معرفی فیس‌لیفت شورلت مالیبو، چهرهٔ تازه، تکنولوژی‌های جدید

حدود سه سال پس‌ازاینکه نسل نهم شورلت مالیبو در نمایشگاه نیویورک 2015 رونمایی شد، حالا سازندهٔ آمریکایی نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ این سدان میان سایز را با چهرهٔ تازه و تکنولوژی‌های جدید معرفی کرده است. ازجمله تغییرات ظاهری مالیبو می‌توان به جلوپنجرهٔ اصلاح‌شده، سر اگزوزهای متفاوت، تریم کرومی جدید، طراحی مجدد سپر جلو و رینگ‌های جدید اشاره کرد. همچنین چراغ‌های جلو و عقب در دو تیپ LT و Premier به تکنولوژی LED نیز مجهز شده‌اند.

در داخل نیز به‌صورت استاندارد تمامی تیپ‌های مالیبو 2019 به یک نمایشگر لمسی هشت اینچی مجهز شده‌اند که سیستم اطلاعاتی-سرگرمی Infotainment 3 شورلت را ارائه می‌کند. این در حالی است که در تیپ Premier، صفحه آمپر آنالوگ با یک نمونهٔ دیجیتالی هشت اینچی جایگزین شده است. علاوه بر این، در تیپ L دوربین دید عقب بدون هیچ هزینهٔ اضافی ارائه می‌شود و تیپ Premier هم به‌صورت استاندارد به گرم‌کن صندلی‌های عقب مجهز شده است. از دیگر ویژگی‌های کابین مالیبوی جدید هم می‌توان به پوشش چرمی غربیلک فرمان و دسته‌دنده و صندلی‌های پارچه‌ای مشکی اشاره کرد.

اما همراه با معرفی این فیس‌لیفت، همانند دیگر محصولات شورلت مثل تراورز و کروز، برای مالیبوی جدید هم نسخهٔ اسپرت RS ارائه شده است. این مدل از ویژگی‌هایی چون جلوپنجرهٔ مشکی‌رنگ، اسپویلر عقب، سر اگزوزهای دوگانه و رینگ‌های آلیاژی 18 اینچی برخوردار است؛ اما با وجود استایل تهاجمی‌تر مالیبو RS، در این مدل از ارتقاء فنی خبری نیست و از همان پیشرانهٔ 1.5 لیتری چهار سیلندر توربو استفاده می‌کند. این موتور 165 اسب بخار قدرت و 250 نیوتن متر گشتاور دارد که این نیرو از طریق یک گیربکس CVT جدید انتقال پیدا می‌کند.

البته در لیست موتورهای مالیبو یک پیشرانهٔ بزرگ‌تر 2 لیتری توربوشارژ با 255 اسب بخار قدرت و 352 نیوتن متر گشتاور هم وجود دارد که در کنار یک گیربکس 9 سرعتهٔ اتوماتیک قرار می‌گیرد. این موتور اما صرفاً در مدل Premier ارائه می‌گردد. شورلت نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ مالیبو را از پاییز امسال به بازار عرضه خواهد کرد درحالی‌که قیمت مدل جدید RS آن از حدود 25 هزار دلار آغاز می‌شود.

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مرتبط

15 دیدگاه

  1. Mopar or No Car
    سوابق: (1143 دیدگاه) ,

    وقتی شورلت بجای موتورهای بیگ بلاک رفته سراغ موتور 1500 سی سی توربو منم دیگه کمتر باید بیام پدال.

    پاسخ
    1. amir
      سوابق: (388 دیدگاه) ,

      خیلی طبیعیه.دنیا داره به این سمت میره یعنی سالهاست که رفته.قدرت و گشتاوری که این موتور 1500 تولید میکنه با قدرت و گشتاور یه موتور شش سیلندر دو دهه پیش برابره.250 نیوتون متر برای یک سدان خانوادگی کافیه.

      پاسخ
      1. Mopar or No Car
        سوابق: (1143 دیدگاه) ,

        هر کس یه سلیقه و نظری داره دوست عزیز. اینکه دنیا داره به چه سمتی میره نمیتونه سلیقه منو عوض کنه. هیچ وقت یک آدم 50 ساله نمیتونه از آهنگ تتلو لذت ببره هرچند موسیقی داره به این سمت پیش میره. از نظر من یک سدان فول سایز یا مید سایز حداقل باید 6 یا 8 سیلندر باشه حالا درست یا غلط. اصلا تصور کن کاپوت این ماشین رو بدی بالا و با یک موتور در ابعاد موتور پراید روبرو بشی.

        پاسخ
    2. بهراد
      سوابق: (449 دیدگاه) ,

      الان دیگه ماشینایی که ١١٠٠٠ سی سی و ٨٠٠٠ سی سی حجم داشتن
      به تاریخ سپرده شدن، فقط میتونی نمونه ۶.٧۵ لیتریشو روی رولز رویس ببینی اونم به تعداد اندک .همون پیرمرد ۵٠ ساله ای که گفتی ده سال دیگه تو این دنیا نیس، اونا هم خوب میدونن کجا سرمایه گذاری کنن، الان شاسی بلند با موتور ٠.٩ لیتری توربو عادی شده، تو خارج هم کمتر کسی میگه بخوره نوش جونش ، تو دانمارک و هلند و… همه از ماشینای کوچیک و هاچبک استفاده می کنن، تو انگلیسشم کوچیکا به بزرگا ارجحیت دارن، یه زمانی میگفتن حجم موتورش چقدره،
      الانم میگن قدرتش چند کیلوواته، بردش چقدره
      اگه این تفکر قدیمی ادامه داشت ده سال دیگه دنیا میشد مثل شهر های چین، همه جا سیاه میشد،این همه به کره ی زمین آسیب زدن، الانم وقت جبرانه، هر چند دیر شده، اما اگه تغییر نباشه پیشرفتی نیس، شما به این فکر کن با حرکت تو بزرگراه برق تولید میشه و همزمان که در حال حرکتی ماشینت شارژ میشه، این همه قطعه ی متحرک موتور حذف میشه و یه الکتروموتور جاشو میگیره، حتی با ترمز کردن هم ماشینت شارژ میشه ، این همه سر صدای موتور های درونسوز حذف میشه( صبحا اگر ساعت ۴ از بالکن گوش کنی یه صدای مبهم و گنگ مثل شششش میشنوی که دو ساعت قبلش خبری از اون نبود) تصور کن کل ماشینای تهران الکتریکی بودن، بنظرت هواش چه شکلی میشد؟

      پاسخ
  2. Cadillac
    سوابق: (1414 دیدگاه) ,

    ظاهر خیلی خیلی زیبا
    ولی همینطور که حمید گفت موتو۱.۵ خیلی توذوق بود،موتور پایه باید۲.۰باشه

    پاسخ
  3. مهدی
    سوابق: (525 دیدگاه) ,

    تکنولوژی فنی رو نمیشه کاریش کرد اما این استایل طراحی هرچند قشنگ باشه اما سنخیتی با شورلت نداره. تیم طراحی شورلت نیاز به یه دگرگونی داره یه جهش تو طراحی مثل کاری که رو کامارو ۲۰۱۰ انجام دادن و در حین مدرن بود همزمان المانهای کلاسیک رو هم به بیننده منتقل میکرد. من هنوز دوست دارم یه سدان امریکایی چراغ گرد ببینم با ظاهر کشیده بیینم این کارو شورلت میتونه تو اتاق های سایز بزرگ مثل ایمپالا انجام بده

    پاسخ
    1. Sajjad
      سوابق: (1398 دیدگاه) ,

      دقیقا
      منم میخوام وقتی میگن سدان امریکایی همون ابهت قبل رو داشته باشه

      پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.