دوئل مزدا سه و شورلت کروز

مرحلهٔ نیمه‌نهایی، دور دوم، قسمت هفدهم، دومین دوئل از گروه سدان‌های کامپکت

دوئل‌های گروه سدان‌های کامپکت در مرحلهٔ نیمه‌نهایی

 

نتایج دوئل قبلی بین فولکس‌واگن جتا و هوندا سیویک

مجموع آراء: 1190

آراء فولکس‌واگن جتا: 364

آراء هوندا سیویک: 826

پیروز دوئل: هوندا سیویک با کسب 69 درصد از کل آراء

 

شورلت کروز

تاریخ معرفی: نمایشگاه دیترویت 2016

نسل کنونی: دوم

پلت‌فرم: D2XX جنرال موتورز

امتیاز از کاربایر: – از 5

امتیاز از کارانددرایور: 4 از 5

فروش سال 2017 در اروپا: صفر دستگاه

فروش سال 2018 در اروپا: صفر دستگاه

فروش سال 2017 در آمریکا: 184,751 دستگاه

فروش سال 2018 در آمریکا: 142,617 دستگاه

فروش سال 2017 در چین: 82,836 دستگاه

فروش سال 2018 در چین: 46,531 دستگاه

فروش سال 2017 در کل دنیا: 336,420 دستگاه

فروش سال 2018 در کل دنیا: 245,261 دستگاه

رتبهٔ ایمنی از NHTSA

تصادف از جلو: پنج ستاره

تصادف از طرفین: چهار ستاره

چپ کردن: چهار ستاره

امتیاز کلی: پنج ستاره

گارانتی: سه سال یا 58 هزار کیلومتر

نقاط مثبت: سیستم اطلاعاتی-سرگرمی خوب، ارائهٔ مدل‌های مختلف برای هر نیازی، سواری راحت

نقاط منفی: پویایی نه‌چندان بالا، بسیاری از تجهیزات فقط در تیپ‌های بالایی ارائه می‌شوند

 

مزدا سه

تاریخ معرفی: نمایشگاه لس‌آنجلس 2018

نسل کنونی: چهارم

پلت‌فرم: –

امتیاز از کاربایر: 4 از 5

امتیاز از کارانددرایور: 4.5 از 5

فروش سال 2017 در اروپا: 43,794 دستگاه

فروش سال 2018 در اروپا: 38,514 دستگاه

فروش سال 2017 در آمریکا: 75,018 دستگاه

فروش سال 2018 در آمریکا: 64,638 دستگاه

فروش سال 2017 در چین: 142,498 دستگاه

فروش سال 2018 در چین: 121,051 دستگاه

فروش سال 2017 در کل دنیا: 396,000 دستگاه

فروش سال 2018 در کل دنیا: 354,336 دستگاه

رتبهٔ ایمنی از NHTSA

تصادف از جلو: پنج ستاره

تصادف از طرفین: پنج ستاره

چپ کردن: چهار ستاره

امتیاز کلی: پنج ستاره

گارانتی: سه سال یا 58 هزار کیلومتر

نقاط مثبت: ظاهر بسیار شیک، رانندگی و رفتار جاده‌ای خوب، کابین سطح بالا، هزینه‌های نگهداری پایین

نقاط منفی: فضای محدود صندلی‌های عقب، قدرت کم در دورهای پایین پیشرانه

 

مقایسهٔ مشخصات فنی

 

شورلت کروز

مزدا سه

پیشرانه 1.4 لیتری I4 2.5 لیتری I4
تنفس توربوشارژ طبیعی
قدرت 155 اسب بخار 185 اسب بخار
گشتاور 240 نیوتن متر 250 نیوتن متر
گیربکس 6 سرعته اتوماتیک 6 سرعته اتوماتیک
محور محرک جلو جلو یا چهارچرخ
شتاب صفر تا 96 7.6 ثانیه 7.1 ثانیه
مسافت 400 متر 15.9 ثانیه 15.5 ثانیه
حداکثر سرعت 210 کیلومتر/ساعت 210 کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت 7.1 لیتر ترکیبی 7.8 لیتر ترکیبی
تولید آلایندگی
ظرفیت باک 52 لیتر 51 لیتر
وزن 1383 کیلوگرم 1383 کیلوگرم
طول 4.66 متر 4.66 متر
فاصلهٔ محوری 2.70 متر 2.72 متر
حجم صندوق بار 400 لیتر 450 لیتر
ظرفیت سرنشین 5 نفر 5 نفر
قیمت پایه بریتانیا 20,595 پوند
قیمت پایه آمریکا 18,870 دلار 21,895 دلار
قیمت موردبررسی 18,870 دلار 21,895 دلار

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

 

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مرتبط

21 دیدگاه

  1. Ali.usa
    سوابق: (326 دیدگاه) ,

    مصرف سوخت مزدا اشتباه
    کوروز واقعا عالی امار فروشش تو این سال های کمی که معرفی شده هم همین نشون میده
    دوست دارم همچین ماشین های که با قدرت میان به بازار
    انتخاب من کروز

    پاسخ
    1. شاهين
      سوابق: (851 دیدگاه) ,

      تو مبحث طراحی انقد تفاوت ظاهری مزدا با شورلت زیاده و انقد سطح طراحی مزدا بالاس که اصلا خارج از بحث سلیقه میشه و حتی کارشناسا هم جز نقاط مثبتش طراحی محشر بدنه و داخل ماشینو عنوان کردن، کلا بحث فروش هم که باز برمیگرده به میزان تولید، مزدا کمپانیه کوچکتریه و تولیداتش محدودتره پس تعداد فروشش هم پایینتره ولی خب با این وجود ۴٠٠ هزارتا مزدا٣ فروخته تو کل دنیا، از همه نظر رای من مزدا

      پاسخ
  2. (Saeed(peugeot
    سوابق: (20 دیدگاه) ,

    به نظر من جدا از خوب بودن مزدا
    تو هر دوئلی که مزدا توش باشه ، برنده خوده مزداس…..چون هم از مزدا راضین…و همینطور طراحیاش باب میل و سلیقه ایرانیاس.

    پاسخ
    1. محمد
      سوابق: (1288 دیدگاه) ,

      منم شخصا از این برندهای ژاپنی انتخاب اولم مزداست
      اما اگه مردا انتخاب بشه، چه دوئلی بشه فینال بین مزدا و هوندا
      هر دو ژاپنی
      هر دو پر سر و صدا
      هر دو جذاب

      پاسخ
  3. حمیدرضا
    سوابق: (2321 دیدگاه) ,

    رای من کروز دوست داشتنی همیشه دوستش دارم هم به خاطر طراحی هم به خاطر مصرف سوخت

    پاسخ
  4. امیر
    سوابق: (380 دیدگاه) ,

    رخ کروز خیلی خوشگله ولی خب مزدا پکیجِ بهتریه در کل

    پاسخ
  5. محمد
    سوابق: (1288 دیدگاه) ,

    البته که فروش بازار چین چند ماهه که رو به افوله ظاهرا
    .
    اما جالبه که بازار چین داره خودش تبدیل میشه به یکی از رقابتی ترین بازارهای دنیا
    که حتی میتونه فروش یه برند توی بازار یه کشور چین از کل اروپا بیشتر باشه!!!
    دقیقا مثل بازار ما

    پاسخ
  6. حسین
    سوابق: (59 دیدگاه) ,

    کروز بیشتر به سدان های ارزان قیمت زیر 15 هزار دلار کره ای میخوره تا یه سدان کامپکت . واقعا مزدا شاهکاره اینجا چه از لحاظ طراحی بیرونی و داخلی چه از لحاظ موتور که تنفس طبیعی چون موتور های کوچیک با توربو جزاب نیستن و در دور های پایین عملکرد ضعیفی دارن اصولا در هر حال مزدا با 2 هزار دلار بیشتر فرسنگ ها از کروز جلوتره و عقلانی تر

    پاسخ
  7. Radin
    سوابق: (87 دیدگاه) ,

    یعنی چی آخه انقدر فاصله رای ها
    چرا ما ایرانیا انقدر به مزدا علاقه داریم؟

    پاسخ
  8. امیر
    سوابق: (62 دیدگاه) ,

    برتری مزدا طراحی اش و اینکه با یه موتور کم استهلاک تر طرفیم البته قیمت شورولت هم وسوسه برانگیز

    پاسخ
  9. نسل سوخته
    سوابق: (12 دیدگاه) ,

    به نظرم مزدا داره تلاش میکنه به خریدار اثبات کنه محصولاتش ارزششون از قیمتشون بیشتره بعضی از کمپانیها برای خودروهای تو این رنج قیمت حساسیت هنری بالایی به خرج نمیدن ولی گویا مزدا در حال جا انداختن این موضوع هست که رنج قیمت نباید نماد حساسیت برای دیزاین و ریزه کاری های طراحی خودرو باشه و اینو ملاک طراحی ارزون ترین تا گرون ترین محصولاتش قرار داده . در 4دهه گذشته که شرکت های خودروسازی ما مشغول ارائه محصولات موزه صنعت خودرو و اختراع چرخ بودن دنیا نگاه صرفا صنعتی به خودرو رو تبدیل به نگاه هنری کرده و صرفا تولید یک اتاق و چهارتا چرخ زیرش دیگه معنی نداره تصور کنید از نظر زیبایی شناختی هم حضور خودروهای با طراحیهای زیبا باعث زیبا تر شدن جلوه شهر میشه حالا حساب کنید در خونه رو بازمیکنی روبروت یه تیبا یا نیسان ابی ببینی همون بهتر برگردی توخونه 🙂

    پاسخ
  10. sunmartin
    سوابق: (1907 دیدگاه) ,

    کروز از هر جهت عالیه کیفیت ساخت کابین و طراحی عالی

    پاسخ
  11. سیدمهران میرابوالقاسمی
    سوابق: (241 دیدگاه) ,

    مزداراعشقه.

    پاسخ
  12. سام
    سوابق: (706 دیدگاه) ,

    طراحی بدنه مزدا 3 و کیفیت متریال مصرفی در داخل کابین آن به وضوح از رقیب آمریکایی آن برتر است و من در این دوئل خودرویی به این ژاپنی جذاب و زیبا رأی می دهم.

    پاسخ
  13. هادی
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    من خودم شورلت کروز دارم
    از دیدگاه راحتی و نرمی در رانندگی بسیار عالیه
    داشبورد زیبا و چشم نوازی داره که تکراری نمیشه برات
    ولی عیب اصلی این ماشین، سیستم آب و هوزینگ هست که دو بار برام هزینه تراشیده که امیدوارم توی مدلهای جدید، این مشکل برطرف شده باشه
    در کل راضیم از داشتنش

    پاسخ
  14. امیر
    سوابق: (1202 دیدگاه) ,

    مزدا
    هم تنفس طبیعیه هم فنیش بهتره هم طراحیش ولی کاش کابینش هم بهتر میشد

    پاسخ
  15. رامتین
    سوابق: (1583 دیدگاه) ,

    مزدا گزینه خیلی خوبیه اما من فکر میکنم جتا gli بدلیل موتور قویتر و احتمالا کیفیت بهتر گزینه قابل تامل تری باشه. البته نسخه های gt از کرولا هم قراره تولید بشه، در حالیکه مزدا3 اسپید دیگه تولید نمیشه، به این دلیل کرولای جدید هم گزینه بهتریه.

    پاسخ
  16. مرتضی
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    من خودم مزدا دارم و از هر نظر راضیم
    طراحی بیرونی زیبا ، راحتی راننده و سرنشین، نرمی حرکت ماشین، طراحی داخلی زیبا، استهلاک کم تجهیزات، صندوق جادار، و در مجموع ماشین دوست داشتنی و راحتی است.
    ومهم تر از همه به نسبت قیمت بسیار عالیست.

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.