شورولت

سیلورادو ینکو، یک سوپر پیکاپ خیابانی با ۷۱۰ اسب بخار قدرت

شرکت تیونینگ SVE (مخفف شرکت تخصصی مهندسی وسایل نقلیه) شورلت سیلورادو ینکو را به‌عنوان جدیدترین محصول خود معرفی کرده است. این شرکت، پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 سیلورادو را به یک سوپرشارژر عظیم ۳ لیتری مجهز کرده که در کنار دو اینترکولر و یک منیفولد هوای آلومینیومی جریان بالا کار می‌کند. این قطعات باهم قدرت پیشرانه را به ۷۱۰ اسب بخار رسانده‌اند که حتی از رم TRX هم بیشتر است.

اما علاوه بر تغییرات موتوری، سیلورادو به سیستم تعلیق اسپرتی هم مجهز شده که ارتفاع از زمین را ۵۰ میلی‌متر در جلو و ۱۲۷ میلی‌متر در عقب کاهش داده است. برای این پیکاپ قدرتمند همچنین یک آنتی‌رول بار بزرگ‌تر در عقب در نظر گرفته شده و برای مهار قدرت عظیم پیشرانه هم کالیپرهای ترمز شش پیستونه در جلو تدارک دیده شده است. سیلورادو ینکو روی رینگ‌های آلیاژی منحصربه‌فردی قرار گرفته که با لاستیک‌های نیتو پوشیده شده‌اند درحالی‌که نشان Yenko روی جلوپنجره و برچسب‌های جانبی هم آن‌را از سیلورادوهای معمولی متمایز می‌کنند.

SVE قصد دارد تنها ۵۰ دستگاه از این سیلورادو ینکو تولید کند که در نسخه‌های کرو کب و دابل کب و در تیپ‌های تریل باس، RST، LTZ و های کانتری ارائه می‌شوند. قیمت این سوپر پیکاپ اعلام نشده اما مستقیماً از نمایندگی‌های جنرال موتورز قابل خریداری خواهد بود.

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۱۷ دیدگاه

  1. Mad.z.Max

    ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (868 ديدگاه)

    عشق اول، آخر، وسط، کنار، بالا، پایین و باقیه جهتام همین آقای سیلورادوعه!
    یعنی عجیب علاقه ای دارم به این ماشین، تک تک نسلاش دلفریب و خواستنی هستن! اسمشم که دیگه دلبریشو دوبرابر میکنه، سیلورادو.. به این میگن اسم، به اسمای مدلای قدیمیه کادیلاک میگفتن اسم! نه این عددای جدید!!

    واقعا شما مثلا اسم الدورادو یا دِویل رو بیشتر از CT4 دوست ندارین؟

    موافقم ۷
    مخالفم ۰
    1. R@m!n

      ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (794 ديدگاه)

      زمانی جنرال موتورز می تونه دوباره از این اسامی بزنه که بتونه محصولی مثل نمونه های قدیمی بزنه که بخوایم با استانداردهای امروزی مقایسه کنیم باید ماشینی در حد یا بالاتر از S-CLASS کوپه یا سدان تحویل بده.

      موافقم ۲
      مخالفم ۱
      1. Mad.z.Max

        ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (868 ديدگاه)

        از یکسری جهات موافقم با نظرت، ولی از طرفی هم حذف کامل اسامی زیبای محصولات کادیلاک (و بقیه زیر مجموعه های جی ام که برخی اسامی رو به دست فراموشی سپردن) و استفاده از سیستم عددی حروفی رو دوست ندارم، و میدونم که خیلیا در گوشه گوشه ی دنیا دلتنگ اون اسامی مقتدر و دلنشین هستن..

        درکل قطعا کمپانی ها برای اینجور تصمیماتی هزینه های سنگینی برای تحقیق و تحلیل ذائقه مشتریاشون میکنن، ولی حس میکنم این استراتژی جالبی نیست..

        موافقم ۳
        مخالفم ۰
        1. R@m!n

          ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (794 ديدگاه)

          جنرال موتورز کمپانی هست که همیشه و همیشه و همیشه سود تو اولویت اولش بوده اصلا مهم نیست براش هویت ماشین و نام گذاریا. متاسفانه دهه ۸۰ و ۹۰ کاملا به تمامی این اسامی گند زد و خاطرات درخشان دهه ۴۰ تا ۷۰ رو نابود کرد و این قضیه حتی تو بعضی از محصولات جدیدشم هست مثل بلیزر که الان شده محصول اقتصادی بازار چین و بقیه جاها. یه زمانی اسم آفرود و شاسی بلند با کیفیت میومد انتخاب اول همه بلیزر بود اما الان چی ؟؟؟ بلیزر الان باید به عنوان رقیب اصلی رانگلر و برانکو احیا می شد.

          راجب اسم گذاری محصولات پرفورمنسشونم خوشبختانه یا بدبختانه از رو دست بی ام و دیدن:
          مثلا CT4 , CT4-V , CT4-V BLACKWING که دقیقا عین SERIES 4 , M4 , M4 COMPETITION هست.

          این قابل توجیه هست چون کادیلاک قدیم کوپه و سدان لاکچری تولید می کرد نه مثل الان مدل اسپرت – لاکچری.
          خودشونم خوب می دونن اگر می خوان محصولی با اسامی بزرگی مثل الدورادو، دویل، فلیت وود و… تولید کنن باید مثل مدلای قدیم باشه که این خودش میلیون ها دلار هزینه نیاز داره و با حضور آلمانی ها و ژاپنی ها میزان اقبال مردمی مشخص نیست.

          موافقم ۱
          مخالفم ۰
      2. rezars pc

        ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (236 ديدگاه)

        اما اونا تونستند ۳ تا بحران بزرگ رو پشت سر بگذارند و الانم خودروهای شایسته ای هم روی تولید دارند هم قراره رونمایی بکنند یعنی به نظرم همین که از این بحران ها کمر نشکستند خیلی جای تقدیر داره کادیلاکم خب اسکالیدو که الان داره که در قله Suv های فولسایز بین رقبا هست و واقعا هم یک نکته ای که هست با اسکالید بازار خودشونو از بی ام و x7 به نظر من جدا کردند باب سلیقه آمریکایی هاست این ماشین خصوصا esv شون واقعا عالیه از نظر تکنولوژی هم به نظرم اصلا برای اسکالید کم نذاشتند آقا رامین عزیز ولی خب Celestiq نشون دهنده اینه که دوباره هم دنبال بازگشت به دهه معظم ۷۰ هستند فکر کردم اینجا تلاش های کادیلاک رو بهش نپرداختید آقا رامین عزیز که جسارت کردم وگرنه شما که ماشاالله بلدید

        موافقم ۴
        مخالفم ۰
        1. R@m!n

          ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (794 ديدگاه)

          درسته همین که سرپا مونده قابل تقدیره اما تلفات سنگینی داده و خوشبختانه تو بیست سال اخیر تا حدودی به جرگه رقابت برگشته اما من همیشه هر دو طرفو می بینم تو موضوع خودرو نه فقط امریکا بلکه همه خودروسازا. حمایت صرفا کورکورانه درست نیست باید دو سمت لیوانو دید.

          موافقم ۱
          مخالفم ۰
    2. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (1974 ديدگاه)

      قطعا زمان قدیم دنیای خودرو حس و حال خیلی خیلی خیلی بهتری داشت،ابهت بیشتری داشت و خیلی نکات مثبت دیگه…
      و اما این سیلورادو،خب…
      راستش خوشحال نشدم،سال ۱۹۶۷ کامارو ینکو با قدرت ۴۵۰ لسب بخار تولید میشد و گوش تک تک طرفدارای کامارو و پلیموت رو کر میکرد با اون صدایی که زلزله به پا میکرد! ۴۵۰اسب برای اون سال خیلی زیاد بود،برای مقایسه،بد نیست بدونید قدرت یه فورد gt 40مدل۱۹۶۶ با اون موتور تقویت شده و مخصوص لمانز فقط ۴۸۵اسب قدرت داشت!!حالا کامارو ینکو ۴۵۰!!!یعنی چند اسب بخار کمتر…
      سیلورادو ماشین زندگیه،مرد خونواده ست،هرچند با اسم ینکو برای این مدل موافق نیستم،اما خب از هیچی که بهتره…

      موافقم ۱
      مخالفم ۱
      1. Mad.z.Max

        ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (868 ديدگاه)

        یه فاکتوری که شاید درنظر نگرفته باشی برای مقایسه قدرت ماشینای قبل از دهه ننگین ۸۰ (مشخصا قبل از بحران نفتی آمریکا) و ماشینایی که بعدش و حتی امروزه تولید میشن، اینه که ماشینای اون موقع چیزی به اسم مُبَدل کاتالیست توی سیستم دفع گاز اگزوزشون نداشتن، و همینطور تقریبا هیچ قانون زیست محیطی نبوده که یقشونو بگیره، و اونا هم قدرت خالص رو از موتور بیرون میکشیدن! ولی برعکسش ماشینای بعد از بحران نفتی و وضع قوانین خیلی سختگیرانه درباره مصرف کم سوخت و از اونطرفم داستانای زیست محیطی باعث شدن انجینای روی ماشینا به حتی بعضا تا یک سوم پتانسیل واقعیشون هم نرسن!!!
        بنظرم اگه زبانت خوبه، یه سرچی درباره این داستان بکن توی منابع خارجی، خیلی جالبه..

        موافقم ۲
        مخالفم ۰
        1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

          ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (1974 ديدگاه)

          بله آقای mad.z.max،حرفاتون کاملا درسته، قبل بحران نفتی دهه ۷۰تا۸۰ ماشینا کاتالیست نداشتن(نمونه شو میتونید توی ماشین های ایران هم مثل کانتیننتال یا کاپریس های قدیمی دهه ۶۰ویا موستانگ های مک ۱وارد شده به ایران ببینید که اثری از کاتالیست نیست)
          درمورد این داستان هم مورد های زیادی هست که autoevolotion و car and drive درموردش مطلب گذاشتن،که متاسفانه همشون هم با تأسف این مطالبو نوشتن?…

          موافقم ۲
          مخالفم ۰
  2. Mad.z.Max

    ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (868 ديدگاه)

    خدایا، حجم سوپرشارژر خالیش اندازه حجم دو سه تا انجین داخلیای ماس!! :))

    موافقم ۴
    مخالفم ۰
  3. rezars pc

    ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (236 ديدگاه)

    خیلی دوس دارم ببینم هنسی چیکارش میکنه این نره غولو ۷۱۰ اسب برای یک تراک به طور استوک خیلی ناجوره

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
  4. زیزیگولو

    ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (2119 ديدگاه)

    در عین قلچماقی خوشکلم هستش???

    موافقم ۳
    مخالفم ۰
  5. محمد مختاری آذر

    ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (439 ديدگاه)

    واقعا قدرتش عالی هستش

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  6. ae86

    ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (395 ديدگاه)

    مگه سوپرشارژر هم حجم داره؟ میشه سوپرشارژر این وانت رو البته بعد از باز شدن روی شورولت ایران نصب کرد؟

    تشکر از آقای دهقان

    موافقم ۰
    مخالفم ۱
    1. مجتبی

      ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (3 ديدگاه)

      تو سوپر شارژر ها حجم هوا است اما توربو psi

      موافقم ۰
      مخالفم ۱
      1. JDM

        ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (300 ديدگاه)

        داداش چی میگی?
        psi هم واحد فشار هواست
        بله سوپرشارژ هم حجم داره ولی بوست خیلی کمی نسبت به توربو میده
        مثلا یه سوپرشارژ ۲ لیتری با کوچیکترین پولی شاید نهایتش۱۵.۱۶ psi بوست بده

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
        1. حسین دهمرد

          ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (1595 ديدگاه)

          میشه بوست توربو و سوپرشارژر مشابه رو با هم به صورت عددی مقایسه کنین؟ ماشینی هست که هم نسخه ی توربو داشته باشه هم سوپرشارژر؟
          من فکر میکنم سوپرشارژر قدرت بالاتری تو کمپرس کردن هوا داره.در کل کمپرسور های جابه به جایی مثبت (سوپرشارژر) توان فشرده سازی بیشتری نسبت به کمپرسور های دینامیکی (توربوشارژر) دارن. البته به همون نسبت انرژی بیشتری هم مصرف میکنن.

          موافقم ۰
          مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا