شورولتلامبورگینی

دوئل نهایی، لامبورگینی اوراکان یا شورلت کوروت؟

مرحلهٔ نهایی، گروه بیستم، سوپراسپرت‌ها

 

 

شورلت کوروت

تاریخ معرفی: نمایشگاه دیترویت 2013

نسل کنونی: هفتم

ترکیب: موتور جلو، محور عقب

امتیاز از کارانددرایور: 5 از 5

فروش سال 2017 در اروپا: 613 دستگاه

فروش سال 2018 در اروپا: – دستگاه

فروش سال 2017 در آمریکا: 25,079 دستگاه

فروش سال 2018 در آمریکا: 18,791 دستگاه

گارانتی: سه سال یا 58 هزار کیلومتر

نقاط مثبت: بهبود شاسی و قدرت نسبت به Z06، داون‌فورس عالی، قابلیت استفادهٔ روزانه، قیمت نصف رقبا

نقاط منفی: گیربکس اتوماتیک تنبل

 

لامبورگینی اوراکان

تاریخ معرفی: نمایشگاه ژنو 2014

نسل کنونی: دوم

ترکیب: موتور وسط، چهارچرخ محرک

امتیاز از کارانددرایور: 5 از 5

فروش سال 2017 در اروپا: 661 دستگاه

فروش سال 2018 در اروپا: 798 دستگاه

فروش سال 2017 در آمریکا: 1,095 دستگاه

فروش سال 2018 در آمریکا: – دستگاه

گارانتی: سه سال بدون محدودیت پیمایش

نقاط مثبت: عملکرد شگفت‌انگیز، طراحی ظاهری فوق‌العاده، پیشرانهٔ V10 بی‌نظیر

نقاط منفی: فرمان بازخورد کمی ارائه می‌کند، هنوز هم سنگین‌تر از رقبای خود است

مقایسهٔ مشخصات فنی

 

شورلت کوروت ZR1

لامبورگینی اوراکان اوو

پیشرانه 6.2 لیتری V8 5.2 لیتری V10
تنفس سوپرشارژ طبیعی
قدرت 755 اسب بخار 640 اسب بخار
گشتاور 970 نیوتن متر 600 نیوتن متر
گیربکس 8 سرعته اتوماتیک 7 سرعته دوکلاچه
محور محرک عقب چهارچرخ
شتاب صفر تا 96 3.0 ثانیه 2.4 ثانیه
مسافت 400 متر 10.8 ثانیه 10.3 ثانیه
حداکثر سرعت 340 کیلومتر/ساعت 325 کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت 15.7 لیتر ترکیبی 15.7 لیتر ترکیبی
تولید آلایندگی 394 گرم/کیلومتر
ظرفیت باک 70 لیتر 80 لیتر
طول 4.56 متر 4.52 متر
فاصلهٔ محوری 2.71 متر 2.62 متر
وزن 1665 کیلوگرم 1587 کیلوگرم
نسبت قدرت به وزن 1 به 2.2 1 به 2.4
حجم صندوق بار 424 لیتر 115 لیتر
ظرفیت سرنشین 2 نفر 2 نفر
قیمت پایه آمریکا 56,590 دلار 203,295 دلار
قیمت مورد بررسی 119,995 دلار 261,274 دلار

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

 

برچسب ها

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۴۶ دیدگاه

  1. Ali.usa

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (335 ديدگاه)

    کوروت واقعل عالی بیاید متعصب نباشیم
    کوروت امسال یک کلاس خوش با توجه به قیمت و عملکردش
    منطقه ازاد 3تای هست نمیدونید این ماشین چقدر خوشکل او خوش صدان
    انتخاب من کوروت
    با کمترین هزینه بهترین عملکرد داره
    لیاقت رای اوردن رو داره

    1. یانکی

      ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (865 ديدگاه)

      پدال همیشه آمار و ارقام آمریکاییها رو کم میکنی.0 تا 100 کوروت 2.8هست.400 متر هم در 10.6 طی میکنه.جالبتر اینکه هوراکان پرفورمانته 0 تا 100 رو در 2.8 طی میکنه زدی 2.4این کارتون خیلی زشته.به هر حال کوروت چیزه دیگریست.برید یوتیوب کل صدای کوروت و لامبو رو ببینید تا متوجه غرش واقعی بشید.

      1. Seyed.AMG

        ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸
        سوابق: (38 ديدگاه)

        نه عزیزم اون عدد اعلامی شرکت رو بنداز دور .
        صفر تا ۶۰ mph (صفرتا kph96):
        هوراکان lp610_4
        2.5 ثانیه

        هوراکان evo
        2.4 ثانیه

        هوراکان پرفورمنته
        ۲.۳ ثانیه

        کوروت zr1
        2.7 ثانیه

        1. iliya

          ۱۰ خرداد ۱۳۹۸
          سوابق: (2 ديدگاه)

          پس هوراکان زود تر شتاب میگیره

      2. iliya

        ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۸
        سوابق: (2 ديدگاه)

        آمریکایی نه ایتالیایی

    2. محمد

      ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (1437 ديدگاه)

      انتخاب منم قطعا لامبو
      انتخاب بهترین توی ۲-۳ تا کلاس قیمت زیاد اهمیتی نداره
      یعنی کلاسهای لوکس
      یکی سوپراسپرت ها و هایپر کارها
      لامبو یه سبکه فراتر از ۴تا چرخ و یه خودروی فیزیکی
      و انتخاب منم با احترام به عزیزانی که کوروت رو انتخاب کردند، لامبو هست
      در نبود لامبو هم قطعا کوروت هست

    3. Elmiraj

      ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (1183 ديدگاه)

      با قیمت ۱۳۵ هزار دلاری ، ترکیب موتور جلو ، دیفرانسیل عقب و وزن ۱۶۶۵ کیلوگرمی هیچ سوپر اسپرتی قدرت ، زیبایی و پرفورمنس کوروت را نداره…..

      1. hasan

        ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸
        سوابق: (68 ديدگاه)

        100 در 100 کوروت انتخاب بهتری هستش
        فروش خوب کوروت و 66 سال تولید مداومش نشون میده کوروت همیشگی هستش ولی لامبورگینی اوراکان مقطعی هستش و چند وقت دیگه یه مدل جدید جایگزین اوراکان میشه و پروندش رو میبنده

    4. Reza

      ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (1096 ديدگاه)

      این دوتا اصلاً قابل قیاس نیستن

      100% لامبورگینی هوراکان

  2. Amir

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (170 ديدگاه)

    اوراکان بخاطر طراحی فوق العاده زیباش و عملکرد عالی که داره
    با احترام به نظر دوستان هیچوقت از کوروت خوشم نیومده …

  3. ارش

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (854 ديدگاه)

    شورلت کوروت چجوری تا فینال آمد بالا جای تعجبه اینهمه ماشین عالی مثل مک لارن 720 و فراری 488 و پورشه 911 توربو اس و فراری f12 حتی نیسان جی تی آر اونوقت یه ماشین کند و تنبل تا فینال آمده بالا در اعتراض به جو مسخره پدال و آمار و ارقام پدال این سایت رو ترک میکنم حقا ما مردمی هستیم که لیاقتمون پراید و سمنده.

    1. Amir Machine

      ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (640 ديدگاه)

      عه، راست میگی؟!!
      اون‌وقت طبق کدوم آزمایش فهمیدی کوروت کند و تنبله؟!!
      عزیزم وقت کردی یه نگاه به رقابت ماشین پرفورمنس سال Road & Track بنداز، تو اون رقابت مک‌لارن سنا، فراری 488 پیستا و پورشه 911 GT2 RS حضور داشتن اما میدونی چه ماشینی برنده شد؟ کوروت ZR1
      حتماً کارشناسی‌ها و داورهای Road & Track هم مخاطبین پدال هستن!!!
      برو به اونا هم بگو لیاقتتون پراید و سمند چون کوروت رو بعنوان بهترین ماشین پرفورمنس سال 2019 انتخاب کردین!!!

      1. ایوب

        ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸
        سوابق: (13 ديدگاه)

        بررسی که توش سوپراسپرتای موتور وسط با قدرت بالاتر و وزن کمتر و تجهیزات پیشرفته تر به یه ماشین اسپرت موتورجلو تک دیفرانسیل ببازن به درد چی یا کی میخوره من نمیدونم

        1. Hamid...Audi

          ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸
          سوابق: (671 ديدگاه)

          «این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند.»

    2. Alireza

      ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (370 ديدگاه)

      جو مسخره پدال رو همین امثال شما ک روی تعصب الکی هیچ دلیل و منطقی قبول نمیکنن، بوجود اوردن
      خوشحال میشیم اوناهم این سایت رو ترک کنن

    3. Seyed.AMG

      ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (38 ديدگاه)

      🇺🇸شورولت کوروت ZR1 :
      قدرت: ۷۶۵ وزن: ۱۶۶۵
      🇮🇹فراری 488 پیستا :
      قدرت : ۷۲۰ وزن: 1500
      🇬🇧مکلارن 720s :
      قدرت: 720 وزن: ۱۴۳۷
      🇮🇹هوراکان پرفورمنته :
      قدرت: ۶۴۰ وزن: ۱۵۸۴

      〰️پیست hockenheim short :
      🇮🇹اول: پرفورمنته
      🇬🇧دوم: 720s
      🇺🇸سوم: ZR1
      ⚡البته تو این پیست تایم zr1 با z06 یکسان بود ❗

      〰️پیست laguna seca :
      🇬🇧اول: 720s
      🇮🇹دوم: پرفورمنته
      🇺🇸سوم: zr1

      〰️پیست motortrend:
      🇮🇹اول: پرفورمنته
      🇬🇧دوم: 720s
      🇺🇸سوم: zr1
      ⚡ تو این پیست تایم z06 بهتر از 720s بود ❗

      〰️پیست NCM motorsport:
      🇺🇸اول:zr1
      🇮🇹دوم: 488 پیستا
      🇮🇹سوم: پرفورمنته
      🇺🇸چهارم: ۷۲۰s

      〰️پیست virgina … :
      🇺🇸اول: zr1
      🇬🇧دوم: 720s
      🇮🇹سوم: پرفورمنته

      〰️پیست willow spring :
      🇺🇸اول: 720s
      🇮🇹دوم: پرفورمنته
      🇺🇸سوم: zr1

      〰️ لانچ:
      🇮🇹پرفورمنته
      🇮🇹فراری 488 gtb
      🇬🇧مکی 720s
      🇺🇸کوروتZ06
      〰️ترمز :
      🇺🇸کوروت ZR1
      🇮🇹پرفورمنته
      🇬🇧مکلارن 720s
      🇮🇹فراری 488 gtb
      〰️ درگ 1/4:
      🇬🇧مکلارن 720s
      🇮🇹فراری ۴۸۸ پیستا
      🇮🇹هوراکان پرفورمنته
      🇺🇸کوروت Zr1

      ⚡ فراری 488 gtb فقط در یکی از این پیست ها سریع بوده و نیسان gtrو پورشه 911 توربو s و فراری f12 هم که گفتید با اختلاف شکست خوردن .

      1. ساسان

        ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸
        سوابق: (869 ديدگاه)

        آمارجالبی بود…نسبت قدرت به وزنو که نگاه میکنی ارزش کار پرفورمانته مشخص میشه.

      2. Mehdi

        ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸
        سوابق: (34 ديدگاه)

        این تازه امار یه ماشین موتور جلو بود!! در مقایسه با ماشین موتور وسط و عقب عملکرد ضعیف تری در پیست داره
        نسل جدید کوروت عالی خواهد شد

      3. Seyed.AMG

        ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸
        سوابق: (38 ديدگاه)

        شرمنده پرچم کشور ها رو چند بار قاطی کردم 😐😐

    4. (JONATHAN (TESLA

      ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (45 ديدگاه)

      کسی که ندونه با سابقه ترین خودرو اسپورت تاریخ
      قدیمی ترین اسم پرفورمنس تاریخ
      که 66 سال داره تولید میشه
      ارزش و احترامش واجبه
      همون بهتر دنیای خودرو رو ببوسه بزاره کنار

    5. hasan

      ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (68 ديدگاه)

      ارش
      سفسته نکن
      کوروت از تمام اون ماشینهای که نام بردی بهتره

  4. OMID-LAMBO

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (319 ديدگاه)

    تصویر اول پرفومانته ست ولی بعدش تبدیل شد به evo که !!!
    ولی برای کسی که پول مهم نباشه ماشینی که 3 امین ماشین سریع نوربرگرینگ هست رو ول نمیکنه . اعداد و ارقام به نفع کوروته ولی این لامبورگینیه که تو پیست حرف اول رو میزنه !! ♥♥

  5. بهنام

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (43 ديدگاه)

    کوروت واقعا نسبت به قیمتی که ارائه میده بی رقیبه ، کلا‌ نمی دونم چرا امریکاییا خودرو رو‌ خیلی‌ ارزون تر از اروپاییا در میارن، الان تسلا هم همینه ، کرایسلر …

  6. پیکان جوانان گوجه ای

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (963 ديدگاه)

    من لامبو رای میدم ولی این چه حرفیه که میگین چطوری کوروت بالا اومده اون مطلب زیر جدول مشخصات بخونید نوشته رقابت برای شناخت خودروی محبوب هستش پس کوروت خیلی بین جوانها محبوبه که تا فینال اومده

  7. Ali Keyhani

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (458 ديدگاه)

    با اینکه فن لامبورگینی نیستم ولی توی این دوئل هوراکان از هر لحاظ برتره اما کوروت هم قطعا شایستگی های زیادی داشته که تا فینال اومده

  8. Ali Keyhani

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (458 ديدگاه)

    این دوئل میتونست بین هوراکان پرفورمانته و فراری 488 پیستا باشه که خیلی جذاب تر میشد اما خب پیستا نبود توی این دوره

  9. MAHDI

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (3604 ديدگاه)

    عکس اول رو که دیدم فکرکردم بین کوروت ZR1 هستش وهوراکان پرفومانته اما مدل اوو زده!!!!
    من اشتباه میکنم یاواقعا پرفومانته است؟؟؟؟

  10. Amir

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (693 ديدگاه)

    والا من توی هر سایتی که خوندم و هر فیلمی که دیدم گفتن هوراکان بهترین هندلینگ رو داره اونوقت چطور میشه فرمان بازخورد کم داشته باشه؟! کوروت خیلی خوبه اما در حد و اندازه لامبو نیست

  11. OMID

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (926 ديدگاه)

    نمیتونم در برابر لامبورگینی مقاومت کنم

  12. Mehdi

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (34 ديدگاه)

    دوستان ببینید من خودم عاشق ماشین های ایتالیایی هستم ولی مسابقات اتومبیل رانی رو میبینم فراری و لامبورگینی از پورشه 911 توی پیست عقب میوفتن و همینطور پورشه از کوروت در کلاسGTLM عقب میوفته شاید فراری در فرمول وان و پورشه بی رقیب باشن ولی در کلاس های دیگه عقبن

  13. (Saeed(peugeot

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (274 ديدگاه)

    فقط لامبورگینی

  14. بنیامین

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (12 ديدگاه)

    سه سال گارانتی بدون محدودیت میدونید یعنی چی…. عالیه

    1. رامتین

      ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (1717 ديدگاه)

      درسته اما بی ام و m6 گارانتی مادام العمر داشت. سه سال که هیچه واقعا…

  15. Seyed.AMG

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (38 ديدگاه)

    اگر هم کوروت نسبت به قدرت و گشتاورش کم و کاستی داشته باشه ، اختلاف قیمتی که داره این خلا، رو پر میکنه ‌.
    من اینجا با اینکه خیلی evo رو دوست دارم اما کوروت رو انتخاب میکنم .
    ولی اگر طرف مقابل پرفورمنته بود، انتخابم لامبو بود

    1. نوید جهرمی

      ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (2841 ديدگاه)

      منم به همین دلیل به کوروت رأی دادم.
      کوروت با این قیمت تونسته تمام انتظاراتی که از یه اسپورت قدر داری رو براورده کنه.

  16. ساسان

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (869 ديدگاه)

    بدون شک در تمام پارامترها اوراکان بهتره بجز سقف سرعت..البته منکر قیمت مناسب و شایستگیهای کوروت نمیشم…بحث گیربکس کوروت رو قبلا بادیدن فیلمهاش.مطرح کرده بودم توسایت که دوستان usaباز گارد گرفته بودن.

  17. овsкиكMас

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (63 ديدگاه)

    هم توی پیست هم توی درگ امار لامبو بهتر هست،دیگه توی نوربرگ رینگ جایگاه هوراکان گویا هست،تو درگ هم که زد کوروت رو.کیفیت سوپر اسپرت هم که مخصوص ایتالیا هست،مشخصات هم که سرتر هست و با اسب بخار کمتر شتاب خیلی بهتری داده که نشون از تکنولوژی بالا میده
    لامبو رو انتخاب کنم

  18. Seyed.AMG

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (38 ديدگاه)

    البته zr1 تایم ۲.۷ هم ثبت کرده (صفرتا صد)

  19. Saman

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (72 ديدگاه)

    هم کوروت و میخوام هم لامبو رو اونم فوری 😀 چقدر زیبا و جنگنده هستن

  20. امیر

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (1850 ديدگاه)

    ن به بحث فنی ن به طراحی کاری ندارم
    اصلا نمیشه از v10تنفس طبیعی بگذرم
    هرچی‌فک‌میکنم منطقی نیس کوروت انتخاب کنم

  21. ابوالفضل

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (37 ديدگاه)

    کوروت خدای زیبایی و صدا
    رخ این ماشین حرف نداره
    در واقع تو دنیای خودرو جز بچه لات ها حساب میشه

  22. ali a

    ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (659 ديدگاه)

    سلیقه و پول تو جیبت انتخابتو مشخص میکنه….

  23. Behnam

    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (151 ديدگاه)

    چه میکنه کوروت عاشقشم اصن

  24. مهدی

    ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (661 ديدگاه)

    والا ادم اگر بخواد بگه بهترین سوپراسپرت موتور وسط چه ماشینی میتونه باشه مطمئنا هوراکان نیست چون نماینده های فراری و پورشه واقعا هم پرفورمنس بهتری دارن هم خودروهای با کیفیت تر و با ارزشتری هستن اما خب بین سوپر اسپرتهای موتور جلو کوروت حرفای زیادی واسه گفتن داره

  25. Rezanst

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (28 ديدگاه)

    خدایی نامردیع کورت حذف شع اسطورس به مشخصات نگاه کنید نظر بدید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
بستن