چه عجیبه! چون یادمه دقیقا مرسدس برای ساخت CLK GTR از مک لارن الگو برداری کرد …
      یادت باشه اینو … حتما!
      در ضمن هیچ جا محصولات مک لارن به فراری شبیه نیست … هیچ جا! خودش یه برند خاصیه و نیازی به این کار نداره … قضیه اف وان جداست البته

      موافقم 3
      مخالفم 5
    4. ( BENJAMIN-A (ENGLAND LOVER

      ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (160 ديدگاه)

      مکلارن چون خودرویی واسه تست نداشت،برای تست پیشرانه و سیستم اگزوز و تعلیق و گیربکس خودش اولتیما GTR که کیت کاره و دو دستگاه فراری ۳۶۰ رو خرید و قوای محرکه ای که ساخته بود رو روشون گذاشت.تا سال ۲۰۰۷ مکلارن تمام قطعات خودرویی که میخاستن رونمایی کنن رو ساخته بودن ولی هنوز تست های میدانی رو انجام نداده بودن.نمیدونم این سه تا دستگاه چه سرنوشتی داشتن.ولی بعد از این مکلارن دوتا پروتوتایپ به اسم cp1 و cp2 رو ساخت واسه تست های نهایی.مکلارن از فراری کپی نکرد که بخاد باهاش رقابت کنه.
      بالاخره برداشت ها متفاوته‌.ولی حقیقت هیچوقت تغییر نمیکنه.

      موافقم 3
      مخالفم 0
  8. Farzad

    ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    خب این که یه چیز واضحه .
    فراری که Godfather سوپر اسپرت سازی هست و توش شکی نیست ، پورشه هم بعد از فراری قدرتمندترین سوپراسپرت ساز محسوب میشه و این دو برند دوست داشتنی الگوی تمام سوپراسپرت سازها هستن .

    موافقم 4
    مخالفم 0
    1. نعمت اله آزموده

      ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (475 ديدگاه)

      البته جا داره اشاره بکنم طبق برخی نظرات اولین سوپر اسپورت به معنی امروزی متعلق به میورا است و این نشان دهنده جایگاه رفیع لامبورگینی هست که دیدم دوستان اشاره نکردند

      موافقم 4
      مخالفم 1
      1. Farzad

        ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (2568 ديدگاه)

        لامبورگینی که عشقه ، اصلا سوپر اسپرت سازی بدون لامبورگینی معنی نداره .

        موافقم 3
        مخالفم 0
        1. Ninja

          ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (1162 ديدگاه)

          اصلا لامبو نبود سوپر اسپرت نبود یادتون باشه اولین سوپر اسپرت رو لامبو ساخت

          موافقم 2
          مخالفم 1
    2. محمد امین

      ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (2167 ديدگاه)

      نه تنها قدرتمند ترین برند خودرو ،بلکه با اختلاف خیلی خیلی خیلی زیاد ،نسبت به بقیه خودرو ها،قدرتمند ترین برند دنیا هست و از دیزنی و کوکا کولا و مک دونالد هم پیشی گرفته که ارزش و اصالت و سطح مهندسی و کیفیت رو نشون میده که تا چه حد بالاست و تمام دنیا به عنوان نماد یه شاهکار و قهرمان می شناسنش این برند افسانه ای رو و بی مثال ،حتی سال هایی هم که رتبه ی اول نبوده دوم یا نهایتا چهارم پنجم بوده که خوش باز کلی جای حرف داره،چون مثلا رتبه ی پورشه و مرسدس توی قدرتمند ترین برند ها بیشتر از ۴۰ هست در بهترین امار
      دیگه خودتون حساب کنید ،فکر نکنید من تعصبی هستم،اینا عین حقیقت هست

      موافقم 4
      مخالفم 2
      1. Farzad

        ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (2568 ديدگاه)

        بله همینطوره ، قدرت برندینگ Ferrari بسیار شگفت انگیزه .

        موافقم 1
        مخالفم 0
    3. SF90 STRADALE

      ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (3880 ديدگاه)

      آقا فرزاد
      اگه همین حرفو من میزدم با ژ_۳ تیربارونم میکردن ??
      لطفاً با من مهربان تر باشید دوستان ??

      موافقم 4
      مخالفم 0
      1. مازیار

        ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (2361 ديدگاه)

        اگه دیدگاه صرفا در مقام قضاوت موتوراسپرت باشه بنظر من پورشه یه کوچولو برتری داره به فراری ( درست مثل مک لارن در سالهای اخیر? ) اما در مجموع با احتساب فاکتورهای زیبایی و جذابیت و حس بهتر تملک فراری بالاتر هست

        موافقم 2
        مخالفم 2
        1. SF90 STRADALE

          ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (3880 ديدگاه)

          آقا مازیار
          الآن چرا مکلارن رو چسبوندی به پورشه و فراری ؟؟ مگه اینجا کسی از مکلارن حرف زد ؟؟
          بعدش میگین چرا بحث و جنجال راه میندازی
          ***
          اینجا صحبت از اسب سرکش مارانلو و اسب تیزپای اشتوتگارت هست 👑👑

          موافقم 0
          مخالفم 2
        2. مازیار

          ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (2361 ديدگاه)

          ایمان جان
          من ابدا قصد تحریک شما رو ندارم نه شما و نه دیگر دوستان چون اصلا از این کار خوشم نمیاد چه رسد به اینکه بخوام بحث و جنجال براه بندازم و کاملا طبیعی و بدون هیچ نیت خاصی در میان حرفهای مربوط به پورشه و فراری اسمی هم از مک لارن اومد چون این ۳ برند در حال حاضر سردمداران موتوراسپرت هستن

          اما ظاهرا آستانه تحریک شما نسبت به کلمه مک لارن بسیار پایین هست و در اینمورد کاری از دست من بر نمیاد بجز اینکه بعد از این حتی در نزدیکی شما اسم مک لارن رو به زبون نیارم
          چشم

          موافقم 1
          مخالفم 0
        3. SF90 STRADALE

          ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (3880 ديدگاه)

          آقا مازیار
          متاسفانه پدال حرف منو سانسور کرد
          شاید خیلی جنجالی بود و میخواست جلوی یه بحث جدید رو بگیره ولی در اصل نباید این کار رو میکرد
          الآن هرچی بگم بی فایده هست
          بی زحمت یه لطفی بکن بعضیا رو وارد بازی بزرگان نکن
          اون رئیس و تیم مدیریتی GM میدونن چی رو باید معیار و الگو قرار بدن تا بهترین رو تولید کنن اون موقع شما میایی این وسط اسم مکلارن رو پیش میکشی !!!! ??
          البته میتونن در بحث پیشگیری از آتش سوزی یه کمکی از مکلارن بگیرن

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. مازیار

          ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (2361 ديدگاه)

          من قبل سانسور حرفت رو دیدم و جوابی درخور هم دادم که پدال اون رو هم سانسور کرد پس بیحساب شدیم

          و بازی بزرگان هم تمام و کمال بماند برای اسب سرکش مارانلو چون من هیچ دلم نمیخواد تیفوسی های فراری مثل پتک روی سرم خراب بشن?

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. Farzad

        ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (2568 ديدگاه)

        ??

        موافقم 0
        مخالفم 1
      3. نعمت اله آزموده

        ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (475 ديدگاه)

        آفرین sf90 حاشیه رو خوب هندل کردی

        موافقم 1
        مخالفم 0
      4. Hamid

        ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (2442 ديدگاه)

        In general, is that the McLaren supercars are faster, performance-centric British Beasts built to rule the race tracks. As compared to Ferrari, the McLaren cars certainly stump the rival in terms of faster speeds, better aerodynamics, and swooning performance on race tracks
        اینم بگم
        چون شما همه جا پای مک لارن رو وسط میکشی ، و رسما یه هیتری و صرفا میخوای بکوبیش بهتره یه سرچی توی اینترنت بکنی که اکثرا موافقن خودرو های مک لارن از فراری عموما سریع تر هستن … چه از لحاظ سرعت ، از لحاظ آیرودینامیکی و پرفورمنس در پیست … دیگه این حرف من نیست … منبع هم بخوای دارم … در ضمن اگه یکم چشمت رو باز کنی میبینی چقدر مک لارن جدیدا پرطرفدار شده … آره ی سر به اینستا و … بزن … کاملا متوجه میشی !
        و میشه متوجه شد کدوم سوپر اسپورت به ترتیب بیشترین جستجو رو در گوگل دارن :
        Audi R8
        Bugatti Chiron
        Lamborghini Aventador
        Bugatti Veyron
        Lamborghini Huracan
        Lamborghini Veneno
        McLaren 675LT
        Ford GT
        Ferrari 458
        و میبینی!؟
        فراری با اینکه از مک لارن قدیمی تره کمتر مورد توجه کاربر ها بوده! خیلی خیلی جالبه
        فک کنم شما شب ها کابوس مک لارن میبینی که اینقدر بهش حساسی!!! کاملا این رو جدی میگم! انگار یه ترسی ازش داری … اما عزیزم مک لارن نمیخورتت نترس ! حالا نهایتا تو آینه عقب دیده میشین (شایدم محو عزیز)

        توی پیست هم فقط پورشه با مک لارن رقابت میکنه گل … فراری بیشتر دنبال چرم و … هست تا ساخت یه سوپر اسپورت …

        موافقم 0
        مخالفم 0
  9. یانکی

    ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (2354 ديدگاه)

    متاسفانه باز هم پدال جانب گرایی و ضد آمریکایی بودنش رو نشون داد.این خبر کلی ازش گذشته تازه اومده اینجا کار کرده و جالبه این خبر که گذاشتی حاصل چندین خبر بوده که برا اینکه یه وقت اخبار آمریکایی زیاد نشه مثل خبر نسکار یه جا و خلاصه گذاشتی.جالبه کلی فیلم از کوروت جدید که ثدای خاصش رو هم در بر میگیره تو خبرها هست که پدال از ترسش نمیزاره.بزودی باز هم ثابت میکنم پدال ضد آمریکایی هست.

    موافقم 1
    مخالفم 4
    1. علی turbo s

      ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (279 ديدگاه)

      خب ثابت شد پدال ضد امریکاست.
      برو به حاج بایدن بگو حمله کنه.

      موافقم 3
      مخالفم 0
    2. نعمت اله آزموده

      ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (475 ديدگاه)

      شما اگر زبانت خوبه به عنوان یک امریکن فن مقاله ترجمه کن برا سایت و اخبار رو پوشش بده الان روزی اینهمه خبر میگذارند اینجا چنتا مگه مترجم داره ؟‌ درک اقا تو یک روز که نمیشه ۲۴ مقاله هر مترجمی ترجمه کنه شما که ناراضی هستی به جای اتهام زدن کمک سایت بکن معترضی فلان خبر و فلان خبر و فان درگ رو نذاشتن خودت یه کاری بکن حجم خبرری که آقا امیر آقا شاهین و آقا آرین و … در طول روز باید ترجمه کنند رو نگاه کن خب واضحه کار سختی دارند و بعضی اخبار نمی رسند

      موافقم 2
      مخالفم 0
      1. نعمت اله آزموده

        ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (475 ديدگاه)

        درک کن *

        موافقم 1
        مخالفم 0
      2. یانکی

        ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (2354 ديدگاه)

        حرف زدی پا حرفت بمون بسم ا.. من حاضرم چیزایی رو کنم که هر کی بخونه تشتک بپرونه.و اینکه حاضرم تمام اخبار آمریکایی رو ترجمه کنم بدم پدال ولی باید تماش رو بزاره.نکته بعدی پولش رو میگیرن.این همه تبلیع تو سایته پولش کجا میره یا رپورتاژها.من نمیخوام بگم پدال بده من خودم نزدیک 7 ساله شاید بیشتر دارم. نبالش میکنم ولی انصاف رو رعایت نمیکنن قبلا اینجوری نبود.الان برید موتور1 ببین چقدر خبر راجب تسلا و کدروت و ماشینهلی جدید نسکار هست.چقدر اخبار از پروژهای جدید هنسی هست ولی پدال دنبال جلو پنجره احمقانه بی ام و هستش

        موافقم 0
        مخالفم 1
        1. مهدی

          ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (1586 ديدگاه)

          جناب یانکی واقعا منطق اشتباهی داری! کشورها با وجود تبادلات علمی و فناوری باز هم در کل صنعت و خودروسازیشون مطابق با سلیقه و نیاز و تفکر مردم اونجاست… از قدیم بیشتر معابر کشور فرانسه سنگ فرش و باریک بود واسه همین خودروهای فرانسوی توجه ویژه به نیازشون که سیستم تعلیق راحت و کارآمد داشتن … آمریکا یه کشور پهناور بود فاصله شهرها زیاد بود خیابان ها پهن و بزرگ و کم ترافیک بود جوری که قدیم خودروهای آمریکایی اینه شاگرد نداشتن و روحیه آمریکایی ها هم راحت طلبی بود واسه همین از قدیم تا الان شاخصه خودروهای آمریکایی بزرگی و راحتی بود نشیمن بزرگ و نرم اصلا شعارشون تو خودروسازی هرچی بزرگتر بهتر بود چه تو سایز بدنه چه موتور … سیستم فکری و سبک زندگی ژاپنی ها هم تو خودروهاشون رسوخ کرده … آلمانی ها هم ذاتا آدمهای دقیق و منظم پیچیده ای هستن متناسب با روحیات و نیازشون، بیشتر تکنولوژی ها و پیشرفت های بشر مرهون تشنه تکنولوژی بودن همین نژاد ژرمن هستن از قبل از جنگ جهانی تا الان دقت کنید بیشتر اختراعات مهم بشر توسط دانشمندان همین نژاد آلمان و اتریش انجام شده همین تفکر پیچیده و نواور تو خودروهاشون هم دیده میشه که باعث میشه پیشگام و تو معرض تبلیغات باشن پس گلایه هات بیجاست

          موافقم 2
          مخالفم 0
        2. مازیار

          ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (2361 ديدگاه)

          البته این موضوع بیشتر در دنیای اتومبیل صدق میکنه و بجز اون باقی کشورها هنوز فاصله زیادی با آمریکا که نوک هرم صنعت باشه دارن
          ساده ترین جزء صنعت پیچ و مهره هست و پیچ و مهره هیچ کشوری اعم از آلمان و ژاپن و هر جای دیگه به هیچ وجه به هیچ وجه قابل مقایسه با پیچ و مهره آمریکایی نیست . پیچ ۱۰۰هزار تومنی آمریکایی از پیچ ۲۰هزار تومنی ایتالیایی ارزون تره چون یکی میخری برای یک عمر
          و بجز اون در اغلب موارد دیگه صنعتی همیشه made in USA مترادف هست با اطمینان خاطر

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. RezaRs

          ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (1613 ديدگاه)

          خوبه تو اضافه بشی منم باس اضافه بشم تو بخش کشاورزی سایت نصفش تراکتور نصفش ماشین ? دعوا کاترپیلار و جاندیر و کیس و کلاس و فنت و فرگوسن و نیوهلند خدایی به دنیای اونم دقت کنین

          جاندیر الان از هر لحاظ تقریبا نامبر وانه تو دنبا البته کلاس و فنت بعضی محصولاتشون کیفیتی بهترن و کلا چیزی کم ندارن اما جاندیر خیلی بین المللی و قطعاتش راحتر گیر میاد کلی کشور هم کارخونه داره و خصوصی سازی تراکتوراش از صندلی ۲۰۰ دلاری داره ۱۲۰۰۰ دلاری

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. مازیار

          ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (2361 ديدگاه)

          البته رضا جان?
          من فقط خواستم با مثال پیچ و مهره به اصطلاح کلی گویی کرده باشم وگرنه مواردی مثل جان دیر و امثالهم بسیار زیاده و اساسی تر از اینها هم میتونیم از انواع ” ابزارآلات ” نام ببریم که همه بدنبال جنس آمریکایی هستن

          موافقم 0
          مخالفم 0
        5. نعمت اله آزموده

          ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (475 ديدگاه)

          صلاحیت ترجمه را از لحاظ بی طرفانه نوشتن مقاله و رعایت دستور زبان دارید ؟
          آیا هر خبری راجع ماشینایی که مد نظرشماست معتبره ؟‌
          آیا نظم سایت در فرستادن بهم نمی خوره همه ترجمه های شما منتشر بشه ؟
          آیا در مقالاتی هم که قرار ترجمه کنید هم به بقیه خودروسازی ها تیکه نمی اندازید؟
          آیا تحمل شندین نظر مخالف رو دارید یا هرکسی که مخالف بود رو بیرون می کنید ؟
          اگر اینا رو میتونید رعایت کنید با سردبیر حرف بزنین ترجمه کنین برسی کنند اگر صلاح بود شما اضافه بشید

          موافقم 0
          مخالفم 0
  10. مهدی

    ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1586 ديدگاه)

    جناب مازیار این واقعا یه تفکر قدیمی تو ایران هست که ساخت آمریکا مترادف شده با اطمینان … البته بیراه و اشتباه نیست ولی جالبه که خدمت شما عرض کنم خود مردم آمریکا تقریبا تو همه بخشها که با زندگیشون سر و کار داره محصولات اروپایی و ژاپنی رو ترجیح میدم… از خودرو بگیر تا لوازم برقی و محصولات پولیمری… کسایی که حرفه ای پیگیر رنگ خودرو هستن میدونن تو بخش رنگهای کاستوم شرکت آمریکایی houseofkolor جز بهترینها هست من به هزار زحمت با ترانزیت تونستم واسه ماشینم پنج کیلو رنگ کندی از این شرکت بیارم و جالبه که رو جلدش نوشته درست شده با متریال خارجی! منظورش آلمانی بود… یعنی گاها خودشون هم خودشون رو قبول ندارن و شما کاسه داغ تر از آش شدی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مازیار

      ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (2361 ديدگاه)

      بحث خودرو که جداست و این رو خودم هم اول عرض کردم
      و درمورد تسخیر بازار لوازم برقی با کالاهای ژاپنی هم این مسئله فقط مختص امریکا نیست بلکه کل جهانه
      اما درمورد عظمت صنعت و تکنولوژی و فاصله ای که از این لحاظ بین کشورها وجود داره پیشنهاد میکنم سری به کتاب رکوردها بزنیم که جای هیچ چک و چونه ای باقی نمیزاره

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. مازیار

      ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (2361 ديدگاه)

      پلیمر که بدون تردید آلمان حرف اول رو میزنه
      اتومبیل که آمریکا جایگاه خودش رو از دست داده
      و لوازم برقی که هر بچه ای میدونه ژاپن دیگه

      با درایت ۳ مورد رو انتخاب کردی اما در بقیه موارد صنعت و تکنولوژی چطور؟ حالا نه همه موارد دیگه ، در هفتاد درصد موارد دیگه چطور؟

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا