آیا زمان خداحافظی دوباره با شورلت کامارو نزدیک است؟

شورلت کامارو که برای اولین بار در سال 1967 به بازار آمد، در سال 2002 به دلیل کاهش فروش از خط تولید کنار گذاشته شد اما چند سال بعد یعنی در سال 2009 بار دیگر با نسل و طراحی کاملاً جدیدی به بازار آمد اما حالا گزارشی منتشر شده که احتمال خداحافظی دوباره با کامارو را مطرح کرده است. این گزارش ادعا کرده که ممکن است بعد از سال 2023 یعنی زمانی که عمر نسل کنونی کامارو به پایان می‌رسد، این ماسل کار افسانه‌ای بدون معرفی نسل جدید از خط تولید کنار گذاشته شود.

این گزارش به نقل از چند منبع در جنرال موتورز گفته است که برنامهٔ توسعهٔ نسل بعدی کامارو به حالت تعلیق درآمده و بعد از سال 2023 نسل جدیدی در کار نخواهد بود. این گزارش ادعا کرده است که به‌احتمال‌زیاد جنرال موتورز نام کامارو را کنار خواهد گذاشت که این یعنی برای دومین بار در تاریخ این خودرو، شاهد حذف آن از سبد محصولات شورلت خواهیم بود. جنرال موتورز نیز تاکنون این گزارش را نه تأیید و نه تکذیب کرده است که این می‌تواند میخ دیگری بر تابوت کامارو باشد.

در همین حال، کاهش فروش کامارو طی سال‌های اخیر، احتمال صحت این گزارش را تقویت می‌کند. فروش نسل ششم این خودرو از زمان معرفی در سال 2016 تاکنون همواره کاهش داشته است به‌گونه‌ای که فروش آن در سال 2018 به کمتر از 51 هزار دستگاه رسیده که کمترین فروش سالانهٔ کامارو از زمان احیای آن در سال 2009 تابه‌حال محسوب می‌شود. این در حالی است که اوضاع فروش کامارو در سه‌ماههٔ نخست سال جاری فقط کمی بهتر از مدت مشابه سال قبل شده است. از سوی دیگر، فروش فورد موستانگ نیز طی سال‌های اخیر کاهش قابل‌توجهی داشته است.

در این گزارش همچنین اشاره شده است که کادیلاک ATS و CTS یعنی خودروهایی که کامارو در شاسی با آنها اشتراک دارد نیز در حال حاضر از خط تولید کنار رفته‌اند. البته این بدان معنا نیست که نسل آیندهٔ کامارو نمی‌تواند روی پلت‌فرم دیگری ساخته شود اما گزارش مذکور نشان می‌دهد که اعضای تیم کامارو در جنرال موتورز به پروژه‌های دیگری منتقل شده‌اند. وقتی همهٔ این موضوعات را مثل قطعات پازل کنار یکدیگر می‌گذاریم به نتیجه‌ای می‌رسیم که ادعای خاتمهٔ تولید کامارو را تأیید می‌کند.

شورلت برای مدل 2019 کامارو را مورد فیس‌لیفت قرار داد اما طراحی خودرو طی این فیس‌لیفت انتقادات زیادی را در پی داشت و به همین دلیل شورلت سریعاً دست‌به‌کار شد و برای مدل 2020 تغییراتی را در نمای جلویی کامارو ایجاد کرد که نمای سنتی‌تری را به خودرو بخشیده است. حال باید ببینیم آیا فروش کامارو با این چهرهٔ تازه برای مدل 2020 بهتر خواهد شد یا نه. درهرحال به نظر می‌رسد جنرال موتورز در حال نظارت بر فروش کامارو و موستانگ طی دوازده ماه آینده است و اگر نشانه‌هایی از بهبود در اوضاع وجود داشته باشد، دلیلی وجود ندارد که کامارو کنار گذاشته شود اما اگر فروش همچنان کاهش پیدا کند شاید این گزارش نهایتاً به حقیقت مبدل شود.

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مرتبط

20 دیدگاه

  1. هادی نجفی
    سوابق: (109 دیدگاه) ,

    من خودم با کامارو عاشق خودرو سازی آمریکا شدم
    تصورشم خیلی خیلی سخته کامارو دیگه نباشه، امید وارم برنامه ریزی درست تری انجام بدن که این خودروی دوست داشتنی همچنان قلبش بزنه…

    پاسخ
  2. PaRHaM
    سوابق: (723 دیدگاه) ,

    این خبر رو GM Authority گذاشته بود
    ک خودش آپدیت داد و گفت صرفا ی تاخیر نه لغو تولید!
    حالا معلوم نیس چرا خبر دو روز پیش رو بدون آپدیت گذاشتین 😐

    پاسخ
    1. MOHAMMAD.DEMON
      سوابق: (159 دیدگاه) ,

      منم خبر خوندم
      فکر نکنم درست باشه
      جی ام نمیتونه یکی از پرچمداران شورلت رو کنار بزاره
      هرچند فروش همه سدان ها کوپه ها در سال های اخیر کاهش داشته در همه برند ها
      ولی فکر نکنم بشه کنار گذاشتش
      هرچند من فکر میکنم می‌تونه در نسل آینده به صورت موتور وسط هم تولید شده که بعید هم نیست
      ولی اون خبر تولید شاسی بلند کوروت صحت داره
      جی ام داره روی یه کراس اوور کوپه کار می‌کنه
      حالا معلوم نیست که کوروت باشه یه کادیلاک

      پاسخ
      1. car lover
        سوابق: (329 دیدگاه) ,

        ممد جان بلیزرو زد کنار
        منافعش درخطر باشه چرا نکنه
        وقتی سود تو کراس اووره چرا نه؟؟

        پاسخ
        1. MOHAMMAD.DEMON
          سوابق: (159 دیدگاه) ,

          بلیزر چون یه نام خیلی قوی و خوب برای بازار یابی بود برای همین برای یه کراس اوور استفاده کردنش
          ولی قوانین بازار یابی روز تأکید داره محصولات محبوبت رو بازنشسته نکن
          حتی اگه فروششون کم باشه
          محبوبیت ماسل کار ها برای همه مشخصه
          کسی رو در دنیا نمیتونید پیدا کنید که یکی از سه ماسل کار امریکایی رو دوس نداشته باشه
          کامارو هویت شورلت هست
          اگه وضع اقتصادی جی ام خراب بود میگفتم شاید بشه
          ولی جی ام وضع مالیش خوبه
          تا حدی خوبه که یه هزینه تحقیق توسعه کوروت انجین وسط رو پرداخت می‌کنه

  3. M
    سوابق: (2184 دیدگاه) ,

    از سوی دیگر، فروش فورد موستانگ نیز طی سال‌های اخیر کاهش قابل‌توجهی داشته است.
    حالا کی اینو به علی شوی بفهمونه تا حالا بالای 30 بار هم بهش گفتم درسته 10 میلیون فروخته ولی روز به روز داره کمتر میشه اینو قبول کن

    پاسخ
  4. car lover
    سوابق: (329 دیدگاه) ,

    حالا جاش ی کراس اوور میزنن فقط برای اینکه زنا بیشتر میپسندن و فروشش بیشتر میشه
    ی سریا هم میان کامنت روشنفکری میدن بعد خاتمه تولید کامارو….

    پاسخ
  5. MOHAMMAD.DEMON
    سوابق: (159 دیدگاه) ,

    آقای M
    فروش موستانگ در برخی از نقاط دنیا هم افزایش داشته مثل اروپا
    و در برخی نقاط دنیا هم کاهش داشته مثل خود بازار آمریکا
    ولی این قضیه عادی هست چرا چون فروش همه کلاس ها به جز کراس اوور ها و شاسی بلند ها در کل دنیا کاهش پیدا کرده

    پاسخ
  6. حمید
    سوابق: (1454 دیدگاه) ,

    کی این دایناسورهای پر مصرف رو میخره

    پاسخ
    1. شاهین
      سوابق: (657 دیدگاه) ,

      همین دایناسور ها از نظر طراحی سه هیچ از بقیه جلو هستن، هم کوپه هستن و هم ماسل البته از نوع امریکایی، و اینکه پر فروش هستن حالا اگره خاتمه پیدا کنه طبیعیه چون هر ماشینی یه عمری داره. این بره جاشو یه مدل دیگه پر میکنه که امیدوارم اونم ماسل باشه

      پاسخ
  7. بهراد
    سوابق: (251 دیدگاه) ,

    میون ماسل های آمریکایی ، از بچگی عاشق کامارو زرد رنگ با دو تا خط مشکی رو کاپوتش بودم ، همونی که تو فیلم ترنسفورمرز بود
    دیگه سری های بعدی به دلم ننشست .

    پاسخ
  8. حمید
    سوابق: (10 دیدگاه) ,

    اگر طرفدار کامارو هستید تست های تصادفش رو تو یوتیوب نگاه کنید تا به عمق فاجعه پی ببرید !

    پاسخ
    1. یانکی
      سوابق: (724 دیدگاه) ,

      دنبال چی میگردی.اگر کوچکترین مشکلی داشت نمیزاشتن تولید بشه.یکی از بهترین پلت فرمها برا کامارو هستش

      پاسخ
  9. مرتضی
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    شورلت اون هم از نوع کامارو مگه میشه دیگه تولید نشه؟!!!غیر قابل تصوره

    پاسخ
  10. حمیدرضا
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    ماشین آمریکایی چیز دیگه س
    یه شورلت نوای تمیز داشتم، هرچی از خوبیاش بگم کمه، آرزو دارم یه آمریکایی دیگه بخرم.
    کاش شرایط جوری بشه که ما هم مثل بقیه دنیا، امکان و پول خرید ماشین آمریکایی را داشته باشیم

    پاسخ
  11. Hemichan
    سوابق: (671 دیدگاه) ,

    تازه داره دور میگیره
    ولی به دو علت میتونه درست باشه
    تبدیل شدن احتمالی کوروت به برند جداگانه
    جا موندن از شلبی و داج

    پاسخ
  12. " Swedish Arrogant Tiger"
    سوابق: (819 دیدگاه) ,

    آخه چرا درسته که اخیرا به اندازه چلنجر و ماستانگ تو چشم نبوده ولی مگه میشه کامارو این وزنه ی سنگین رو حذف کرد ؟
    پس مثلث چلنجر ، ماستانگ ، کامارو چی میشه…

    پاسخ
  13. Mehdi TuRbO
    سوابق: (629 دیدگاه) ,

    اخه با معرفی نسلای جدیدشون گند زدن به اون طراحیای فوق العاده موستانگ و کامرو ۲۰۱۲و۲۰۱۴ ظریفش کردند واسه همینه تا میگند چاجر جدید باید معرفی شه موضع میگیرم چون هرچی معرفی شده از ماسل بودنشون اب رفته و طراحی ضعیف تر شده من عاشق این موستانگ پروفایلمم ولی این نسل جدیدش این ابهتو قلدری نداره واقعن در اون حد من انتظار کم شدن فروششو داشتم.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.