شورلت

مسابقه درگسترها روی شن [ویدئو]

این روزها که کمتر می شنویم مسابقات درگ را روی مسیرهای غیر آسفالتی انجام دهند؛ خبر رسیده که چندی پیش پنجمین دوره مسابقات سالانه درگسترهای شنی در شهر ولتون (Welton) در یومای آریزونا برگزار شد. شرکت کنندگان (اعم از خودروها و موتورها) برای ثبت رکوردهایشان به پیست Dome Valley Raceway آمده بودند؛ پیستی شنی که تنها ۳۰۰ فوت یا حدود ۹۱ متر طول دارد از این رو جا برای هیچ اشتباهی نیست!

تنها نکته جالب توجه این ویدئوی چهار دقیقه ای، حضور درگسترهای تاپ فیول (Top Fuel) است که به نظر می رسد تنها مانع پرواز آنها تایرهای آفرودشان باشد! اما جذاب ترین خودروی حاضر در مسابقات امسال را تیم آمریکایی HammerDown Racing آورده بود؛ هیولایی با قلب ۸.۲ لیتری ۸ سیلندر HEMI که با قدرت ۷۰۰۰ اسبی اش برای نخستین بار رکورد ۲.۳۲۷ ثانیه ای را درسال ۲۰۰۷ زد سپس آنرا در سال ۲۰۰۸ به  ۲.۲۲۵ بهبود داد تا اینکه سال ۲۰۱۲ به زمان ۲.۱۶ ثانیه ای رسید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

‫۴۱ دیدگاه‌ها

  1. محسن . فقط آلمان . فقط پورشه

    ۲۳ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (1447 ديدگاه)

    این دیگه چی بووود !!؟؟!!… دقیقا یه موشک روی زمین !!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. mory

    ۲۳ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (418 ديدگاه)

    این ماشینه آخه زشته
    اصلا با این جور ماشینا حال نمیکنم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شهاب

      ۲۳ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (266 ديدگاه)

      عالی بود , واسه تشنه های اسب بخار خوبه!
      درگ تو این کلاس بدرد کسایی ک روحیه لطیف دارن نمیخوره!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. یارو . فقط المان . فقط فولوکس

    ۲۳ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (290 ديدگاه)

    پسر چه خاکی هوا کرد دمش گرم

    (پرچم بالاست)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. رضا

    ۲۳ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (1698 ديدگاه)

    این کارا فقط از آمریکایی های کله خراب بر میاد و بس!!
    دمشون گرم…خوش بحالشون….
    عشقم آمریکا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۲۳ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (6525 ديدگاه)

    درود .

    اصلا خوشم نیامد .

    پدال اخبار مرسدس بنز S کلاس کوپه را بگذار . عکساشو NETCARSHOW گذاشته .

    همینطور فولکس بیتل با موتور 2000 سی سی توربوشارژ شده با قدرت

    (((((((((( 560 اسب بخار قدرت )))))))))) . که مخصوص مسابقاته .

    اخبار سریعترین رودستور جهان و بذار . مرسدس بنز SL 63 حداکثر سرعت 370

    کیلومتر در ساعت .

    راستی خبر مرسدس بنز کلاس X را هم بگذار . ممنونم ازت .

    این است صنعت المان .

    موافقم 0
    مخالفم 2
    1. علی عقیلی

      ۲۷ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (118 ديدگاه)

      دمت گرم میلاد
      زنده باد بنز
      فقط بنز

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. زیگما

    ۲۳ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (3072 ديدگاه)

    چه خبرتونه؟ بس کنید هی میاین تو کامنت ها شعار میدین! این بهتره اون بهتره. فقط این فقط اون. چه مسخره شده کامنت ها. قدیم ها اینطور نبود….
    آیا میدانستید حداکثر میزان تابش نور خورشید (میانگین سالیانه) با 90 درصد ، در یوما اتفاق افتاده است؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. زیگما

    ۲۳ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (3072 ديدگاه)

    1392/11/23
    تویوتا باز هم فراخوان داد
    شرکت خودروسازی تویوتای ژاپن روز چهارشنبه اعلام کرد یک میلیون و 900 هزار دستگاه خودروی دوگانه سوز پریوس را به علت نقص فنی که ممکن است موجب کاهش ناگهانی سرعت خودرو شود، در سراسر جهان جمع آوری می کند.
    به گزارش «پرشین خودرو»، شرکت تویوتا پس از پی بردن به مشکلات در نرم افزار مورد استفاده برای کنترل مبدل قدرت در خودروهای پریوس که ممکن است جان راننده را در معرض خطر قرار دهد، اعلام کرد بالغ بر یک میلیون و 900 هزار از این خودرو را از سراسر جهان جمع آوری می کند. این بیشترین شمار خودروهایی است که شرکت تویوتا تاکنون جمع آوری کرده است.
    سخنگوی تویوتا گفت:« با توجه به اینکه این خودرو ممکن است به علت نقص فنی ناگهان در مسیر متوقف شود و جان راننده و سرنشینان را به خطر اندازد، ما چنین تصمیمی را اتخاذ کردیم.»
    سخنگوی شرکت تویوتا گفت:« با بروز این نقص فنی، سرعت خودرو کاهش می یابد و در نهایت خودرو متوقف خواهد شد.»
    تویوتا که بزرگترین شرکت تولید خودروهای پاک در جهان است، اعلام کرد تاکنون نقص فنی در بیش از 400 خودروی پریوس از جمله 300 خودرو در ژاپن، و 90 خودرو در آمریکای شمالی گزارش شده است.
    طرح جمع آوری خودروهای پریوس شامل جمع آوری دست کم 997 هزار خودرو در ژاپن، و 713 هزار خودرو در آمریکای شمالی است. خودروهای دیگر از اروپا، خاورمیانه و چین جمع آوری خواهند شد.
    شرکت تویوتا پارسال و سال 2010 نیز مدل خودروهای پریوس را به علت مشکلات فنی مختلف جمع آوری کرده بود، اما این بار این شرکت قرار است بیشترین شمار خودروها را جمع آوری کند که موجب خدشه دار شدن وجهه این شرکت به عنوان بزرگترین تولیدکننده خودورهای پاک در جهان شده است .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. شروین

    ۲۳ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (14 ديدگاه)

    بله. موتور hemi داج. همون که به نظر بعضی ها از بنز کمتره و تکنولوژی و بازدهی نداره. صنعت آلمانت اگه راست میگه بیاد اینجا. امریکا حریف می طلبه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۲۳ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (6525 ديدگاه)

      درود . تو هنوز مصرف موتورهای 8 سیلندرت از 12 سیلندر ما بیشتره . برو

      بچه .

      موتور اکوبوست هم کا با ماساختید .

      برو دنبال توپ بازیت .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. زیگما

        ۲۳ بهمن ۱۳۹۲
        سوابق: (3072 ديدگاه)

        میلاد جان! عزیزم!
        آلمانی که نمیتونه یه سدان سایز متوسط معمولی(نه لوکس) بسازه ، که موفق باشه و فروشش هر ماه کم نشه، دیگه بحثی باقی نمیذاره…..
        البته چرا اینو گفتم؟چون توازن بر قرار بشه در بحث…..
        وگرنه من که مخالف هیچ گروهی نیستم….

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. شروين

        ۲۴ بهمن ۱۳۹۲
        سوابق: (515 ديدگاه)

        اولا موتور اکوبوست رو نکن پیراهن عثمان!!! دوما اگه فورد هر غلطی کنه دلیل نمیشه امریکا بد بشه و آلمان خوب، فورد اگه بیل زن بود یه ماشین میزد که بتونه با کروت و وایپر رقابت کنه. بنز اگه بیل زن بود یه سوپر اسپرت با وزن ١۵٠٠ یا کمتر میزد نه اینکه یه موتور براش بذاره که کلی وزنشه که خیر سرش قدرت داشته باشه ولی در عین حال که رو کاغذ ٨٠٠ اسب و ١٠٠٠ نیوتون متر داره تو جاده زیر ۴ ثانیه رکورد نمیزنه چون وزن موتور زیاده. یه نفر در راه خدا یه بنز به من معرفی کنه با سرعت و شتاب کروت و مصرف کمتر. لابد به اس ال اس می نازی که اونم ٣ برابر کروت قیمت داره و بازم کمتر از کروته. منم به اندازه تو روی داج و شورلت متعصبم اما با دلیل نه الکی و دیمی و همه چیز رو توی یک چیز خلاصه کنم و بوق و کرنا که به همه بقولونم اینی که من میگم درسته. اما وقتی کسی مثل شما این جور فقط چشاتو می بندی و هرچی میخوای میگی جوابشم میشنوی.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. زیگما

          ۲۴ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (3072 ديدگاه)

          حق با شروین است….
          شروین شروین حمایتت می کنیم :)

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۲۴ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (6525 ديدگاه)

          درود .

          این برای هزارمین بار :

          کار و اساس خودروهای المانی ، با بقیه خودروساز ها فرق

          میکنه . درستش اینه که برندهای لوکس با هم مقایسه شوند .

          ولی حالا که بحث قدرته ، باشه اس ال اس رو میاریم .

          در مجله ی ماشین شماره ی 373 ، بهمن ماه 1392 ، این

          مطلب چاپ شده :

          انتخاب خودروی 2013 در دیترویت . این نشون میده که

          مجله ماشین در این تست هیچ نقشی نداشته و فقط ترجمه

          شده !!!!

          ((( صفحه ی 18 : مرسدس بنز SLS سری مشکی ، یک خودروی

          از هر نظر جذاب ، چابک و دوست داشتنی است ، مضافا به

          اینکه هرجا که حضور داشته باشد ، نظر همگان را به

          خود جلب میکند . ولی تنها عاملی که مانع از ان شد که

          به رتبه ی اول دست پیدا کند ، قیمت بالا بود .

          بنابراین با کسب رتبه نایب قهرمانی ، به کار خود

          خاتمه داد .درنهایت قهرمان این رقابت ها شورولت کوروت

          بود و برنده شدن ان برای اولین بار ، به دلیل اصلاحات

          زیادی بود که در ان نسبت به مدل های سالهای قبل به

          انجام رسیده بود . )))

          شروین جان دیدی که نوشته شده برای اولین بار .

          اگر هم قبول نداری ، میتونی بری مجلات خارجی رو پیدا

          کنی و متنش و ترجمه کنی . این مقایسه توسط کارشناسان

          امریکایی در دیترویت انجام شده بود . البته این

          رقابت بین 11 ماشین بود که من فقط کلام اخر را برای

          تو نوشتم .

          یکی از علت های وزن بالای مرسدس بنز اس ال اس لولاهای

          در ان است که حدود 50 ال 60 کیلو گرم است .

          زمانی که بنز اس ال اس ، پا به عرصه ی تولید گذاشت ،

          موتورش عنوان : قویترین موتور 8 سیلندر تنفس طبیعی

          دنیارو گرفت که بعد ها فراری این عنوان رو با موتور

          جدیدش از بنز گرفت .

          در ضمن این مقایسه در حالی صورت گرفته که اخرین

          روزهای بنز اس ال اس بوده و هیچ تغییری در این چند

          سال نداشته و در مقابل ، کوروت اخرین نسل خود را

          تجربه کرده . با اخرین تغییرات . جمله ی داخل پرانتز

          ، گویای همه چیز است . بعدشم مرسدس بنز یک مدل جدید

          میخواد تولید کنه جای اس ال اس بیاد .

          به نظرت چرا بیشتر کمپانی ها سعی میکنند با خودروساز

          های المانی همکاری کنند ؟؟؟؟

          استون مارتین قراره موتورهاشو از بنز بگیره .

          پاگانی زوندا موتورهاشو از بنز میگیره .

          اگر موتور کوروت خوبه یا خوب بوده پس چرا اینا سمت

          کوروت نرفتند ؟؟؟

          موتور مرسدس بنز SLK : قدرت 8 سیلندر و مصرف 4

          سیلندر .

          چرا اینفینیتی با بنز همکاری میکنه؟؟؟ تازه خودش

          صاحب سبکه . اونم یک خودروساز ژاپنی .

          چرا همیشه مرسدس بنز در مقابل خودروهای امریکایی ،

          کیفیت مواد به کار رفتش از اونها بهتره ؟؟؟

          مثل : کوروت و وایپر و نیسان جی تی ار و ….

          چرا بنز های تیون شده کیخرر و فاب دیزاین و برابوس و

          لورینزر و …. از AMG بهترند ؟؟؟

          چون مرسدس بنز برای تیونینگ مدل هاش چهار چوب داره .

          اگر برابوس از یک موتور 8 سیلندر 850 اسب بخار قدرت

          میگیره ، و بنز از موتور 12 سیلندر 630 اسب بخار

          دلیل بر بلد نبودن بنز نیست .

          دلایل دیگری داره که خودت خیلی بهتر متوجه میشی .

          حالا شما زیگما :

          کدام خودروساز لوکس رفته دنبال خودروی معمولی ؟؟؟

          جگوار ؟؟؟؟ مرسدس بنز ؟؟؟ ب ام و ؟؟؟ استون مارتین ؟؟

          ائودی ؟؟؟ کادیلاک ؟؟؟

          یا اگر لکسس و اکورا و مازراتی و اینفینیتی برند جدا

          بودند ، به نظرت میامدن که با خودروهای مهمولی رقابت

          کنند ؟؟؟ ایا تولید نکردنشون دلیل بر ناتوانی انهاست

          ؟؟؟ از شما همچین حرفی بعیده . همه سعی میکنند تا

          خودشونو به بزرگان برسونند تا به کوچیک ها و معمولی

          ها !!!!

          یعنی لکسس که خودرویی در حد رولزرویس و بنز پولمن و

          بنتلی و … نداشت و نداره ، دلیل بر ناتوان بودنشه ؟؟؟

          نه چون نمیخواد که شرکت کنه . چون براش به صرفه نیست .

          برای خودروساز های لوکس ، این عقب گرده که خودروی

          معمولی بزنند .

          همین بنز CLA با قیمت 29900 دلاریش نمیتونه ارزون

          تر بشه .

          کیفیت موادش در حد کرولا و سیویک . از امکاناتش کم

          بشه و …… چرا میشه . پس دلیل بر ناتوان بودن

          نیست .

          المان . امریکا . ژاپن . فرانسه و … کشور های

          صنعتی هستند .

          تاکسی های المان چی هستند؟؟؟؟ بنز E کلاس .

          ایا دولت المان با اون همه مشکلات و رکود و ….

          اسگله بیاد از خودروهای بنز استفاده کنه ؟؟؟؟

          مگه فولکس جتا و پاسات نیستند ؟؟؟؟

          حرف منطقی بزن . در این صورت من شکست و قبول میکنم .

          موافقم 0
          مخالفم 0
  9. PEUGEOT

    ۲۳ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (999 ديدگاه)

    چه آتیشی از بغل ماشین زد بیرون
    چه صدایی داشت
    ایول ایول
    واقعا باور نکردنی 7000 اسب بخار

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. امید

    ۲۳ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (25 ديدگاه)

    خیلی قشنگ بود ولی ای کاش مشخصات دقیق تری از موتور ارایه می شد. مثلا من همیشه علاقه دارم ببینم که مهندسین طراح یک موتور چقدر تونستن با توجه با اسب بخار و حجم موتور گشتاور تولید کنند.
    یا مثلا چقدر وزن دارن؟ نسبت قدرت به وزنشون چقدره؟

    کلا کسی از دوستان اطلاعتی در مورد قوانین این مسابقات داره. خوشحال می شم مطرح کنه.

    جسارتا یک نظرم در مورد مترجم بدم. لطفا اکر ترجمه هم می کنید و در مورد موضوع، شخصا اطلاعاتی دارید. اطلاعات خودتون را به مطلب اضافه کنید تا شاهد مطالب کامل تری در مورد یک مبحث باشیم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. احمدرضا بی ام و

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (128 ديدگاه)

    باحال بود ولی پدال میلاد راست میگه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شروين

      ۲۴ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (515 ديدگاه)

      اولا بنز تکلیفش با خودش مشخص نیست. یه روز تو سوپر اسپرت ادعا داره یه روز تو لوکس بودن. دوما این بنزه که برای اولین بار اومده و تونسته با کروت رقابت کنه اگه نه اون موقع که گردو بازی می کرد کروت تو پیست مقام میاورد و تو که مصرف سوخت برات مهمه پس قیمت ماشین باید مهم تر باشه که جیبت خالی نشه که بنز برات خالی میکنه. در ضمن لولای درب بنز ٢٠٠ کیلو هم باشه استحکام امریکاییا رو نداره. برو شاسی کروت رو سرچ بزن متوجه شی.
      چرا هیشکی نمیره با امریکا قرارداد نفتی ببنده اما همه میان با ایران؟ این حکایت بنز شماست. اونی که خودش بی نیازه دلیل نداره بذاره بقیه خودشونو بهش بچسبونن. اگرم به جنس مواد به کار رفته تو بنز می نازی کدیلاک میاد وسط که تو همون مجله ماشینی هم که گفتی از بنز بهتر شده و با قیمت کمتر همون کیفیت مواد رو داره مضاف بر موتور جنرال موتورز که بنز حالا حالا ها نمیتونه به تکنولوژیش برسه و فقط باید با ب ام و هی ادعا کنن نه بیشتر. هرچند شمابا این که هم تو لینکی که به من دادی هم تو نوشته مجله ماشین. که خودت اینجا آوردی داری میبینی بنز پشت سر امریکاست اما بازم نمیخوای قبول کنی و حرف خودت رو میزنی. پس دیگه بحثی نیست

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. شروين

        ۲۴ بهمن ۱۳۹۲
        سوابق: (515 ديدگاه)

        در ضمن کسی نگفت بنز بده. اما بهترین خودرو ساز دنیا بنز نیست. همه هم میدونن که کل اروپا با هم دست به یکی کنن بازم از امریکا عقب ترن

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. شروين

        ۲۴ بهمن ۱۳۹۲
        سوابق: (515 ديدگاه)

        و در ضمن تو همین سایت خیلی لینک ها هست که سوپر اسپرت هایی ساختن با موتور ٧ لیتری ٨ سیلندر جنرال موتورز که عزیزم همون موتور کروته.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

        ۲۴ بهمن ۱۳۹۲
        سوابق: (6525 ديدگاه)

        شروین بنز همه چیز میسازه اونم لوکس .

        کامیون . اتوبوس . بنز مدل اس ال اس رو از روی مدل گالوینگ دهه

        ی 50 ساخته . یا همون SLR برای 1955 بوده .

        اینم محض اطلاع شما :

        «اختصاصی عصرخودرو»
        یادی از درخشش افسانه مرسدس W25
        عصرخودرو: پیشینه مسابقات اتومبیل رانی با سرعت ، ابتکار ، مهندسی و شجاعت گره خور
        ده است.
        به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو»، 80 سال پیش در چنین روزهایی ، تیمی از مهندسین و رانندگان مرسدس بنز با خودروی مسابقه ای W25 ملقب به پیکان نقره ای، برای رقابت تپه نوردی در ارتفاعات کوه های آلپ سوئیس حاضر شده بودند و در حین همین رقابت نیز W25 توانست مسافت یک مایل را در زمان 30.71 ثانیه طی کند و به سرعت متوسط باورنکردنی 317.5 کیلومتر بر ساعت دست یابد که حتی در معیارهای امروزی نیز رقمی بسیار تحسین برانگیز به نظر می رسد.حال مرسدس بنز به منظور گرامی داشت این رکورد شکنی افسانه ای، بار دیگر W25 را به جاده کوهستانی Klausenpass سوئیس فرستاد است ، تا ضمن بزرگداشت این رویداد، برنامه تبلیغاتی موثری را نیز پی ریزی کرده باشد.ساعت مچی خاصی نیز به مناسبت همین مراسم برای فروش به علاقه مندان پرو پاقرص مرسدس بنز عرضه شده است.

        این خبر برای مهرماه 1392 است .

        تو 80 سال پیش کجا بودی ؟؟؟؟

        اولین کوروت برای سال 1953 است .

        همون بنز گاوینگ مدل دهه ی 50 در رقابت های طاقت فرسای 3300

        کیلومتر ((( پان امریکانا ))) قهرمان شده .

        مرسدس بنز عرضه ی این خودرو به بازار و خیابانهارا مدیون یک

        امریکایی است . ماکس هافمن ، راننده ی مسابقات و عرضه کننده ی

        محصولات مرسدس بنز در امریکا از سال 1952 بارها و بارها از

        مدیران وقت مرسدس بنز درخواست کرد که یک مدل اسپورت را به

        تولیداتشون اضافه کنند و ……..خیلی موضوع پیچیدست .

        خلاصه کنم اینکه زمانی که این بنز وارد امریکا شد ، کادیلاک 75

        لیموزین 6090 دلار قیمت داشت و کوروت به عنوان نماد خودروهای

        اسپورت امریکا 3523 دلار قیمت داشت . در صورتی که بنز گالوینگ

        6800 دلار بود . نسخه اسپرت گالوینگ هم 7463 دلار بود .

        خودت برو ببین فروش گالوینگ در امریکا چقدر بود . اولین

        خودرویی که انژکتور مستقیم در داخل سیلندر داشت .

        ارزون بودن ربطی به پرمصرف بودن نداره .

        پس حتما لکسس و مازراتی و بنتلی و …. هم تکلیفشون با

        خودشون مشخص نیست !!!!! این معیار درستی نیست .

        نکنه شورولت مدل اسپارک رو میزنه نباید کوروت تولید کنه ؟؟؟

        شورولت اسپارکی که در حد و اندازه ی ماتیز است !!!!!

        همینطور لکسس LFA . مازراتی گرن توریزمو . و ….

        ارزون بودن ربطی به مصرف سوخت نداره .

        اگر داشت شورولت تلاش نمیکرد که موتور جدیدش نشبت به

        قبلی ، کمتر بسوزونه .

        شما یک خودرو را نام ببر که در مدل جدید بیشتر مصرف کنه . با

        همون وزن و حجم موتور . حتی همون رولزرویس .

        یکی از علت های کاهش مصرف سوخت ، الودگی محیط زیسته .

        لوکس بودن و گران بودن ، ربط داره کمتر مصرف کردن و …..

        چون طرف وقتی میاد میخره ، از نظر فنی هم مورد اریابی قرار

        میده .

        این مصرف بنزین در موتورهای 12 سیلندر یک رکورده . یک

        تکنولوژیه . سالها تحقیق و توسعه پشتش خوابیده . نه این

        تکنولوژی بلکه همه ی تکنولوژیها .

        مثال قرار داد نفتی هم چرت و پرت داری میگی .

        به قول تو شاید احتیاجی نداشته باشه ولی سود که داره . اعتبار

        که داره . همچین میگی بی احتیاجه انگار خداست .

        فکر کردی زمانی که جنرال موتورز اومد پژو و سیتروئن رو خرید

        دنبال سود بود ؟؟؟ یکی از اهدافش این بود . ولی دیگر اهدافش

        تولید خودروهای کوچک و کم مصرف و … با پلتفرم مشترک بود .

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۲۴ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (6525 ديدگاه)

          شما به من بگو در این سال ها کجا بودی ؟؟؟

          مرسدس بنز در سال 1910 نخستین خودروی مجهز به تکنولوژی

          4 سوپاپ در هر سیلندر بود .

          بنزهایی که برای تورهای پرنس هاینریش استفاده میشد .

          103 سال پیش .

          اونوقت میگن بنز پول برندشو میگیره .

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۲۴ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (6525 ديدگاه)

          مرسدس بنز سهام کامل شرکتهای دیترویت دیزل ، وسترن

          استار ، توماس ، فریتلاینر و اوریون را ، که همگی در

          تولید موتور دیزل و کامیون و اتوبوس فعالیت دارند در

          تملک دارد. دایملر از طریق شرکت اسمارت سهم کمی از

          تسلای امریکا را خریده و در حال تحقیق در زمینه

          خودروهای الکتریکی با تسلای امریکا است .

          تکنولوژی بنز در رگ اون شرکتهای امریکایی جاریست .

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۲۴ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (6525 ديدگاه)

          من طومار ننوشتم . جواب تورو دادم .

          فقط اینو بدون که من اگر بخوام یک روز در لباس امریکا

          ظاهر بشم ، از تو اطلاعاتم کامل تره .

          کسی هم نخواست که اعتبار بنز ببره بالا و اعتبار

          امریکارو بیاره پایین . شاید تو همچین نیتی داشتی .

          اینها همه تبادل اطلاعاته . احتیاجی هم نیست که تو

          بنز باز بشی یا نه . یا من امریکایی باز بشم .

          چون هردوشون دارند فروش خودشونو میکنند .

          ادبتم بیشتر از این نیست .

          چون خانوادت بیشتر از این برات وقت صرف نکردند .

          اینهارو در جواب تو گفتم .

          حقیقت تلخه .

          همه ی کارشناسان و اهل فن میگن : المان مهد

          خودروسازی در دنیاست .

          موافقم 0
          مخالفم 0
  12. ESI

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (387 ديدگاه)

    درود بر تیم آمریکایی Hammer Down Racing

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. شروين

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (515 ديدگاه)

    http://www.pedal.ir/%d9%85%d8%aa%d9%81%d8%b1%d9%82%d9%87/%d9%85%d8%b9%d8%b1%d9%81%db%8c-10-%d9%85%d9%88%d8%aa%d9%88%d8%b1-%d8%a8%d8%b1%d8%aa%d8%b1-%d8%b3%d8%a7%d9%84-2014/
    اه. بنز کو پس؟ فکر کنم به جای دو تا شورلت که یکیش کروته و دوج رم باید یه بنز میاوردن که نا حقی نشه!!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۲۴ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (6525 ديدگاه)
        1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۲۴ بهمن ۱۳۹۲
          سوابق: (6525 ديدگاه)

          در اواخر سال 1953 میلادی، شورلت اولین نسل از اولین اتومبیل اسپرت خود را معرفی کرد. نسل اول کوروت با نام solid axle نیز شناخته می‌شود زیرا سیستم تعلیق مستقل برای اکسل عقب نداشت. شورلت برای تولید کوروت بسیار عجله داشت زیرا فکر می‌کرد که پس از رونمایی از مدل کانسپت، تقاضا برای خرید بسیار بالا باشد اما واقعیت بر خلاف تصور شورلت رخ داد. در سال‌های اولیه تولید میزان تقاضا بسیار کمتر از عرضه و آنچه بود که شورلت در سر می‌پروراند و ادامه حیات نام کوروت را در شرف نابودی قرار می‌داد.

          جنرال موتورز در سال 1927، طراحی به نام هارلی اِرل را که دیوانه‌وار عاشق اتومبیل‌های اسپرت بود به خدمت گرفت. در سال 1951، کمپانی Nash Motors، فروش اتومبیل اسپرت دو نفره گرانقیمتی را آغاز کرد که نَش هیلی نام داشت و در این پروژه با طراحی ایتالیایی پینین فارینا و مهندس انگلیسی دونالد هیلی همکاری کرد. هارلی اِرل توانست جنرال موتورز را متقاعد کند که آن‌ها به یک اتومبیل اسپرت با قیمت مناسب در طیف تولیداتشان نیاز دارند، وی همراه با تیمش، کار بر روی پروژه اتومبیل اسپرت را با نام “پروژه اپل” آغاز کرد. حاصل این پروژه، تولد پروتوتایپ کوروت بود که با کد EX-122 شناخته می‌شد که برای اولین بار در تاریخ 17 ژانویه سال 1953 میلادی در نمایندگی موتوراما جنرال موتورز در نیویورک به معرض دید عموم درآمد و تولید آن، شش ماه بعد آغاز شد. نمونه به نمایش درآمده در تاریخ مزبور، هم اکنون در موزه کِربِک کوروت در آتلانتیک سیتی نگه داری می‌شود که گفته شده قدیمی‌ترین کوروت تاریخ است.

          موافقم 0
          مخالفم 0
  14. شروين

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (515 ديدگاه)

    در ضمن مصرف سوخت رو دقت کن ٨ تاست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. شروين

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (515 ديدگاه)

    بازم تو همین پیج لینک های بعدی میاد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. شروين

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (515 ديدگاه)
    1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۲۴ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (6525 ديدگاه)

      شروین چه ربطی داره ؟؟؟

      چون شرکتی روی مدلهای قدیمی بنز کار میکنه پس بنز عقبه ؟؟؟

      فکر کنم تنها کشوری که روی مدلهای قدیمی کار کنه امریکاست .

      داداشم میگم حرف منطقی بزن .

      اگر به این باشه پس منم میگم :

      مرسدس بنز 450 SEL 6.9 در سال های 1978 قدرت موتورش 286 اسب بخار بوده

      ولی کادیلاک و شورولت کاپریس کلاسیک در دهه ی 80 و 90 میلادی با موتورهای 8

      سیلندر 180 تا 200 اسب بخار بودن . المان اولین کشوری بود که از

      دیفرانسیل 3 تکه در ماشینهاش استفاده میکرد . تو نمیخواد از ایمنی بگی .

      فکر کنم مدلهای 190 دیزل بنز و دیده باشی که در صورت خالی بودن ،

      چرخهای عقب به سمت داخل متمایلند و زمانی که سرنشینها داخلش مینشینند

      به بیرون متمایل میشود . این کار باعث میشه که در هنگام سنگین بودن ،

      تمایل به چپ کردن به مقدار زیادی کاهش یابد .

      اون موقع بنز از سیستم تعلیق مستثل استفاده میکرد .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. شروین

        ۲۸ بهمن ۱۳۹۲
        سوابق: (515 ديدگاه)

        اون موقع که بنز فرغون می ساخت امریکا دنده اتومات می زد. برو کشکتو بساب و این اراجیف رو جای دیگه بگو نه به من.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. شروین

        ۲۸ بهمن ۱۳۹۲
        سوابق: (515 ديدگاه)

        http://www.pedal.ir/%D8%AF%D8%A7%D8%AC/%D8%AA%DB%8C%D9%88%D9%86%DB%8C%D9%86%DA%AF-%D9%86%D8%B3%D9%84-%D8%A7%D9%88%D9%84-%DA%86%D8%A7%D8%B1%D8%AC%D8%B1-%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D8%A7%D9%86/
        بنز هم داشته اون زمان چنین قدرتی رو؟ که برا من کاپریس 90 رو مثال می زنی؟ چرا اینو مثال نمی زنی؟؟!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
  17. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (6525 ديدگاه)

    درود . پدال من مدام رفرش میزنم ، ولی سایت اپدیت نمیشه .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. شروین

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (515 ديدگاه)

    خسته نباشی!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. شروین

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (515 ديدگاه)

    برداشته برا من تاریخچه مرسدس رو نوشته!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی عقیلی

      ۲۷ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (118 ديدگاه)

      میلاد فک کنم شروین قانع شد
      دیگه حرفی نداره .

      میلاد من اطلاعاتت رو ستایش میکنم عزیزم
      فقط بنز

      موافقم 0
      مخالفم 0
  20. شروین

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (515 ديدگاه)

    اتفاقا قانع نشدم. حرفی با آدمای بی منطق ندارم که فقط بلدن حرف بزنن و داستان بنویسن چون گوشی ندارن که چیزی بشنون فقط یه دهن دارن اندازه ی …

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا