رنوشورلت

دوئل رنو Zoe و شورولت بولت

مرحلهٔ یک‌چهارم نهایی، دور اول، قسمت آخر، اولین دوئل از گروه خودروهای سبز

 

رنو Zoe

شورلت بولت

؟

تویوتا پریوس پرایم

فولکس‌واگن گلف GTE

؟

هوندا کلاریتی پلاگین

هوندا کلاریتی هیدروژنی

؟

تسلا مدل ۳

شورلت ولت

؟

 

اوپل آمپرا (نسخهٔ اروپایی شورلت بولت)

تاریخ معرفی: نمایشگاه پاریس ۲۰۱۶

قوای محرکه: تمام الکتریکی

نسل کنونی: دوم

امتیاز از کاربایر: – از ۵

فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: ۱,۹۱۸ دستگاه

فروش شش‌ماههٔ نخست ۲۰۱۸ در اروپا: ۱,۴۶۲ دستگاه

رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ

حفاظت از بزرگسالان: ۸۲ درصد

حفاظت از کودکان: ۷۳ درصد

حفاظت از عابر پیاده: ۷۵ درصد

سیستم‌های ایمنی: ۷۲ درصد

امتیاز کلی: چهار ستاره

 

رنو Zoe

تاریخ معرفی: نمایشگاه ژنو ۲۰۱۲

قوای محرکه: تمام الکتریکی

نسل کنونی: اول

امتیاز از کاربایر: ۴ از ۵

فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: ۳۰,۱۳۴ دستگاه

فروش شش‌ماههٔ نخست ۲۰۱۸ در اروپا: ۱۶,۹۱۵ دستگاه

رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ

حفاظت از بزرگسالان: ۸۹ درصد

حفاظت از کودکان: ۸۰ درصد

حفاظت از عابر پیاده: ۶۶ درصد

سیستم‌های ایمنی: ۸۵ درصد

امتیاز کلی: پنج ستاره

 

 

مشخصات فنی

 

رنو Zoe

اوپل آمپرا

پیشرانه الکتریکی الکتریکی
قدرت ۹۰ اسب بخار ۲۰۵ اسب بخار
گشتاور ۲۲۵ نیوتن متر ۳۶۰ نیوتن متر
گیربکس تک سرعته تک سرعته
محور محرک جلو جلو
باطری ۲۲ کیلووات ساعت ۶۰ کیلووات ساعت
بُرد ۲۱۰ کیلومتر ۵۲۰ کیلومتر
شتاب صفرتاصد ۱۳.۲ ثانیه ۷.۳ ثانیه
حداکثر سرعت ۱۳۵ کیلومتر/ساعت ۱۵۰ کیلومتر/ساعت
طول ۴.۰۸ متر ۴.۱۶ متر
فاصلهٔ محوری ۲.۵۹ متر ۲.۶۰ متر
وزن ۱۴۷۰ کیلوگرم ۱۶۱۶ کیلوگرم
حجم صندوق بار ۳۳۸ لیتر ۳۸۰ لیتر
ظرفیت سرنشین ۵ نفر ۵ نفر
قیمت پایه ۲۵,۰۰۰ یورو ۳۵,۰۰۰ یورو

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

[polldaddy poll=10091208]

به پایان اولین دور از مرحلهٔ یک‌چهارم نهایی سری رقابت‌های خودرویی پدال رسیدیم. امیدواریم از نحوهٔ برگزاری رقابت‌ها رضایت داشته و از این دوئل‌ها لذت برده باشید. به‌زودی پس از وقفه‌ای کوتاه، دور دوم مرحلهٔ یک‌چهارم نهایی را آغاز خواهیم کرد. از مشارکت شما ممنون و سپاسگزاریم.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. (Ali (Chevy nova

    ۶ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (6810 ديدگاه)

    چرا تو بالاى جدول زده اوپل امپرا؟؟؟؟ مگه شورولت بولت نىست؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مصطفی

      ۶ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (100 ديدگاه)

      اوپل آمپرا (نسخهٔ اروپایی شورلت بولت)

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. virtual

      ۶ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (13 ديدگاه)

      لطفا راهنمایی کنید
      .
      کیفیت سواری (راحتی سواری و نرمی داخل کابین) تالیسمان بهتره یا سوناتا ال اف یا اپتیما؟؟
      اینکه بعضی ها میگن کیفیت سواری کمری از موارد بالا بهتره درسته؟ با اختلاف زیادتره یا نه؟؟
      (بدون تعصب و آگاهانه جواب بدید)

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

        ۶ شهریور ۱۳۹۷
        سوابق: (3019 ديدگاه)

        ●جمع‌بندی چند تست مختلف●
        تالیسمان و اپتیما
        راحتی کابین: صندلی جلو تالیسمان، صندلی عقب اپتیما
        کیفیت سواری: تالیسمان
        __________
        تالیسمان و سوناتا
        راحتی کابین: تالیسمان
        کیفیت سواری: تالیسمان
        __________
        تالیسمان و کمری
        راحتی کابین: کمری
        کیفیت سواری: تالیسمان چابک‌تر، دقیق‌تر، لذت‌بخش‌تر، کمری نرم‌تر
        __________
        سوناتا و اپتیما
        در یک حد هستن، اپتیما مقداری بهتر

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. virtual

          ۶ شهریور ۱۳۹۷
          سوابق: (13 ديدگاه)

          فکر نمیکردم تالیسمان اینقدر خوب باشه
          آفرین
          موتورش واسه نیسانه؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
    3. محمد

      ۶ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (1433 ديدگاه)

      برای من این غیر قابل فهمه که
      چرا اکثر خودروسازان فکر میکنن تا اسم خودرو الکتریکی میادباید طرح خودرو تا جای ممکن عجیب و غریب‌ باشه
      .
      در حدی که خصوصا نسل اول خیلی از خودروهای الکتریکی “”واقعا”” زشت بودن
      بالاخره تا حداکثر ۱۰ سال دیگه همه خودروها غیر احتراقی خواهند بود و احتیاج به اینقدر شاخص کردن با زشت کردن خودرو نیست
      .
      البته معدود خودروها و خودروسازانی به زیبایی هم اهمیت دادن مثل خودروهای تسلا یا ب ام و i8 که خودش مثل یه اثر هنریه
      و البته اکثرا در فیس لیفت ها تا حدودی داره جبران میشه
      اما این همیشه با خودروهای الکتریکی میمونه خودروهای عجیب غریب اکثرا زشت در نسلهای اول

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. فرامرز

    ۶ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (1595 ديدگاه)

    رنو زوئی دو سه ساله که با باتری ۴۰ کیلو وات ساعتی که حدود ۴۰۰ کیلومتر برد داره عرضه میشه و البته شتابش به لطف موتور الکتریکی قویتر بهتر شده در حالیکه قیمتش ثابت مونده. با این حال باز هم شوی بولت انتخاب بهتری هست و البته قیمتش تو آلمان بیشتر از ۳۵۰۰۰ یورو هست چون تقاضا براش زیاده ولی عرضه خیلی کم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. PARTHIAN

    ۶ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (2598 ديدگاه)

    از لحاظ فنی برد کامل با اوپله
    ولی از نظر ظاهر هر دوشون معرکه ن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Ali

    ۶ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (4 ديدگاه)

    دوستان گیربکس تک سرعته چیه؟!همون CVT هستش؟!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. PARTHIAN

      ۶ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (2598 ديدگاه)

      اغلب رو ماشین برقیا مورد استفاده س
      با cvtفرق داره یه چیز دیگه س اون

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. حسین دهمرد

      ۷ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (2433 ديدگاه)

      فکر کنم گیربکسش یه چرخدنده بیشتر نداره چون موتور برقی با یه اینورتر سرعت و گشتاورش کنترل میشه و گشتاور موتور برقی از لحظه ی شروع بکار در دسترسه مگه واسه ماشینای فرمول e و مسابقات که بحث سر صدم ثانیه هست که حتی اونجا هم فکر کنم ۳ تا دنده بیشتر ندارن اونم واجب نیست فقط واسه پرفورمنس بیشتر میزارن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. Genius

    ۶ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (1237 ديدگاه)

    شورولت اصالتش به موتورهای پورخوران 6 و 8 سیلندره واسه همین من رنو رو ترجیح میدم چون هم خوش قیمت تره هم اروپایی ها در زمینه خودروهای هایبریدی باتجربه تر ند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. علی

    ۶ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (13 ديدگاه)

    معلومه که اوپل بهتره . از 2012 ال الان خیلی زمان گذشته و رنو دیگه تکنولوژیش قدیمی شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. حسین دهمرد

    ۷ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (2433 ديدگاه)

    رنو به هاچبک شبیه تره ولی شورولت قشنگ مینی ونه جلوش.شوی شاهکار نکرده با ده هزار دلار موتور قویتر و باتری قویتر گذاشته. رنو هم فکر کنم نسخه ی قویتر و گرونتر داشته باشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. علی هوشنگ نظری

    ۱۳ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (25 ديدگاه)

    مقایسه اشتباه است . چرا که در خودروهای برقی مقایسه باید با باطری یکسان یا نزدیک به هم باشد تا بشود نظر داد . تهیه کننده این مطلب اشتباه کرده . این مقایسه درست نیست . رنو زویی باطری بزرگتر هم ارائه کرده است . ان را با اوپل بگذارید برای مقایسه . ان موقع تفاوت قیمت و مشخصات معنی پیدا می کند نه الان

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا