دوئل شورلت اسپارک و فولکس‌واگن آپ

مرحلهٔ نیمه‌نهایی، دور اول، قسمت بیست‌وچهارم، اولین دوئل از گروه هاچ‌بک‌های کوچک

دوئل‌های گروه هاچ‌بک‌های کوچک در مرحلهٔ نیمه‌نهایی

 

شورلت اسپارک

تاریخ معرفی: نمایشگاه نیویورک 2015

نسل کنونی: چهارم

پلت‌فرم: گاما II جنرال موتورز

امتیاز از کاربایر: – از 5

امتیاز از کارانددرایور: 5 از 5

فروش سال 2017 در اروپا: صفر دستگاه

فروش دَه‌ماههٔ نخست 2018 در اروپا: صفر دستگاه

فروش سال 2017 در آمریکا: 22,589 دستگاه

فروش دَه‌ماههٔ نخست 2018 در آمریکا: 20,152 دستگاه

رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ

حفاظت از بزرگسالان: 74 درصد

حفاظت از کودکان: 72 درصد

حفاظت از عابر پیاده: 68 درصد

سیستم‌های ایمنی: 64 درصد

امتیاز کلی: چهار ستاره

گارانتی: سه سال یا 58 هزار کیلومتر

نقاط مثبت: قیمت پایین، راحتی و پایداری شگفت‌انگیز برای چنین خودروی کوچکی، کارپلی و اندروید اتو استاندارد

نقاط منفی: صندلی‌های عقب تنگ، صندوق بار ناامیدکننده

 

فولکس‌واگن آپ

تاریخ معرفی: نمایشگاه فرانکفورت 2011

نسل کنونی: اول

پلت‌فرم: NSF گروه فولکس‌واگن

امتیاز از کاربایر: 4.5 از 5

امتیاز از کارانددرایور: – از 5

فروش سال 2017 در اروپا: 100,715 دستگاه

فروش دَه‌ماههٔ نخست 2018 در اروپا: 83,254 دستگاه

فروش سال 2017 در آمریکا: صفر دستگاه

فروش دَه‌ماههٔ نخست 2018 در آمریکا: صفر دستگاه

رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ

حفاظت از بزرگسالان: 96 درصد

حفاظت از کودکان: 88 درصد

حفاظت از عابر پیاده: 67 درصد

سیستم‌های ایمنی: 70 درصد

امتیاز کلی: پنج ستاره

گارانتی: – سال یا – هزار کیلومتر

نقاط مثبت: تعلیق راحت، کابین جادار، قیمت مقرون‌به‌صرفه

نقاط منفی: گیربکس اتوماتیک نامنظم، عدم قابلیت تنظیم غربیلک فرمان

 

  

مقایسهٔ مشخصات فنی

 

شورلت اسپارک

فولکس‌واگن آپ

پیشرانه 1.4 لیتری I4 1 لیتری I3
تنفس طبیعی توربوشارژ
قدرت 100 اسب بخار 90 اسب بخار
گشتاور 127 نیوتن متر 160 نیوتن متر
گیربکس CVT 5 سرعته دستی
محور محرک جلو جلو
شتاب صفرتاصد 11.2 ثانیه 10.8 ثانیه
حداکثر سرعت 180 کیلومتر/ساعت 180 کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت 6.5 لیتر (ترکیبی) 4.6 لیتر (ترکیبی)
تولید آلایندگی 104 گرم/کیلومتر
ظرفیت باک 34 لیتر 35 لیتر
وزن 1045 کیلوگرم 976 کیلوگرم
طول 3.63 متر 3.63 متر
فاصلهٔ محوری 2.38 متر 2.41 متر
حجم صندوق بار 205 لیتر 250 لیتر
ظرفیت سرنشین 4 نفر 4 نفر
قیمت پایه بریتانیا 8,941 پوند
قیمت پایه آمریکا 13,925 دلار
قیمت موردبررسی 15,195 دلار 12,122 پوند
قیمت معادل 11,900 پوند 15,475 دلار

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مرتبط

16 دیدگاه

  1. Radin
    سوابق: (87 دیدگاه) ,

    تو این رده پیکانتو رو از همه بیشتر می پسندم

    پاسخ
    1. محمد
      سوابق: (1309 دیدگاه) ,

      اینجا رو به اسپارک رای میدم چون قیمتش توی این کلاس اقتصادی به شدت پایین تر و رقابتی تره
      .
      اما جالب هم اینه که این خودروهای جمع و جور
      توی آمریکای خودروی بزرگ پسند،
      ۲۲.۰۰۰ تا فروش سالیانه داره!!!
      در واقع فکر میکردم توی آمریکا ۱ دونه اش هم فروش نره

      پاسخ
  2. me84
    سوابق: (1506 دیدگاه) ,

    .
    اگه هوندا فیت و مزدا2 تو این رده باشن از همه بیشتر دوسشون دارم.

    پاسخ
    1. محمد
      سوابق: (1309 دیدگاه) ,

      مزدا ۲ و اصولا هر مزدایی دلرباست
      شخصیت طراحی و کیفیت کاری مزدا رو واقعا می‌پسندم

      پاسخ
  3. Car lover
    سوابق: (329 دیدگاه) ,

    فولکس کارش ساختن ماشین جوجه کشیه
    درصورت باخت چیزی از ارزش های شوی کم. نمیشه
    آماروک اگه راس میگه وایسه جلو رنجر البته آمار این جوجه ماشینیارو ندارم و نمی دونم همرده رنجر هست یا نه

    پاسخ
  4. حمیدرضا
    سوابق: (2328 دیدگاه) ,

    شوی کوچولو یا همون ماتیز مدرن شده

    پاسخ
  5. ارش
    سوابق: (93 دیدگاه) ,

    مشخصه به فولکس رای میدم کاملا مشخصه از نظر تکنولوژی برتر شتاب بهتر و مصرف سوخت کمتر کابین جادار تر و زیبایی .

    پاسخ
  6. علی
    سوابق: (145 دیدگاه) ,

    از ادمین تقاضا دارم همچین نظراتی رو تایید نکنن تا جو سایت پایدار باقی بمونه
    همین شخص با یه ایدی دیگه میاد و به برند های آلمانی هم دری وری میگه تا دو طرف به جون هم بیفتن

    پاسخ
    1. امیر دهقان
      سوابق: (419 دیدگاه) ,

      کاملاً حق با شما ست
      اخیراً چند نفر فضای سایت رو بشدت متشنج و مسوم کردن که موجب رنجش سایر مخاطبین شده
      به همین دلیل از این به بعد تمامی کامنت‌هایی که شامل تمسخر و توهین به خودروسازان هر کشوری باشه بدون اغماض حذف خواهند شد

      پاسخ
      1. ایلیا
        سوابق: (598 دیدگاه) ,

        دستتون درد نکنه، این باعث پیشرفت سایت میشه.
        بی زحمت اکانت هایی که بی دلیل اسپم شدن رو هم برگردونید

        پاسخ
  7. OMID
    سوابق: (806 دیدگاه) ,

    اپ عکساش مال قبل فیس لیفته فکر کنم

    پاسخ
  8. امیر
    سوابق: (1243 دیدگاه) ,

    تنها برتری اپ مصرف سوختشه و گشتاور بالاتر
    طراحی استهلاک کمتر بخاطر تنفس طبیعی بودنش و از همه مهمتر قیمت اونم تو این سگمنت همگی به نفع اسپارک هست
    انتخاب معقول تریه اسپارک

    پاسخ
    1. رضا
      سوابق: (161 دیدگاه) ,

      داداش اگه دقت کنی اختلاف قیمت این دوتا ماشین طبق جدول پدال کمتر از 300 دلاره شما احتمالا یکیو به پوند و اون یکی رو به دلار خوندی پایین جدولم قیمت معادلشون ذکر شده
      به نظرم تو این رده مصرف سوخت حتی در حد دهم لیتر مهمتر از بقیه فاکتوراس که فولکس تو این مورد بهتره

      پاسخ
  9. سعید
    سوابق: (10 دیدگاه) ,

    با وجود شورولت به فولکس نمیشه رای داد

    پاسخ
  10. jjrasooly
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    جدیدا طراحی خودرو ها به سمت پیش رفته که ارتفاع بدنه جانبی افزایش و ارتفاع شیشه کاهش پیدا کرده که به یکی مثل من داخل ماشین احساس خفگی دست میده. این وسط فولکس واگن هنوز ارتفاع شیشه های جانبی رو بلند نگه داشته و دید فرد از داخل ماشین خیلی خوب هست.
    واسه همین علاقه خاصی به فولکس ها دارم

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.