افشای مشخصات عملکردی کوروت C8، شتاب 2.9، یک‌چهارم مایل 11.3

هرچه زمان بیشتری از تاریخ رونمایی نسل جدید شورلت کوروت می‌گذرد، اطلاعات بیشتری در مورد آن اعلام می‌شود. البته رویۀ معمول همین است یعنی در ابتدا خودروی جدید معرفی می‌شود و سپس طی ماه‌های بعد به‌تدریج اطلاعات بیشتری از آن مثل عملکرد و قیمت منتشر می‌شود. بااین‌حال درحالی‌که هم‌اکنون تقریباً یک ماه از زمان رونمایی کوروت C8 گذشته است، هنوز یکی از مشخصه‌های مهم کوروت C8 یعنی زمان پیمودن مسافت یک‌چهارم مایل یا 400 متر را نمی‌دانیم.

حال اما به نظر می‌رسد این راز هرچند به‌طور غیررسمی ولی افشا شده است. امروز رسماً گردهمایی بزرگ کوروت‌ها در رویداد کارلایل در پنسیلوانیا آغاز شده است. در این رویداد 5 هزار خودرو به مدت چهار روز شرکت می‌کنند و ظاهراً افرادی هم از جنرال موتورز با کاتالوگ‌های کوروت C8 در این گردهمایی حضور دارند. حال یکی از اعضای وب‌سایت Corvetteforum چند تصویر منتشر کرده که ادعا می‌کند از کتابچۀ یکی از مهندسان جنرال موتورز گرفته شده است.

در این تصاویر اطلاعات کامل کوروت جدید ازجمله زمان 400 متر آن دیده می‌شود. با توجه به این تصاویر، کوروت موتور وسط مسافت یک‌چهارم مایل را ظرف 11.3 ثانیه و با سرعت 195 کیلومتر بر ساعت طی می‌کند. البته مشخص نیست این زمان متعلق به کوروت پایه است یا نمونهٔ مجهز به پکیج پرفورمنس Z51. علاوه بر این، در این تصاویر شتاب صفر تا 96 کیلومتر بر ساعت کوروت جدید هم به چشم می‌خورد. البته قبلاً شورلت گفته بود که کوروت C8 با پکیج Z51 در کمتر از سه ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت می‌رسد اما حالا میدانیم این کار با پکیج Z51 دقیقاً در 2.9 ثانیه و بدون آن در 3 ثانیه انجام می‌شود.

البته این اعداد رسماً تأیید نشده‌اند اما واقعی و رسمی به نظر می‌رسند زیرا در گذشته نیز کتابچه‌های مهندسی مشابهی را از خودروسازان دیده‌ایم؛ بنابراین کوروت C8 در مقایسه با C7 در شتاب تقریباً یک ثانیهٔ کامل و در مسافت 400 متر هم کمی سریع‌تر است. کوروت C8 با پکیج Z51 در شتاب صفر تا 96 کیلومتر بر ساعت حتی با Z06 کنونی هم برابری می‌کند اما در درگ با چند دهم ثانیه اختلاف مغلوب می‌شود. البته با یک بررسی ساده می‌توان فهمید که کوروت جدید با وزن بیشتر در عقب و تعویض دنده‌های سریع گیربکس دوکلاچه، در شتاب اولیه می‌تواند سریع‌تر باشد اما در ادامه Z06 با 650 اسب بخار قدرت در جلوی خود به برتری قابل‌توجهی می‌رسد.

 

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مرتبط

18 دیدگاه

  1. یانکی
    سوابق: (799 دیدگاه) ,

    احسنت دمتون گرم.حلالتون آمریکاییها اول دنیا بودن آقای دنیا بودن.من که راضی هستم چونکه میدونم خدماتتون مثل همیشه چه اینا بخوان چه نخوان به دست ما هم میرسه.تشکر میکنم برای همه چی.و شرمنده که نمیزارن دستتون رو به نشانه دوستی فشار بدیم.بزودی…یه روز خوب میاد

    پاسخ
    1. مرتضی
      سوابق: (12 دیدگاه) ,

      ببین میدونم اینا تو داخل پدر مارو دراوردن و حالا حالا ها در میارن ، ولی مطمعن ام شورلت هم مثل اپل تره هم واسه ما خرد نمیکنه ! مثل ایفون با صد تا واسطه و بدون گارانتی و تعمیر دست ما میرسه

      پاسخ
      1. MehdiTurbo
        سوابق: (695 دیدگاه) ,

        همینکه میزاره دستمون بهش برسه برای ما خیلیه،یه نگاه به رفتارای خودمون باهم بکن،همینم از سرمون زیاده.

        پاسخ
  2. حسین
    سوابق: (350 دیدگاه) ,

    جون میده رو این ماشین ی سوپرشارژ ۲.۵ لیتری بندازی .
    آسفالت رو شخم میزنه لامذهب

    پاسخ
  3. mohammad
    سوابق: (129 دیدگاه) ,

    آمریکا تو هر صنعتی اول دنیاست فقط تو خودروسازی یه مقدار عقب مونده بود که داره جبران میکنه و تو خودروسازی هم داره کم کم خودشو میرسونه به جایگاه اول

    پاسخ
  4. امیر
    سوابق: (1540 دیدگاه) ,

    انتظار بیشتری داشتم!!!
    اما بازم منتظرم ببینم تو پیست چه عملکردی داره

    پاسخ
    1. Alireza
      سوابق: (260 دیدگاه) ,

      از یه مدل پایه که شصت هزار تا قیمتشه بیشتر انتظار داری؟
      واقعا؟

      پاسخ
  5. پاشایی
    سوابق: (15 دیدگاه) ,

    اتومبیل سازی آمریکا اصلا عقب افتاده نیست جزو سرآمدان دنیای تکنولوژی و ابداع کننده خیلی از نوآوریهاست پلی مثل ژاپن و آلمان جزء صنایع درجه اول نیست تتصور غلطیه که کسی فکر کنه صنعتش عقب مونده است شرکتهای ژاپنی و اروپایی از متخصصان . مدیران آمریکایی خیل بهره میگیرن تسلا رو نگاه کنید یا فورد یا جیپ هیچ شک و شبهه ایی بافی نمیگذارن

    پاسخ
  6. M
    سوابق: (2198 دیدگاه) ,

    مبارک باشه امریکایی بازا راضی باشن ماهم راضی ولی بدونین این همه بگیر و ببند و مشخصات و پرفورمنس خیره کننده ای که تو بوق و کرنا کردین یه خورده بیشتر از یه خورده زیاده روی بود !
    لامصب هنوز رکورداش به M5 نرسیدن!

    پاسخ
    1. Amir Machine
      سوابق: (614 دیدگاه) ,

      عه؟! جدی؟!
      سدان 110 هزار دلاری دو دیفرانسیل با موتور توئین توربو، 625 اسب قدرت، 750 نیوتن متر گشتاور و انبوهی از تکنولوژی‌ها و سیستم‌های پیشرفته رو با کوروت پایۀ 60 هزار دلاری تنفس طبیعی دیفرانسیل عقب با 495 اسب قدرت و 637 نیوتن متر گشتاور مقایسه میکنی بعد توقع داری ب‌ام‌و یکی دو دهم ثانیه سریع‌تر نباشه؟!!
      خدایی یه کمی انصاف هم بد نیست
      بابا پورشه 911 توربو (نه توربو S) با 540 اسب قدرت و 710 نیوتن متر گشتاور و چهارچرخ محرک و 160 هزار دلار قیمت، با شتاب 2.9 ثانیه (صفر تا 96) و یک‌چهارم مایل 11.1 ثانیه، تازه عملکردش هم‌سطح کوروت C8 پایه‌س

      پاسخ
      1. porschesport
        سوابق: (132 دیدگاه) ,

        امیرجان اون 911 turbo که 533 اسب قدرت داره مدل فیسلیفت 2016 هستش که 400 مترو تو 10.7 میره و همینطور تا 100 مایلو توی 6.3 میره ولی کوروت 7.6! پس خیلی سریعتره , اینم باید در نظر بگیریم که مدل 4 سال پیشه الان 911 کررا 4s جدید با 444 اسب 400 مترو تو 11.1 میره!

        پاسخ
      2. M
        سوابق: (2198 دیدگاه) ,

        امیر ماشین پسر خوب به قول خودت اون سدانه !
        بشدت لوکس تر و راحت تره تنظیماتی از جمله سیستم تعلیق داره که باعث راحت تر شدن سواری میش هولی در مقابل ضربات محکمی به پرفورمنس میزنه !
        اون 110 هزا تا هم که خودت دلیلشو بهتر میدونی اون قیمتو که خرج درگستر ساختن که نکردن خرج کلی مواد باکیفیت تر و لوکس بودن و خیلی چیزای دیگه کردن !
        اون انبوه تکنولوژی هم که فرمودین مربوط به درگ دادن که نیست ! تنها اثرشون تو درگ کلی وزن اضافس !
        از همه اینا گذشته کوروت در حال حاضر نهایت شورولته ولی M5 خیلی وقت پیش اومده !

        پاسخ
        1. Amir Machine
          سوابق: (614 دیدگاه) ,

          اولاً اینکه مقایسۀ یه سدان با یه کوپۀ اسپرت کاملاً اشتباهه
          دوماً M5 دقیقاً دو سال پیش معرفی شده، دو سال میشه خیلی وقت پیش؟ از اون مهم‌تر، دقیقاً همین موتور، گیربکس، تعلیق، تکنولوژی و… تو M8 که تازه معرفی شده هم استفاده شده بدون تغییر بزرگی، پس M5 هم نهایت ب‌ام‌وس
          سوماً خیلی از تکنولوژی‌های M5 مثل لانچ کنترل، دیفرانسیل فعال M، سیستم XDrive و… دقیقاً تو درگ تاثیر داره
          چهارماً کوروت هم فقط با 60 هزار دلار ویژگی‌هایی که تو ماشین‌های لوکس پیدا میشه مثل کابین بشدت باکیفیت، سیستم صوتی Bose، تهویۀ دو منطقه‌ای، گرمکن و تهویۀ صندلی‌ها، گرمکن غربیلک فرمون و… رو ارائه میکنه
          پنجماً برای کوروت هم سیستم تعلیق مغناطیسی قابل سفارشه که امکان تنظیم از سواری کاملاً نرم و راحت گرفته تا اسپرت و خشک رو فراهم میکنه
          ششماً کوروت مثل دیمن نیست که فقط روی درگ تمرکز داشته باشه، کوروت ماشینیه که باهاش میتونی بری درگ، بعد بری تو پیست تایم بزنی و بعدم باهاش بعنوان یه ماشین روزانه بری سر کار
          همۀ اینا نشون میده M5 خیلی هنر نکرده با 130 اسب بیشتر و 113 نیوتن متر گشتاور بیشتر و دو برابر قیمت یکی دو دهم ثانیه تو شتاب و درگ سریع‌تره

  7. Elmiraj
    سوابق: (907 دیدگاه) ,

    شتاب ۲.۹ ثانیه یه هفته بعد رونمایی لو رفته بود ولی زیاد قابل استناد نبود ، حالا مطمئنا این لوحه مهر تاییدو میزنه…
    این ماشین با این که تنها ۳۰ اسب بخار افزایش قدرت داشته ولی در هم در شتاب و هم در تایم ۴۰۰ متر دقیقا ۱ ثانیه بهبود نشان میده…!!! که نشان از مهندسی پیشرفته شورولت داره…
    .
    این اعداد با ۴۹۵ اسب بخار و ۶۷ هزار دلار قیمت هرگز در دنیای خودرو سابقه نداشته….
    حالا دیگر مشخصه بارز این ماشین مانند سیستم صوتی پیشرفته ، کیفیت بالا و طراحی فوق‌العاده کابین ، طراحی منحصر به فرد ، اصیل و زیبای بیرونی و اصالت بی مانندش هم بماند…….

    پاسخ
    1. kf
      سوابق: (10 دیدگاه) ,

      که نشان از مهندسی پیشرفته شورولت داره…

      مکان موتور کلا تغیر کرده و به عقب ماشین اومده پس زیاد هم تا اینجا پیشرفت نداشته به اون اندازه

      پاسخ
  8. رضا
    سوابق: (19 دیدگاه) ,

    رکورد 1/4 مایلش افتضاحه اگه همین عدد باشه
    بنزe63 و بی ام و m5 با اینکه چند صد کیلو از این سنگین ترن ولی 1/4 مایلشون به ترتیب 11.1 و 10.9 هست
    شورلت نشون داد فقط روی 0تا 100 خوب کار کرده

    پاسخ
  9. مانی
    سوابق: (1359 دیدگاه) ,

    یک سری از نظرات رو آدم میخونه نمیدونه باید بخنده یا بگریه
    جالب اینه اگه به یک سری دیگه از سایت‌ها هم سر بزنین با نظراتی مواجه میشین که
    چنین حالتی دارن،منظورم اینه چنین افرادی رو کم نداریم هیچ خیلی‌ زیاد هم هستن
    به کجا میریم؟چی‌ به سرمون آوردیم؟

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.