هیولای هزار اسبی! تیونینگ دیوانه‌وار کامارو توسط هنسی

تیونر ناآرام هنسی همواره به کارهای عجیب و خلق اعجوبه‌های دیوانه‌وار معروف است. جدیدترین پروژهٔ این تیونر آمریکایی تقویت شورولت کامارو ZL1 و ارائهٔ یک هیولای به‌واقع وحشی است. این خودرو که Exorcist نام گرفته به‌طور خاص برای مقابله با دوج چلنجر دمون که به‌زودی در نمایشگاه نیویورک معرفی می‌شود طراحی و معرفی شده است. به گفتهٔ هنسی، قدرت این کامارو ZL1 یا همان Exorcist به رقم حیرت‌انگیز هزار اسب بخار رسیده است و آمده تا به جنگ چلنجر دمون برود. بدین ترتیب کامارو ZL1 تغییراتی اساسی را تجربه کرده که آن‌را به‌طور قابل‌توجهی قوی‌تر از نسخهٔ استاندارد ساخته است درحالی‌که به‌اندازهٔ کافی وحشی و عصبانی هست که بتواند به نبرد با چلنجر دمون برود.

exorcist-hennessey-17

مانند قوچ شیطانی دوج، در پیشرانهٔ 6.2 لیتری V8 سوپرشارژ کامارو ZL1 نیز تغییرات گسترده‌ای انجام شده است. این موتور در ZL1 استاندارد 650 اسب بخار قدرت تولید می‌کند اما این رقم هنسی را راضی نمی‌کند؛ بنابراین تیونر آمریکایی با استفاده از یک سوپرشارژر بزرگ‌تر و یک اینتر کولر بروز شده که بوست آن به میزان 14 psi افزایش یافته است به همراه استفاده از میل بادامک جدید، هدرز از جنس فولاد ضدزنگ، سیستم اگزوز اصلاح‌شده و سیستم مدیریت موتور سفارشی، پیشرانهٔ شورولت را تا مرز جنون تقویت کرده است. با انجام این تغییرات، حالا نیروگاه V8 سوپرشارژ کامارو ZL1 علاوه بر قدرت ویرانگر هزار اسب بخاری، گشتاور عظیمی هم برابر با 1310 نیوتن متر تولید می‌کند.

exorcist-hennessey-12

خریداران می‌توانند انتخاب کنند که این نیروی خردکننده توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی یا یک نمونهٔ 10 سرعتهٔ اتوماتیک تماماً به چرخ‌های عقب انتقال پیدا کند. هنسی تخمین زده است که Exorcist بتواند در کمتر از سه ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند درحالی‌که با استفاده از لاستیک‌های رادیال مخصوص درگ در عقب نیز مسافت یک‌چهارم مایل یا 400 متر را هم در کمتر از 10 ثانیه طی خواهد کرد؛ اما برخلاف چلنجر دمون که فقط برای سریع‌تر بودن در مسابقات درگ طراحی شده، هنسی هندلینگ قابل‌توجه کامارو ZL1 استاندارد را در این نمونهٔ تقویت‌شده کاملاً حفظ نموده است.

exorcist-hennessey-10

علاقه‌مندان به خرید این کامارو خارق‌العاده می‌توانند به‌طور مستقیم و از ابتدا سفارش خرید خود را به شورولت یا هنسی بدهند و یا اینکه کامارو ZL1 استاندارد خود را برای تبدیل به Exorcist به هنسی ارسال کنند. این تیونینگ و ارتقاء، به‌خودی‌خود مبلغ 55 هزار دلار را به قیمت پایهٔ 63 هزار دلاری کامارو ZL1 اضافه می‌کند. کسانی که خواهان گیربکس اتوماتیک هستند نیز باید 10 هزار دلار دیگر برای ارتقاء گیربکس خودروی خود پرداخت کنند. علاوه بر این، یک پکیج درگ سفارشی نیز به قیمت 9 هزار دلار برای این هیولای آمریکایی ارائه شده که شامل رینگ‌های 20 اینچی، لاستیک‌های رادیال مخصوص درگ، میل‌گاردان ارتقاءیافته و یک جعبه‌ابزار می‌شود. همچنین یک کیت مسابقه‌ای شامل رینگ‌های 20 اینچی بسیار سبک‌وزن با لاستیک‌های میشلن پایلوت اسپرت کاپ 2 نیز با پرداخت مبلغ 7 هزار دلار برای Exorcist قابل سفارش است.

بااین‌حال هنوز مشخص نیست که آیا هنسی Exorcist واقعاً توانایی مبارزه با چلنجر دمون را دارد یا نه زیرا دوج هنوز جزئیات و مشخصات ماسل کار وحشی خود را اعلام نکرده است. البته تاکنون تیزرهای زیادی از دمون منتشر شده و احتمال داده می‌شود که قدرت پیشرانهٔ V8 آن به 760 اسب بخار رسیده باشد. دوج، برای ساخت خودروی سریع‌تری در مسافت 400 متر، چلنجر دمون را کاملاً مملو از تکنولوژی کرده است درحالی‌که برای کاهش وزن قطعات سنگین آن حتی تهویه مطبوع حذف شده‌اند.

exorcist-hennessey-24

درباره نویسنده

تصویر پروفایل امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

25 دیدگاه

  1. Ahmad
    سوابق: (805 دیدگاه) ,

    همینجوریش هم کامارو دوست داشتنی و جذاب بود.ولی این دیگه محشره.
    به نظره من کامارو تو ماسل کارها بهترین قیافه رو داره البته در کنار ماستانگ

    پاسخ
    1. GT
      سوابق: (501 دیدگاه) ,

      بهترین و حرفه ای ترین طراحی تو ماسلا قطعا مال چلنجره ولی این نسل از کامارو اتفاقا آنچنان اصیل و به خوبی رقیباش نیست.مخصوصا پشتش

      پاسخ
      1. (ali (CHEVY NOVA
        سوابق: (2392 دیدگاه) ,

        کامارو یعنی اخر عشق بازی
        همینطوریzl1 هیولا بود و با تیونینگی که هنسی کرد هیولاتر هم شد
        به خاطر این هیولای جدید شورولت امروز میخوام در مورد تفاوت واشر بندی موتور 350 و 305 اسمال بلاک شورولت صحبت کنم که چند وقت دنبالش بودم
        من از قبل عید دنبال خرید واشر کامل موتور 305 شوی بودم اما مشکلی که بود این بودش که تمام واشر کامل های بازار برا موتور 350 بود و برای موتور 305 واشر کامل نبود
        حالا فرق واشر کامل موتور 305 و 350 چی هست؟؟؟؟
        خوب بهتون بگم فقط و فقط واشر سر سیلندراشون فرق داره اونم در قسمت احتراق
        چون حجم موتور 350 شوی بیشتر از 305 هست برا همین قطر محفظه احتراق واشر سرسیلندر 350 بیشتر هستش
        با مشورتهایی که با 2 تا امریکایی باز کهنه کار داشتم گفتن اگه واشر سرسیلندر 305 پیدا نکردی میتونی برا موتور 350 رو بندازی روش اما به نظرم کار اصولی نبود
        با پی گیریهایی که داشتم تونستم که واشر کامل موتور 350 رو بخرم اما واشرش رو گفتم لوازم فروش برداره و بصورت جداگانه واشر سر سیلندر 305 رو گرفتم
        مارک واشر کامل 350 رو که گرفتم ((ویکتور ریینز)) اصل امریکا با واشر سرسیلندر مارک(( مک کورد)) هست
        واشر سرسیلندر موتور 305 شوی رو اگه ببینید فرقش با 350 فقط فاصله ی بین محفظه های احتراق هستش و فرق دیگه ای نداره
        نکته ی که قبلا هم گفتم اینکه 3 موتور 8 سیلندر 305 .350 و 400 شورولت بلوک یکسانی دارند و فقط حجم سیلندرهاشون فرق داره
        موتور 305 شوی 5 لیتر هست . موتور 350 شوی 5/7 لیتر و موتور 400 شورولت حجمی برابر با6/6 لیتر هست

        پاسخ
        1. (ali (CHEVY NOVA
          سوابق: (2392 دیدگاه) ,

          امروز رو میخوام به معرفی یه محصول قدیمی و محبوب دیگه از خودروسازان امریکایی بپردازم
          ماشینی رو که میخوام معرفی کنم (( فورد فایر لاین تورینو ))هستش
          فورد در سال1968 تصمیم به معرفی یه پکیچ جدید برا مدل فایر لاین گرفت و اون محصول چیزی نبود جز تورینو افسانه ای
          فایرلاین تورینو در 1968 معرفی شد و از استیشن تا کوپه و سدان رو شامل میشد
          من کاری به مدلهای سدان و استیشن رو در این بحث ندارم بلکه فقط مدل کوپه رو در این بحث مد نظر دارم
          تورینو در سال 1968 با لیست بلند بالای از موتورهای 6 و 8 سیلندر عرضه شد که از موتور 6 سیلندر 200 اینچی تا موتور بیمانند و اسطورهای فورد یعنی 428 عرضه شد
          در نسل بعد موتور 250 6 سیلندر جایگزین موتور 200 شد و موتور 428 همچنان عرضه میشد
          در نسلدوم پرافتخارترین مدل تورینو که مدل 1969 بود برا مسابقات ناسکار ارایه شد که تورینو تالادیگا نام گرفت و تونست بسیار افتخار افرین باشه

        2. (ali (CHEVY NOVA
          سوابق: (2392 دیدگاه) ,

          در نسل سوم که سال 1970 معرفی شد موتورها همه همون نمونه های قبلی بود با این تفاوت که موتور 351 و 429 اضافه شد و موتور 390 و 428 که در نسلهای قبیل ارایه شد کنار گذاشته شد
          موتور 429 از موتورهای هیولایی هست که رو موستانگ مک وان هم استفاده شد و خدارو شکر در ایران هم از این موتور هست
          در نسل چهارم که سال1972 عرضه شد موتور 400 فورد هم اضافه شد به موتورهای 8 سیلندر
          در نسل پنجم و ششم که عرضه شد قلدر ترین موتور 8 فورد یعنی موتور 460 که حجمش با افتخار تمام 7/5 لیتر بود عرضه شد و تورینو دیگه رام نشدنی شد با این موتور
          فورد تورینو سال 1976 برای همیشه از خط تولید کنار رفت

        3. (ali (CHEVY NOVA
          سوابق: (2392 دیدگاه) ,

          چاکر داش بهنام هم هستیم
          این ماشین نه تنها خوراک من بلکه خوراک تمام رفقای امریکایی باز من هستش
          ((وقتی پشت فرمون امریکایی میشینی جاده فقط یه بازی بچه گونه هستش))

        4. بهنام طیبی
          سوابق: (4509 دیدگاه) ,

          میبینم اینقدر عشق و علاقه داری به خودروهای امریکایی من حال میکنم.
          دمت گرم

        5. (ali (CHEVY NOVA
          سوابق: (2392 دیدگاه) ,

          بهنام جون چاکرم
          راستش موضوع اینکه بری سمت ماشین امریکایی دیگه تمومه و تا ابد اسیرش میشی

        6. تصویر پروفایل Mahdi
          Mahdi
          سوابق: (636 دیدگاه) ,

          علی راست میگه اگه کسی رفت سراغ امریکایی دیگه اسیر شده
          همین کامارو بود که منو اسیر کرد
          و واقعا جز محبوب ترینا برام هستش
          از شنیدن خبرای کامارو بیشتر از هر ماشین دیگه خوشحال میشم

    2. farshid omidfar
      سوابق: (72 دیدگاه) ,

      الان ماسل کار واقعی فقط چلنجر . موستانگ و کامارو بیشتر دارن به سمت اسپرت بودن میرن. از نظر قیافه هم بین این سه تا هرکسی یه نظری داره و واقعا هم همشون زیبان

      پاسخ
  2. امره Emrah
    سوابق: (74 دیدگاه) ,

    چه رقابتیه بین شورلت و دوج یه حس درونی منو میکشهِ به سمت چلنجر ولی انشاءالله قسمت بشه همین جمع حضرات رو از نزدیک زیارت کنیم

    پاسخ
  3. تصویر پروفایل Mahdi
    Mahdi
    سوابق: (636 دیدگاه) ,

    جنگ داخلی
    هیجان انگیز شد
    هر دوش رو دوست دارم و امیدوارم هر چه زودتر مقایسه رو در رو بشن

    پاسخ
    1. ونوم اف ۵
      سوابق: (574 دیدگاه) ,

      قطعا تو پیست و درگ این کامارواز دوج دمون برتر هست هر چند که دوج هم عشقه و نمیشه بین این دو انتخاب کرد ولی کامارو هندلینگش بهتر شده (بر سر دوراهی )

      پاسخ
  4. Madjid
    سوابق: (8546 دیدگاه) ,

    .
    من چلنجر رو خیلی بیشتر دوست دارم ، اما نمیشه کامارو دوست نداشت.

    پاسخ
  5. Jast bentley continental
    سوابق: (179 دیدگاه) ,

    وای خدا فک کن با قیمتی حدود ۱۱۰ هزار دلار صاحب یه ماشین با ۱۰۰۰ اسب بخار شی که ۴۰۰ مترو زیر ۱۰ بره وای😍

    پاسخ
  6. Sardar
    سوابق: (121 دیدگاه) ,

    سخت ترین انتخاب زندگی میان این سە تاست واقعا . چلنجر قلدر و اصیله
    ماستانگ با کلاس و مهندسی تره
    کامارو اسپروتتر و خفنه
    چلنجر واسه یه جوون عاشق رانندگی بهتره

    پاسخ
  7. farshid omidfar
    سوابق: (72 دیدگاه) ,

    خب با توجه به اینکه در کل قیمتش به 144 هزار تا میرسه و توسط هنسی تقویت شده قطعا باید بتونه تو 400 متر چلنجر دمون رو بگیره البته بازم زوده که بگییم این دوجم مارو کشت آمار دمونو بگید دیگه

    پاسخ
  8. ehsangt3
    سوابق: (36 دیدگاه) ,

    با سلام وبا تشکر از آقای دهقان
    آخ آخ کامارو تو تمام ماسل کارا برام چیزدیگه ایه تو مدلای کلاسیکش به نظر من نسل یک
    از همه با ابهت تره ولی باگذر زمان باید یه تغیراتی می کرد که نسل 4 و5 تغیرات خوبی کردن
    در عین حفظ اصالت که تو این کلاس کاپوت بلند صندوق کوتاه با سقف نسبتا کوتاه که باعث بیشتر شدن ابهتش شده در عین حال تکنولوژی روز رو هم داره

    پاسخ
  9. تصویر پروفایل PaRHaM
    PaRHaM
    سوابق: (306 دیدگاه) ,

    آقای دهقان شما که به هنسی نگاه انداختین ،
    دوس داشتین و امکانش بود به کوروت ۱۰۰۰ اسب بخاری هنسی هم نگاه کنین ؛ جالبه ، صفر تا صدش رو به ۲.۵ رسونده ، و اگه شد مطلبی بزارید در موردش.
    ممنون و خسته نباشید😊

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.
x