شورلت

شورولت کروز 2020 هنوز هم زنده است!

اگرچه آخرین دستگاه شورولت کروز ششم مارس در آمریکا تولید شد اما جنرال موتورز همچنان این خودروی کامپکت را در آمریکای جنوبی تولید می‌کند.


کروز به‌تازگی فیس لیفت و در بزرگ‌ترین بازارهای خودروی آمریکای جنوبی یعنی برزیل و آرژانتین معرفی شده است. موضوع عجیب اینکه نسخه‌ی فیس لیفت کروز به عنوان مدل سال ۲۰۱۹ معرفی شده بود اما اندکی با خط تولید خداحافظی کرده و حالا دوباره به میدان بازگشته است.


همانند مدل آمریکای شمالی، کروز فیس لیفت آمریکای جنوبی نیز دارای ظاهری به‌روزتر شامل جلوپنجره‌ی جدید، چراغ‌های عقب LED و رینگ‌های متفاوت می‌باشد. داخل کابین نسخه‌ی فول کروز یعنی پریمیر هم ترکیب دو رنگ و متریال بهتر بکار رفته است.


خب صحبت از کروز پریمیر شد و باید گفت این برای اولین بار است که چنین تریمی در آمریکای جنوبی عرضه می‌شود. این تریم پیش از این فقط برای شاسی بلندهای شورولت بکار می‌رفت. این نسخه جایگزین مدل LTZ شده است.


از جمله ویژگی‌های این مدل می‌توان به وای فای هات اسپات یکپارچه اشاره کرد که ارتباط بی‌وقفه‌ای بین دستگاه‌های موبایل ایجاد می‌کند. شارژ بی‌سیم گوشی و سیستم اطلاعات سرگرمی نسل سوم شورولت با صفحه‌نمایش ۸ اینچی هم جزو دیگر ویژگی‌های این نسخه هستند.

علاوه بر این طیف وسیعی از سیستم‌های ایمنی فعال در کروز پریمیر بکار رفته که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به ترمز اضطراری خودکار و تشخیص عابران پیاده اشاره کرد. کروز مدل ۲۰۲۰ از همان پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۱.۴ لیتری توربو با قدرت ۱۵۳ اسبی و گشتاور ۲۴۰ نیوتون متری استفاده می‌کند. این نیرو از طریق گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک به چرخ های جلو فرستاده می‌شود.


شورولت کروز فیس لیفت در کارخانه‌ی روزاریوی جنرال موتورز در آرژانتین ساخته خواهد شد. این خودرو در دو مدل سدان و هاچبک تولید شده و از سپتامبر سال جاری وارد نمایندگی‌های فروش خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. عارف

    ۲۷ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (249 ديدگاه)

    خیلی شبیه هیوندای النترا هستش
    من النترا سوار شدم وجدانن سواریش فرقی با پژو 405 نداشت! اصن این مدل ماشین ها چیز خاصی ندارند و گرنه تو ایرانم بیشتر بخاطر قیافه مدرنش النترا میخرند.

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. بهراد

      ۲۷ مرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (753 ديدگاه)

      درسته کره ایه و ظاهر خوبی داره ولی فقط واسه شهر خوبه. دوستان تو جاده اهر تبریز که قبلا آسفالتش تعریفی نداشت تست کردن و میگن آرامش داخلی این ماشین خیلی به جنس آسفالت حساسه و هر چقدر به اصطلاح زبر تر باشه همونقدر بیشتر ماشین دچار تنش میشه صدا میاد تو و همون مسیرو با 405 رفتن خیلی نسبت به الانترا خوب بوده.
      من فقط سواری تو اتوبانشو گفتم، صددرصد ایمنی و تکنولوژی و خیلی چیزای دیگه سرتره.حتی یه عکس دیدم روش کانتینر افتاده بود و کف ماشین از سنگینی به زمین چسبیده بود ولی سقف کمترین تغییر فرم رو داشت.

      موافقم 1
      مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا