دوئل نهایی، لامبورگینی اوراکان یا شورلت کوروت؟

مرحلهٔ نهایی، گروه بیستم، سوپراسپرت‌ها

 

 

شورلت کوروت

تاریخ معرفی: نمایشگاه دیترویت 2013

نسل کنونی: هفتم

ترکیب: موتور جلو، محور عقب

امتیاز از کارانددرایور: 5 از 5

فروش سال 2017 در اروپا: 613 دستگاه

فروش سال 2018 در اروپا: – دستگاه

فروش سال 2017 در آمریکا: 25,079 دستگاه

فروش سال 2018 در آمریکا: 18,791 دستگاه

گارانتی: سه سال یا 58 هزار کیلومتر

نقاط مثبت: بهبود شاسی و قدرت نسبت به Z06، داون‌فورس عالی، قابلیت استفادهٔ روزانه، قیمت نصف رقبا

نقاط منفی: گیربکس اتوماتیک تنبل

 

لامبورگینی اوراکان

تاریخ معرفی: نمایشگاه ژنو 2014

نسل کنونی: دوم

ترکیب: موتور وسط، چهارچرخ محرک

امتیاز از کارانددرایور: 5 از 5

فروش سال 2017 در اروپا: 661 دستگاه

فروش سال 2018 در اروپا: 798 دستگاه

فروش سال 2017 در آمریکا: 1,095 دستگاه

فروش سال 2018 در آمریکا: – دستگاه

گارانتی: سه سال بدون محدودیت پیمایش

نقاط مثبت: عملکرد شگفت‌انگیز، طراحی ظاهری فوق‌العاده، پیشرانهٔ V10 بی‌نظیر

نقاط منفی: فرمان بازخورد کمی ارائه می‌کند، هنوز هم سنگین‌تر از رقبای خود است

مقایسهٔ مشخصات فنی

 

شورلت کوروت ZR1

لامبورگینی اوراکان اوو

پیشرانه 6.2 لیتری V8 5.2 لیتری V10
تنفس سوپرشارژ طبیعی
قدرت 755 اسب بخار 640 اسب بخار
گشتاور 970 نیوتن متر 600 نیوتن متر
گیربکس 8 سرعته اتوماتیک 7 سرعته دوکلاچه
محور محرک عقب چهارچرخ
شتاب صفر تا 96 3.0 ثانیه 2.4 ثانیه
مسافت 400 متر 10.8 ثانیه 10.3 ثانیه
حداکثر سرعت 340 کیلومتر/ساعت 325 کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت 15.7 لیتر ترکیبی 15.7 لیتر ترکیبی
تولید آلایندگی 394 گرم/کیلومتر
ظرفیت باک 70 لیتر 80 لیتر
طول 4.56 متر 4.52 متر
فاصلهٔ محوری 2.71 متر 2.62 متر
وزن 1665 کیلوگرم 1587 کیلوگرم
نسبت قدرت به وزن 1 به 2.2 1 به 2.4
حجم صندوق بار 424 لیتر 115 لیتر
ظرفیت سرنشین 2 نفر 2 نفر
قیمت پایه آمریکا 56,590 دلار 203,295 دلار
قیمت مورد بررسی 119,995 دلار 261,274 دلار

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

 

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مرتبط

46 دیدگاه

  1. Ali.usa
    سوابق: (333 دیدگاه) ,

    کوروت واقعل عالی بیاید متعصب نباشیم
    کوروت امسال یک کلاس خوش با توجه به قیمت و عملکردش
    منطقه ازاد 3تای هست نمیدونید این ماشین چقدر خوشکل او خوش صدان
    انتخاب من کوروت
    با کمترین هزینه بهترین عملکرد داره
    لیاقت رای اوردن رو داره

    پاسخ
    1. یانکی
      سوابق: (799 دیدگاه) ,

      پدال همیشه آمار و ارقام آمریکاییها رو کم میکنی.0 تا 100 کوروت 2.8هست.400 متر هم در 10.6 طی میکنه.جالبتر اینکه هوراکان پرفورمانته 0 تا 100 رو در 2.8 طی میکنه زدی 2.4این کارتون خیلی زشته.به هر حال کوروت چیزه دیگریست.برید یوتیوب کل صدای کوروت و لامبو رو ببینید تا متوجه غرش واقعی بشید.

      پاسخ
      1. Seyed.AMG
        سوابق: (38 دیدگاه) ,

        نه عزیزم اون عدد اعلامی شرکت رو بنداز دور .
        صفر تا ۶۰ mph (صفرتا kph96):
        هوراکان lp610_4
        2.5 ثانیه

        هوراکان evo
        2.4 ثانیه

        هوراکان پرفورمنته
        ۲.۳ ثانیه

        کوروت zr1
        2.7 ثانیه

        پاسخ
        1. iliya
          سوابق: (2 دیدگاه) ,

          پس هوراکان زود تر شتاب میگیره

    2. محمد
      سوابق: (1407 دیدگاه) ,

      انتخاب منم قطعا لامبو
      انتخاب بهترین توی ۲-۳ تا کلاس قیمت زیاد اهمیتی نداره
      یعنی کلاسهای لوکس
      یکی سوپراسپرت ها و هایپر کارها
      لامبو یه سبکه فراتر از ۴تا چرخ و یه خودروی فیزیکی
      و انتخاب منم با احترام به عزیزانی که کوروت رو انتخاب کردند، لامبو هست
      در نبود لامبو هم قطعا کوروت هست

      پاسخ
    3. Elmiraj
      سوابق: (906 دیدگاه) ,

      با قیمت ۱۳۵ هزار دلاری ، ترکیب موتور جلو ، دیفرانسیل عقب و وزن ۱۶۶۵ کیلوگرمی هیچ سوپر اسپرتی قدرت ، زیبایی و پرفورمنس کوروت را نداره…..

      پاسخ
      1. hasan
        سوابق: (68 دیدگاه) ,

        100 در 100 کوروت انتخاب بهتری هستش
        فروش خوب کوروت و 66 سال تولید مداومش نشون میده کوروت همیشگی هستش ولی لامبورگینی اوراکان مقطعی هستش و چند وقت دیگه یه مدل جدید جایگزین اوراکان میشه و پروندش رو میبنده

        پاسخ
  2. Amir
    سوابق: (170 دیدگاه) ,

    اوراکان بخاطر طراحی فوق العاده زیباش و عملکرد عالی که داره
    با احترام به نظر دوستان هیچوقت از کوروت خوشم نیومده …

    پاسخ
  3. ارش
    سوابق: (804 دیدگاه) ,

    شورلت کوروت چجوری تا فینال آمد بالا جای تعجبه اینهمه ماشین عالی مثل مک لارن 720 و فراری 488 و پورشه 911 توربو اس و فراری f12 حتی نیسان جی تی آر اونوقت یه ماشین کند و تنبل تا فینال آمده بالا در اعتراض به جو مسخره پدال و آمار و ارقام پدال این سایت رو ترک میکنم حقا ما مردمی هستیم که لیاقتمون پراید و سمنده.

    پاسخ
    1. Amir Machine
      سوابق: (614 دیدگاه) ,

      عه، راست میگی؟!!
      اون‌وقت طبق کدوم آزمایش فهمیدی کوروت کند و تنبله؟!!
      عزیزم وقت کردی یه نگاه به رقابت ماشین پرفورمنس سال Road & Track بنداز، تو اون رقابت مک‌لارن سنا، فراری 488 پیستا و پورشه 911 GT2 RS حضور داشتن اما میدونی چه ماشینی برنده شد؟ کوروت ZR1
      حتماً کارشناسی‌ها و داورهای Road & Track هم مخاطبین پدال هستن!!!
      برو به اونا هم بگو لیاقتتون پراید و سمند چون کوروت رو بعنوان بهترین ماشین پرفورمنس سال 2019 انتخاب کردین!!!

      پاسخ
      1. ایوب
        سوابق: (13 دیدگاه) ,

        بررسی که توش سوپراسپرتای موتور وسط با قدرت بالاتر و وزن کمتر و تجهیزات پیشرفته تر به یه ماشین اسپرت موتورجلو تک دیفرانسیل ببازن به درد چی یا کی میخوره من نمیدونم

        پاسخ
        1. Hamid...Audi
          سوابق: (659 دیدگاه) ,

          «این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند.»

    2. Alireza
      سوابق: (259 دیدگاه) ,

      جو مسخره پدال رو همین امثال شما ک روی تعصب الکی هیچ دلیل و منطقی قبول نمیکنن، بوجود اوردن
      خوشحال میشیم اوناهم این سایت رو ترک کنن

      پاسخ
    3. Seyed.AMG
      سوابق: (38 دیدگاه) ,

      🇺🇸شورولت کوروت ZR1 :
      قدرت: ۷۶۵ وزن: ۱۶۶۵
      🇮🇹فراری 488 پیستا :
      قدرت : ۷۲۰ وزن: 1500
      🇬🇧مکلارن 720s :
      قدرت: 720 وزن: ۱۴۳۷
      🇮🇹هوراکان پرفورمنته :
      قدرت: ۶۴۰ وزن: ۱۵۸۴

      〰️پیست hockenheim short :
      🇮🇹اول: پرفورمنته
      🇬🇧دوم: 720s
      🇺🇸سوم: ZR1
      ⚡البته تو این پیست تایم zr1 با z06 یکسان بود ❗

      〰️پیست laguna seca :
      🇬🇧اول: 720s
      🇮🇹دوم: پرفورمنته
      🇺🇸سوم: zr1

      〰️پیست motortrend:
      🇮🇹اول: پرفورمنته
      🇬🇧دوم: 720s
      🇺🇸سوم: zr1
      ⚡ تو این پیست تایم z06 بهتر از 720s بود ❗

      〰️پیست NCM motorsport:
      🇺🇸اول:zr1
      🇮🇹دوم: 488 پیستا
      🇮🇹سوم: پرفورمنته
      🇺🇸چهارم: ۷۲۰s

      〰️پیست virgina … :
      🇺🇸اول: zr1
      🇬🇧دوم: 720s
      🇮🇹سوم: پرفورمنته

      〰️پیست willow spring :
      🇺🇸اول: 720s
      🇮🇹دوم: پرفورمنته
      🇺🇸سوم: zr1

      〰️ لانچ:
      🇮🇹پرفورمنته
      🇮🇹فراری 488 gtb
      🇬🇧مکی 720s
      🇺🇸کوروتZ06
      〰️ترمز :
      🇺🇸کوروت ZR1
      🇮🇹پرفورمنته
      🇬🇧مکلارن 720s
      🇮🇹فراری 488 gtb
      〰️ درگ 1/4:
      🇬🇧مکلارن 720s
      🇮🇹فراری ۴۸۸ پیستا
      🇮🇹هوراکان پرفورمنته
      🇺🇸کوروت Zr1

      ⚡ فراری 488 gtb فقط در یکی از این پیست ها سریع بوده و نیسان gtrو پورشه 911 توربو s و فراری f12 هم که گفتید با اختلاف شکست خوردن .

      پاسخ
      1. ساسان
        سوابق: (813 دیدگاه) ,

        آمارجالبی بود…نسبت قدرت به وزنو که نگاه میکنی ارزش کار پرفورمانته مشخص میشه.

        پاسخ
      2. Mehdi
        سوابق: (33 دیدگاه) ,

        این تازه امار یه ماشین موتور جلو بود!! در مقایسه با ماشین موتور وسط و عقب عملکرد ضعیف تری در پیست داره
        نسل جدید کوروت عالی خواهد شد

        پاسخ
    4. (JONATHAN (TESLA
      سوابق: (45 دیدگاه) ,

      کسی که ندونه با سابقه ترین خودرو اسپورت تاریخ
      قدیمی ترین اسم پرفورمنس تاریخ
      که 66 سال داره تولید میشه
      ارزش و احترامش واجبه
      همون بهتر دنیای خودرو رو ببوسه بزاره کنار

      پاسخ
    5. hasan
      سوابق: (68 دیدگاه) ,

      ارش
      سفسته نکن
      کوروت از تمام اون ماشینهای که نام بردی بهتره

      پاسخ
  4. OMID-LAMBO
    سوابق: (306 دیدگاه) ,

    تصویر اول پرفومانته ست ولی بعدش تبدیل شد به evo که !!!
    ولی برای کسی که پول مهم نباشه ماشینی که 3 امین ماشین سریع نوربرگرینگ هست رو ول نمیکنه . اعداد و ارقام به نفع کوروته ولی این لامبورگینیه که تو پیست حرف اول رو میزنه !! ♥♥

    پاسخ
  5. بهنام
    سوابق: (43 دیدگاه) ,

    کوروت واقعا نسبت به قیمتی که ارائه میده بی رقیبه ، کلا‌ نمی دونم چرا امریکاییا خودرو رو‌ خیلی‌ ارزون تر از اروپاییا در میارن، الان تسلا هم همینه ، کرایسلر …

    پاسخ
  6. پیکان جوانان گوجه ای
    سوابق: (949 دیدگاه) ,

    من لامبو رای میدم ولی این چه حرفیه که میگین چطوری کوروت بالا اومده اون مطلب زیر جدول مشخصات بخونید نوشته رقابت برای شناخت خودروی محبوب هستش پس کوروت خیلی بین جوانها محبوبه که تا فینال اومده

    پاسخ
  7. Ali Keyhani
    سوابق: (454 دیدگاه) ,

    با اینکه فن لامبورگینی نیستم ولی توی این دوئل هوراکان از هر لحاظ برتره اما کوروت هم قطعا شایستگی های زیادی داشته که تا فینال اومده

    پاسخ
  8. Ali Keyhani
    سوابق: (454 دیدگاه) ,

    این دوئل میتونست بین هوراکان پرفورمانته و فراری 488 پیستا باشه که خیلی جذاب تر میشد اما خب پیستا نبود توی این دوره

    پاسخ
  9. MAHDI
    سوابق: (3203 دیدگاه) ,

    عکس اول رو که دیدم فکرکردم بین کوروت ZR1 هستش وهوراکان پرفومانته اما مدل اوو زده!!!!
    من اشتباه میکنم یاواقعا پرفومانته است؟؟؟؟

    پاسخ
  10. Amir
    سوابق: (687 دیدگاه) ,

    والا من توی هر سایتی که خوندم و هر فیلمی که دیدم گفتن هوراکان بهترین هندلینگ رو داره اونوقت چطور میشه فرمان بازخورد کم داشته باشه؟! کوروت خیلی خوبه اما در حد و اندازه لامبو نیست

    پاسخ
  11. Mehdi
    سوابق: (33 دیدگاه) ,

    دوستان ببینید من خودم عاشق ماشین های ایتالیایی هستم ولی مسابقات اتومبیل رانی رو میبینم فراری و لامبورگینی از پورشه 911 توی پیست عقب میوفتن و همینطور پورشه از کوروت در کلاسGTLM عقب میوفته شاید فراری در فرمول وان و پورشه بی رقیب باشن ولی در کلاس های دیگه عقبن

    پاسخ
  12. بنیامین
    سوابق: (12 دیدگاه) ,

    سه سال گارانتی بدون محدودیت میدونید یعنی چی…. عالیه

    پاسخ
    1. رامتین
      سوابق: (1643 دیدگاه) ,

      درسته اما بی ام و m6 گارانتی مادام العمر داشت. سه سال که هیچه واقعا…

      پاسخ
  13. Seyed.AMG
    سوابق: (38 دیدگاه) ,

    اگر هم کوروت نسبت به قدرت و گشتاورش کم و کاستی داشته باشه ، اختلاف قیمتی که داره این خلا، رو پر میکنه ‌.
    من اینجا با اینکه خیلی evo رو دوست دارم اما کوروت رو انتخاب میکنم .
    ولی اگر طرف مقابل پرفورمنته بود، انتخابم لامبو بود

    پاسخ
    1. نوید جهرمی
      سوابق: (2748 دیدگاه) ,

      منم به همین دلیل به کوروت رأی دادم.
      کوروت با این قیمت تونسته تمام انتظاراتی که از یه اسپورت قدر داری رو براورده کنه.

      پاسخ
  14. ساسان
    سوابق: (813 دیدگاه) ,

    بدون شک در تمام پارامترها اوراکان بهتره بجز سقف سرعت..البته منکر قیمت مناسب و شایستگیهای کوروت نمیشم…بحث گیربکس کوروت رو قبلا بادیدن فیلمهاش.مطرح کرده بودم توسایت که دوستان usaباز گارد گرفته بودن.

    پاسخ
  15. овsкиكMас
    سوابق: (63 دیدگاه) ,

    هم توی پیست هم توی درگ امار لامبو بهتر هست،دیگه توی نوربرگ رینگ جایگاه هوراکان گویا هست،تو درگ هم که زد کوروت رو.کیفیت سوپر اسپرت هم که مخصوص ایتالیا هست،مشخصات هم که سرتر هست و با اسب بخار کمتر شتاب خیلی بهتری داده که نشون از تکنولوژی بالا میده
    لامبو رو انتخاب کنم

    پاسخ
  16. Saman
    سوابق: (57 دیدگاه) ,

    هم کوروت و میخوام هم لامبو رو اونم فوری 😀 چقدر زیبا و جنگنده هستن

    پاسخ
  17. امیر
    سوابق: (1540 دیدگاه) ,

    ن به بحث فنی ن به طراحی کاری ندارم
    اصلا نمیشه از v10تنفس طبیعی بگذرم
    هرچی‌فک‌میکنم منطقی نیس کوروت انتخاب کنم

    پاسخ
  18. ابوالفضل
    سوابق: (37 دیدگاه) ,

    کوروت خدای زیبایی و صدا
    رخ این ماشین حرف نداره
    در واقع تو دنیای خودرو جز بچه لات ها حساب میشه

    پاسخ
  19. مهدی
    سوابق: (630 دیدگاه) ,

    والا ادم اگر بخواد بگه بهترین سوپراسپرت موتور وسط چه ماشینی میتونه باشه مطمئنا هوراکان نیست چون نماینده های فراری و پورشه واقعا هم پرفورمنس بهتری دارن هم خودروهای با کیفیت تر و با ارزشتری هستن اما خب بین سوپر اسپرتهای موتور جلو کوروت حرفای زیادی واسه گفتن داره

    پاسخ
  20. Rezanst
    سوابق: (28 دیدگاه) ,

    خدایی نامردیع کورت حذف شع اسطورس به مشخصات نگاه کنید نظر بدید

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.