شورولت

درگ برادرانه! کامارو ZL1 در برابر کوروت Z06

دو شورلت قدرتمند در یک مسابقهٔ درگ رودرروی یکدیگر قرار گرفته و دوئل بسیار جالبی را به نمایش گذاشته‌اند. این دو خودرو کامارو ZL1 و کوروت Z06 هستند که هردو از نوع استاندارد کارخانه‌ای بوده و هیچ تغییر و تقویتی در آن‌ها صورت نگرفته است. در این ویدئو بین دو خودرو دو درگ برگزار می‌شود که در هردو مسابقه واقعاً نزدیک به هم عمل می‌کنند. در ابتدا بهتر است نگاهی به مشخصات فنی این دو شورلت داشته باشیم. کامارو ZL1 و کوروت Z06 هردو از پیشرانهٔ یکسانی استفاده می‌کنند و بنابراین از این لحاظ کاملاً باهم برابر هستند که این به جذابیت درگ می‌افزاید.

پیشرانهٔ این دو برادر که LT4 نام دارد، از نوع 6.2 لیتری V8 سوپرشارژ است. این موتور در هردو خودرو خروجی یکسانی برابر با 650 اسب بخار قدرت و 880 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. در بخش انتقال نیرو اما بین این دو ماشین تفاوت وجود دارد زیرا درحالی‌که در کوروت Z06 نیروی موتور توسط گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود، در کامارو ZL1 این کار توسط گیربکس جدیدتر 10 سرعتهٔ اتوماتیک صورت می‌گیرد.

کوروت Z06 اما ارتقاءهای عملکردی زیادی را نسبت به نسخهٔ معمولی کوروت تجربه کرده که ازجملهٔ مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به برخورداری از رینگ‌های 19 اینچی در جلو و 20 اینچی در عقب، طراحی و تنظیم منحصربه‌فرد سیستم تعلیق جلو و عقب و دیفرانسیل لغزش محدود الکترونیکی اشاره کرد. این ویژگی‌ها، کوروت Z06 را به یکی از مطلوب‌ترین ماسل کارهای بازار تبدیل کرده است. بااین‌حال ازآنجایی‌که کوروت Z06 و کامارو ZL1 از لحاظ پیشرانه و قدرت کاملاً باهم برابر هستند، موارد دیگری مثل وزن می‌تواند در این درگ تعیین‌کننده باشد. از این لحاظ، کوروت با وزن 1615 کیلوگرمی خود به میزان قابل‌توجه 170 کیلوگرم از کاماروی 1785 کیلوگرمی سبک‌تر است که این موضوع می‌تواند برتری آن در درگ را به دنبال داشته باشد.

درهرحال روی کاغذ این دو ماشین بسیار به هم نزدیک هستند اما آیا روی پیست درگ هم همین‌طور خواهد بود؟ برای دریافتن پاسخ این سؤال باید ویدئوی زیر را تماشا کنیم. همان‌طور که گفته شد در این ویدئو بین خودروها دو درگ برگزار می‌شود. در درگ اول کامارو ZL1 پیروز می‌شود و با ثبت زمان 12.2 ثانیه حدود نیم ثانیه زودتر از کوروت Z06 از خط پایان عبور می‌کند. نتیجهٔ درگ دوم اما برعکس بوده و حالا کوروت با ثبت زمان 11.9 ثانیه، با اختلاف بسیار جزئی کمتر از یک‌صدم ثانیه پیروز می‌شود.

اما زمان‌هایی که این دو خودرو در این درگ‌ها ثبت می‌کنند با زمان‌هایی که شورلت ادعا کرده است اختلاف قابل‌توجهی دارند زیرا درحالی‌که بهترین زمان کامارو در این درگ‌ها 12 ثانیه و بهترین زمان کوروت 11.9 ثانیه است، به گفتهٔ شورلت آن‌ها می‌توانند مسافت 400 متر را به ترتیب ظرف 11.4 و 11.1 ثانیه طی کنند؛ بنابراین احتمالاً در این درگ‌ها راننده‌ها چندان حرفه‌ای نبوده‌اند و هردو خودرو با راننده‌هایی باتجربه‌تر به‌مراتب بهتر عمل خواهند کرد. درهرحال نباید فراموش کرد که مسابقات درگ فقط برای سرگرمی برگزار می‌شوند و باید بدون توجه به نتایج، از تماشای آن‌ها لذت بُرد.


 

مشخصات فنی

 

شورلت کوروت Z06

شورلت کامارو ZL1

پیشرانه 6.2 لیتری V8 سوپرشارژ 6.2 لیتری V8 سوپرشارژ
قدرت 650 اسب بخار 650 اسب بخار
گشتاور 880 نیوتن متر 880 نیوتن متر
گیربکس 8 سرعته اتوماتیک 10 سرعته اتوماتیک
محور محرک عقب عقب
وزن 1615 کیلوگرم 1785 کیلوگرم
قیمت 81,995 دلار 62,995 دلار

 

[دانلود ویدئو]
برچسب ها

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه

  1. AMIR / ARMI

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (390 ديدگاه)

    خب مشخص بود کامارو سنگین تره
    ولی هر دو راننده کارشون خیلی بد بود
    تعریف نباشه ولی اگه حتی من جای اینا بودم بهتر استارت میزدم

    1. یانکی

      ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (965 ديدگاه)

      چقدر رانندهای شلی بودن

  2. Seyed.AMG

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (38 ديدگاه)

    Zl1 محشره ❤❤

  3. Mehdi

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (108 ديدگاه)

    درگ خوبی بود
    یه خبر خوب هم برای امریکایی بازا
    دیشب مسابقه اتومبیل رانیacura sports mid ohio مسابقه امریکاییIMSAهست کوروت با تعویض لاستیک از پورشه عقب افتاد و دوم شد در کلاسGTLE ….ماشین دوم کوروت دچار نقص فنی شد و آف خورد
    و مسابقه بعدی تیم کوروت مسابقات ٢۴ساعته لمانز هست

  4. MAHDI

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (4205 ديدگاه)

    برای کوروتZ06 نتیجه خیلی ضعیفی بود اونم در آسفالت خط درگ که خودروها چسبندگی خیلی بالایی دارن.۶۵۰اسب بخار قدرت خیلی زیادیه

    1. Amir Machine

      ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (675 ديدگاه)

      راننده‌ها کاربلد نبودن، حتی تو متن سایت اصلی هم به این موضوع اشاره شده، Car & Driver با Z06 تایم 11.1 رو زده

      1. MAHDI

        ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
        سوابق: (4205 ديدگاه)

        حالا اگه یه آلمانی هم بود منصفانه اینو میگفتید!!!!قطعا میگفتید که تمام توانش این بوده.بله منم قبول دارم.چون نمیشه که یه خودروها در دها درگ زمانی رو ثبت کنه وبعد دریک مجله یادرگ اگه زمان کندی رو ثبت کنه بگیم فقط این توانش بوده که تمام اون زمان های معتبر قبلی رو نادیده بگیریم!!! بلکه اون اکثریت اعتبار داره.
        منم اینوگفتم که یادآوری کنم برای آلمانی ها هم همچین چیزی پیش اومده.قطعا همون زمان کارخانه وکارانددرایو ویا موتور ترند اعتبارش معتبره

        1. Amir Machine

          ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
          سوابق: (675 ديدگاه)

          یکی باید همین حرف رو به خود شماها بزنه!!!
          این شماها هستید که وقتی یه ماشین آلمانی تو یه درگ خراب میکنه میگید این درگ معتبر نیست اما وقتی یه آمریکایی تایم غیرمعمول میزنه میگید قطعاً همین درسته و بارها تکرارش میکنید
          بله من صددرصد قبول دارم وقتی M5 تو Car & Driver تایم 10.9 زده، تایم 12.4 تو درگ Carwow درست و طبیعی نیست
          اما اگه Car & Driver رو قبول دارید، این سایت با دیمن تایم 9.8 تا 9.9 رو زده، انجمن ملی هات رود هم تایم 9.6 رو تایید کرده و حتی درگ تایمز هم با دیمن تایم زیر 10 ثانیه زده
          حالا اصلاً 9.6 به کنار، تایم 10 ثانیه رو برای دیمن ملاک قرار میدیم، چطور ماشینی که طبق آزمایش‌های مختلف تایم 10 ثانیه زده از M5 که بهترین تایمش 10.9 ثانیه‌س میخوره؟ با همین استدلال خودت، این درگ معتبره؟! چطور چپ‌وراست تا هر وقت بحث دیمن پیش میاد همه‌تون میگید از M5 خورده؟!

  5. Hemichan

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (681 ديدگاه)

    کامارو دقیقا ۱۱.۴ و کوروت ۱۰.۹ رو ثبت کرده
    یکی از جالبترین شتابها ماستنگ جی تی ۲۰۱۸ عه که ۱۱.۸ بوده
    یعنی یه ماشین ۴۶۰ اسبی RWD چهارنفره ۱۷۰۰-۱۸۰۰ کیلویی احتمالا با گیربکس دستی و قیمت تو محدوده ۳۰ هزار دلاری شتاب ۱۱.۸ داره

  6. Hemichan

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (681 ديدگاه)

    Ams performance ب ام و ام ۵ رو روی داینو تست کرده شده ۶۲۵ اسب روی چرخها
    [ اونم تو ماشین ۶۰۰ اسبی ] و ازوجایی که بازدهی
    ب ام و ۸۰ درصده یعنی ۷۹۰ اسب
    در حالی که کامارو زی ال ۱ تست شده توسط هنسی روی داینو ۵۶۷ اسب بوده
    شتاب کامارو ۱۱.۴ ثانیه
    ب ام و [تو حالت چرخ متحرک عقب] ۱۲.۵ ثانیه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
بستن