مقایسه شانه‌به‌شانه شورولت کامارو 2018 و 2019

شورولت کاماروی جدید در راه رسیدن به نمایندگی‌های فروش است. شورولت امروز از کامارو 2019 رونمایی کرد و اولین بازنگری بصری در ششمین نسل این خودروی عضلانی رخ داد. علاوه بر معرفی نسخه مسابقه‌ای توربو 1LE، برخی تغییرات در بخش تجهیزات رفاهی و فنی نیز رخ داده است؛ اما واضح‌ترین تغییر کامارو 2019 نسبت به مدل سال قبل ظاهر متفاوت آن از هر زاویه است.


در ادامه نگاهی دقیق‌تر به تصاویر این خودرو خواهیم داشت تا تفاوت‌های بصری آن را تشخیص دهیم. شما طراحی جدید این خودرو را چگونه می‌بینید؟

  • نمای سه‌چهارم جلو (کوپه)

در نمای جلو به سرعت می‌توان بازطراحی کامل را مشاهده کرد. جلوپنجره مشکی کامارو هم‌اکنون به کل پهنای خودرو بسط یافته و در کل ظاهر خندانی ایجاد شده است. همچنین شکل چراغ‌های جلو نیز تغییر کرده و رنگ‌های جدیدی نیز بکار رفته است. شورولت می‌گوید جلوپنجره جدید باعث خنک شدن بهتر پیشرانه و همچنین کاهش لیفت آئرودینامیکی می‌شود. در مدل‌های SS که از پیشرانه 8 سیلندر 6.2 لیتری استفاده می‌کنند طراحی فلوتی نشان شورولت باعث هوا رسانی بیشتر به قلب آهنین این خودرو می‌شود.

  • نمای جلو

در این بخش نگاهی دقیق‌تر به دماغه کامارو SS 2019 می‌اندازیم. نمای جلوی این خودرو بی‌همتا بوده و شامل چراغ‌های جلوی خاص، جلوپنجره مشکی براق، کاپوت دارای ورودی هوا و پرده‌های هوای ویژه در کناره‌ها به منظور بهبود داون فورس و کاهش درگ می‌باشد. شورولت می‌گوید طراحان کامارو از فلسفه‌ای پیروی کرده‌اند که در آن همه‌چیز نه تنها باید زیبا باشند بلکه پرفورمنس را نیز افزایش دهند.

  • نمای سه‌چهارم جلو (کانورتیبل)

همان تغییرات مدل کوپه در نسخه کانورتیبل نیز اعمال شده و طبیعتاً ظاهر مدرن‌تری ایجاد شده است. ورودی هوای پایین‌تر فرم دیگری یافته اما کلیت آن شباهت معقولی به مدل‌های قبلی دارد. چراغ‌های جلوی LED و کاپوت نیز اصلاح شده‌اند. توجه داشته باشید در این تصویر کامارو SS کانورتیبل 2018 با کامارو RS کانورتیبل 2019 مقایسه شده‌اند.

  • نمای سه‌چهارم عقب

شاید تغییرات رخ داده در عقب شدت بیشتری دارند زیرا در این بخش شاهد ظاهر و چراغ‌های LED جدیدی هستیم. مدل‌های RS و SS دارای دیفیوزرهای عقب خاص هستند. چراغ‌ها نیز تیره شده و رینگ‌های 20 اینچی جدید در مدل‌های RS و SS بکار رفته است.

  • کابین

متأسفانه هنوز تصاویری از کابین کامارو 2019 منتشر نشده اما برخی تغییرات مهم این بخش عبارت‌اند از آینه دید عقب دیجیتال که به‌صورت آپشن ارائه خواهد شد، دوربین دنده‌عقب استاندارد با کیفیت بهتر، سیستم اطلاعات سرگرمی با صفحه‌نمایش 7 و 8 اینچی، نورپردازی جدید و رنگ‌های متفاوت.

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

41 دیدگاه

  1. Amirferrari
    سوابق: (155 دیدگاه) ,

    الانه که جرمی کلارکسون های ایرانی بریزن شروع کنن راجب طراحی مدل ۲۰۱۹ نظر کارشناسی بدن،اصن تو نادر فقیه زاده!!!!!،بکِش از این ماشینای امریکایی بیرون،سایت رو تبدیل به مهد کودک کردن یه سری از این آقایونی که فکر میکنن چون خودشون از برندای امریکایی خوششون نمیاد دیگران هم طرز فکر اونا رو دارن،یه سری ها هم میان پدال تا فقط زیر پستای ماشینای امریکایی دیس بدن،

    پاسخ
    1. کوروش
      سوابق: (921 دیدگاه) ,

      خود درگیری داری ها!!!
      الان اگر کسی حرفی هم نداشت می رود ببینند کجا پیچش رو کج بستند!

      پاسخ
    2. hamid
      سوابق: (168 دیدگاه) ,

      اصن تو جرمی کلارکسون اصل بریتانیا!
      چه ربطی داره هرکی یه نظری داره و میتونه بگه نظرشو. حالا یکی از این ماشین خوشش میاد یکی نمیاد. قضیه توهین کردن با نظر دادن جداس

      پاسخ
    3. محمد
      سوابق: (464 دیدگاه) ,

      اصلا خودرو میسازن واسه مردم

      پس عزیزانی که تو دوئلای سایت پدال رای میدن باید همه خودروهای دوئل رو از نزدیک تست کرده باشن دیگه؟؟؟

      اگه نظر مردم مهم نبود پیشرفت هم نبود
      واسه چی خودروسازی ما درجا میزنه؟؟؟ چون بازار انحصاری اولویتش سود بیشتره

      در مورد کامارو هم بروزرسانی قابل دفاعی داره و همیشه هم فوق‌العاده است اما شخصیت مدل فعلی ۲۰۱۸ رو در نمای جلو خصوصا خشمگین‌تر و به نظر شخصی گیراتر می‌دونم(توی مدل کانورتیبل بیشتر نشون میده اینو)

      در مورد کیفیت هم ارجاع میشه به کیفیت خودروهای آمریکایی در کنار ژاپنیها که تو خبر همین امروز پدال در دسترسه

      پاسخ
  2. Rezalp
    سوابق: (580 دیدگاه) ,

    فقط چراغ هاش عوض شده. هیچ تغییری نداشته.

    بسم الله ، ببینم این پست چی کار میکنه!

    پاسخ
      1. امیر رضا
        سوابق: (92 دیدگاه) ,

        بیخیالش شو رپتور جان…
        بهترین کار بی توجهیه!
        سخت نگیر،خودش میگذره…
        دیدم که میگم!

        پاسخ
        1. Cadillac
          سوابق: (1322 دیدگاه) ,

          امیر رضا کاملا حق با شماست رفیق،ممنون از یاداوری

    1. کارل شلبی
      سوابق: (299 دیدگاه) ,

      با احترام به شما اما کاملا باشما مخالفم
      شما مدل کانورتیبل رو ببینید واقعا قشنگ شده
      درمورد چراغ عقب هم برگشته به نسل های قبل تر که از نظر من کار اشتباهی نکرده.
      یه مدت بگذره عادی میشه مثل موستانگ فیس لیفت که الان بارنگ سبز زیتونی تو مدل بولیت واقعا جذاب تر از نسل قبل شده??

      پاسخ
    2. یانکی
      سوابق: (186 دیدگاه) ,

      از اسمم و کامنتایه قبلیم مشخصه سینه چاک آمریکایی هستم ولی انصافن مثل اسباب بازی شده یعنی نمیشه یه کانسپت بدن بیرون تا اقبال مردم رو در مورد طرح بسنجن .خدا کنه هیچ وقت چلنجر این جوری نشه با پلت جدید هم همین طرح رو بزنه بدونه تغیر

      پاسخ
    3. 917
      سوابق: (40 دیدگاه) ,

      ظاهر عقب به نظر من تو نگاه اول یه قیافه احمقانه داره ولی یه کم که نگاش کنی انگار چشاش کاسه خون شده (واسه کسی که بخاد بزنه جلوش ?)

      پاسخ
  3. آرش آمریکایی
    سوابق: (534 دیدگاه) ,

    من به این فیس لیفت خوشبین هستم
    اینکه باعث میشه موتور بهتر خنک شه احتمال زیاد با افزایش قدرت هم همراه باشه
    طبق گفته شورولت لیفت آئرودینامیکی کمترین داره که یعنی دات فورس بیشتر
    و احتمالا شتاب g ماشین بهبود پیدا میکنه و تو پیچ ها نرم تر و سریعتر از قبل میشه

    پاسخ
    1. 917
      سوابق: (40 دیدگاه) ,

      تو نسخه قبلی قسمتی از هواکشاش قلابیه، حالا می فرمایید بهتر خنک میشه؟!!
      اگر که اینطور بود توی نسخه قبل اون قسمتا رو باز میکردن تا بهتر خنک شه
      ولی در کل به نظرم زمان بگذره بهش عادت میکنیم .

      پاسخ
  4. Cadillac
    سوابق: (1322 دیدگاه) ,

    تو این فیس لیفت شورولت,،کامارو رو به طور ماهرانه ای به زیبایی و تکامل عضلانی رسونده
    یه ماسل کار با ظاهر شیک و اتو کشیده
    چراغ عقبش هم یه نمایه بسیار کلاسیک و ناب داره

    پاسخ
      1. Cadillac
        سوابق: (1322 دیدگاه) ,

        بله پونی کار هست درست،
        تنها ماسل کارهای باقی مونده الان چارجر و‌کرایسلر ۳۰۰ هستن،
        عزیزم دوست داری به cکلاس کوپه بگم ماسل؟

        پاسخ
        1. MOBINPOURMAMD
          سوابق: (90 دیدگاه) ,

          نه حاجی پونی هم نیستن،،اینا یه کوپه معمولی درحد همین سی کلاسن

  5. کارل شلبی
    سوابق: (299 دیدگاه) ,

    اتفاقا چند روز بعد که این ماشین توسط یه برندی تیون بشه اونوقت نظرا عوض میشه.
    چون به نظرم ظاهر این ماشین میچسبه به تیون❤❤

    پاسخ
  6. مهدی
    سوابق: (496 دیدگاه) ,

    اگه دو تومن بدی به یه بچه عرب بگی کامارو رو بزک کن نتیجه کار دلچسب تر میشه تا این. هرچی بیشتر نگاش میکنم بیشتر ایمان میارم که تیم طراحی مست بودن

    پاسخ
  7. Maximus
    سوابق: (325 دیدگاه) ,

    یکی یه چیز بگه بقیه هم تکرار می‌کنن !
    کجاش زشت شده آخه؟!
    نیست به نسل قبل فقط یک نکته ی منفی در طراحیش به چشمم می‌خوره اونم توخالی شدن آرم شورلت جلوی ماشین و کم رنگ شدن قسمت زردشه … این آرم هویت کاماروئه باید بیشتر روی حفظش وسواس داشته باشن

    پاسخ
  8. مهران
    سوابق: (249 دیدگاه) ,

    بخدا این ماشین رو باید از نزدیک ببینی واقعیت و عکس زمین تا اسمون با هم فرق دارن و این نسل از کامارو هم واقعا زیبا شده مخصوصا چراغ های جلوش و طرح کلاسیک چراغ های عقب

    پاسخ
    1. مهدی
      سوابق: (496 دیدگاه) ,

      دوست عزیز به فرض اینکه این ماشین طراحی زیبایی داشته باشه که به نظر من اصلا جلو عقبش همخونی نداره اما حرف از ماشینی میزنی که قدمت ۵۰ ساله داره و باید یه سری المانها و الگوها حفظ بشه تا بیننده وقتی ماشین رو میبینه اون رو بشناسه… الان جلوپنجره این ماشین چه سنخیتی با اصالت کامارو داره؟ چراغهای زرد جلو که نسل های ماندگار کامارو داشتن هم وجود نداره… اگه لوگوی شورلت حذف بشه که میتونه بفهمه این ماشین کامارو هست؟ اون بنده خداهایی که تعریف میکنن از ظاهر این ماشین اصلا اصالت برند کامارو رو در نظر نمیگیرن

      پاسخ
      1. Cadillac
        سوابق: (1322 دیدگاه) ,

        وقتی نظر شخصی داری هی نیا ،
        به اشتراک نذار یه سری گفتی گرفتیم،
        حالا هی بیا در جواب دوباره بگو
        بعدشم چراغ عقبش در عین مدرن بودن روح کلاسیکو میرسونه و کاملا با شخصیت کامارو‌جوره،نکته دیگه اینه که مگر خجسته باشی که این کامارو رو بدون لگو شورولت نشناسی

        پاسخ
        1. مهدی
          سوابق: (496 دیدگاه) ,

          اول اینکه چه خوبه تا از کسی سوالی نپرسیدیم بی ادبانه طرف رو مخاطب قرار ندیم دوم اینکه من از عمد گفتم نظر شخصی چون میدونم یه عده مثل شما صرفا دنبال جو دادن هستن سوم اینکه شما داروغه سایت نیستین که هر کسی نظر مخالف شما داشته باشه وظیفت بدونی جبهه گیری کنی

      2. T.H.M
        سوابق: (571 دیدگاه) ,

        من که آمریکایی باز نیستم، اگه لوگوی این ماشینو هم بردارن راحت میفهمم کامارو هستش. بعدشم یه بار نظرتو گفتی و تخریب کردی (کامنت بالات: اگه دو تومن بدی به یه بچه عرب بگی کامارو رو بزک کن نتیجه کار دلچسب تر میشه تا این. هرچی بیشتر نگاش میکنم بیشتر ایمان میارم که تیم طراحی مست بودن!!!!!!!!!!!!!!!) بس کن دیگه. همه مست هستن فقط شما هوشیار و سرحالی! دیده بودیم یکی از طراحی یه ماشین ایراد بگیره یکی دیگه بیاد اعتراض کنه. ولی اینو ندیده بودیم که یکی بگه از نظر من فلان ماشین قشنگه بعد یکی دیگه بیاد مثل زورگوها بگه اشتباه میکنی! که از شما دیدیم الان.

        پاسخ
        1. Cadillac
          سوابق: (1322 دیدگاه) ,

          مهدی خان الفاظ بی ادبانه ای مثه مست کردن بچه عربستانیا، سر تا پای کامنتت جو که هیچ خارج از کره س یعنی فضاییه
          استاد جو دادنی اومدی به من میگی
          جبهه میگیرم چون حرفات بوی خامی میده پسر جان قبلا هم بهت گفتم،به خودت بیا

  9. Reventon
    سوابق: (278 دیدگاه) ,

    با ماسل کاری که بخاد ائرودینامیک باشه حال نمیکنم

    پاسخ
  10. حسن
    سوابق: (188 دیدگاه) ,

    یه شاهکار هنرمندانه ی دیگه در زیبا سازیه خودرو.
    خیلی لذت بردم از این هنر زیبا سازی بدون کوچکترین تغییر در ابعاد صورت ماشین، این یک هنره.
    یه روز موستانگ با کوچک کردن جلو پنجره به یک طراحیه معتدل تر وهمه پسندتر میرسه که تمام برندها ازش الهام میگیرن.
    و امروز کامارو فقط با پیوست بین ورودی های هوا به جلو پنجره به یک صورت نرمتر رسیده .

    شاید کاماروی خوشحال خیلی ناگهانی و غافلگیر کننده رونمایی شد ولی عاشقش میشید.

    پاسخ
  11. حسن
    سوابق: (188 دیدگاه) ,

    اگه با دید واقع گرایانه نگاه کنیم
    اصالت به تنهایی ماشین را نمیفروشه این سلیقه ی بازار و مخاطبه که سنبه ی پر زورتری داره .
    امروزه فاکتورهای تعیین کننده ی بازار تغییر کردن برای مثال خانمها خیلی در خرید خودرو تاثیر گذارند و یا خودشون به تنهایی خیلی بیشتر از گذشته اقدام به خرید خودرو میکنند
    یا اینکه سلایق و علایق جوانان تغییر یافته الان سلیقه ی جوان امروزی با 2000 خیلی تفاوت کرده
    نکته ی بعدی توجه به بازار اروپاست
    قطعا برای حفظ بازار مجبور به اخذ تصمیمات جدید میشن و این برای افزایش تعدادمخاطبین صورت میگیره.
    چهره ی نرمتر مطمئنا مخاطب بیشتری را جذب خواهد کرد.

    پاسخ
  12. مهدی
    سوابق: (496 دیدگاه) ,

    ادم یه چیزایی میبینه شاخ در میاره ! داداش من جناب raptor و اون یکی thm شما فازتون چیه میشه بگید؟؟؟ من به طراحی کامارو بی احترامی کردم یعنی به شما بی احترامی کردم؟؟؟ احیانا شما با کامارو نسبت خونی دارین؟؟ داداش اون ماشینه شما آدمیزادی در جریان باش!! سایت شده کودکستان طرف برای خودبزرگ پنداری هم که شده بقیه رو متهم به خامی و بی تجربگی میکنه! دوست عزیز raptor جان شما که از اسم کاربریت سن و سال و فضای فکریت مشخصه دیگه بیخیال من بشو هر وقت کامنت گذاشتم بزرگی کن و منت بزار از من بگذر باشه داداش؟

    پاسخ
    1. T.H.M
      سوابق: (571 دیدگاه) ,

      از دوستان میپرسم:
      ((اگه دو تومن بدی به یه بچه عرب بگی کامارو رو بزک کن نتیجه کار دلچسب تر میشه تا این. هرچی بیشتر نگاش میکنم بیشتر ایمان میارم که تیم طراحی مست بودن))
      این الان بی احترامی به کامارو بود یا بی احترامی به طراحانش؟! الان طراحان کامارو آدمیزاد هستن یا ماشین؟! بعد به ما میگه کودک. جالبه واقعا!!! آخه مرد حسابی خودت تحمل نظر کسی دیگه رو که میگه خوشم اومده از این ماشین نداری، بعد به ما میگی کودک؟؟!! البته که سایت کودکستان هستش ولی ظاهرا امثال شما کودکستانش کردن نه ما.

      پاسخ
      1. فرهاد
        سوابق: (154 دیدگاه) ,

        مهدی جان شما هرچی بگی بعضی دوستان موضوع رو میبرن یه سمت دیگه الان مهدی گفته من در مورد طراحی ماشین حرف زدم این دوستمون میاد به طراح ماشین ربطش میده. و بعد میگه به طراحش که آدمیزاده که توهین کردی??. بعدشم T. H. M جان شما اگه البته جسارت نباشه کسی به دوستمون مهدی خدایی نکرده بی احترامی کنه شما ککت نمیگزه اونقد که نسبت به طراح کامارو حساسی. والا مهدیم نه حرف بدی زد نه بی احترامی کرد نه فحشی داد که بعضیا اینجور جوش میزنن مگه اینکه واقعا توهم داشته باشن. واینکه مطمئن باشید تقریبا 90 درصد کاربرا میدونن که مهدی عزیز آمریکایی بازه خودش پس انقد نپرید بهش

        پاسخ
        1. مهدی
          سوابق: (496 دیدگاه) ,

          اگه عکس پراید ۱۳۲ بالا بود دوستان با فحش کل پرسنل سایپا رو باردار میکردن اما یکی میگه طراحان این ماشین مست بودن میشه بی احترامی و صنف کامارو سواران و بیانیه محکومیت صادر میکنن و ایشون هم به عنوان سخنگوی صنف موضع گیری میکنه که مست شدن حرامه و چرا همچین توهین و تهمت ناروایی رو به طراحان شریف و از جان گذشته شورلت نسبت دادی…بنده مکتوب مراتب عذرخواهی خودم رو به خاطر تهمت و افترا به تیم طراحی شورولت تسلیم سخنگو و وکیل اتحادیه جنابان raptor و thm میکنم

  13. F22raptor
    سوابق: (20 دیدگاه) ,

    به نظر میاد هم زیباتر و هم خشن تر شده ولی مهم اینه که آمریکاییه

    پاسخ
    1. Cadillac
      سوابق: (1322 دیدگاه) ,

      اسم قحطی بود باس مثه من بذاری؟
      عکس یه امیر میذاشتی میشدی خودم دیگه،
      اگه امکان داره تجدید کن

      پاسخ
  14. alirezaasg5
    سوابق: (237 دیدگاه) ,

    روز به روز بی اصالت تر انتظارم خیلی بالاتر بود

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.