گیربکس 7 سرعته دستی کوروت در دل کامارو

شورولت در حال کار بر روی نسخه فیس لیفت کامارو بوده و بنا به گزارش اتوگاید این خودرو با گیربکس 7 سرعته دستی متعلق به کوروت نیز در دسترس خواهد بود.


این نشریه اخیراً به سندی از California Air Resources دست یافته که در آن به آپشن های پیشرانه و گیربکس شورولت کامارو و کوروت 2019 اشاره شده است. این سند نشان می‌دهد هر دو خودرو با پیشرانه 8 سیلندر 6.2 لیتری عرضه خواهند شد اما لیست آپشن های کامارو به این نکته اشاره می‌کند که سه گیربکس قابل انتخاب خواهند بود. دو گزینه اولی که شامل 6 سرعته دستی و 8 سرعته اتوماتیک هستند نسبت به قبل تغییری نکرده‌اند اما سومین گیربکس همان نسخه 7 سرعته دستی است که در کوروت نیز قابل انتخاب می‌باشد.


معمولاً اسنادی از این دست در آینده تغییر می‌کنند اما مهندس ارشد کوروت قبلاً به مزیت‌های گیربکس یاد شده اشاره کرده و گفته است: “گیربکس 7 سرعته باعث می‌شود راننده کنترل واقعی سه پدال را داشته باشد و با سیستم همخوانی دور پیشرانه فعال تعویض‌های فوق‌العاده را تجربه نماید. این گیربکس همچنین دارای فلایویل خاص و کلاچی دو صفحه‌ای بوده که باعث کیفیت تعویض دنده عالی‌تر می‌شود.”


جزئیاتی زیادی از کاماروی فیس لیفت منتشر نشده اما مدیران قبلاً گفته‌اند به دنبال راه‌هایی برای قابل‌ابتیاع‌تر کردن کامارو بوده و شاید این امر باعث عرضه مدل ارزان‌تری شود که می‌تواند از پیشرانه 8 سیلندر استفاده کند. هم‌اکنون ارزان‌ترین مدل 8 سیلندر کامارو قدرت 37 هزار دلاری دارد که 1905 دلار گران‌تر از فورد موستانگ GT 2018 می‌باشد.


شورولت همچنین گفته که روی پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری توربو نیز تمرکز دارند. این پیشرانه هم‌اکنون قدرت 275 اسب بخاری و گشتاور 400 نیوتون متری داشته که به‌طور قابل‌توجهی کم‌توان‌تر از خروجی 310 اسب بخاری پیشرانه 4 سیلندر 2.3 لیتری موستانگ است.

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

9 دیدگاه

  1. Wrx
    سوابق: (254 دیدگاه) ,

    گیربکس دستی حس واقعی رانندگی رو به ادم میده
    ولی کاش یه موتور ۴سیلندر با قدرت بیشتری رو کامارو سوار میشد که حداقل از موستانگ عقب نیوفته 😕
    تو ایران که کلا برعکسه همه اتومات میگیرن 😅
    یه نظر سنجی کوچیک بین کامارو موستانگ و چلنجر

    پاسخ
    1. الف.ی
      سوابق: (1309 دیدگاه) ,

      هر سه شونم دوست داریم
      راجه به ایران که فرمودید واقعا با این ترافیک وحشتناک گیربکس اتومات انتخاب بهتریه به نظر من ولی خوب تو خارج هم همین وضعه اکثر خودروهای شهریشون گیربکس اتومات دارن با این حال وقتی یه کامارو یا هر ماشین اسپرت دیگه ای میخری فکرکنم گیربکس دستی لذت خیلی بالاتری بهت منتقل کنه و البته کنترل بیشتر
      ما که تو ایران ته اسپرتمون دنا پلاس توربو و سمند توربو ان !!!!!!!!!!! دو نابودگر مریخی با صفر تا صد 8 ثانیه

      پاسخ
  2. Saeed Boroomand
    سوابق: (443 دیدگاه) ,

    واسه گیربکس دستی رسم هستش که با دنده پنج میشه با حداکثر سرعت ماشین با حفظ بیشترین گشتاور رسید و عملا ضریب دنده جوری تنظیم میشه که وقتی موتور به ردلاین میرسه ماشین روی ماکزیمم سرعتش باشه. دنده شش رو هم قرار میدن که مصرف سوخت بیاد پایین و نیاز به دور موتور زیادی نباشه توی سرعت های اتوبان. مقایسه خیلی درستی نیست اما خاطرمه دویست و شش دنده دستی این مشکل رو داشت که توی سرعت های نزدیک صد دور موتورش خیلی زیاد بود.
    اما این که دنده هفتم برای جعبه دنده دستی دلیلش چیه من متوجه نشدم.

    پاسخ
  3. Sajjad
    سوابق: (1000 دیدگاه) ,

    من تا حالا به داخل کابین دقت نمیکردم
    ولی الان که می بینم خیلی قشنگه

    پاسخ
  4. Hemichan
    سوابق: (540 دیدگاه) ,

    کار باحالیه
    موتور 6.2 و گیربکس هفت دنده دستی و قیمت کمتر از ۳۷۰۰۰ دار

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.