مقایسه تاریخی فورد موستانگ GT و شورولت کامارو
مقایسه تاریخی فورد موستانگ GT و شورولت کامارو

مقایسه تاریخی فورد موستانگ GT و شورولت کامارو

افراد زیادی هستند که در اروپا زندگی کرده و آرزوی خرید یک خودروی عضلانی آمریکایی را دارند. خب خبر خوب اینکه فورد موستانگ و شورولت کامارو در قاره سبز عرضه می‌شوند. موستانگ تقریباً در همه‌ی بازارهای اروپایی قابل خریداری است درحالی‌که کامارو در برخی بازارهای معین ارائه می‌شود. اگر شما خریدار بودید کدام خودروی نمادین آمریکایی را انتخاب می‌کردید؟


دست‌اندرکاران برنامه‌ی FifthGear فورد موستانگ GT را در برابر شورولت کامارو 8 سیلندر قرار داده‌اند تا بدانند کدام خودرو مناسب مصرف‌کنندگان اروپایی به ویژه بریتانیایی‌ها می‌باشد. یکی از محبوب‌ترین مجریان خودرویی یعنی تیف نیدل پشت فرمان موستانگ نشسته و فهمیده که این خودرو هندلینگ و سواری سورپرایز کننده‌ای دارد. البته وقتی بفهمیم که خودروی حاضر در تست از سیستم تعلیق تطبیقی سفارشی سود می‌برد خیلی تعجب نخواهیم کرد.


کامارو توانسته پیشرانه‌ی قدرتمند 8 سیلندر را با گیربکس دستی ترکیب کند این در حالی است که موستانگ از گیربکس اتوماتیک سود برده و اندکی هم سبک‌تر است. به نظر شما کدام خودرو در پیچ‌ها سریع‌تر است؟ برای فهمیدن این موضوع بهتر است کل ویدئو را نگاه کنید چراکه برخی موارد سورپرایز کننده در آن به چشم می‌خورند.


موستانگ در برابر کامارو مقایسه‌ای به درازای تاریخ است! اوایل امسال نسخه‌های روباز دو خودروی یاد شده در برابر یکدیگر قرار گرفتند و در آخر این نتیجه حاصل شد که شورولت از نظر پرفورمنس و هندلینگ کمی برتر عمل می‌کند. موستانگ خودروی کاربردی‌تری بوده درحالی‌که کامارو راحت‌تر بوده و قدرت بیشتری دارد.


در نهایت باید گفت موستانگ و کامارو خودروهایی سریع، جذاب، خوش‌رکاب و دلربا بوده و فاصله‌ی زیادی با یکدیگر ندارند. نهایتاً سلیقه‌ی شخصی است که به تعیین برنده‌ی نهایی کمک خواهد کرد ولی از خرید هرکدام از این خودروها پشیمان نخواهید شد!

[دانلود ویدئو]

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

14 دیدگاه

  1. Mohammad
    سوابق: (672 دیدگاه) ,

    واقعا نمیتونم زیر این مطلب کامنت نزارم
    هیچ کدوم از ماشین های امریکایی در اروپا خوب نیستن چرا ؟
    چون قیمتشون تقریبا دوبرابر میشه
    کادیلاک اسکالید قیمتش در اروپا ۳۰۰ هزار دلاره در حالی که در امریکا ۱۲۰ هزار تا قیمت داره
    یا موستانگ ۳۵ هزاردلاری نزدیک به ۶۵ هزارتا قیمت فروشش هست در اروپا حالا اینو بزارید کنار تعرفه امریکا واقعا ترامپ حق داره با تشکر

    پاسخ
    1. hesam
      سوابق: (10 دیدگاه) ,

      اسکالید سیصد هزار دلاره؟ این قیمتا رو از کجا میارین/؟
      اسکالید صفر کیلومتر 6.2 لیتری پلاتینیوم با تاریخ ساخت ماه می ۲۰۱۸ میلادی تو المان هشتاد و پنج هزار یورو هست. من مدلای زیادی رو میبینم با قیمتایی بین هشتاد هزار تا هشتاد و پنج هزار یورو. همشونم صفر کیلومتر
      اسکالید با موتور ۶.۲ لیتری v8 تریم پریمیوم هفتاد و سه هزار یورو قیمت فروشش.

      تو المان شما بنزم بخری باید ۱۹ درصد مالیات فروشو بدی. این چیزایی که تو اینترنت میخونی اگه تو المان بنز بخری مالیات فروش ازت نمیگیرن همش دروغه. شما تنها و تنها در دو صورت میتونی مالیات ماشینو تو المان ندی. اونم اینه که شما ماشینو بخری و ببری خارج از اتحادیه اروپا و فک پلاک کنی. یا اینکه این ماشینو بخری و ببری یه کشور اروپایی دیکه و مالیات خریدشو تو کشور خودت حساب کنی چون ماشین نو هست.
      اونوقت این اسکالید تریم پلاتینیومی که الان اگهی شو تو سایت mobile.de گشتم و براتون ذکر کردم قیمتش میشه ۷۲۱۸۵ یورو.
      اگه بخوایی بخری و یه کشور دیگه ببری قیمت فروشش میشه ۶۱۸۴۹ یورو
      نمایندگی فورد و شورلت و همه ی خودروسازای امریکایی تو اروپا هست حتی تو بلغارستانی که فقیرتریشنشونه
      خود من بلغارستان با چشمای خودم نمایندگی فورد رو پر از موستانگ دیدم
      موستانگ الان شما پول داری صفر کیلومتر کوپه 2.3 لیتری اکوبوست gt اتوماتیک رو بین ۲۵ هزار تا سی و پنج هزار یورو میتونی بخری بستگی به موتور و نوع تریمهاش داره

      گاهی وقتا مطالعه خیلی خوبه

      پاسخ
    1. سامان اذری
      سوابق: (2664 دیدگاه) ,

      کامارو +++++
      ماستنگ —-

      خودم هردوتاشونو از نزدیک دیدم و سوار نسل جدید موستانگ شدم
      به جرات کامارو سر تره

      پاسخ
      1. مهدی
        سوابق: (513 دیدگاه) ,

        داداش من موستانگ جی تی دنده ای داشتم برادرم هم ۲۰۱۵ اکوبوست داشت الان هم کامارو اس اس دوستم دستم هست یعنی همشون رو زیاد تجربه کردم. از چه نظر کامارو از نسل جدید موستانگ بهتره؟

        پاسخ
  2. مهدی
    سوابق: (1317 دیدگاه) ,

    مدل کروک کامارو خیلی زشت میشه.نزدیک که میبینیش مثل یه قایق بزرگ وتوخالی حس میشه.اما موستانگ کروک جذاب تره.درکل هردوشون سقف ثابتشون خوبه.طراحی کابین کامارو خیلی قدیمیه اما دسته دنده دستیش خیلی جذابه.درموردکیفیت کابین نسل قبل موستانگ روکه ازنزدیک دیدم به شدت بی کیفیت بود.کابینش ازپلاستیک خشک وخشن ساخته شده بودطوریکه کیفیت متریال کابین جنسیس کوپه یکی دوسروگردن بالاتربودنسبت به موستانگ نسل قبل. اما الان کیفیت کابین بهتری داره موستانگ

    پاسخ
    1. vahid evo
      سوابق: (455 دیدگاه) ,

      فقط صفحه کیلومتر شمارموستانگ یادآور مدل کلاسیک با صفحه دیجیتالی مدرن عالیه کابینش

      پاسخ
    2. (Ali (Chevy nova
      سوابق: (4837 دیدگاه) ,

      جنسىس کوپه رو خدا بىامرزه
      فعلا موستانگ که هنوزم تو اوجه

      پاسخ
  3. Sajjad
    سوابق: (1348 دیدگاه) ,

    موستانگ 2011
    چلنچر 2018
    کاماروی 2016
    طراحی این سه تا توی این سال ها به نظرم خیلی عالین.

    من که دلم همیشه پیش چلنجره
    ولی اگه سال 2011 بود میگفتم موستانگ

    پاسخ
  4. big & small block engine
    سوابق: (112 دیدگاه) ,

    بازم اون رقابت کهنه

    پاسخ
  5. mahdy
    سوابق: (1493 دیدگاه) ,

    قبول دارین اروپایی تر شدن نسبت به موستانگ 2011 و کاماروی 2010 ؟
    ولی چلنجر هنوز یه آمریکایی اصیل و متعصبه

    پاسخ
  6. ..::Majidio Lamborghini::..
    سوابق: (11055 دیدگاه) ,

    نسخه ی پایه ی موستانگ با موتور 2/3 لیتری اکوبوست در امریکا 28000 دلار قیمتشه در حالی که همین چند وقت پیش خوندم که قیمتش در اروپا طرفای 34000 یورو یا به دلار امروزی ، 40 هزار دلاره

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.