شورلت

پیشرانهٔ V8 کوروت C8 Z06 و شکستن چهار رکورد جالب

بدون شک شورلت کوروت C8 Z06 یکی از هیجان‌انگیزترین خودروهای اخیر خواهد بود اما چیزی که هیجان‌انگیزتر به نظر می‌رسد پیشرانهٔ خارق‌العادهٔ این خودرو است. Z06 جدید به یک پیشرانهٔ ۵.۵ لیتری V8 تنفس طبیعی میل‌لنگ تخت مجهز می‌شود که از کوروت مسابقه‌ای C8.R گرفته شده است. مشخصات دقیق این پیشرانه هنوز اعلام نشده اما میدانیم بیش از ۶۰۰ اسب بخار قدرت خواهد داشت. هرچند قدرت این موتور ممکن است از ۶۵۰ اسب بخار C7 Z06 کمتر باشد اما قطعاً پیشرانهٔ جذاب‌تری برای طرفداران خواهد بود.

این موتور همچنین برای شکستن چندین رکورد آماده است. اولین رکورد، حجیم‌ترین پیشرانهٔ V8 با میل‌لنگ تخت است. این رکورد در حال حاضر در اختیار پیشرانهٔ ۵.۲ لیتری وودو فورد موستانگ شلبی GT350 است. این در حالی است که حجیم‌ترین پیشرانهٔ V8 میل‌لنگ تخت فراری تنها ۴.۵ لیتر حجم داشت؛ بنابراین مهندسان شورلت باید سخت کار کنند تا ارتعاشات این پیشرانهٔ حجیم را کاهش دهند.

علاوه بر این، پیشرانهٔ Z06 باید رکورد بیشترین گشتاور تولیدی توسط یک موتور V8 تنفس طبیعی میل‌لنگ تخت را هم بشکند. این رکورد نیز هم‌اکنون در اختیار پیشرانهٔ GT350 با ۵۸۰ نیوتن متر است و هرچند هنوز گشتاور دقیق موتور کوروت Z06 را نمی‌دانیم اما این موتور در C8.R که محدود به قوانین مسابقه‌ای است، ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این پیشرانه همچنین رکورد بالاترین ردلاین در بین همهٔ موتورهای آمریکایی را هم خواهد شکست زیرا گفته شده ردلاین آن به ۹ هزار rpm می‌رسد که بازهم از موتور وودوی فورد با ۸,۲۵۰ rpm بیشتر است.

و در آخر به‌احتمال‌زیاد پیشرانهٔ Z06 رکورد قوی‌ترین موتور V8 تنفس طبیعی تولیدی دنیا را هم خواهد شکست. این رکورد هم‌اکنون در اختیار پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری M159 مرسدس بنز SLS AMG سری سیاه با ۶۲۲ اسب بخار (۶۳۱ به واحد PS متریک) است و هرچند برخی گزارش‌ها به قدرت ۶۱۷ اسب بخار برای C8 Z06 اشاره کرده‌اند اما اگر شورلت به دنبال رکوردشکنی باشد به‌راحتی می‌تواند این رقم را به بیش از ۶۲۲ اسب بخار برساند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۴ دیدگاه‌ها

  1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۲۴ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    به به!👌👏👏 چه قدر خفنه این موتور v8، این موتورای v8 آمریکایی کلا معروفن و نزدیک به ۱۰۰میلیون نسخه از اینا روی ماشینای مختلف به فروش رفته،به امید موفقیت بیشتر کوروت 💪🌹

    موافقم 3
    مخالفم 3
    1. Ninja

      ۲۴ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (1162 ديدگاه)

      به امید پیشرفت وی 8 تا ابد

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Nima RST

        ۲۴ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (121 ديدگاه)

        تا ابد؟
        نهایتا 5 سال دیگه اجازه تولید میدن
        و قطعا تا 10 سال دیگه v6 هم منقرض میشه چه برسه به v8
        تا 15 سال دیگه هم که ایالات متحده و اروپا کلا برقی میشن
        و حتی تردد خودرو های غیر الکتریکی هم نهایتا تا ۳۰ سال دیگه مجاز
        خواهد بود
        تازه اینا که من گفتم خوشبینانه بود و فعلا جهان اول داره مجبور میکنه که شهروندانش برقی بخرن
        اروپا که همین الان دنبال اینه که تردد خودرو های کلاسیک رو فقط در صورتی مجاز کنه که برقی بشن
        حرف زوره

        موافقم 1
        مخالفم 1
        1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

          ۲۵ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (4617 ديدگاه)

          حالا تا ۵سال دیگه خدا بزرگه، یهو شد و دیدی دوباره برقیا شوت شدن تو موزه…

          موافقم 1
          مخالفم 0
      2. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۲۵ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (4617 ديدگاه)

        امیدوارم…

        موافقم 1
        مخالفم 0
  2. محمد امین

    ۲۴ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (2168 ديدگاه)

    خیلی منتظر هستم مشخصات موتورش به صورت رسمی اعلام بشه ، به نظرم خیلی جالب خواهد شد
    اما ، هنوز هم بهترین v8 تنفس طبیعی رو موتور ۴.۵ لیتر میلنگ تخت فراری و موتور ۴.۶ لیتر v8 پورشه ۹۱۸ میدونم ، و نکته ی جالب این هست که مثلا موتور ۴.۵ لیتر میلنگ تخت فراری سال ۲۰۰۹ رونمایی شد ، و یا موتور پورشه سال ۲۰۱۰ ، البته به صورت رسمی در سال ۲۰۱۳ تولید شد

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. R@m!n

      ۲۴ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (2243 ديدگاه)

      بزار بیاد شاید نظرتو عوض کرد (البته بعید می‌دونم عشق و علاقه به فراری بزاره😂)

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. محمد امین

        ۲۴ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (2168 ديدگاه)

        بی صبرانه منتظرم
        اگر بتونه قدرت پیشرانه ی فراری رو بده و مصرف سوخت برابر ، پس بهتره ، البته خب موتور فراری خیلی سبک تر بود و از نظر قدرت به حجم هم معلومه رکوردش به این راحتی ها شکسته نمیشه
        ولی این رو هم بگم ، بین فراری و یک فراری تیفوسی ، عشق انسانی وجود داره، فراتر از یه عشق انسانی ، تمام ماشین های فراری ، و تمام افتخارات و‌.. مثل اعضای خوانده‌ای ما هست با هیچی عوضش نمی‌کنیم ، حتی یک پیچش رو
        البته یکمی فضا احساسی شد ، ولی میخواستم راجب احساسات فراری فن ها باهاتون صحبت کنم😇😇

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. R@m!n

          ۲۴ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (2243 ديدگاه)

          وزن موتور LT6 کجا اعلام کردن ؟؟ من ندیدم جایی.

          البته بگم که خودم عاشق اون هشت سیلندر لعنتیه فراری هستم که واقعا تکنولوژی موتورهای درونسوز رو یه نسل برد جلو. موتور کوروت قطعا چیز جدیدی اضافه نمی کنه به این صنعت اما خب از روی موتور استثنایی فراری یادداشت برداشته و به احتمال خیلی زیاد، چشمای زیادی رو به خودش خیره می کنه.

          موافقم 1
          مخالفم 0
      2. محمد امین

        ۲۴ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (2168 ديدگاه)

        اقا رامین، اصلا درست نیست که یه ماشین رو با ماشین ده سال پیش مقایسه کرد، در قرن بیست یک ده سال یعنی فاصله ی گوشی دکمه ای تا آیفون دوازده ، خودتون قضاوت کنید چه قدر فاصله وجود داره ، مثل یه قرن میمونه ، و کوروت نهایتا بتونه ماشینی بسازه که پرفورمنس ۴۵۸ اسپچاله رو ارائه بده البته بعید بدونم ، اسپیچاله ای که صفر تا دویست رو در ۸.۵ و صفررتا صد زیر ۳ رو در کارنامه ی خودش داره ، ماشینی که در اون زمان با وزن ۱۲۹۰ سبک‌ترین v8 زمان خودش بود و در ترمز گیری ، شیش تا کوروت رو پشت سرش میزاره ، ماشینی که هنوز هم که هنوز هست بیشترین راندمان حجمی پیشرانه های v8 تنفس طبیعی رو داره ، ماشینی که توی پیست پابه پای ۹۱۸ اسپایدر تایم میزر و توی خیلی از پیست ها حتی از اون هم بهتره ، ماشینی که تام اسپید ۳۴۴ تا رو ثبت کرد که غیر ممکنه که کوروت بتونه این کار رو بکنه ، ماشینی که بیشترین جایزه های مهندسی زمان خودش رو برد ،حتی بیشتر از هایپر کار های اونزمان و بهترین سوپر کار انتخواب شد ، سیستم های الکترونیکی این ماشین برای تعویض دنده ، دمای لاستیک و دمای گیربکس و نیروی g و … رو ملاک قرار می‌داد، و با یاد گرفت از سطح زمین و شیب پیچ ها، سعی می‌کرد بهتدین پرفورمنس رو در پیست داشته باشه ، حتی از طراحی افسانه‌ ای و صدای محرکه اش که بگزریم ،تکنولوژی های فورمول یک به کار رفته در شاسی و تک تک قطعات این ماشین ، و همکاری بهترین راننده ی دنیا مایکل افسانه ای در این ماشین ، چیزهایی شورولت بویی ازشون نبرده و بیشترین دانفورس رو در زمان خودش تولید می‌کرد، اونم ماشینی که هیچ بال عقبی نداشت ، و ایرودینامیک این ماشین که اکتیو بود و توسط کلی کامپیوتر مدیریت می‌شدو پیشرفته ترین سیستم های آیرودینامیکی رو داشت و تعویض دنده هاش که انقدر تمیز هست که برای امروزه هم غیر قابل باوره
        میتونم تا صبح راجب ۴۵۸ اسپیچاله براتون صحبت کنم و تکنولوژی های آخر زمانی اش
        درسته کوروت ماشین خوبیه ، اما هم مقایسه اش با اون ماشین غلطه و هم اینکه حتی اسمش رو کنار ۴۵۸ اسپیچاله نباید برد ، چون مثل کفر میمونه ، اون زمان که فراری این ماشین رو می‌ساخت کوروت ، c7 می‌ساخت ، حالا c8 رو نکنید توی چشم ما
        آمریکایی ها که انقدر ادعا ی v8 میکنن، چرا هنوز یه موتور v8 تنفس طبیعی نساختن که بتونه قدرت به حجم موتور فراری f355 که برای ۳۰ سال پیش هست رو بده
        ۳.۵ لیتر ، تنفس‌ طبیعی ، ۳۸۱ اسب و ۱۰۹ اسب برای هر لیتر
        واقعا اگر بتونید مثالی برای من بیارید من قانع میشم
        قصدم دعوا کردن و متعصب بودن نیست ، فقط میخواستم حقیقت رو متوجه بشید و بدونید که فراری بیشتر از اسمش هست و از اینجور مثال ها زیاد موجوده

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. محمد امین

          ۲۴ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (2168 ديدگاه)

          و یه چیز دیگه ای هم که وجود داره ، این هست که اون زمان‌ فراری خودش این تکنولوژی ها رو معرفی کرد و تازه بودن، اما الان شرکت های خودرویی میتونن به صورت رایگان ازشون استفاده کنن ، به نظرت شکر بهتره یا کسی که شکر میسازه
          تازه ۴۵۸ در ساخت c8 نقش داشته ،این رو خود شورولت

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. R@m!n

          ۲۴ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (2243 ديدگاه)

          واقعا دوست ندارم این چرت و پرتای تعصبی رو از تو بشنوم چون بحث کردن با امثال تو رو دوست دارم اما اگر قرار اینطوری طومار تاریخی ببینم ترجیح میدم بحثی باهات نداشته باشم.
          خیلی وقته که حال حوصله این جنگولک بازیارو ندارم.

          موافقم 2
          مخالفم 0
        3. مانی

          ۲۵ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (2486 ديدگاه)

          تو پست‌های قبلی‌ هم گفتم(آمریکن فن نیستم)
          این چیزی که شما انتظار داری با قیمت ۱۰۰ هزاری(یا کمی‌ بیشتر) کوروت غیر ممکنه
          با اینکه خودتون میدونین باز ایراد میگیرین

          موافقم 0
          مخالفم 0
      3. محمد امین

        ۲۵ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (2168 ديدگاه)

        اشتباه از سایت بود ، من همون اول سه تا کامنت نوشتم ، بعد ، یکیش تاید شد ، بقیه نشد 🤯🤯
        ولی انصافا کدوم حرف من تعصبی هست 😏 شاید کامل نخوندین کامنت هارو
        مثلا من اگر بگم فراری ۸۱۲ ، ۸۰۰ اسب قدرت داره ، میگن تعصبی هستی ، نباید بگی
        من با صحبت کردن با شما ،و تبادلات علمی لذت میبرم ،و مشکلی ندارم با این موضوع
        امیدوارم شما ناراحت نشید ، شاید سلایق مون بهم نمیخوره ، اما من همیشه پیگیر کامت های شما هستم و دنبال میکنم

        موافقم 2
        مخالفم 0
        1. R@m!n

          ۲۵ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (2243 ديدگاه)

          من با اطلاعات کاری ندارم خیلی هم خوبه اما اینکه ماشینی که نیومده هنوز انقدر جبهه میگیری راجبش یعنی تعصب بی جا. جایگاه فراری هم مشخصه و تو کامنتم گفتم چقدر موتور F136F مهم و تاثیر گذار بود و هست.

          حالا کوروت جدیدم بیاد عملکرد بهتری داشته باشه قرار نیست به برندای دیگه ضربه ای بزنه. این رقابته که باعث پیشرفت میشه.

          موافقم 2
          مخالفم 0
  3. زیزیگولو

    ۲۴ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (4781 ديدگاه)

    تفنگدارای غرب وحشی و ماشینای قدرتمندی که آمریکا به تولیدشون افتخار میکنه ….. ماشینایی که فلسفه و ایده و مهندسی کاملاً آمریکایی تو اونا بطور تمامو کمال به کار گرفته شده و این ماشینا فرزندان آمریکا و مایه غرور آمریکا هستن👌👌❤❤

    موافقم 2
    مخالفم 2
  4. R@m!n

    ۲۴ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (2243 ديدگاه)

    انتظار واسش واقعا سخته. امیدوارم ظاهرشم به اندازه موتورش خاص و هیجان انگیز باشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امید

      ۲۷ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (53 ديدگاه)

      کی رونمایی میشه؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. Nima

    ۲۴ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1658 ديدگاه)

    واقعا کوروت شاهکاره. هر سرى یه چیزى میده بیرون میگى این بهترینه دیگه ، بهتر نمیشه. بعد سال بعدش یا نسل بعدش یه چیزى میده بیرون با یه قیمتى که اصلا غیر قابل تصوره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. ARMAN

    ۲۴ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (325 ديدگاه)

    خیلی عالیه ولی من C7 رو بیشتر دوست دارم

    موافقم 2
    مخالفم 0
  7. یانکی

    ۲۴ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (2354 ديدگاه)

    بازم برا من انجین وی8 پوشراد جذابتر هستش با میلنگ کراس.ولی شک ندارم تو دورانی که دیگه هیچ خودرو سازی وجود نمبکنه انجین حجیم بسازه آمریکاییها دارن برگ آس رو میکنن.راستی پدال یه خبر اومده راجب انجین دورامکس جنرال موتورز که انگار رکوردها رو شکونده.500 اسب گشتاور 1500 اگر اشتباه نکنم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. ارشیاSVJ

    ۲۴ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (307 ديدگاه)

    برای من فقط یه چیز مهمه.
    تو نوربرگ خالی چند میزنی خوشگله.😂😂😂

    موافقم 2
    مخالفم 3
  9. GT

    ۲۴ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1662 ديدگاه)

    شاهکار مرسدس حتی از هایپرکار پورشه ٩١٨ ( بدون موتور الکتریکی) هم قدرت بیشتری تولید میکنه، به احتمال زیاد رکوردش توسط کوروت شکسته میشه

    موافقم 1
    مخالفم 0
  10. Reza Waffen SS

    ۲۴ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (5338 ديدگاه)

    منتظریم

    موافقم 3
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا