کدام‌یک ارزان‌تر است؟ موستانگ یا کامارو؟!

همه‌ی جنگ‌ها در پیست رخ نمی‌دهند!

جنگ دور و دراز خودروهای عضلانی به هجدهمین سال از قرن بیست و یکم کشیده شده اما خب این بار درباره اسب بخار، گشتاور و عملکرد بهتر در پیست صحبت نمی‌کنیم بلکه بحث ما مربوط به قیمت است. یک خودروساز می‌تواند سریع‌ترین، تواناترین و پرفورمنس ترین خودروی کلاس را بسازد اما اگر رقیب آن چند هزار دلاری ارزان‌تر باشد هیچ‌کسی اقدام به خرید بهترین خودروی اسپورت جهان نخواهد کرد. به همین دلیل است که قیمت شورولت کامارو و فورد موستانگ قابل مقایسه می‌باشد.


این دو خودرو یک گروه از مشتریان را هدف قرار داده‌اند و چند صد دلار اضافه یا کمتر می‌تواند خریداران بالقوه را به سمت رقیب هل دهد. البته این در صورتی است که خریداران وفاداری زیادی به برندهای یاد شده نداشته باشند. قیمت موستانگ مدل سال 2019 اندکی افزایش یافته درحالی‌که قیمت شورولت کامارو کاهش را نشان می‌دهد.


خریداران موستانگ اکوبوست 2019 بزرگ‌ترین افزایش قیمت را شاهد خواهند بود. قیمت پایه مدل ابتدایی موستانگ افزایش 275 دلاری را نشان می‌دهد. قیمت این خودرو هم‌اکنون از 27115 دلار آغاز می‌شود. البته فورد 95 دلار بیشتر برای هزینه تحویل خواسته و آن‌هم برابر با 995 دلار است بنابراین قیمت موستانگ اکوبوست در واقع 370 دلار افزایش یافته است. قیمت مدل اکوبوست پریمیوم نیز از 31760 به 32130 دلار رسیده است.


هنوز تغییری در قیمت مدل‌های GT و بولیت مشاهده نمی‌شود. البته این دو خودرو نیز 95 دلار افزایش قیمت برای هزینه تحویل را تجربه کرده‌اند؛ اما موضوع جالب اینکه موستانگ های 2019 ماه پیش وارد نمایندگی‌های فروش شده‌اند و افزایش قیمت ماهانه در فروش‌های این شرکت عجیب به نظر می‌رسد.


اما کامارو مدل 2019 کاهش قیمت را تجربه کرده است. مدل پایه کامارو 1LS دارای پیشرانه 2 لیتری توربو بوده و 905 دلار ارزان‌تر از قبل می‌باشد. قیمت این خودرو که پاییز سال جاری عرضه خواهد شد از 27490 دلار آغاز می‌شود. برخی تریم های کامارو تا 3 هزار دلار کاهش قیمت را نیز دارند. اگر شما هزینه تحویل را به قیمت موستانگ اضافه کنید کامارو 1220 دلار ارزان‌تر خواهد بود.


این تفاوت قیمتی قابل‌توجهی است. اگرچه فاصله قیمتی یاد شده باعث تأثیر روی وفاداری خریداران دوآتشه نخواهد شد اما می‌تواند ذهنیت افرادی را روی برندی خاص تعصب ندارند تغییر دهد.


ظاهراً این اسب بخار نیست که قواعد بازی را تعیین می‌کند بلکه پول است که به افراد می‌گوید کدام خودرو را بخرند.

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

11 دیدگاه

  1. mahdy
    سوابق: (1923 دیدگاه) ,

    هر دو تاشون در برابر چلنجر حرفی برای گفتن ندارن
    به خصوص فاکتور اصالت

    پاسخ
  2. مهدی
    سوابق: (1988 دیدگاه) ,

    چلنجر ظاهرجذاب تری داره.وبه سنت این کلاس خیلی بیشترپایبنده طراحیش.هرچندپرفومنسش به پای کامارو نمیرسه درپیست

    پاسخ
  3. Abbas lsx/ltx
    سوابق: (112 دیدگاه) ,

    چلنجر واسه درگ ریس و رول ریس
    کامارو واسه پیست
    موستانگ هم واسه دیلی درایوینگ

    پاسخ
  4. بهزاد
    سوابق: (53 دیدگاه) ,

    با وجودیکه اصلا به ماشینای آمریکایی علاقه ندارم و بی تفاوتم انتخاب این دوتا برام مثل انتخاب بین هوا و آب شد!!!!! احسنت به این طراحی ….دست مریزاد به این قیمت های بسیار مناسب …..

    پاسخ
  5. رسول
    سوابق: (5 دیدگاه) ,

    همین که قیمتارو میخونید اینم بدونید حقوق یه کارگر تو امریکا حدود2500دلار هست😓😓خدایا چرا مارو انداختی تو این خراب شده

    پاسخ
  6. حمیدرضا
    سوابق: (2106 دیدگاه) ,

    قیمتا برای مدلای پایه خیلی متفاوت نیست جالبه که از نظر فنی هم هردوشون چهارسیلندر توربو هستن پس فقط میمونه تعصب و قیمت انتخاب خیلی جالبه

    پاسخ
  7. بهرام
    سوابق: (9 دیدگاه) ,

    تلفظ ماستنگ درسته نه موستانگ
    اینقد میگم تا درستش کنید

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.