دوجشورلت

درگ حیثیتی شورولت کامارو ZL1 و داج چلنجر هلکت

سه سال از عرضه داج چلنجر SRT هلکت ۷۰۷ اسب بخاری گذشته و هنوز خودرویی عضلانی از رقبای اصلی نتوانسته از این معیار عبور کند.


البته شورولت به این خودرو نزدیک‌تر شده و کامارو ZL1 جدید دارای پیشرانه ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری سوپرشارژردار با قدرت ۶۵۰ اسب بخار می‌باشد. همانند هلکت، این خودرو نیز دیفرانسیل عقب بوده و با گیربکس دستی یا اتوماتیک عرضه می‌شود؛ و این را به یاد داشته باشید حداقل در تئوری، در خط مستقیم می‌تواند به خوبی شانه‌به‌شانه داج حرکت کند.


اندکی پس از آغاز فرایند تحویل کامارو ZL1 به مشتریان، یک مالک مشتاق تصمیم گرفته تا این خودرو را در یک مسابقه درگ شرکت دهد و توانایی‌های آن در مقایسه با داج چلنچر هلکت را محک بزند. یک تصمیم بد!


در روی کاغذ هر دو خودرو می‌توانند در حدود ۱۱ ثانیه مسافت ۴۰۰ متر را به پایان برسانند اما کاماروی حاضر در درگ گیربکس دستی دارد درحالی‌که هلکت از گیربکس اتوماتیک بهره می‌برد. ضمناً به نظر می‌رسد مالک ZL1 هنوز نتوانسته از نظر چسبندگی خودرو به حالت ایده آلی برسد.

ما بسیار مشتاقیم تا درگ شورولت کامارو ZL1 اتوماتیک را با هلکت اتوماتیک ببینیم و انتظار داریم نتیجه این مسابقه بسیار نزدیک‌تر باشد. البته در پیست مسابقه کامارو احتمالاً شانس بیشتری برای برنده شدن خواهد داشت.

با هم به تماشای این درگ پر از عضله می‌نشینیم!

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۵ دیدگاه‌ها

  1. Raha

    ۱۱ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (288 ديدگاه)

    عاشق چلنجر بودن خیلی خوبه

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. asa

      ۱۱ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (569 ديدگاه)

      عاشق آمریکایی بودن از اون هم باحال تره.
      رقابت این ماسل کارها به نظرم جذاب ترین رقابت خودرویی.
      چه رکورد هایی که توسط این ماسل ها شکسته نشد توی همین یکی دو سال اخیر.
      رکورد هایی که عمدتا به این کلاس مربوط نمیشد و کسی فکرشو نمیکرد ماسل ها از پسش بر بیان.
      رکورد فروش ماستنگ در اروپا
      رکورد پیست کامارو zl1 1 Le
      رکورد شتاب دیمون
      خودشون با خودشون رقابت میکنند و گوی سبقت رو از دیگران میربایند.
      راستی دیدم بعضی از دوستآن با معیار قرار دادن وزن زیاد چلنجر میفرمایند این ماشین رویایی اصلا هندلینگ خوبی نداره ولی خب بد نیست هرچیزی رو با هم سطح های خودش مقایسه کنیم. چلنجر با دو تن وزن مگه قرار به اندازه الیزه چهار سیلندر فرز باشه؟
      اگر رفقا حضرت چلنجر رو با دوتنی های دیگه مقایسه کنند اون وقت متوجه جادوی داج خواهند شد.
      ضمن اینکه شخصا خودم برسی های زیادی رو دیدم که حتی میگفتند باتوجه به وزنش هندلینگ بی نظیری داره.
      از این ها گذشته یک لحظه تصور کنید که داشتن یک موتور بالای شیش لیتر سوپر شارژر دار و هشت سیلندر چه لذتی خواهد داشت بعد دیگه تمام ایراد البته نداشته این ماشین دیگه پشیزی هم به چشم نمیاد.
      چلنجر عاشقتم ماسل رویا های من ?❤

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. شروین

        ۱۱ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (515 ديدگاه)

        درود دوستان قدیمی و به خصوص امریکایی بازهای عزیز.
        راننده کامارو خیلی بد لانچ کرد
        ای کاش کامارو هم اتومات بود
        درخصوص هندلینگ هلکت هم همین بس که 0.93 جی شتاب جانبی رو مدل استانداردش تحمل میکنه و مدل جدیدش با آپشن بدنه رسیده به 0.97 جی

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. MAHDI . TUNING

          ۱۱ تیر ۱۳۹۶
          سوابق: (1477 ديدگاه)

          به به شروین
          چه خبرا کم پیدایی

          موافقم 1
          مخالفم 0
      2. رضا اعتمادیان

        ۱۱ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (257 ديدگاه)

        دمت گرم آقا با این کامنت عاشقانه ات
        لذت بردم

        موافقم 1
        مخالفم 0
  2. CNA

    ۱۱ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (235 ديدگاه)

    ولی راننده کامارو خوابیده بود

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. asa

      ۱۱ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (569 ديدگاه)

      اره متاسفانه یارو خیلی چ….ز دست بود.
      احتمالا از این بچه سوسول ها بود که ماشین بابا شونو برمیدارند.
      ولی عاشق اون قیافه چلنجرم که با اون تیپش و غرش دیوانه وارش و هیکل باشکوهش یک قیافه خیلی بیخیالی داره که میگه برام مهم نیست کی هستی همیشه باید توی آینه بقل ها ببینمت.
      دیمون هم که دیگه از اون ماشین هایی که باعث میشه صاحب هایپر کارهای گرانقیمت اروپایی از خودشون بپرسند واقعا چرا برای این ماشین باید این همه پول میدادیم وقتی فقط با 100 هزار تا میشه آسفالت رو با 850 اسب تیکه تیکه کرد.

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. GTS

        ۱۱ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (544 ديدگاه)

        عزیز شما هایپر کارای اروپاییو از نزدیک ببینی میفهمی که صاحباشون چرا همچین چیزیو با خودشون نمیگن و بابتش پول میدن اگه قرار باشه آسفالتم جر بدن که البته ماشینشون خیلی سطحش بالاتر از انجام این کاراس راحت میتونن این کارو کنن. هیچ کس منکر توانییای چلنجر نیس ولی مقایسش با هایپر کارا خنده داره اون هایپر کاره اسمش روشه قیمت بالاشم به خاطر شتاب نیس که بگیم یه ماشین با قیمت کمتر شتابش ازونا بهتره عوضش هزار تا چیزش بهتر و بالاتر از هر ماشینی تو دنیاس و گل سر سبد سازندگانشه و خودروسازای کمی تواناییشو دارن

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. ROHAM

          ۱۲ تیر ۱۳۹۶
          سوابق: (727 ديدگاه)

          شخصا لذتی رو که این ماسل کارا بهم میدن هیچ پورشه و مازراتی ای بهم نمیده
          البته هیچ کدوم رو نروندم ولی اینا یعنی هیجان خالص ولی اصلا امثال 911 و بوگاتی رو درک نمی کنم وقتی همه چیز رو تو کنترل دارن!
          ممکنه سیستمای کنترلی خیلی از اونا رو بشه خاموش کرد ولی به نظر من هیچ کدوم این حس نابی رو که ماسل کارا به آدم میدن رو ندارن
          اونا رو منم می تونم تند برونم ولی ماسل کار رو نمیشه به سادگی مهار کرد
          باید راننده بود
          باید ماشین رو درک کرد
          باید ماشین رو احساس کرد
          باید روانی ماشین باشی که بتونی از ماسل کار لذت رانندگی رو ببری

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Amirreza

          ۱۲ تیر ۱۳۹۶
          سوابق: (172 ديدگاه)

          دوست عزیز خودت میگی هیچکدومو نروندم بعد انقد مطمئن در موردش اظهار نظر میکنی. پس این همه افراد توی مجلات معتبر خودرو مثل موتور ترند و کار اند درایور و … اکثر اوقات پورشه رو به عنوان بهترین ماشین از نظر رانندگی انتخاب میکنن کشکه.اگه پورشه بهترین نبود اونوقت هیچ موقع با وجود قیمت بالا انقدر فروشش بالا نبود تقریبا یه استثناس بین کل ماشینا از این نظر. لذت مالکیت مازراتی به قدری بالاس که میتونه به عنوان هدف یه نفر که تمام تلاششو میکنه که به دستش بیاره باشه چون خاصتر از هر ماشینه دیگه ایه شاید خیلی متوجه این موضوع نباشین ولی این جور ماشینا فقط میتونن روح افراد بلند پروازو ارضا کنن و صرفا به خاطر قیمت کمتر به چیزی راضی نمیشن چون قطعا چیزی که گرونتره حس بهتری به فرد میده چیزیه که نمیشه انکارش کرد

          موافقم 0
          مخالفم 0
  3. فرشاد سجادیان

    ۱۱ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    چه خوبه این ماشین، تا قبل هلکت، چلنجر پشت سر ماستنگ و کامارو بود اما الان شایدفقط تو پیست‌های پر پیچ و خم بتونن شکستش بدن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. MAHDI . TUNING

      ۱۱ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (1477 ديدگاه)

      اره دوج خیلی پیشرفت کرده
      هم با چلنجر هم با چارجر هلکت اما تا وقتی سرجیو مارکیونه جلوش سنگ نندازه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. ارش

    ۱۱ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    بین این دوتا من نمی تونم انتخاب گنم .هر دو

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. امید

    ۱۱ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (138 ديدگاه)

    دوج،ظاهر خودشو حفظ کرده و خیلی سریع اگر یه نفر فقط یکی دو بار دوج چلنجر مدل هفتادویک میلادی رو دیده باشه ،متوجه این شباهت بسیار زیاد میشه .اما بنظر من نمای جلوی کامارو شده تلفیقی از تویوتا و ماشین های اروپایی.حداقل منو اصلا به یاد کاماروهای دهه هفتاد نمیندازه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. (ali(CHEVY NOVA

      ۱۱ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (6801 ديدگاه)

      افرین دوج

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. MAHDI . TUNING

        ۱۱ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (1477 ديدگاه)

        علی کم پیدایی
        یکم مطلب علمی بزار

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. (ali(CHEVY NOVA

          ۱۱ تیر ۱۳۹۶
          سوابق: (6801 ديدگاه)

          والا درگىرم اما چشم

          موافقم 0
          مخالفم 0
  6. ساسان.م

    ۱۱ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (338 ديدگاه)

    یکی به راننده کامارو بگه گاز بغل یخچاله
    چه طرز لانچ کردن بود آدم حسابی؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. PaRHaM

    ۱۱ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (741 ديدگاه)

    واقعا کامارو رو دوس دارم❤?????
    ولی از حق نگذریم از فاجعه ترین لانچ های ممکن رو داشت راننده اش??

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. کارال

    ۱۱ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (91 ديدگاه)

    ینی آدم بعضی وقتها ی درگ هایی میبینه فقط حرصشو میخوره . راننده ی کامارو ِآخه این چ وضع رانندگی . قبلا هم پدال ی دراگ گذاشته بود بین لامبورگینی اونتادور و آکورا nsx . دقیقا راننده ی اونتادور هم همین جوری لانچ کرد و باخت ? البته تو این درگ داج هلکت خیلی قوی کار کرده و رانندش هم کار درست بود ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. reza

    ۱۱ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (144 ديدگاه)

    فک کنم باید دیمون با لامبورگینی مسابقه بده اینا واقعا در حدش نیستن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. MAHDI . TUNING

    ۱۱ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1477 ديدگاه)

    راننده کامارو مثل آماتور ها حرکت میکنه ولی این درگ رو نمیشه حیثیتی گذاشت چون راننده کامارو خیلی ضعیفه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. رضا

    ۱۱ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (172 ديدگاه)

    کامارو لوله شد. حتی اگه لانچشم خوب بود باز از چلنجر میخورد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. امین قاف

    ۱۲ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (15 ديدگاه)

    چرا گفتین هیچ ماسلی نتونسته عبور کنه اول متن؟؟مگه داج چلنجر دیمون افسانه ای رو فراموش کردین با 840 اسب
    قضیه چیه؟!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Fit Demon

      ۱۲ تیر ۱۳۹۶
      سوابق: (1867 ديدگاه)

      خب اون هنوز وارد عرصه رقابت نشده
      که افراد بتونن باهاش مسابقه بزارن
      حتی از الان اجازه ورود به مسابقات درگ رو ندادن بهش
      دیگه وای به حال اینکه بیاد

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا