مقایسه شورولت سیلورادو HD 2020 با رقبای مطرح

در کلاس پیکاپ های هوی دیوتی بازیگر جدیدی روی صحنه آمده و ما شک داریم که کسی تا به حال آن را ندیده باشد. شورولت چند روز پیش اقدام به معرفی سیلورادو HD بازطراحی شده کرده است. پشت این ظاهر باهیبت و تا حدی ترسناک یک پیشرانه‌ی 8 سیلندر جدید و همچنین گیربکس 10 سرعته اتوماتیک برای پیشرانه‌ی دیزلی دورامکس قرار دارد. شورولت همچنین قول داده این خودرو از ظرفیت یدک کشی و حمل بار کاملاً بهبودیافته‌ای سود ببرد.


فعلاً مشخصات کامل این پیکاپ سنگین منتشر نشده و در ماه فوریه شاهد معرفی کامل آن خواهیم بود اما انتظار داریم رم هم تا آن زمان تراک جدید HD خود را معرفی نماید. البته که نمی‌توانیم فورد را از یاد ببریم. این خودروساز آمریکایی به زودی نسخه‌ی فیس لیفت سری F سوپر دیوتی را روانه‌ی بازار خواهد کرد و خب می‌دانیم که بزرگان دیترویت چه اقداماتی خواهند داشت. اگر ببینیم این سه خودرو در زمانی مشابه وارد میدان می‌شوند سورپرایز نمی‌شویم؛ به عبارت دیگر اگر شما طرفدار پیکاپ های بزرگ و سنگین باشید چند ماه آینده بسیار هیجان‌انگیز خواهد بود.


خب بیایید با برخی از ویژگی‌های اصلی و ابتدایی این خودروها که تاکنون منتشر شده آشنا شویم. البته برخی گمانه‌زنی‌ها نیز به مجموعه اضافه شده‌اند. همچنین نگاهی هم به طراحی این رقبا با یکدیگر خواهیم انداخت چراکه اصلاً نمی‌توان از دماغه‌ی بزرگ شورولت به این سادگی‌ها گذشت.

رم HD 2020

فورد سوپر دیوتی 2020 شورولت سیلورادو HD 2020  
6.7 لیتری توربودیزل/8 سیلندر بنزینی 6.7 لیتری توربودیزل/8 سیلندر بنزینی جدید 6.6 لیتری توربودیزل/8 سیلندر بنزینی جدید

پیشرانه

6 سرعته اتوماتیک، 6 سرعته دستی

10 سرعته اتوماتیک 6 سرعته اتوماتیک، 10 سرعته اتوماتیک آلیسون گیربکس
اعلام نشده 450/اعلام نشده 445/اعلام نشده

اسب بخار

اعلام نشده

1268/اعلام نشده 1234/اعلام نشده گشتاور
اعلام نشده اعلام نشده اعلام نشده

حداکثر ظرفیت یدک کشی

اعلام نشده

اعلام نشده اعلام نشده حداکثر ظرفیت محفظه بار
اعلام نشده اعلام نشده اعلام نشده

قیمت پایه

 

خب انتظار داریم اکثر ویژگی‌های مدل‌های فعلی در نسخه‌های جدید 2020 هم دیده شوند. البته همان‌گونه که می‌بینید پیشرانه‌های دیزلی همچنان با گشتاور بالای خود در این پیکاپ های سنگین حضور دارند اما فورد و شورولت هنوز آپشن 8 سیلندر بنزینی را تأیید نکرده‌اند. رم نیز احتمالاً پیشرانه‌های بنزینی 5.7 و 6.4 لیتری را حفظ خواهند کرد اما برخی تغییرات هم رخ خواهد داد. همچنین انتظار می‌رود رم جدید از پیشرانه‌ی دیزلی کامینز قوی‌تر سود ببرد.


هیچ خبری از ظرفیت یدک کشی، ظرفیت محفظه بار و قیمت خودروها منتشر نشده است. نسل‌های فعلی این پیکاپ ها بسیار رقابتی هستند اما برای دانستن قیمت مدل‌های جدید باید صبر کنیم.


از نظر طراحی ظاهری، تنها پیکاپی که به‌صورت کامل دیده نشده فورد فیس لیفت است؛ اما ظاهر شورولت و رم را می‌توانیم کامل ببینیم.


همچون همیشه زیبایی یک مسئله شخصی بوده اما از نظر ما روندهای طراحی فعلی بسیار جالب‌توجه هستند. می‌توان گفت شورولت و رم همچنان ایدئولوژی خاص خود را دارند.


فورد سوپردیوتی هم زیر پوشش‌های استتاری پنهان شده و به نظر می‌رسد نمای جلوی آن به اندازه‌ی شورولت گیرا و بزرگ باشد. در کل به نظر می‌رسد نمای جلوی رم بهترین انتخاب است.

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

11 دیدگاه

  1. Mohammad
    سوابق: (802 دیدگاه) ,

    این نظر شخصی هست
    به نظرم شورلت طراحی بهتری داره یعنی چون یکم خط کشی شده هست ماشین میشه از هر طرف زیبا دید این ماشین رو
    رم طراحی کلاسیک تر نرم تری داره خوب از نزدیک زیبایی خودش رو داره و از فروشش هم معلومه
    از لحاظ عملکرد فنی هم خیلی نزدیک به هم هستن یعنی هر دو عالی هستن
    ( فورد جایگاه خودش رو داره )
    و یه چیز دیگه دوران طلایی ماشین های امریکایی قرار تکرار شه در دهه آینده
    با ماشین هایی مثل
    نسل هشتم کوروت
    جیپ گلادیاتور
    جیپ واگنیر
    فورد برانکو
    نسل جدید اسکالید
    سدان های جدید کادیلاک
    تسلا رودستر
    هر کدوم در بین رقیب هاشون قرار پیشتاز باشن

    پاسخ
  2. NAVID۰۰۹۸
    سوابق: (1091 دیدگاه) ,

    از نظر من ، نمای جلوی نویی داره ، اما به مانند فیس لیفت قبلی ، به دل نمیشینه و من F150 و رَم را بیشتر میپسندم .

    پاسخ
    1. مزدا
      سوابق: (896 دیدگاه) ,

      انصافا پیکاپ های شیش چرخ عالمی دارنا.یه کشاورز چنین ماشینی داشته باشه کیف میکنه

      پاسخ
  3. حمیدرضا
    سوابق: (1851 دیدگاه) ,

    گشتاورش با یه اتوبوس یکی هست قطعا توان یدک کشیشون خیلی بالاست
    رم باید یه فکری برای گیربکسش بکنه هنوز داره از 6 دنده استفاده می کنه در صورتی که رقبا همه ده دنده شدن و این در مصرف سوخت و قدرت یدک کشی فورد و جنرال موتور خیلی تاثیر میذاره

    پاسخ
  4. امیر
    سوابق: (13 دیدگاه) ,

    مثل ب ام و z4 شده!
    نمای قبلیش که هم نو بود هم خیلی قشنگ رو خراب کرد و اینو بیرون داد؟
    چرا واقعا ماشیناشون رو خراب میکنن؟

    پاسخ
  5. مهدی
    سوابق: (7 دیدگاه) ,

    تو پیک اپ ها یا تراک چه فول سایز چه سبک فقط تویوتا رو قبول دارم.
    بین سایزای مختلفم فقط فول سایزو قبول دارم. یه تویوتا توندرا و راوفور هیبریدی مدل جدید تنها ترکیبیه که یه انسان لازم داره

    پاسخ
  6. امیر
    سوابق: (357 دیدگاه) ,

    اینکه فقط مقایسه ظاهری بود
    بقیه مشخصات ک اصلا اعلام نشده
    فورد ک مث همیشه عالی عمل میکنه اما مطمئنم رم اینبار با دست پر میاد و سرتر از سیلورادو خواهد بود

    پاسخ
  7. سام
    سوابق: (580 دیدگاه) ,

    من شخصا دوج رم 1500 را بیشتر می پسندم.با طراحی جدید،شورولت سیلورادو از ناحیه جلو بیشتر شبیه به یک هیولای ترسناک شده است تا یک پیکاپ!

    پاسخ
  8. emad1990
    سوابق: (694 دیدگاه) ,

    عکس حق مطلبو ادا نمیکنه
    این بزرگواران رو باید از نزدیک دید

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.