شورولتفورد

نبرد جانانهٔ کوروت C8 و موستانگ شلبی GT500، درگ، رولینگ، دور پیست

مطمئناً شورلت کوروت C8 و فورد موستانگ شلبی GT500 داغ‌ترین و جذاب‌ترین خودروهای آمریکایی حال حاضر هستند و اوج پرفورمنس را در بین ساخته‌های این کشور ارائه می‌کنند. این دو ماشین توانایی حرکت سریع چه در خط مستقیم و چه در پیچ‌ها را دارند اما نکتهٔ جالب اینجا است که هرکدام از آن‌ها رویکرد بسیار متفاوتی را برای دستیابی به چنین پرفورمنسی اتخاذ کرده‌اند. حال کانال یوتیوب Throttle House در ویدئویی با قرار دادن GT500 و C8 در برابر هم، این موضوع را به روش جدیدی نشان داده است.

تاکنون نبردهای زیادی بین این دو ماشین دیده‌ایم که در اغلب آن‌ها GT500 کاملاً مجهز و با پکیج فیبر کربنی گران‌قیمت در برابر C8 قرار گرفته اما این بار شلبی همهٔ افزودنی‌های خود را کنار گذاشته و فقط با پکیج هندلینگ به میدان آمده است. در همین حال، کوروتی که در اینجا دیده می‌شود هم به پکیج Z51 مجهز است که نه‌تنها موجب بهبود هندلینگ آن می‌شود بلکه کمی قدرت بیشتر را هم برای آن به همراه دارد. به همین دلیل قیمت دو خودرو در این رقابت به هم نزدیک شده است؛ اما اوضاع در زیر پوست خودروها هرگز شبیه به هم نیست زیرا یکی از آن‌ها سوپراسپرتی موتور وسط با پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 تنفس طبیعی ۴۹۵ اسب بخاری در پشت سر راننده است درحالی‌که دیگری یک ماسل کار موتور جلوی چهارنفره با نیروگاه ۵.۲ لیتری V8 سوپرشارژ ۷۶۰ اسب بخاری است.

بنابراین از لحاظ قدرت موتور شلبی کاملاً برتری دارد اما باید توجه داشت که کوروت با ۱۵۳۰ کیلوگرم وزن، بیش از ۳۰۰ کیلوگرم از موستانگ سبک‌تر است و همچنین از مزیت‌های هندلینگ و توزیع وزن بهتر ترکیب موتور وسط هم سود می‌برد. تنها مورد یکسان در بین این دو ماشین اما لاستیک‌ها هستند زیرا هردو از لاستیک‌های میشلن پایلوت اسپرت ۴S استفاده می‌کنند. در این ویدئو سه رقابت مختلف بین دو خودرو برگزار می‌شود که اولی درگ از حالت ایستاده است. در این رقابت برتری شلبی در اسب بخار به خاطر مشکلات ناشی از کشش از بین می‌رود درحالی‌که کوروت با توزیع وزن متمرکز بر عقب، لانچ بسیار بهتری دارد و همین کافی است تا در پایان بر رقیب قدرتمند خود پیروز شود.

در مسابقهٔ رولینگ اما داستان متفاوت است. البته کوروت در اینجا هم لانچ خوبی دارد و گیربکس سریع آن موجب می‌شود در ابتدا پابه‌پای شلبی پیش برود اما این فقط برای مدت کوتاهی است زیرا در ادامه GT500 با قدرت ویرانگر خود پیش افتاده و به‌راحتی پیروز می‌شود. پس‌ازاین نیز دو ماشین در پیمودن یک دور پیست باهم رقابت می‌کنند که بهتر است نتیجهٔ این رقابت را خودتان در ویدئوی زیر مشاهده کنید اما فقط بگوییم که زمان خودروها بسیار به هم نزدیک است تا جایی که به‌جرأت می‌توان گفت GT500 و C8 در پیست تقریباً باهم برابر هستند. در پایان نیز باید گفت شاید مقایسهٔ این دو خودرو از لحاظ فنی درست نباشد زیرا GT500 اوج پرفورمنس موستانگ است درحالی‌که استینگری نسخهٔ پایهٔ کوروت محسوب می‌شود؛ اما بااین‌حال وقتی این دو ماشین جذاب آمریکایی قیمت و پرفورمنس مشابهی دارند، چرا آن‌ها را باهم مقایسه نکنیم؟

 

مشخصات فنی

شورلت کوروت C8

موستانگ شلبی GT500

پیشرانه ۶.۲ لیتری V8 ۵.۲ لیتری V8 سوپرشارژ
قدرت ۴۹۵ اسب بخار ۷۶۰ اسب بخار
گشتاور ۶۳۷ نیوتن متر ۸۴۷ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه ۷ سرعته دوکلاچه
محور محرک عقب عقب
وزن ۱۵۳۰ کیلوگرم ۱۸۴۰ کیلوگرم
شتاب صفر تا ۹۶ ۲.۸ ثانیه ۳.۳ ثانیه
قیمت پایه ۶۰ هزار دلار ۷۴ هزار دلار

آپارات:

[دانلود ویدئو]

امین دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه

  1. SF90 STRADALE

    ۶ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (2665 ديدگاه)

    فورد موستانگ شلبی GT500 یک ماشین رویایی هست
    مخصوصاً با رنگ آبی و دوتا خط سفید GT

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  2. OMID

    ۶ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1769 ديدگاه)

    پرفورمنس کوروت عالیه با توجه به قیمت و قدرتش ولی ظاهری کم میاره حداقل الان که فقط نمونه استینگری اومده زیادی سادس
    احتمالا توی ورژن های بالاتر درستش کنن
    از اونور ماستنگ طراحیش عالیه حتی بدون پکیج‌ فیبر کربن
    اگر خودم میخواستم بخرم کوروت می خریدم یکی واسه پرفورمنس و یکی واسه کابینش ولی خوب به احتمال زیاد کسایی که طراحی خیلی واسشون مهم باشه برن سراغ ماستنگ
    البته فکر نکنم مشتریای هر کدوم از این ماشینا به دیگری اصلا فکر کنه
    دوقشر متفاوته خریداراشون
    اخرشم بگم با اینکه موتور کوروت پوش راد هست چه خوب دور میگیره نسبتا
    راستی شورلت چرا این موتور پوشراد رو کنار نمیزاره؟ الان اندازه یه موتور پنج لیتری قدرت میگیره از موتور ۶.۲ لیتری به خاطر پوشراد بودنش

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. علیx76

      ۶ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (873 ديدگاه)

      هزینه ی ساخت بسیار پایینتر و ضریب اطمینان بالاتر از جمله این دلایل هست
      البته قبلا گفته بودن موتور کوروت مسابقه ای رو ممکنه رو کوروت شهری بزارن ( هشت سیلندر ۵.۵ لیتری ) که فعلا این اتفاق نیفتاده
      موتور بلک وینگ کادیلاک هم دوست دارم روی کوروت ببینم ولی انگار قرار نیست عملی بشه ( ۴.۲ لیتر تویین توربو ۵۵۰ اسب )
      فک کن قدرت GT500 روی کوروت داشته باشی :)))
      هیولا میشه

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. Alireza

        ۶ مرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (496 ديدگاه)

        موتور ۵.۵ لیتری c8r رو قراره رو z06 بزارن تا اونجایی ک میدونم
        توی بند اخر متن یه تیکه ریزی هم به موستانگ انداختینا اونجا که میگه مقایسه این دو شاید درست نباشد چون gt500 اوج مهندسی موستانگ ولی استینگری تازه نسخه پایه اس
        هرچند اصلا جای ناراحتی نداره چون این رقابتشون کاملا برادرانه اس

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
    2. mehdi

      ۶ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (248 ديدگاه)

      امید جان شورولت برای مدل z06 قراره یه موتور۵.۵ لیتری توئین توربو ۴ سوپاپهdohc استفاده کنه

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    3. Hami

      ۶ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (100 ديدگاه)

      ساده تر ، ارزان تر ، سبک تر ، کوچیک تر

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  3. Enzo

    ۶ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (303 ديدگاه)

    کوروت واقعا ماشینه خوبیه . منتهی من از شلبی GT500 و امثال این دست ماشینها خیلی بیشتر خوشم میاد مثالهای دیگه چلنجر .چارجر. ب ام و M5.M6.نیسان GTR .آئودی Rs5 اسپرت بک

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  4. محمد

    ۶ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (504 ديدگاه)

    موستانگ عشقه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  5. JDM

    ۶ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (2 ديدگاه)

    تراتل هاوس یه کوروت دستش گرفته دم به دیقه باهاش درگ میزنه
    لامصب هیولاییه واسه خودش

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  6. ارشیاsvj

    ۶ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1282 ديدگاه)

    تو پیست کی تند تر رفت؟
    الکی نت مصرف نکنیم.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  7. mehdi

    ۶ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (248 ديدگاه)

    کوروت سریعتر بود

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. ارشیاsvj

      ۶ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (1282 ديدگاه)

      ممنون

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  8. " Swedish Arrogant Tiger "

    ۶ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1290 ديدگاه)

    چه کسی میتونه Gt500 رو بیخیال بشه یا اصلا ۳۵۰ رو بیخیال بسه و کوروت رو انتخاب کنه؟ (البته نسل فعلی)
    واقعا طراحی نچسب و حساب نشده ای داره بنظرم یه حالتی هم انگار زیادی پلاستیکیه!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. mehdi

      ۷ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (248 ديدگاه)

      جنس بدنه کوروت فایبرگلاسه از الومینیوم و فیبر کربن خیلی بهتره

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    2. JDM

      ۷ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (2 ديدگاه)

      کوروت در اکثره موارد برتری داره
      درمورد طراحی هم بار ها گفتم این فقط نسخه پایه هست.نسخه پایه طراحی اسپورتی خاصی نداره طراحی ساده ای داره طراحی اسپورتی و خشن و تو مدل Z06 میتونید ببینید

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  9. آریا ماشین

    ۹ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (484 ديدگاه)

    موستانگ

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا