دوئل شورلت اکوئناکس و نیسان ایکس‌تریل

تقریباً در حال نزدیک شدن به پایان دور هفتم سری رقابت‌های خودرویی پدال هستیم و تنها پنج گروه تا پایان این دور از رقابت‌های باقیمانده است. امروز اما نوبت به گروه کراس‌اوورهای کامپکت رسیده است که در ششمین دوئل آن میتسوبیشی اکلیپس کراس و سئات آتکا به مصاف یکدیگر رفتند. طی این رقابت درمجموع تعداد 1299 رأی توسط شما به ثبت رسیده که اکلیپس کراس توانست با دریافت 685 عدد از آنها و کسب 52 درصد از کل آراء پیروز گردد درحالیکه آتکا موفق به کسب 614 رأی شده است. در این دوئل نتایج نظرسنجی‌های سایت و تلگرام عکس یکدیگر هستند اما در نهایت با احتساب آراء هردو نظرسنجی میتسوبیشی اکلیپس کراس پیروز رقابت لقب می‌گیرد. حال امروز در هفتمین دوئل گروه کراس‌اوورهای کامپکت شاهد رقابت میان شورلت اکوئناکس و نیسان ایکس‌تریل خواهیم بود.

فولکس‌واگن تیگوآن

سوبارو فورستر

هیوندای توسان

مزدا CX-5

فولکس‌واگن تیگوآن

مزدا CX-5

ام‌جی GS

سیتروئن C5 ایرکراس

نیسان قشقایی

اوپل گرندلند

؟

؟

کیا اسپرتیج

هوندا CR-V

فورد اسکیپ

رنو کاجار

هوندا CR-V

رنو کاجار

اشکودا کاروک

پژو 3008

سئات آتکا

میتسوبیشی اکلیپس کراس

؟

میتسوبیشی اکلیپس کراس

جیپ کامپس

تویوتا رافور

فولکس‌واگن گلف آلترک

سانگ‌یانگ کوراندو

جیپ کامپس

؟

جی‌ام‌سی تراین

جیپ چروکی

نیسان ایکس‌تریل

شورلت اکوئناکس

؟

؟

شورلت اکوئناکس

شورلت در سال 2005 نسل نخست اکوئناکس را به‌عنوان یک کراس‌اوور متوسط معرفی نمود. این خودرو که روی پلت‌فرم تتای جنرال موتورز ساخته شده بود، ساختاری یکپارچه داشته و ذاتاً خودرویی دیفرانسیل جلو بود. در همین سال کراس‌اوور تورنت نیز توسط پونتیاک معرفی شد که بر اساس اکوئناکس ساخته شده و اشتراکات زیادی با آن داشت. سپس در نمایشگاه دیترویت 2009، شورلت رسماً نسل دوم اکوئناکس را رونمایی کرد که همچنان بر روی همان پلت‌فرم تتا ساخته شده بود. این پلت‌فرم در دیگر کراس‌اوورهای متوسط جنرال موتورز مانند جی‌ام‌سی تراین، کادیلاک SRX و ساب 9-4 هم مورداستفاده قرار می‌گرفت. همچنین کراس‌اوور اوپل آنتارا هم بر اساس نسل دوم اکوئناکس ساخته و در اروپا عرضه گردید. حتی از این پلت‌فرم برای ساخت سوزوکی XL7 هم استفاده شد؛ اما این کراس‌اوور آمریکایی هم‌اکنون در نسل سوم خود قرار دارد که برای اولین بار در سپتامبر سال گذشته رونمایی شد. این نسل از اکوئناکس بر روی پلت‌فرم D2XX جنرال موتورز ساخته شده که با جی‌ام‌سی تراین و بیوک انویژن مشترک است. همچنین اکوئناکس در این نسل کاهش طول چشمگیری را تجربه کرده اما بااین‌حال همچنان از لحاظ ابعاد می‌توان آن‌را در کلاس کراس‌اوورهای متوسط قرار داد. این خودرو هم‌اکنون با سه پیشرانهٔ مختلف به بازار عرضه می‌شود که برخلاف گذشته همگی از نوع چهار سیلندر توربوشارژ بوده و برای اولین بار در بین آن‌ها یک نمونهٔ دیزلی هم وجود دارد. پیشرانهٔ بنزینی اول یک واحد 1.5 لیتری با 170 اسب بخار قدرت است درحالی‌که موتور بنزینی قوی‌تری از نوع 2 لیتری نیز قابل انتخاب است. این موتور 250 اسب بخار قدرت و 350 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند که برای انتقال آن دو گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک و نُه سرعتهٔ اتوماتیک در نظر گرفته شده است.

نیسان ایکس‌تریل

نیسان برای اولین بار در سال نمایشگاه پاریس 2000 نسل اول کراس‌اوور متوسطی بنام ایکس‌تریل را رونمایی نمود. این خودرو ظاهر جعبه‌ای شکلی داشت که در نسل بعدی هم ادامه پیدا کرد یعنی نسلی که نخستین بار در نمایشگاه ژنو 2007 رونمایی شد. البته این نسل در بازار آمریکای شمالی عرضه نشد و بجای آن نیسان در نمایشگاه دیترویت 2007 کراس‌اوور متوسط دیگری بنام روگ را صرفاً برای عرضه در آمریکای شمالی رونمایی کرد. ایکس‌تریل اما هم‌اکنون در نسل سوم خود قرار دارد که برای اولین بار در نمایشگاه فرانکفورت 2013 رونمایی شد. از طرف دیگر، تولید روگ نیز در سال 2013 خاتمه یافت و نسل سوم ایکس‌تریل به‌عنوان نسل دوم روگ بار دیگر در آمریکای شمالی هم عرضه شد؛ بنابراین هم‌اکنون ایکس‌تریل و روگ در اصل یک خودرو هستند که با دو نام متفاوت عرضه می‌شوند. نسل کنونی این کراس‌اوور ژاپنی بر روی پلت‌فرم CMF نیسان ساخته شده که با نیسان قشقایی و رنو کولئوس مشترک است. روگ/ایکس‌تریل به‌تازگی برای مدل 2017 فیس‌لیفتی را هم تجربه نموده که طی آن تغییراتی جزئی در خودرو اعمال شده است. هم‌زمان با این فیس‌لیفت یک نسخهٔ هیبریدی هم به مدل‌های روگ/ایکس‌تریل اضافه شده است؛ اما غیر از این مدل هیبریدی، این ماشین هم‌اکنون با سه پیشرانهٔ مختلف به بازارهای مختلف عرضه می‌شود که شامل یک نمونهٔ دیزلی و دو واحد بنزینی می‌شود. برای این دوئل قوی‌ترین موتور بنزینی ایکس‌تریل انتخاب شده است که از نوع 2.5 لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی بوده و 170 اسب بخار قدرت و 237 نیوتن متر گشتاور دارد. این نیرو توسط یک گیربکس CVT به چرخ‌های جلو یا هر چهارچرخ انتقال پیدا می‌کند. ایکس‌تریل به‌تازگی توسط شرکت جهان نوین آریا با قیمت 258 میلیون تومان در بازار کشورمان هم عرضه شده است.

مشخصات فنی

شورولت اکوئناکس

نیسان ایکس‌تریل

پیشرانه 1.5 لیتری 4 سیلندر 2.5 لیتری 4 سیلندر
تنفس توربوشارژر طبیعی
قدرت 170 اسب بخار 170 اسب بخار
گشتاور 275 نیوتن متر 237 نیوتن متر
گیربکس 6 سرعته اتوماتیک CVT
محور محرک چهار چرخ AWD چهار چرخ AWD
شتاب صفرتاصد 8.9 ثانیه 9.1 ثانیه
مسافت 400 متر 16.9 ثانیه 17 ثانیه
حداکثر سرعت 200 کیلومتر/ساعت 190 کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت 9.0 لیتر (ترکیبی) 8.7 لیتر (ترکیبی)
وزن 1654 کیلوگرم 1675 کیلوگرم
طول 4.65 متر 4.68 متر
فاصلهٔ محوری 2.72 متر 2.70 متر
حجم صندوق بار 845 لیتر 905 لیتر
قیمت پایه 28,155 دلار 26,110 دلار

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مرتبط

47 دیدگاه

  1. amir
    سوابق: (11198 دیدگاه) ,

    شورلت اکئینانس ماشین جالبی نیست
    نیسان هم زیباتره و موتور بهتری هم داره

    پاسخ
    1. amir
      سوابق: (11198 دیدگاه) ,

      گیربکس اتوماتیک رو بیشتر از CVT میپسندم
      نظر شما چیه؟
      CVT : لایک???
      اتوماتیک : دیسلایک ???

      پاسخ
      1. حامد
        سوابق: (645 دیدگاه) ,

        Cvt بیشتر واسه ماشینای که فقط برای استفاده شهریه مناسبه واسه ماشینی مثل ایکس تریل اصلا جذاب نیست

        پاسخ
        1. Amir
          سوابق: (11198 دیدگاه) ,

          .
          درسته
          CVT یک نقطه ی منفیه واسه نیسان اما از طرف دیگه ظورلت هم چیز قابل به عرضی در مقابل همین نیسان CVT نداره که بشه بهش رای داد.

      2. Amin
        سوابق: (91 دیدگاه) ,

        واقعا رانندگی با گیربکس cvt خسته کنندست

        پاسخ
        1. ناشناس
          سوابق: (262 دیدگاه) ,

          خودت سوار شدی داداش؟ اگه آره جدیداشو یا قدیمیاشو؟
          بابا به خدا CVT های جدید خیلی فرق دارن با اون CVT های قدیمی. تو روخدا به روز شید. طرف یه CVT قدیمی سوار شده یا شنیده خسته کنندست دهن همرو سرویس کرده رسما. خود من به شخصه دو مدل ماشین 2016 با گیربکس CVT رو تست کردم. فوق العاده بودن.

      3. علی
        سوابق: (478 دیدگاه) ,

        گیربکس CVT رنو-نیسان با بقیه شرکتا فرق میکنه
        قویترین CVT مال همین شرکته
        عملکردش هم شبیه سازی شده ی گیربکس اتوماتیک معمولیه
        اون حالت آزار دهنده CVT های معمولیو نداره

        پاسخ
    2. Amir Machine
      سوابق: (487 دیدگاه) ,

      چرا اکوئناکس ماشین جالبی نیست؟
      البته منم از موتور تنفس طبیعی بیشتر خوشم میاد اما اکوئناکس لااقل از لحاظ طراحی داخلی بهتر از ایکس‌تریله

      پاسخ
      1. Amir
        سوابق: (11198 دیدگاه) ,

        به نظر شما داخلش بهتره.
        نظر من شاید با شما فرق کنه و از این مهم تر جالب بودن رو به صورت کلی میگیم
        نه اینکه جزء به جزء
        برای من مثلا موتور تقریبا ۵۰ درصد قضیست.
        موتور شورلت رو دوست ندارم

        پاسخ
  2. ناشناس
    سوابق: (262 دیدگاه) ,

    یکی از چند تا دلیلی که شرکت ها به سمت استفاده از توربو رفتن، استخراج قدرت یکسان با حجم موتور کمتر برای کاهش مصرف سوخت بود. اما این شورولت و خیلی از ماشینایی که توربو هستند مصرف سوخت نه تنها کم نشده بلکه بیشتر هم هست. تو خیلی از ماشینای شرکت های مختلف هم اگه دقت کرده باشین همینه. یه مطلبی هم میخوندم همین مورد رو ذکر کرده بود که ماشینای توربو با حجم کمتر برخلاف اینکه تصور میشه و تو مشخصاتش ذکر میشه که مصرف سوخت کمتری داره برعکس تو عمل مصرفشون خیلی بیشتر هم هست. با این حساب توربو به چه درد میخوره دیگه؟ نه تنها مصرف رو کم نمیکنه، استهلاک رو هم میبره بالا.

    پاسخ
    1. شاهین
      سوابق: (631 دیدگاه) ,

      ولی تاثیر توربو قطعا توی سرعت و شتاب کارسازه حالا ما میگیم مصرف سوختشون الکیه تقریبا

      پاسخ
      1. ونوم اف ۵
        سوابق: (1276 دیدگاه) ,

        شاهین جان مصرفشون الکی نیست موتور توربو تو رانندگی عادی مصرف کمتری داره ولی وقتی خیلی پرگاز رانندگی کنی مصرفش به نسبت بالا میره مثلا اگه یه موتور ۲.۵ لیتری تنفس طبیعی ۲۰۰ اسب قدرت داشته باشه با مصرف ۹ لیتر یه انجین ۱.۵ لیتری توربو هم ۲۰۰ اسب بخار قدرت و مصرف ۶ لیتر داره اما از اونجایی که همیشه تمام قدرت موتور و استفاده از حداکثر سرعت لازم نیست انجین توربو کم مصرف تر هست در کل ولی اگه مواقعی پیش بیاد که کل کل خیابونی باشه یا نیاز به گشتاور و … با افزایش مصرف قدرت لازم رو برات مهیا میکنه

        پاسخ
    2. Behi
      سوابق: (45 دیدگاه) ,

      داداش تو دوئل سیویک و اشکودا که موتور 1.5 لیتری سویک رو ستایش میکردی و میگفتی با حجم کمتر قدرتش از اشکودا زیاده اما به استهلاک توجه نمیکردی اما الان…
      البته اگه ناشناس دیگری نباشی.

      پاسخ
  3. محمد
    سوابق: (126 دیدگاه) ,

    با اینکه نیسان هم از نظر حجم صندوق و مصرف سوخت نسبت به شورولت برتری داره ولی شورولت هم گشتاور بیشتر و گیربکس بهتری نسبت به نیسان داره و نباید فراموش کرد که این دو مزیت شورولت قابلیت های تعیین کننده ای در انتخاب یک کراس اوور هستند.بنابر این من به شورولت رای میدم.

    پاسخ
  4. DEADPOOL
    سوابق: (39 دیدگاه) ,

    شولت یا نیسان فرقی نمیکنه✌
    دوست عزیزمونDEADPOOLدیروز طی نبردی ناجوان مردانه با گروهX-MANمتاسفانه جون خودشونو ازدست دادن ایشون قبل ازمرگشون وصیت کردن که من بجاشون بیام پدال ادای تکلیف کنم ??

    پاسخ
    1. آرش آمریکایی
      سوابق: (564 دیدگاه) ,

      اگه deadpool باشه که دوباره بدنش باز سازی میکنه و میاد 🙂

      پاسخ
      1. DEADPOOL
        سوابق: (39 دیدگاه) ,

        متاسفانه سرش از تن جداشد و دست ولورین افتاد درتلاشیم تا بازپسش گیریم

        پاسخ
  5. عشق ماشین
    سوابق: (38 دیدگاه) ,

    ایکس تریل ماشین خیلی خوبی هستش و تو این کلاس خیلی حرف برا گفتن داره ولی خداوکیلی این شورولت یه چیز دیگس .خیلی نسبت به نسل قبلش پیشرفت کرده و خوشگل شده.مصرف سوخت و حجم صندوقشون اختلاف زیادی باهم نداره .تنها ایرادی که میشه به شورولت گرفت اینه که کاشکی یه موتور تنفس طبیعی هم براش پیش بینی میکردن.

    پاسخ
  6. ماشین فقط آمریکایی
    سوابق: (138 دیدگاه) ,

    نیسان همیشه خوب بوده و هست اما من شورلت رو انتخاب میکنم چون شتاب صفر تاصدش بهتره، چهارصد مترش بهتره، تاپ اسپیدش بهتره، طراحیش جذاب تره و برای جوونی مثل من هیجان انگیز تره و گشت آورشم خیلی بیشتره ینی اگه طناب کشی کنن مثل کالسکه ی بچه نیسانو میکشه میبره

    پاسخ
  7. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::
    سوابق: (2635 دیدگاه) ,

    دوستان تسلا از یه رودستر برقی ۴ نفره فوق‌العاده رونمایی کرد ?
    شتاب ۰ تا ۱۰۰: ۱.۹ ثانیه
    شتاب ۰ تا ۱۶۰: ۴.۲ ثانیه
    ۱/۴ مایل: ۸.۸ ثانیه
    حداکثر سرعت: بیشتر از ۴۰۰ کیلومتر
    حرکت با یک‌بار شارژ: ۹۹۸ کیلومتر
    قیمت پایه: ۲۰۰ هزار دلار

    پاسخ
    1. #ali.m#
      سوابق: (1840 دیدگاه) ,

      شتابش دیوونه کنندست
      تسلا به وعدش عمل کرد و شتابشو اورد زیر 2ثانیه
      ?هیولای برقی ?

      پاسخ
      1. datsun
        سوابق: (1346 دیدگاه) ,

        شتاب کامیونش رو ۵ ثانیه اعلام کرده
        رانندش راحت میتونه با ماشین های اسپورت کل کل کنه??

        پاسخ
    2. #ali.m#
      سوابق: (1840 دیدگاه) ,

      همش 200 هزار تا؟
      خییلی کمه باید بیشتر میبود .
      البته اگر به خاطر قیمت باتری هاش که بالای 250کیلووات ساعت ظرفیت دارن نبود از قیمتش کمتر هم میشد .
      ارزشش از خیلی از هایپر کار های پر مدعا که ماشینشونو میکنن تو بوق و کرنا بیشتره .

      پاسخ
      1. M
        سوابق: (227 دیدگاه) ,

        گشتاورش 10 هزار نیوتون متره !! … کل هایپرکارهای میلیون دلاری رو میبره رو هوا …. فقط آمریکا ، فقط !

        پاسخ
      2. ونوم اف ۵
        سوابق: (1276 دیدگاه) ,

        علی ام عزیز پورشه اگه بود با شتاب ۲.۵ و مشخصات بدتر ۷۰۰ هزار تا پیاده میکرد لعنت بر مفتخور

        پاسخ
  8. " swedish arrogant tiger"
    سوابق: (686 دیدگاه) ,

    ایکس تریل طراحی نسبتا بهتری تو قسمت جلو داره ولی از نمای جانبی و مخصوصا نمای عقب اکوئناکس واقعا بهتره .از نظر فنی هم شورلت برتری های بیشتری نسبت به نیسان داره.رای من شورلت

    پاسخ
  9. Amir
    سوابق: (11198 دیدگاه) ,

    .
    با قیمت ۲۰۰/۰۰۰ دلار می‌خواد بنزینی ها رو بفرسته قاطی باقالیا ؟ ???

    باتری هایی که بتونن این ظرفیت ، شتاب و‌ سرعت رو تامین کنند خودشون به تنهایی اندازه‌ی یک سوپراسپرت قیمت دارند.

    تازه خیلی بعیده این اعداد دقیقاً در دنیای واقعی هم در دسترس باشند.

    پاسخ
    1. کارن
      سوابق: (17 دیدگاه) ,

      دقیقا درست میگید.
      اقایون توجه ندارن که شتاب بالا واسه ماشینای برقی کار خیلی شاخی نیست.
      تازه باید ببینیم اصلا باتری ها بعد از ۴ بار شتاب گرفتن دومرتبه سالم باشه یا نه.

      پاسخ
      1. #ali.m#
        سوابق: (1840 دیدگاه) ,

        کارن عزیز بی ادبی نباشه .ولی یکم رو منطقت کار کن .

        پاسخ
      2. ونوم اف ۵
        سوابق: (1276 دیدگاه) ,

        میدونم خیلی دوست دارین المان هم بتونه باتری های پیشرفته تولید کنه ولی اشکال نداره به تکنولوژی پمپ اب برای کشاورزیش میتونه افتخار کنه

        پاسخ
        1. Amir
          سوابق: (11198 دیدگاه) ,

          .
          ونوم جان به نظر من تکنولوژی پمپ آب آلمان بیشتر از آرمیچرهای تسلاست !

          چهار تا آرمیچر که این حرفا رو نداره ?

      3. Sajjad
        سوابق: (1470 دیدگاه) ,

        همچنین ایراداتی معلمولا واسه سابقه دار ها(یاتاقان زننده های معروف) پیش میاد نه واسه تسلا

        پاسخ
      4. Sajjad
        سوابق: (1470 دیدگاه) ,

        آرمیچر موتور های پروجکت وان هستن که به زور یه موتور درون‌ سوز، اون شتاب افتضاح (نسبت به تسلا و دیمون) دارن

        پاسخ
    2. ناشناس
      سوابق: (262 دیدگاه) ,

      ووی ووی ووی. چه سوزی داشت این خبر واسه یه عده. :))
      حالا اگه یه ماشین آلمانی بودا همین ایشون همه رو کچل کرده بود با به به و چه چه هاش. حالا که آمریکاییه … .
      بخواید یا نخواید این ماشین یه شاهکاره به تمام معناست و اگه واقعا شتاب و مشخصاتص همین باشه همه رو کرده تو قوطی. از جمله برخی افراد همین سایتو :))
      حرفایی مثل خیلی بعیده و معلوم نیست سالم بمونه و کار شاخی نیست و … هم حرف آدمای متعصب بی منطقه. اینا رو شما تعیین نمیکنی عزیز من. خوشتون بیاد یا نیاد دور دور ماشینای برقی و هیبریدیه و آمریکا و تسلا شاهکار کرده تو این زمینه.

      پاسخ
      1. Amir
        سوابق: (11198 دیدگاه) ,

        .
        وقتی توهین می‌کنید و به حساب خودتون تیکه می‌ندازید خیلی حس با نمک بودن بهتون دست میده ، نه؟
        😃😃😃
        خوش به حالتون !!!

        به خدا بقیه هم بهتر از شما این حرفا رو بلدن

        تمام فضای مجازی ایران رو که بگردی در شده از همین حرفای تکراری
        پس گفتنش نیاز به هوش و استعداد و‌ حتی نمک زیادی نداره.

        بهتره مودب باشید
        وگرنه حیف بسته ی اینترنت ۴جی ! هست که در بحث حروم بشه.

        پاسخ
        1. Sajjad
          سوابق: (1470 دیدگاه) ,

          انقد کامنت حق به جانب نزار
          آخر همه بحث هایی که کم میاری رو اینطور کامنت میزاری.
          فضای مجازی ایران رو چهارتا طرز فکر مثل تو متورم کرده که توانایی سکوت و اظهار نظر نکردن درباره هرچیزی رو ندارید.

    3. PaRHaM
      سوابق: (717 دیدگاه) ,

      بپا اموجی میزاری نتت تموم نشه!
      شما الان باید بری به تسلا بگی ک به جای فیبر کربن سرب بزاره
      که ی وقت تو سرعت ۴۰۰ تاش چیزی نشه!
      #از_تعصبمون_کم_کنیم_به_منطقمون_اضافه_کنیم

      پاسخ
    4. Sajjad
      سوابق: (1470 دیدگاه) ,

      آمریکا دزد و متقلب نیست که قیمت الکی و نجومی برای خودروهاش بزاره.
      درضمن
      چشماتون رو روی واقعیت باز کنید
      از اون تعصبات بی جا هم دست بکشید

      و البته بازهم اظهار نظر های فولکس (عین طرفدار هاش) هم باز پیش میاد که اونا هم پشیزی ارزش نداره

      پاسخ
    5. Sajjad
      سوابق: (1470 دیدگاه) ,

      یه مقوله ای هست به اسم پیشرفت تکنولوژی
      که همیشه به دلیل جهل یه سریا با مشکل مواجه میشه
      توانایی ندارید سکوت کنید در برابر پیشرفت تکنولوژی
      حداقل از روی منطق سخن رانی کنید

      پاسخ
      1. Amir
        سوابق: (11198 دیدگاه) ,

        .
        جهل اینه که سه خط کامنت رو به مخالفت با تکنولوژی و‌ تعصب و دشمنی با فلان کشور تعبیر کنی

        چرا؟

        چون یکی این فضا رو تو سایت درست کرده که من از ماشین آمریکایی متنفرم و هر چی میگم اگر کوچکترین نقدی توش باشه یه عده باید کفـن پوش بشن و حمله کنن که تو چرا این حرف رو زدی و‌ حتما از حسادت و ایناست.

        آمریکا و آلمان و هر کشور دیگه جون یک نفر از اتباع خودشون رو با زندگی تمام کاربران پدال عوض نمی‌

        اینقدر بچه نباشید

        طرفداری از تیم فوتبال رو میتونم درک کنم اما طرفداری از کشور غریبه رو نه.

        پاسخ
        1. Sajjad
          سوابق: (1470 دیدگاه) ,

          حتی یه بچه کوچیک هم از روی اون کامنت می‌تونه اوج تعصب رو بفهمه.
          نمی‌خواد الکی جو رو به نفع خودت تغییر بدی
          همه میدونن که همه جنجال های سایت زیر سر کامنت های معمولا غیر منطقی و تعصبی تو به وجود میاد.

        2. Amir
          سوابق: (11198 دیدگاه) ,

          .
          چرا لحن حرف زدن تو و خیلی های دیگه که تو این سایت که دعوا درست می‌کنند دقیقا مثل همه؟
          در این سایت وقتی کسی میگه BMW شبیه لیفان ۸۲۰ هست هیچ آلمانی بازی هیچ توهینی نمی‌کنه

          صحبت از سوزش و‌ این حرف های کودکانه هم نمی‌شه

          ولی تا یکی حرفی میزنه که مخالف عقیده ی توئه بهش حمله می‌کنی

          فکر نمی‌کنی بقیه هم به اندازه ی تو در این سایت حق اظهار نظر دارند؟

  10. فرهاد كرمستجی
    سوابق: (253 دیدگاه) ,

    نمای شورولت بهتره، موتر ایکس تریل، گیربکس به نظرم شورولت، نمای داخل تقریبا مشابه. فکر کنم اکوئناس بهتر بباشه، مخصوصا که با عقب ایکس تریل واقعا مشکل دارم.

    پاسخ
  11. حمیدرضا
    سوابق: (2159 دیدگاه) ,

    به علت مصرف کمتر نسبت به حجم موتور و قیمت مناسب تر به نیسان رای دادم

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.