دریفت با شورولت تاهو RST 2019!

زمانی که به یک شاسی‌بلند پرفورمنس فکر می‌کنید شاید شورولت تاهو اولین خودرویی نباشد که به ذهنتان می‌آید اما جنرال موتورز تلاش کرده با معرفی پکیج RST اندکی حس شور و اشتیاق را به این هیولای غول‌پیکر تزریق کند.


شورولت تاهو RST دو سال پیش عرضه شده و قوی‌ترین و سریع‌ترین شاسی‌بلند تاریخ این خودروساز می‌باشد. پیشرانه‌ی 8 سیلندر 6.2 لیتری تاهو RST قدرت 420 اسب بخاری و گشتاور 623 نیوتون متری دارد. این نیروگاه با یک گیربکس 10 سرعته اتوماتیک همراه شده و باعث ایجاد شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت 5.7 ثانیه‌ای می شود.


همه‌چیز خوب به نظر می‌رسد اما آیا تاهو مرد دریفت است؟ اگرچه هیچ خریداری این سؤال را از شرکت نخواهد پرسید اما جنرال موتورز تصمیم گرفته به این سؤال پاسخ دهد. پشت فرمان این شاسی‌بلند راننده‌ی حرفه‌ای احمد دهم (Ahmad Daham) نشسته است. او راننده‌ی رسمی ردبول بوده و رکورددار کتاب رکوردهای گینس نیز می‌باشد. احمد با تاهو RST به پیست یاس مارینا در ابوظبی رفته است.


این خودرو می‌تواند دریفت کند و به ویژه در نسخه‌ی استاندارد دیفرانسیل عقب توانایی‌های خود را بهتر نشان می‌دهد. البته مدل‌های چهار چرخ محرک دارای حالت دیفرانسیل عقب هم هستند که به راننده اجازه می‌دهد در صورت خاموش کردن کنترل پایداری لذت بیشتری را تجربه نماید.


واضح است که دریفت با این هیولای بزرگ تنها در مسیرهای بسته و ایمن می‌تواند انجام شود. شاید دریفت با تاهو آسان به نظر برسد اما ثبت لحظات هیجان‌انگیز با شاسی‌بلندی 2.5 تنی نیازمند مهارت‌های زیادی است.


احمد دهم پس از دریفت با تاهو RST گفته است:

در دنیای دریفت، ما معمولاً از شاسی بلندها برای رقابت استفاده نمی‌کنیم؛ اما تاهو RST یک جانور است. این خودرو دارای پیشرانه‌ای قوی، هندلینگی عالی و پرفورمنسی است که هیجان فوق‌العاده‌ای ایجاد می‌کند. به همین خاطر است که تاهو از دیگر شاسی بلندها متمایز می شود.

[دانلود ویدئو]

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

6 دیدگاه

  1. Mehdi
    سوابق: (33 دیدگاه) ,

    اونایی که میگفتن امریکایی فقط برای مسیر صافه کجان؟

    پاسخ
    1. AMANTE
      سوابق: (272 دیدگاه) ,

      من خودم جزو طرفداران ماشین های آمریکایی ام.
      وقتی میگیم ماشین آمریکایی برای خط مستقیمه، منظورمون اینه که اگه یک ماشین آمریکایی ماسل کار 707 اسبی رو دربرابر یک ماشین اسپرت اروپایی 503 اسبی بزاریم اون ماسل کار آمریکایی بخاطر هرزگردی هایی که ممکنه در سر پیچ ها داشته باشه از اون ماشین اسپورت آمریکایی عقب تر بمونه.
      البته الان میاید میگید اون 707 اسبی سنگین تریه و… من فقط یه مثال زدم. ( امیدوارم منو به توپ نبندید. ) با تشکر.

      پاسخ
      1. Mehdi
        سوابق: (33 دیدگاه) ,

        درسته حرفتون فقط چلنجره مخصوص درگه البته پیست هم عملکرد خوبی داره

        پاسخ
  2. Omid622
    سوابق: (609 دیدگاه) ,

    این موتور با مشخصات
    ۸ سیلندر
    ۶.۲ لیتر
    جا داره راحت
    ۵۰۰ اسب بخار و بلکه بیشتر هم ازش استخراج شه

    پاسخ
  3. AMANTE
    سوابق: (272 دیدگاه) ,

    یاد بازی NFS UNDERGROUND افتادم.
    بخش مسابقه هایی که با شاسی بلند ها میدادیم.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.