شورلت

جنرال موتورز با شورلت سیلورادو به جنگ فورد رپتور می‌رود

فورد با F150 رپتور به محبوبیت پیکاپ‌های آفرود کمک کرد و حالا به نظر می‌رسد جنرال موتورز هم در حال کار روی ساخت رقیبی برای این خودرو است. به گفتهٔ «Muscle Cars and Trucks»، شورلت در حال توسعهٔ یک سیلورادوی آفرود است که می‌تواند ZRX نام گیرد. ظاهراً این خودرو افراطی‌تر از سیلورادو تریل باس فعلی خواهد بود و ویژگی‌های زیادی را از پیکاپ کوچک‌تر کلرادو ZR2 قرض خواهد گرفت.

هرچند هنوز هیچ‌چیز رسمی نیست اما این نشریه می‌گوید این پیکاپ به سیستم تعلیق متمرکز بر آفرود با کمک‌فنرهای مالتی‌متیک DSSV و همین‌طور قفل دیفرانسیل جلو و عقب مجهز خواهد بود درحالی‌که زاویهٔ ورود و خروج آن‌هم بهبود پیدا می‌کند. البته هنوز مشخص نیست که بهبودها فقط در سیستم تعلیق سیلورادو ZRX صورت می‌گیرد یا ظاهر آن‌هم تغییراتی را تجربه خواهد کرد ولی ممکن است برای این پیکاپ سپر جلوی اصلاح‌شده‌ای در نظر گرفته شود زیرا در کلرادو ZR2 به‌منظور افزایش فاصله با تایر هنگام نزدیک شدن به موانع، از سپر جلوی متفاوتی استفاده شده است.

کلرادو ZR2 همچنین از کیت افزایش ۵۱ میلی‌متری ارتفاع، محافظ کف خودرو، بازوهای کنترلی چدنی، جلوپنجرهٔ منحصربه‌فرد، کاپوت تجدیدنظر شده، رینگ‌های منحصربه‌فرد با لاستیک‌های گودیر رانگلر آفرود ۳۱ اینچی، کمک‌فنرهای DSSV و قفل دیفرانسیل‌های الکترونیکی هم برخوردار است؛ اما متأسفانه در پیشرانهٔ این پیکاپ آفرود تغییری صورت نگرفته و این نسخه از همان پیشرانهٔ نسخه‌های معمولی کلرادو استفاده می‌کند.

بنابراین اگر جنرال موتورز در سیلورادو ZRX هم همین سیاست پیشرانه را اعمال کند، انتظار می‌رود زیر کاپوت آن همان پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 تنفس طبیعی نسخهٔ معمولی با ۴۲۰ اسب بخار قدرت و ۶۲۳ نیوتن متر گشتاور قرار گیرد. در این صورت، پیکاپ آفرود شورلت به‌مراتب ضعیف‌تر از رقبا خواهد بود زیرا فورد F150 رپتور به یک پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V6 توئین توربو با ۴۵۰ اسب بخار قدرت و ۶۹۰ نیوتن متر گشتاور مجهز است و پیکاپ آیندهٔ دوج رم TRX هم از پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ هلکت با ۷۰۷ اسب بخار قدرت و ۸۷۵ نیوتن متر گشتاور استفاده خواهد کرد. درهرحال اگر این گزارش صحت داشته باشد، شورلت سیلورادو ZRX شاید با مدل ۲۰۲۲ به بازار عرضه شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. Mad.z.Max

    ۲۸ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (1841 ديدگاه)

    محبوب ترین ماشین زندگیم همین سیلورادوعه…
    عاشق سری هفتادم هستما، ولی سیلورادو یچیز دیگس اصلا..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Mad.z.Max

    ۲۸ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (1841 ديدگاه)

    ” انتظار می‌رود زیر کاپوت آن همان پیشرانهٔ 6.2 لیتری V8 تنفس طبیعی نسخهٔ معمولی با 620 اسب بخار قدرت و 623 نیوتن متر گشتاور قرار گیرد. در این صورت، پیکاپ آفرود شورلت به‌مراتب ضعیف‌تر از رقبا خواهد بود زیرا فورد F150 رپتور به یک پیشرانهٔ 3.5 لیتری V6 توئین توربو با 450 اسب بخار قدرت و 690 نیوتن متر گشتاور مجهز است و پیکاپ آیندهٔ دوج رم TRX هم از پیشرانهٔ 6.2 لیتری V8 سوپرشارژ هلکت با 707 اسب بخار قدرت و 875 نیوتن متر گشتاور استفاده خواهد کرد”

    چجوری با 620 اسب به مراتب از رقبا ضعیفتر خواهد بود؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. MehdiTurbo

      ۲۸ شهریور ۱۳۹۸
      سوابق: (1962 ديدگاه)

      من فکر کنم اون ۴۵۰،۶۵۰هست،۴۵۰ خیلی کمه،احتمالن اشتباه تایپی بوده.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. ایمان

    ۲۸ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (3898 ديدگاه)

    بهترین آفرودر شورولت بی شک کلرادو ZR۲ بایسون هست
    در زمینه آفرود شرکت AEV خیلی کارش درسته
    ZR۲ بایسون هم دستپخت همین شرکته
    به امید موفقیت سیلورادو ….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Behrouz. anzali

    ۲۸ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (372 ديدگاه)

    این پیکاپ های امریکایی عشقن بخدا . گنده .پرقدرت . سریع. دیگه از یه ماشین ادم چی میخواد؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. موری

    ۲۸ شهریور ۱۳۹۸
    سوابق: (12 ديدگاه)

    پشت فرمون پراید نشستی یهو تو آیینه وسط اینو با اون حجم و اون اخم میبینی :/
    من که سکته میکنم قطعا
    ماشین فقط امریکایی ناموسا بقیه برا سرگرمی و چس کلاس خوبه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. Farzad

    ۶ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (163 ديدگاه)

    میخوامت

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا