شورولت برای نمایشگاه خودروی گوانگژوی امسال محصولات زیادی را تدارک دیده که شامل نمونههای کانسپت و تولیدی میشود. چین هماکنون بعد از ایالاتمتحده، دومین بازار بزرگ شورولت است. همچنین فروش این شرکت آمریکایی در چین از ابتدای سال جاری تا پایان ماه آگوست به بیش از 430 هزار دستگاه رسیده که افزایش چشمگیری را نسبت به فروش 323 هزار دستگاهی در مدت مشابه سال قبل نشان میدهد. به همین دلیل، به گفتهٔ مدیر اجرایی سایک-جنرال موتورز آقای «اسکات لاوسون»، شورولت قصد دارد با استفاده از منابع جهانی جنرال موتورز و تجربهٔ طولانی آن در صنعت خودروسازی، بهترین محصولات را برای خریداران چینی معرفی کند. حال در ادامهٔ این مطلب به معرفی محصولات شورلت در نمایشگاه گوانگژو 2018 پرداختهایم.
مونزا بازمیگردد
مونزا یک کوپهٔ کوچک اسپرت بود که در دورهٔ کوتاهی بین سالهای 1975 تا 1985 توسط شورولت تولید میشد. حال پس از غیبتی طولانی، شورلت قصد دارد نام مونزا را این بار در قالب یک سدان میان سایز با پکیج RS بازگرداند. از این خودرو فعلاً فقط یک تیزر منتشر شده که نمای جلویی آنرا نشان میدهد. در این تیزر، جلوپنجرهٔ دوبخشی شورلت با طرح داخلی لانهزنبوری، نشان RS و تریم کرومی بال مانند دیده میشود. در این تصویر همچنین چراغهای سهبعدی با دیلایتهای LED و کاپوت تهاجمی هم به چشم میخورد؛ اما نباید زیاد هیجانزده شد زیرا مونزای جدید احتمالاً مدلی مخصوص بازار چین خواهد بود.
کراساوور کانسپت FNR-CarryAll
گفته شده طراحی این کانسپت از کامارو الهام گرفته است اما بااینحال شباهت زیادی به کراساوور جدید بلیزر دارد. به همین دلیل، به نظر میرسد این کانسپت پیشنمایشی از بلیزر مخصوص بازار چین باشد. البته FNR با 5 متر طول، 2.26 متر عرض و 1.69 متر ارتفاع، از بلیزر بزرگتر است. فاصلهٔ محوری این خودرو نیز برابر با 2.86 متر بوده و از سه ردیف صندلی شامل شش صندلی تکی برخوردار است. احتمالاً ترکیب این صندلیها در نسخهٔ تولیدی به هفتنفره تغییر پیدا خواهد کرد تا ظرفیت سرنشین خودرو افزایش پیدا کند. FNR در جلو از نمایی تهاجمی برخوردار است درحالیکه ستون D آنهم طرحی بومرنگ شکل دارد. از دیگر ویژگیهای این کراساوور کانسپت هم میتوان به سانروف پانورامیک، رینگهای آلیاژی 22 اینچی، دریچهٔ هوای روی کاپوت، ترمزهای برمبوی قرمزرنگ، دیسکهای ترمز کربن سرامیکی و سقف فیبر کربنی اشاره کرد. در داخل خودرو هم یک صفحه آمپر تمام دیجیتالی 12 اینچی به همراه نمایشگر مرکزی 10 اینچی، صندلیهای چرمی مشکیرنگ با دوخت قرمز، دریچههای تهویهٔ الهام گرفته از کامارو با تریم کرومی و دریچهٔ تهویه برای سرنشینان عقب ارائه شده است.
مالیبو XL Redline
پس از مدلهای اکوئناکس ردلاین، کروز ردلاین و اورلاندو ردلاین، مالیبو XL Redline چهارمین مدل ردلاین شورولت در چین محسوب میشود. همچنین به گفتهٔ شورلت، تقریباً برای تمامی مدلهای آیندهٔ شورلت در چین پکیج ردلاین ارائه خواهد شد. مالیبو XL Redline به یک پیشرانهٔ 2 لیتری چهار سیلندر بنزینی توربو با 240 اسب بخار قدرت و 350 نیوتن متر گشتاور مجهز است که این نیرو توسط یک گیربکس نُه سرعتهٔ اتوماتیک به چرخها منتقل میشود. این سدان اسپرت در هر صد کیلومتر کمتر از 6.7 لیتر بنزین مصرف میکند. تجهیزات این خودرو نیز شامل چراغهای عقب LED جدید، تریم مشکی اسپرت داخلی با دوخت قرمزرنگ، سیستم اطلاعاتی-سرگرمی MyLink با نمایشگر هشت اینچی، سیستم OnStar، بایدو کارلایف، کارپلی اپل و قابلیت اتصال گوشیهای هوشمند میشود.
کوروت C7.R Redline
این سوپراسپرت مخصوص پیست برای اولین بار هفتهٔ پیش در شانگهای در نمایشگاه بینالمللی واردات چین 2018 (CIIE) معرفی شد. این خودرو به یک پیشرانهٔ 5.5 لیتری V8 تنفس طبیعی با 492 اسب بخار قدرت به همراه کالیپرهای ترمز شش پیستونه با دیسکهای سرامیکی حرارت بالا، لاستیکهای مسابقهای میشلن و پکیج آئرودینامیکی سبکوزن ساختهشده از فیبر کربن مجهز است. کوروت C7.R Redline در مسابقات استقامتی ششساعتهٔ قهرمانی جهانی شانگهای به رقابت خواهد پرداخت.
آقا یکی به شورلت و هیوندای بگه انقد چراغاشون رو باریک نکنن
شاید واسه بعضیا جذاب باشه اما همه پسند نیست
چراخ های باریک و کشیده رو اولین بار جیپ امتحان کرد طراحی بدی هم نشد
من هم همچین نظری دارم چراخ های عقب به هم پیوسته که سدان های گرون قیمت آلمانی دارن میزنن جالب نیست
شورلت چقدر تنوع داره مهشره دمش گرم.
۴۳۰ هزار تا فقط تو چین فروخته این امار بینظیر
کمپانی های امریکایی در چین جای کمپانی های کره ای رو دارن میگیرن
هر چی باشه در بین مردم نگاه های بیشتری رو به خودشون جلب میکنن
با قیمت های عقلانی
امکانات مناسب
طراحی های بی نقص
تاریخچه پر بار
و خدا وکیلی از وقتی فیلم های بلیزر جدید تو یوتوب دیدم
فمر ذهنم رو مشغول کرده اگه یه موتور بزرگ تر هم براش تدارک میدیدن با طراحی بینظیرش عالی میشد
اگه تعرفه واردات خودروهای امریکایی در چین از ۱۵ درصد به ۲٫۵ درصد برسه فروش امریکاییها بیشتر هم میشه
خبرهایی شنیدم مبنی بر اینکه رییس جمهور چین داره از خر شیطون پایین میاد.
خیلی جالبه چین بعد از امریکا دومین بازار بزرگه شورلته این یعنی توخونه دشمنت داری تجارت می کنی این همش درسه که ما باید یادبگیریم
فروش چهارصد عزار دستگاهی در کل خیلی زیاد نیست خصوصا با توجه به حجم فروش خودرو در چین
ارتفاع مالیبو کم باشه خیلی جذاب میشه
با همین ارتفاع هم به نظرم جذاب ترین سدان امریکاییه
به نظرم شورولت مالیبو یکی از جذاب ترین سدان های دنیاست،البته ناگفته نماند که شورولت بلیزر جدید هم از زیباترین کراس اوورهای مدرن امروزی است و واقعا طراحی بدیعی دارد.