شورلت

آیا زمان واقعی کوروت ZR1 در نوربرگ‌رینگ 6:57 است؟

شورلت کوروت ZR1 جدید تاکنون چندین بار اقدام به پیمودن یک دور پیست نوربرگ‌رینگ کرده است اما سازنده هنوز زمان رسمی این کوروت عملکرد بالا در جهنم سبز را اعلام نکرده است. حال اما یکی از اعضای انجمن کوروت بنام «جیم مِرو» که به‌تازگی بازنشست شده است، تصویری از هدایای بازنشستگی خود را منتشر کرده که نشان می‌دهد کوروت ZR1 در نوربرگ‌رینگ زمان ۶ دقیقه و ۵۷ ثانیه را به ثبت رسانده است. به گفتهٔ GM Authority، آقای مِرو که مهندس کوروت بوده است، اوایل ماه جاری بازنشست شده و همسرش تصاویری از هدایای بازنشستگی او که برای قدردانی از ۳۴ سال کار در شورلت دریافت کرده را منتشر کرده است.

جیم مِرو در طول دوران فعالیتش، ارتباط زیادی با کوروت و جنرال موتورز داشته و تاکنون پشت فرمان انواع مختلفی از این خودرو قرار گرفته است. مثلاً یک سال پیش جنرال موتورز ویدئویی را منتشر کرد که نشان می‌داد مِرو با استفاده از یک کوروت ZR1 مدل ۲۰۱۲ زمان ۷ دقیقه و ۱۹ ثانیه را در نوربرگ‌رینگ به ثبت رسانده است. این زمان بیش از شش ثانیه کمتر از رکورد قبلی کوروت ZR1 در نوربرگ‌رینگ است که در سال ۲۰۰۸ توسط خود مِرو به ثبت رسیده بود. حال نیز در بین هدایای بازنشستگی مِرو تصویری وجود دارد که لپ تایم‌های او که بارها با کوروت‌های مختلف در نوربرگ‌رینگ به ثبت رسانده را نشان می‌دهد. در بین این لپ تایم‌ها، زمان ۶ دقیقه و ۵۷ ثانیه برای کوروت ZR1 جدید دیده می‌شود.

البته فعلاً هیچ تضمینی وجود ندارد که این زمان دقیق باشد و برای تأیید یا تکذیب آن باید تا زمان انتشار بیانیهٔ رسمی جنرال موتورز صبر کنیم. هم‌اکنون رکورد سریع‌ترین کوروت در جهنم سبز در اختیار کوروت Z06 است که سال گذشته زمان ۷ دقیقه و ۱۳ ثانیه را به ثبت رساند؛ بنابراین با توجه به اینکه کوروت ZR1 جدید از پکیج آئرودینامیکی برجسته‌ای به همراه پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ با ۷۵۵ اسب بخار قدرت برخوردار است که ۱۰۵ اسب بخار قدرت بیشتری نسبت به Z06 دارد، به نظر می‌رسد ثبت زمانی زیر هفت دقیقه توسط این سوپراسپرت قدرتمند آمریکایی امکان‌پذیر باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۵ دیدگاه‌ها

  1. یانکی

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (2354 ديدگاه)

    یه مشکلی این وسط هست تا حالا هرچی رکورد گیری از جنرال موتورز دیدیم با دنده دستی بوده مثال کامارو تو نورنبرگ رینگ که دستی بود 100 در 100 با اتوماتیک چند ثانیه مهم بهبود پیدا میکنه.و اینکه آمریکا کاری میکنه که بتونی با کمتر از نصف قیمت یه لامبورگینی نورنبرگ رو آتیش بزنی و یاد میده که برا این حجم از پرفورمنس اداهایه اروپایی لازم نیست.تو اروپا چقدر باید پول بدی تا این رکورد رو بزنی.دمش گرم که کله کابین با چرم و فیبر کربن واقعی پوشونده شده ظاهرشم که نگم برات

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. (Ali (Chevy nova

      ۲۰ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (6809 ديدگاه)

      دقىقا
      گىربکس دستى بخاطر مسائل فنى اون اتلاف انرژى اتومات رو نداره و تو پىست مىتونه خىلى بهتر ظاهر بشه
      برا همىن تو درگ حرفه اى بىشتر از گىربکس دستى استفاده مىکنن
      مثلا شورولت کامارو جف لوتز که لقب(( سرىع ترىن درگستر جهان)) رو داره گىربکسش دستىه

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. Abbas lsx/ltx

        ۲۰ شهریور ۱۳۹۷
        سوابق: (189 ديدگاه)

        علی داداش مگه از گیربکس 400 استفاده نمیکنن!؟؟

        خداییش این گیربکس 400 هم طلاست خداییش
        خیلی سریعه

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. (Ali (Chevy nova

          ۲۰ شهریور ۱۳۹۷
          سوابق: (6809 ديدگاه)

          عباس گىربکس 400 خىلى سنگىنه و براى موتورهاى بىگ بلاگ هستش
          من مطلبى مىخوندم که تو امرىکا براى امرىکاىىهاى دهه 60 تا 90 که برا درگ جمع مىشن 350 تقوىتى استفاده مىکنن
          البته 400 هم استفاده مىشه ولى در موارد خاص تر
          کلا بحث گىربکس خىلى تخصصى هستش
          ولى powerglide شوى جالبه عباس
          1 نمونه 2 سرعته جون مىده برا درگ

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. Abbas lsx/ltx

        ۲۰ شهریور ۱۳۹۷
        سوابق: (189 ديدگاه)

        علی جام داداش من تو سوپرشوی خوندم گیربکس400 برا ماشین های سنگین تر بیشتر بدرد میخوره
        پاور گلاید برا ماشین های سبک تر به درد میخوره
        350 هم اندازه 400 استقامت نداره
        Some applications are better suited for a Powerglide, and in others a TH400 is a better choice. For cars that weigh less than 3,200 pounds, launch violently, or are traction limited, the Powerglide is the best choice. In these types of applications, a Powerglide is the ultimate in consistency as well. On the other hand, for cars that will see any street time at all, a TH400 is a better option. In race cars, compared to a Powerglide a TH400 is better suited for cars with large tires and taller rearend gearing. Heavier cars need three speeds to help get them up and running. Another three-speed option is the TH350. It’s not as strong as a TH400 in terms of ultimate strength, but still very popular for most street/strip applications.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. (Ali (Chevy nova

          ۲۰ شهریور ۱۳۹۷
          سوابق: (6809 ديدگاه)

          درسته عباس
          ببىن تو حالت استاندارد هم 400 براى موتورهاى بىگ بلاگ استفاده مىشد و 350 براى اسمال بلاک
          ولى 350 رو مىان با کىتهاى مثل b&m تقوىت مىکنن و قدرت تحمل گشتاورش رو بالا مىبرن
          گىربکس پاور گلاىد هم جالبىش اونکه فقط 2 دنده داره و نشون مىده دنده 1 بسىار قدرتمندى داره

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. امیر

          ۲۰ شهریور ۱۳۹۷
          سوابق: (2956 ديدگاه)

          350همونی هس ک تو کادیلاک سویل هست؟
          اونم 350بود اگه اشتباه نکنم

          موافقم 0
          مخالفم 0
      3. Abbas lsx/ltx

        ۲۰ شهریور ۱۳۹۷
        سوابق: (189 ديدگاه)

        بله داداش درست میگی.
        400 شفتش قوی تر از 350 هست
        و قطعات افترمارکت برای 350 ارزون تر و بیشتر تو بازار هست
        ولی 400 گرونتره تیون کردنش
        ولی با این حال گیربکس های 400 افترمارکت هست که تا 3000 اسب بخار هم ساپورت میکنن

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. mahdy

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    امکان نداره
    مگه شوخیه یهو 16 ثانیه رکورد یه ماشین بهبود پیدا کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Amir Machine

      ۲۰ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (1201 ديدگاه)

      عزیزم اون زمان 7:13 مال کوروت Z06 هست که 650 اسب بخار قدرت داره.
      کوروت ZR1 حدود صد اسب بخار قوی‌تره یعنی 755 اسب بخار قدرت داره به اضافه پکیج آئرودینامیکی ویژه.
      این موارد تو متن هم ذکر شده ولی شما حتی متن رو هم درست نمیخونی و فقط کامنت میذاری.
      اصلاً کوروت Z06 چه ربطی به ZR1 داره که زمان‌هاشون رو باهم مقایسه میکنی؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Abbas lsx/ltx

      ۲۰ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (189 ديدگاه)

      چرا امکان نداشته باشن جانم!!
      اون کوروت زد او شیش بود که همچین تامی رو زد
      اونم طبق مطلبی که پدال گذاشته بود کوروت فقط یک دور تو پیست زد ولی این زد ار وانه
      مگه همین کامارو زد ال وان نبود که اومد تایم زد
      بعدش نسخه 1LE اومد تایمش رو حدود 15.16 ثانیه اختلاف داشتن!!!

      موافقم 2
      مخالفم 0
      1. (Ali (Chevy nova

        ۲۰ شهریور ۱۳۹۷
        سوابق: (6809 ديدگاه)

        عباس و امىر بزرگوار
        دوستان من خىلىها هستن منتظرن ىه خبر از ماشىن امرىکاىى بىاد و نظرات فىلسوفانه بدن(( منظورم شخص خاصى نىست))
        فروش بالاى ماشىنهاى امرىکاىى و ثبت رکوردهاى متعدد در 3 سال اخىر باعث شده که بعضى افراد محدود بىان از روى بغض و حرص شروع کنن به گفتن جملاتى که هىىىچچ ارزش علمى نداره و فقط باعث نشون دادن حرصى مىشه که مىخورن
        همىشه گفتم:
        ((کسى که واقعىت رو انکار مىکنه از اون مىترسه))

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Abbas lsx/ltx

          ۲۰ شهریور ۱۳۹۷
          سوابق: (189 ديدگاه)

          علی جان داداش اتفاقا یکی اومده بود تو پست معرفی کلرادو نوشته بود ماشین امریکایی اشغالن،فلانن….هر چیزی که ساخت امریکا متنفرم?
          خو مرده حسابی اگر متنفری په چرا از گوشی اندرویدی و اینترنتی که ساخت امریکاست استفاده میکنی?? میای کامنت میذاری
          هر موقع که از وسایل امریکایی استفاده نکردی یا از چیزی استفاده نکردی که امریکا توش دست نداشته باشه اون موقع اس میتونی بر علیه اش شعار بدی
          فقط حواست باشه غار نشین نشی???
          ادم پشماش میریزه!!!!

          فاز دارن بخدا

          موافقم 1
          مخالفم 0
        2. (Ali (Chevy nova

          ۲۰ شهریور ۱۳۹۷
          سوابق: (6809 ديدگاه)

          اره خوندمش
          ببىن ماشىنهاى امرىکاىى با ماشىنهاى مورد علاقش چه کردن که اومده بود نظراتى داده بود که مرغ اب پز تو قابلمه پا مىشد برات بابا کرم مى رقصىد
          کلا هر وقت چندتا خبر از موفقىتهاى خودروسازان امرىکاىى رو پدال مىذاره اىن افراد (( فرد)) پىداشون مىشه

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. mahdy

          ۲۰ شهریور ۱۳۹۷
          سوابق: (2371 ديدگاه)

          علی داداش من به وقتش از آمریکایی ها دفاع هم کردم (همین بابایی که میگین زیر پست کلرادو گفته آمریکایی ها آشغالن من جوابشو دادم)
          ولی این کوروت فرق میکنه یه بار دیگه هم من حرفایی که میخوام بگم رو گفم ولی شاید خیلی از دوستان اون کامنتارو ندیده باشن :
          بزارین برای آمریکایی باز ها یه مثال بزنم تا یک بار برای همیشه جر و بحثم باهاشون سر کوروت تموم بشه (با این که خودم ارادت خاصی به خیلی از آمریکایی ها دارم)یه دوربین با کیفیت 4K در نظر بگیرین که قراره تصاویرش از یه تلویزیون باکیفیت حد اکثر HD پخش بشه حالا به نطرتون تصاویر با چه کیفیتی دیده میشن ؟ قطعا HD حالا دوربین هر کیفیت بالاتری هم میخواد داشته باشه حد اکثر توان مانیتور HD هست موتور کوروت همون دوربین 4K هست که هر چقدر هم خوب باشه ولی چون بقیه قطعات (که همون نمایشگر با توان کمتر هستند) ضعیف تر هستن در حد همون قطعات باید از کوروت انتظار داشت و موتور قوی هم تماما تبلیغاتی بی مصرفه شمایین که نمیخوایین قبول کنین این 765 اسب در حد 300 یا فوقش 400 اسب ظاهر میشه وقتی باید بگی بیش از 700 اسب که زورش به 602 اسب هوراکان رسیده باشه دوست عزیز وقتی 765 اسب کوروت در حد 765 اسب ظاهر میشه که بقیه اجزای ماشین هم در حد موتور باشن که این قیمتو بالا میبره شما هوراکان رو در نظر بگیر موتورش از کوروت 163 اسب بخار ضعیف تره ولی ببین چقدر گرون تره یعنی قطعاتی که شایسته و بایسته یه موتور 602 اسبی هستن برای یه سوپر اسپرت چقدر هزینه داره حالا دیگه واسه کوروت بدتر چون خیلی قوی تره و باید هزینه بیشتری بشه کوروت قدرتش در حد آونتادوره لامصب پس اگه میخوان حد اکثر توان موتور رو به کار بگیرن باید قطعاتی در حد آونتادور روش سوار کنن موتور قوی کوروت فقط تبلیغی و عملا به درد نخوره (تو درگش چه با جی تی چه با هوراکان ثابت شد)

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. (Ali (Chevy nova

          ۲۰ شهریور ۱۳۹۷
          سوابق: (6809 ديدگاه)

          مهدى جان
          من اصلا منظورم تو نبودى

          موافقم 0
          مخالفم 0
        5. mahdy

          ۲۰ شهریور ۱۳۹۷
          سوابق: (2371 ديدگاه)

          علی من چهار ساعت در مورد کوروت حرف زدم جواب منطقیمو ندادی یه خط نوشتم من از کل ماشینای آمریکایی بدم نمیاد جواب اونو دادی؟
          دوستان آمریکایی باز اگه جواب حرفمو دارین که بگین شاید من قانع بشم
          اگه نشدم جوابتونو میدم انقدر ادامه پیدا کنه که بحث سر این پهلوون پنبه تموم بشه اگه جواب منطقی هم ندارین که دیگه والسلام قبول کنید این کوروت پهلوون پنبه ای بیش نیست
          علی که گندتون بود جوابی نداشت اگه بقیه دوستان پاسخی درین ممنون میشم بشنوم

          موافقم 0
          مخالفم 0
    3. PaRHaM

      ۲۱ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (741 ديدگاه)

      ب کوروت
      اونم نسخه پرچمدار ک ZR1 باشه ، میگی پهلوان پنبه؟
      اصلاً چیزی از ماشین میدونی؟
      ب قول خود شوی ، تنها لقب شایسته ZR1 میتونه باشه ، King است.
      هیولای ۷۵۵ اسب بخاری و ۹۶۹ نیوتن متری
      همون صداش برای خیلی از رقیباش بسه?
      مگه ماشین درگه؟(نکته قابل توجه دقیقاً همینه ک توی تمام درگ ها با سطح بالاترین پکیج آیرودینامیکیش ظاهر شده)
      این ماشین بیشترین تنظیمات پیست رو توی تمام مدل های کوروت داره، توی هر پیستی که رفته رکورد اونجا رو ماله خودش کرده
      ب شخصه معتقدم همین ۶:۵۷ رو هم میتونه بهبود بده.

      تازه این رکورد برای ماشینیه که موتور جلوست ، با حدود یک سوم قیمت رقیباش (حتی کمتر) و دیفرانسیل عقب

      در آخر
      اگه C7 ZR1 خیلی قانعت نکرده (یا هر کس دیگه ای رو)
      میتونه جواب خودش رو توی نسخه پرچمدار C8 دریافت کنه
      ،
      ماشینی که با ی موتور حدود ۱۰۰۰ اسب بخاری (فقط ب گشتاورش فک کنین?)و سیستم چهار چرخ متحرک و سیستم آیرودینامیک فعال و پلتفرم موتور وسط ، ب هیچ رقیبی رحم نمیکنه (برای اکثر رقباش همون C7 Z06 هم کافی بود چ برسه ب C7 ZR1 و غول مرحله آخر پرچمدار C8)(و در آخر دوباره فاکتور اساسی قیمت ک همیشه معلومه برتری با کیه).
      و در ضمن ی نکته مهم وجود داره
      ب هیچ عنوان ب اصالت C8 نمیتونید ایراد بگیرید، شوی از حدود ۶ سال بعد از شروع ساخت کوروت بر روی کوروت موتور وسط داشته کار میکرده (دقیقش میشه سال ۱۹۵۳ (درست میخونید ۶۵ سال اصالت)و خب مطمئناً ماشینی که اسم کوروت داره و حداقل ۵۹ سال اصالت پشتشه رو نمیشه بهش گیر الکی داد?)
      خوبه وقتی میخواید گیر بدید، بدونید بعضی اسم ها خیلی بزرگ تر از این هستن که بشه آدم ب خودش اجازه بده بهشون گیر الکی بده. (شما ب من ی اسم نشون بده ک ۶۵ سال پابرجا مونده باشه، البته ب جز سابربن ک ۸۳ ساله پابرجاس و همینطور لینکلن کانتیننتال ک ۷۹ ساله پابرجاس )
      تازه گیر های بی معنی ک هیچ جای معتبری همچین حرفایی رو تایید نمیکنه .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. (Ali (Chevy nova

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (6809 ديدگاه)

    کوروت ثابت کرده که مىتونه همىشه طرفدارهاش رو خوشحال کنه
    اىن تاىم براى کوروت قابل باوره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Reza

      ۲۰ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (5340 ديدگاه)

      کندتر از اون چیزی هستش که فکرش رو میکنید.
      اینو تو تمامی درگ هاش دیدیم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. (Ali (Chevy nova

        ۲۰ شهریور ۱۳۹۷
        سوابق: (6809 ديدگاه)

        رضا
        باشه
        بهش مىگم
        فعلا تاىم 6/75 رو نظاره گر باش اونم نه با قىمت بعضى ماشىنهاى الکى گرون

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. (Ali (Chevy nova

        ۲۰ شهریور ۱۳۹۷
        سوابق: (6809 ديدگاه)

        منظورت همون درگهاى(( غىر رسمى ))هست رضا

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Reza

          ۲۰ شهریور ۱۳۹۷
          سوابق: (5340 ديدگاه)

          هر درگی که آمریکایی ها توش شکست بخورن ، غیررسمی محسوب میشه دیگه .

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. (Ali (Chevy nova

          ۲۰ شهریور ۱۳۹۷
          سوابق: (6809 ديدگاه)

          رضا(( عشقه ادولف هىتلر شکست خورده))
          شما فرق درگ رسمى و غىر رسمى رو هر وقت متوجه شدى بىا باهات صحبت مىکنم

          موافقم 0
          مخالفم 0
      3. یانکی

        ۲۰ شهریور ۱۳۹۷
        سوابق: (2354 ديدگاه)

        تو دیگه چقدر بی انصافی به خدا مگه چی میخای دیگه 0 تا 100 2.8 درگ 10.7 سرعت 350 کمه

        موافقم 0
        مخالفم 0
      4. Abbas lsx/ltx

        ۲۰ شهریور ۱۳۹۷
        سوابق: (189 ديدگاه)

        نه جانم
        اونا درگ های الکی درگ تایمز بودن که به قول دوستان یه راننده اماتور انداخت پشت کوروت750 اسب بخاری اخرش هم از همه میخوره
        وگرنه من خودم مدرک هم دارم با توضیحات که نشون بدم کوروت خیلی سریع تر از چیزیه که اون راننده اماتور تو درگ تایمز تست کرده

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. (Ali (Chevy nova

          ۲۰ شهریور ۱۳۹۷
          سوابق: (6809 ديدگاه)

          دقىقا عباس جان
          منبع معتبر درگ تو امرىکا فقط((nhra)) هست و بس
          بقىه درگها غىره رسمىه

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. mahdy

          ۲۰ شهریور ۱۳۹۷
          سوابق: (2371 ديدگاه)

          تو درگ هوراکان کوروت راننده کوروت فلج مغزی بود تو درگ کورت مرسدس راننده حالت عادی نداشت تو درگ کوروت و فورد جی تی راننده آماتور بود
          آره تو راس میگی همه با کوروت پدر کشتگی دارن هر دفعه میخوان کوروت رو تو درگ بزارن لوئیس همیلتون رو میزارن پشت فرمون حریف دست یه چک و چلاغ هم میگیرن از تو خیابون میارن میزارن پشت فرمون کوروت

          موافقم 0
          مخالفم 0
      5. mahdy

        ۲۰ شهریور ۱۳۹۷
        سوابق: (2371 ديدگاه)

        رضا تو درگ هایی که کوروت شکست میخوره نه تنها درگ رسمی نیست بلکه راننده هم فلج مغزیه (آقا زور ماشین به حریف نرسیده چرا راننده بدبختو فوش میدین آخه ؟؟؟؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Abbas us.c

          ۲۰ شهریور ۱۳۹۷
          سوابق: (269 ديدگاه)

          راننده ی کوروت تو تمام اون درگ ها یکی بوده
          یعنی یکیو خراب کرد اون یکی رو انتظار نمیره ازش بیا اینم چند تا ویدئو?
          https://m.youtube.com/watch?v=wpLNKQ4JIBs

          https://m.youtube.com/watch?v=XkouH6c9ZA4
          این ویدئو رو دو دیقه آخرشو نگاه کن??

          https://m.youtube.com/watch?v=13j7jU1DVUM
          اینم ال پی580 با zo6

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Abbas us.c

          ۲۱ شهریور ۱۳۹۷
          سوابق: (269 ديدگاه)

          کوروت شرایطی داره که بیشتر از هر ماشین دیگه ای (به جز دیمن) نیاز به راننده حرفه ای داره
          هیچ سوپرکاری رو پیدا نمیکنی که 1000نیوتن متر گشتاور داشته باشه و دف عقب باشه و موتور جلو.بخاطر اصالت هم هست که اینطوریه(ناگفته نماند شورلت میخواد نسخه مید انجینش که د دهه60 کانسپتش رونمایی شد رو هم رونمایی کنه) چیزیه که خوده علاقه مندان ماشین های آمریکایی میخوان نه برای یکی مثه شما که میای بش میگی پهلوون پنبه !!!!(که اصلا هم اینطور نی) بخاطر همینه که نیاز به یه راننده کاربلد داره،اگر هم لانچش راننده حرفه ای طلب میکنه ولی تو رول ریس فوق العاده زهردار ظاهر میشه.اتفاقا عجیب ترین چیزی که تو درگ های درگ تایمز دیدم این بود که کوروت تو رول ریس خورد!!! و برای اثبات حرفم که اون درگا الکین و باطل بودن اون طوماری که درمورد مانیتور فول اچ دی و اچ دی و نیمه اچ دی و… نوشته بودی یه چندتا درگ فرستادم بالا

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. mahdy

          ۲۲ شهریور ۱۳۹۷
          سوابق: (2371 ديدگاه)

          اگه کوروت انقدر خوبه چرا انقدر ارزونه؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
  4. یانکی

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (2354 ديدگاه)

    اگر همون زد 06 رو با گیربگس اتوماتیک تایم میزد به نزدیک 7.00 میرسید.و اگر وایپر هم لتوماتیک داشت به راحتی به 6.55 میرسید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. (Ali (Chevy nova

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (6809 ديدگاه)

    خوب امروز براتون مىخوام مشخصات موتور 409 بىگ بلاک شوى رو بذارم
    مشخصات فنىش بعد گذشت 57 سال هنوزم عالىه
    A 409 cu in (6.7 L) version was Chevrolet’s top regular production engine from 1961 to 1965, with a choice of single or 2X4-barrel Rochester carburetors. Bore x stroke were both up from the 348 cu in (5.7 L) to 4.31 in × 3.5 in (109.5 mm × 88.9 mm). On December 17, 1960, the 409 engine was announced along with the Impala SS (Super Sport) model. The initial version of the engine produced 360 hp (268 kW) with a single 4-barrel Carter AFB carburetor. The same engine was upped to 380 hp (283 kW) in 1962. A 409 hp (305 kW) version of this engine was also available, developing 1 hp per cubic inch with a dual four-barrel aluminum intake manifold and two Carter AFB carburetors. It had a forged steel crankshaft.[1] This dual-quad version was immortalized in the Beach Boys song titled “409”.

    In the 1963 model year, output reached 425 bhp (431 PS; 317 kW) @ 6000 rpm and 425 lb⋅ft (576 N⋅m) @ 4200 rpm of torque with the Rochester 2X4-barrel carburetor setup, a compression ratio of 11:1 and a solid lifter camshaft.[2] The engine was available through mid-1965, when it was replaced by the 396 cu in (6.5 L) 375 hp (280 kW) Mark IV big-block engine. In addition, a 340 hp (254 kW) version of the 409 engine was available from 1963–1965, with a single 4-barrel cast iron intake mounting a Rochester 4GC square-bore carburetor, and a hydraulic-lifter camshaft.
    اىن موتور سال 1963 قدرتش به 425 اسب رسىد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Abbas us.c

      ۲۰ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (269 ديدگاه)

      علی جان داداش این رو از چه سایتی جمع اوری کردی.
      در به در دنبال یه سایت یا چندتا سایت اینجوریم

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. (Ali (Chevy nova

        ۲۰ شهریور ۱۳۹۷
        سوابق: (6809 ديدگاه)

        مخلص داش عباسم هستم
        عباس بهت معرفى مىکنم
        1. Super chevy
        2. Hot rod مجله
        american muscle cars program.3
        راستى عباس الان رو ماشىنى کار مىکنى؟؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Abbas lsx/ltx

          ۲۰ شهریور ۱۳۹۷
          سوابق: (189 ديدگاه)

          داداش در حال حاظر نه.
          ولی میخواستم برم یه شورلت وگا تیون شده از یه بابایی بخرم
          موتورش 350 ولی سرسیلندر ریس شورلت داشت
          پیستون تخت براش گذاشته بود
          گیربکس 4 دنده دستی بیوک گذاشته بود
          دف بیوک B5 روش بود
          جلوبندی کامارو
          سیستم ترمز کامارو با بوستر داتسون داشت
          کاربرات 750 هولی
          حدود 00 3 اسب بخار قدرت داشت با یه تن وزن خالی.کمبود یه میل سوپاپ هم احساس میشد
          کلا هیچیش فابریک نبود
          داخل اتاقش هم کار داشت
          بیرونش هم یه ریزه کاریایی داشت
          مشکلم مدارک و اسنادش بود
          گفت نامه موتور رو دارم
          سندش هم مال نوا کوپه اس
          مدارکش هم تکمیل بود
          شماره شاسی نمیخوند با ماشین که من یخورده درمورد این میخواستم فکر کنم
          قیمت هم گذاشته بود 20 تومن
          بش گفت یه دو سه روز بم مهلت بده فکرامو بکنم درموردش.
          سه روز بعد برا ماشین بش زنگ زدم
          طرف بم گفت ماشینو فروختمش رفت
          قضیه مال یه هفته پیشه

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. (Ali (Chevy nova

          ۲۰ شهریور ۱۳۹۷
          سوابق: (6809 ديدگاه)

          عباس
          مشخصاتش عالى بوده
          علاوه بر مىل سوپاپ بنظرم هدرز خوب هم همراه با منبع تراش احساس مىشد
          اگه تهران بودى مورد خوب برات سراغ داشتم البته سند رو براش باىد جور مىکردىم
          ىه اسکاى لارک کوپه 68 ابى
          جون مىداد برا درگ

          موافقم 0
          مخالفم 0
  6. Abbas lsx/ltx

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (189 ديدگاه)

    علی جان داداش چشم حتما اگر اومدم سراغشو ازت میگیرم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. (Ali (Chevy nova

      ۲۰ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (6809 ديدگاه)

      قدمت رو چشم
      باهام هماهنگ کن برىم مثل عقاب بالاسرش

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Abbas lsx/ltx

        ۲۰ شهریور ۱۳۹۷
        سوابق: (189 ديدگاه)

        نوکرتم?

        موافقم 0
        مخالفم 0
  7. Hemichan

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (715 ديدگاه)

    میتونه سریعتر هم باشه
    ۱۰۰ اسب قویتر و گیربکس اتوماتیک و باله بزرگ عقب …
    و اما درباره ی زی ۰۶ رکورد هفت و سیزده ؟ هفت و سیزده فقط یه دور عادی بود حتی قابل ثبت هم نبود
    یه دور عادی با یه ماشین دنده دستی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. مانی

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    چرا مسائل رو قاطی می‌کنین
    این که آمریکا ابر قدرتِ جهانه و تو خیلی‌ زمینه‌ها اوله دلیل نمیشه تو خودرو هم اول باشه
    اون دوست بزرگواری هم که کروت رو با لامبو مقایسه میکنه نباید ادعا کنه که منطقیه
    خودرو ساز‌های آمریکا‌ای بعد افتِ شدیدی که داشتن دوباره تو مسیر درست قرار گرفتن و دارن به اوج برمیگردن
    اما هنوز خیلی‌ زود به آلمانیا برسن شاید یه ۲۰۰-۳۰۰ سال دیگه خخخخخ

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی آرین

      ۲۰ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (39 ديدگاه)

      کارشناسای موتور ترند بارها و بارها خودرو های آمریکایی رو با رقیبهای آلمانی توی head2head مقایسه کردن و اکثر اوقات کیفیت خودروهای این دو کشور به هم نزدیک بوده درسته ک آلمان و ایتالیا خودروهای خاص تری تولید میکنن ولی آمریکا هم ماشین های خوبی داره نمونش رو هم برات مثال میزنم ک بری راجع بهشون مطالعه کنی :
      ماستنگ شلبی gt350 r مدل 2016
      کامارو zl1 1le
      corvette c7zr1
      corvette grand sport 2017
      cadillac ats_V
      cadillac cts_V
      ford GT
      camaro z28 ک در بهترین ماشین ها برای رانندگی موتور ترند در سال 2014 اول شد

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا