شورلت

مسافرت شورولت اونیکس 2020 به آمریکای جنوبی

شاید جدیدترین نسل شورولت اونیکس به عنوان یک سدان در چین معرفی شده باشد اما این خودروی ساب کامپکت در آمریکای جنوبی همچنان به سنت‌های قبلی پایبند بوده و به‌صورت هاچبک ۵ درب نیز عرضه می‌شود.


مشتریان برزیلی، آرژانتینی و دیگر کشورهای آمریکای لاتین خواهند توانست این خودرو را به فرم هاچبک و با نام اونیکس بخرند درحالی‌که نسخه‌ی سدان این خودرو با نام اونیکس پلاس شناخته می‌شود.


از نظر طراحی باید گفت که اونیکس هاچبک از جلوی خودرو تا ستون C مشابه نسخه‌ی سدان بوده و بخش عقب است که پذیرای چراغ‌های جمع و جورتر با شکل متفاوتی شده است. هر دو مدل سدان و هاچبک اونیکس در کشور برزیل با همان پیشرانه‌های اکوتک شامل نسخه‌ی ۳ سیلندر ۱ لیتری تنفس طبیعی با قدرت ۸۲ اسب بخاری و گشتاور ۱۰۴ نیوتون متری و نسخه‌ی ۱ لیتری توربو با خروجی ۱۱۶ اسبی و گشتاور ۱۶۵ نیوتون متری عرضه می‌شوند.


پیشرانه‌ی توربو به‌صورت سفارشی با گیربکس ۶ سرعته ی اتوماتیک همراه می‌شود درحالی‌که پیشرانه‌ی کم‌توان‌تر تنها با گیربکس ۵ سرعته دستی در دسترس است. هر دو پیشرانه با بنزین و اتانول کار می‌کنند. البته در آرژانتین پیشرانه‌ی پایه از نوع ۳ سیلندر ۱.۲ لیتری تنفس طبیعی است که قدرت ۹۰ اسبی و گشتاور ۱۱۵ نیوتون متری دارد.


اما اونیکس پلاس سدان در صورت استفاده از پیشرانه‌ی ۱ لیتری توربو شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۹.۷ ثانیه‌ای دارد. با وجود پیشرانه‌ی پایه و گیربکس دستی، این خودرو مصرف سوخت ۵.۹ لیتر در هر صد کیلومتری در بزرگراه دارد.


این خودرو در مقایسه با نسل پیشین کمی طویل‌تر و پهن‌تر بوده و فاصله بین محوری بیشتری دارد که همین امر منجر به کابین جادارتری شده است. این خودرو همچنین از نظر تکنولوژی پیشرفت داشته و با جدیدترین نسل سیستم مولتی‌مدیای مای لینک، وای فای هات اسپات، اندروید اتو، اپل کارپلی، دستیار پارک نیمه‌خودکار، شارژر موبایل، پایش نقاط کور، دستیار حرکت در سربالایی و محدود کننده سرعت عرضه می‌شود.

اونیکس پلاس جدید در برزیل از ماه سپتامبر عرضه شده و در ماه نوامبر نیز مدل هاچبک عرضه خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. مهدی

    ۱۰ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (1325 ديدگاه)

    یک هاچبک فوق العاده تماشایی یادمه یک بابایی میگفت ماشین های امریکایی بزرگ پرمصرف و پر استهلاک هستن

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. (Alireza(lexus

      ۱۰ مهر ۱۳۹۸
      سوابق: (1 ديدگاه)

      انتظار داری 1 لیتری بیشتر از این بسوزونه ؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Roham

        ۱۲ مهر ۱۳۹۸
        سوابق: (727 ديدگاه)

        از یه لیتر این راندمان رو با این مصرف سوخت ، اونم تو یه ماشین اقتصادی بگیری هنره !

        موافقم 0
        مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا