شورلت

احتمال بازنشستگی شورولت ولت در سال 2022

چندین سال است که شایعه خاتمه تولید شورولت ولت به گوش می‌رسد و خبر جدید منتشر شده نشان می‌دهد شاید این امر در سال ۲۰۲۲ رخ دهد. بنا به اطلاعات AutoForecast Solutions، این خودروساز می‌خواهد توجه خود را به‌سوی کراس اوورهای الکتریکی و محصولات کاربردی معطوف کند و این استراتژی یک فاکتور کلیدی برای آینده نامعلوم ولت محسوب می‌شود.


چند ماه پیش گفته شد جنرال موتورز در حال برنامه‌ریزی برای حذف ۶ خودروی سواری از سبد محصولات آمریکای خود تا پایان دهه میلادی جاری است. یکی از این خودروها ولت است که انتظار می‌رود جای خود را به یک کراس اوور پلاگین هیبریدی یا خودرویی کاملاً الکتریکی بدهد.


اگر این اتفاق رخ دهد خیلی سورپرایز نخواهیم شد زیرا فروش خودروهای سواری در آمریکا با افت مواجه بوده است. جنرال موتورز برنامه‌های جاه‌طلبانه‌ای برای عرضه ۲۰ خودروی الکتریکی جدید تا سال ۲۰۲۳ داشته بنابراین گزینه‌های فراوانی برای جایگزینی با ولت وجود خواهد داشت.


هنوز چیزی توسط این خودروساز آمریکایی تأیید نشده اما فوریه سال ۲۰۱۶ جنرال موتورز تصمیم گرفت تولید پسرعموی ولت یعنی کادیلاک ELR را به دلیل فروش بسیار ضعیف ۱۰۲۴ دستگاهی در سال ۲۰۱۵ متوقف کند. در مقام مقایسه باید گفت دومین نسل شورولت ولت هنوز هم عملکرد نسبتاً خوبی داشته و در سال ۲۰۱۶ فروش حدود ۲۵ هزار دستگاهی داشته و در ۱۱ ماهه ابتدایی سال جاری نیز به خانه بیش از ۱۸ هزار نفر راه یافته است.

2016 Chevrolet Volt

همان‌گونه که گفته شد جنرال موتورز می‌خواهد حداقل ۲۰ خودروی الکتریکی تا سال ۲۰۲۳ تولید کند و این موج الکتریکی با عرضه دو خودروی کاملاً الکتریکی جدید در ۱۲ تا ۱۸ ماه آینده کلید خواهد خورد. این دو خودرو از دانسته‌های کمپانی در زمان تولید شورولت بولت الکتریکی بهره خواهند برد و احتمالاً در تأسیسات دیترویت شرکت تولید خواهند شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. AmirHo3ein

    ۶ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (128 ديدگاه)

    کادیلاک ELR که ماشین خوبی به نظر می رسید ولی فروش 1000 تا خودرو واقعا عجیبه انتظار فروش بیشتر داشتم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. emad1990

    ۷ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (999 ديدگاه)

    ظاهر خوبی داره به نسبت بقیه مدلای شورلت وخیلی از رقیبا
    تعجب میکنم چرا خوب نفروخته؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Saeed Boroomand

    ۷ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (477 ديدگاه)

    چون گرونه

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا