شورولت سیلورادو 2019 با پیشرانه‌ای کاملاً جدید

شورولت سیلورادو 2019 هم‌اکنون به پیشرانه‌ی کاملاً جدید 2.8 لیتری توربویی مجهز شده که قدرت و گشتاور بیشتری داشته و در عین حال مصرف سوخت کمتری در مقایسه با پیشرانه 6 سیلندر 4.3 لیتری قبلی نشان می‌دهد.


مدل سال 2019 این پیکاپ به خاطر استفاده از پیشرانه‌ی جدید 172 کیلوگرم سبک‌تر از مدل فعلی مجهز به پیشرانه 6 سیلندر می‌باشد. این در حالی است که مدل جدید فضای کابین و بار بیشتری دارد. نتیجه‌ی این کار مصرف سوخت کمتر و تولید پیکاپی با تجربه رانندگی هیجان انگیزتر می‌باشد.


مهندس ارشد سیلورادو درباره‌ی پیشرانه‌ی جدید این پیکاپ می‌گوید:

پیشرانه 2.7 لیتری توربوی جدید سیلورادو پرفورمنس و مصرف سوخت احساس‌برانگیزی دارد. این خودرو در هر حالتی هیجان‌انگیز بوده و در زمان شتاب گیری سنگین هم عملکرد قابل‌توجهی دارد. پیکاپ ما در عین اینکه مصرف سوخت کمی داشته می‌تواند کارهای زیادی را انجام دهد.


پیشرانه‌ی 2.7 لیتری یاد شده که به‌صورت استاندارد در تریم های LT و RST نصب شده 14 درصد گشتاور بیشتر و 13 درصد مصرف سوخت کمتری در شهر داشته و در بحث شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت نیز بیش از 1 ثانیه سریع‌تر از مدل مجهز به پیشرانه 6 سیلندر 4.3 لیتری قبلی می‌باشد. سیلورادو همچنین با این پیشرانه می‌تواند مصرف سوخت کمتری در مقایسه با فورد F-150 XLT داشته باشد و با رم 1500 مجهز به پیشرانه 6 سیلندر 3.6 لیتری هیبریدی ملایم برابری کند.


قدرت این پیشرانه 310 اسب بخار و گشتاور آن نیز 471 نیوتون متر بوده و باعث ایجاد شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعتی 6.8 ثانیه‌ای می‌شود. ظرفیت یدک کشی سیلورادو 2019 برابر با 3265 کیلوگرم و ظرفیت محفظه بار آن نیز 1034 کیلوگرم می‌باشد.


نهایتاً باید گفت پیشرانه‌ی جدید این پیکاپ با تکنولوژی استارت/استاپ همراه شده که باعث بهبود مصرف سوخت در ترافیک می‌شود.

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

22 دیدگاه

  1. امیر
    سوابق: (373 دیدگاه) ,

    ( سیلورادو همچنین با این پیشرانه می‌تواند مصرف سوخت کمتری در مقایسه با فورد F-150 XLT داشته باشد و با رم 1500 مجهز به پیشرانه 6 سیلندر 3.6 لیتری هیبریدی ملایم برابری کند)
    ماشالله به شورولت و ازون مهم تر بنازم به رم ک با اون موتورحجیم تر مصرفش با این موتور کم حجم شوی برابری میکنه

    پاسخ
    1. Sajjad
      سوابق: (1398 دیدگاه) ,

      به جای توجه به حجم موتور به توانایی هاش نگاه کن
      افرود فوق العاده وظرفیت یدک عالی

      یه سری از دوستان میگفتن چرا انقدر حجم موتورش بالاست، حالا که اورده پایین میگن چرا پایینه

      پاسخ
      1. (Ali (Chevy nova
        سوابق: (4878 دیدگاه) ,

        سجاد
        کلا خىلى ها باخودشون نمىدونن چند چند هستن
        موتور حجىم هست مىگن مصرفش بالاست
        کم حجم هست مىگن مگه وانت موتور کم حجم بدردش مىخوره؟

        پاسخ
        1. (Ali (Chevy nova
          سوابق: (4878 دیدگاه) ,

          موتور تازه 2/8 لىترى شوى دقىقا مثل موتور 4 سىلندر موستانگ با حجم کمى که داره ولى گشتاور ىه موتور 6 و گاهى 8 سىلندر رو مىتونه تولىد کنه
          البته گشتاور خوبش بخاطر توربو هست که نقطه قوتى هست براش

        2. Sajjad
          سوابق: (1398 دیدگاه) ,

          موتور های حجیم معمولا استهلاک کمتری دارن نسبت به موتور کم حجم و با بازده بالا.
          برای همین طول عمر بیشتری دارن و تحت فشار زیاد آسیب نمی بینن.
          شرکتی که بازدهی بالا از موتور میخواد باید علم این رو هم داشته باشه که درکنار بازدهی بالا با استفاده از خنک کننده ها و یا آلیاژهای خاص استهلاک موتور پر بازده رو کم کنه که فقط چنتا شرکت اینطوری هستن.
          الباقی فقط دنبال بازده بالا هستن و مقوله استهلاک نه تنها به نامشون خدشه وارد نمیکنه بلکه باعث سود روز افزون اونا میشه.
          با چنتا توربو قدرت ماشین و مصرفش بهتر میشه ولی باید علم این هم داشته باشن که مشکلات موتوری براشون پیش نیاد.
          البته علم انقدر پیشرفت میکنه که استهلاک موتورهای کم حجم پر بازده به مرور کم میشه.
          اما استفاده این موتور های برای پیکاپ تراک ها که دائما زیر فشار زیاد هستن تنها و تنها باید به همراه تکنولوژی باشه تا موتور به فنا نره که مطمئنم شورولت این توانایی رو در خودش دیده و انقدر مهندسی شده کار کرده تا این موتور روی پیکاپ تراک جواب بده.
          شما یه انجین حجیم بلیزر رو در نظر بگیر، بعد سالها هنوز هم با وجود کاربرات بودنش کارمدی خودشو حفظ کرده ولی خیلی از انجین های قدیمی با حجم کم حتی قابل روشن شدن هم نیستن.

          علی آقا شما خودت این حرفا رو خیلی بهتر از من میدونید من فقط جواب سوال هایی که ممکن بود پیش بیاد دادم.

          (اگر ایرادی داشتم اصلاح کنید خوشحال میشم)

        3. ali
          سوابق: (951 دیدگاه) ,

          همونی نبودی کم حجم بودن انجین تراکای ژاپنی رو مسخره میکردی بعدم از پرقدرت بودن و تنفس طبیعی امریکاییا میگفتی؟

        4. (Ali (Chevy nova
          سوابق: (4878 دیدگاه) ,

          نه
          من نبودم

    2. mahdy
      سوابق: (1603 دیدگاه) ,

      داداش ماسل کار یا سوپر اسپرت ایتالیایی نیست که به موتورش نگاه میکنی ماشین کاربردی و پر کاری هست اتفاقا هر چقدر کمتر بسوزونه خیلی بهتره

      پاسخ
  2. احمدرضا
    سوابق: (60 دیدگاه) ,

    عکس نقره ایه عجب چیزیه لامصب سیرا هم خیلی خفنه ولی f150 عشقه منه لامصب

    پاسخ
    1. (Ali (Chevy nova
      سوابق: (4878 دیدگاه) ,

      4 سىلندره ولى گشتاورش مناسبه
      هر موتورى حتى 3 سىلندر اگه گشتاور و کشش بالا باشه تعداد سىلندر اهمىت نداره
      حجم کم موتور رو توربو با بالابردن گشتاور جبران مىکنه

      پاسخ
  3. فرهاد
    سوابق: (157 دیدگاه) ,

    نسل قبلیشو خیلی بیشتر دوس داشتم نمیدونم چرا با نسل جدیدش زیاد حال نمیکنم.عقبش شبیه تراکای آسیایی شده. به نظرم رم خیلی قوی تر کار کرده تو نسل جدید من به شورلت کاملا ترجیحش میدم

    پاسخ
  4. mahdy
    سوابق: (1603 دیدگاه) ,

    خوبه ولی چه کنم دل در گرو F-150 و رم دارم

    پاسخ
  5. Mohammad
    سوابق: (814 دیدگاه) ,

    دقت کردین در ماشین های جدید شورولت نمای جلو شبیه کلاه خود رومی های باستان میشه تهاجمی و با ابهت 😎💪

    پاسخ
  6. Sajjad
    سوابق: (1398 دیدگاه) ,

    یه انجین 12 سیلندر پر حجم هم باید بزارن تو کاپوت این هیولا با یه سری مبدل که گشتاور عظیمش رو تو دور پایین به چرخا بده
    یه کاروان هم ببندی پشتش و تمام

    پاسخ
  7. TRX(Taimaz)
    سوابق: (275 دیدگاه) ,

    یک خبر جدید از شرکت رم
    رم برای نسخه ی TRX ریبل 1500 سال 2019 قراره از موتور هلکت استفاده کنه.
    یک تراک همه فن حریف با موتور 707 اسب بخاری یکی از رکورد های TRX ثبت سرعت 160 کیلومتر بر ساعت در مسیر آفرودی بود ولی این TRX جدید قراره یه چیزی فراتر از یه‌ تراک باشه به طرز فجیحی عاشقشم.

    پاسخ
  8. GOD BLESS AMERICA
    سوابق: (758 دیدگاه) ,

    دم شورلت گرم.
    ولی ای کاش اون سیستم هیبریدی کرس رو با موتور الکتریکی ترکیبی با گیربکس رو بیارن تو تراک های آمریکایی تا مشکل گشتاور بالا حل بشه .
    روزی بشه که هیچ تراکی زیر هزار نیوتون متر گشتاور نداشته باشه.

    پاسخ
  9. شاهین
    سوابق: (549 دیدگاه) ,

    اقا سجاد حرف قشنگی زد دمش گرم
    موتورهای تنفس مصنوعی اصتحلاک بالایی دارن یکیش همون توربو که اگه باهاش بد رفتاری کنی بد خرجی رو دستت میزاره اینو میکانیک های کار بلد میگن نه من. درکل الان هستن امریکایی هایی که اف۱۵۰ هشت سیلندر حجیم سفارش میدن!!! قطعا مصرف سوخت براشون مهم نیست و ترجیح میدن ماشینشون کاری باشه و مقاوم. این موتور های کم حجم جنبه شتاب و سرعت دارن و یجورایی جاده ای هستن بقول معروف. درکل حرکت خوبیه چراکه نه داشتن یه پیکاپ که هم لوکس باشه هم جاده ای هم … ماشینای تکمیلی هستن 👍👌

    پاسخ
  10. mosavi
    سوابق: (2 دیدگاه) ,

    چه خبرتونه ؟ چه خبرتونه؟
    باهم خوب باشین بچه های گل باشین
    حوصله من یکی خیلی سر میره هر پستی میام چندتا کودک باهم دعوا میکنن سر این خوبه اون خوبه
    کلا چه خبرتونه؟
    دعوا نکنین فورد و شورولت نمیاد یقه تونو بگیره که تا مرز کشتن ازش دفاع نکردین
    یه خورده یواشتر بابا
    همتونم چند اکانته ایین
    مسئولای پدال باید یه پست در مورد فرهنگ بزارن یکم یاد بگیریم فرهنگ یعنی چی
    تو خود امریکا اینطور رفتار نمیکنن یه سری بچه اینجا به جون هم میوفتن.
    یه سوال برام پیش اومده.
    خداییش کدومتون تا الان ماشین داشتین؟ نه المانی امریکایی بلکه همین پراید خودمون
    کدومتون پراید داشتین ؟

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.