مقایسهٔ کراس‌اوورهای میان‌سایز جدید، هوندا پاسپورت یا شورلت بلیزر؟

به‌تازگی هوندا و جنرال موتورز به‌طور هم‌زمان یک ایده را مطرح کرده‌اند که آن تبدیل یک اس‌یووی بدنه روی شاسی قدیمی به یک کراس‌اوور میان سایز جدید است. نتیجهٔ این ایده معرفی نسل جدید شورلت بلیزر و هوندا پاسپورت است که از اوایل سال آینده به بازار عرضه خواهند شد تا با خودروهایی مانند فورد اج، نیسان مورانو و جیپ گرند چروکی به رقابت بپردازند؛ حالا که تقریباً در یک زمان، هوندا و شورلت نام‌های قدیمی خود را احیا کرده‌اند، بد نیست این دو کراس‌اوور میان سایز جدید را باهم مقایسه کنیم.

طراحی بیرونی

جنرال موتورز تعدادی از ویژگی‌های ظاهری شورلت کامارو را به بلیزر جدید تزریق کرده است. جلوپنجره‌ای مشابه کامارو، خطوط برجستهٔ بدنه و سقف شناور تهاجمی در بلیزر نمایی اسپرت را ایجاد کرده‌اند که آن‌را از سایر کراس‌اوورهای جنرال موتورز متمایز می‌کند. هوندا اما در پاسپورت رویکرد ملایم‌تری را در پیش گرفته و آن‌را همانند یک پایلوت کوتاه‌تر طراحی کرده است. برای هردوی این کراس‌اوورها پکیج‌های بیرونی هم قابل سفارش است. در بلیزر، مدل RS عناصر بیرونی مشکی‌رنگ را به خودرو اضافه می‌کند درحالی‌که مدل Premier تریم کرومی زیادی را به همراه دارد. برای پاسپورت هم دو پکیج مختلف ارائه می‌شود. پکیج اول که ادونچر نام دارد، شامل باربند، زیر پایی روی رکاب‌ها و قلاب تریلر می‌شود درحالی‌که پکیج دوم بنام اوربان، اسپویلرهای زیر سپرها، ریل‌های روی سقف و میله‌های عرضی روی سقف را ارائه می‌کند.

داخل

هردو خودرو از کابین مدرن و ساکتی برخوردار هستند و در هردو نمایشگر هشت اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی با پشتیبانی از کارپلی و اندروید اتو ارائه می‌شود. در بلیزر اما دسته‌دندهٔ سنتی ارائه شده درحالی‌که پاسپورت به انتخاب‌گر دندهٔ دکمه‌ای الکترونیکی مجهز شده است. هردوی این کراس‌اوورهای جدید از گرم‌کن و تهویهٔ صندلی‌های جلو، شارژر بی‌سیم و… سود می‌برند درحالی‌که امکان انتخاب حالات مختلف کشش نیز متناسب با مسیر در آن‌ها وجود دارد.

قوای محرکه

جنرال موتورز برای بلیزر دو پیشرانهٔ مختلف را ارائه کرده است. موتور پایه یک واحد 2.5 لیتری چهار سیلندر با 195 اسب بخار قدرت و 255 نیوتن متر گشتاور است درحالی‌که گزینهٔ قوی‌تر، یک پیشرانهٔ 3.6 لیتری V6 است که 305 اسب بخار قدرت و 365 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. برای پاسپورت اما تنها یک موتور در نظر گرفته شده که از نوع 3.5 لیتری V6 با 280 اسب بخار قدرت و 355 نیوتن متر گشتاور است. بلیزر و پاسپورت هردو به‌صورت استاندارد به یک گیربکس نُه سرعتهٔ اتوماتیک مجهز هستند و در دو نسخهٔ دیفرانسیل جلو یا چهارچرخ محرک قابل انتخاب خواهند بود.

فضای بار و ظرفیت بکسل

به گفتهٔ جنرال موتورز، در بلیزر هنگام خواباندن صندلی‌های عقب فضای باری برابر با 1818 لیتر فراهم می‌گردد که کمتر از فضای بار 2205 لیتری پاسورت است. در بخش ظرفیت بکسل نیز پاسپورت بهتر عمل می‌کند زیرا این کراس‌اوور ژاپنی توانایی کشیدن حداکثر 2270 کیلوگرم را دارد درحالی‌که ظرفیت بکسل رقیب آمریکایی برابر با 2050 کیلوگرم است.

ایمنی

تمامی تیپ‌های پاسپورت به‌صورت استاندارد به پکیج ایمنی Sensing هوندا مجهز هستند که شامل هشدار برخورد جلو، ترمز خودکار برای جلوگیری از برخورد، جلوگیری از خروج از جاده با هشدار خروج از خط، حفظ حرکت میان خطوط و کروز کنترل تطبیقی می‌شود؛ اما متأسفانه همهٔ این سیستم‌های ایمنی در تیپ پایهٔ بلیزر ارائه نمی‌شوند ولی تجهیزاتی مانند هشدار برخورد جلو، حفظ حرکت میان خطوط با هشدار خروج از خط، ترمز خودکار و کروز کنترل تطبیقی با پرداخت هزینهٔ اضافی قابل سفارش هستند.

قیمت

هرچند شورلت اطلاعات کامل قیمت‌گذاری بلیزر را اعلام نکرده است اما میدانیم قیمت این کراس‌اوور جدید از 30 هزار دلار آغاز می‌شود. هوندا اما فعلاً هیچ اطلاعاتی از قیمت پاسپورت منتشر نکرده است اما انتظار می‌رود قیمت این خودرو کمی بیشتر از رقیب آمریکایی باشد. هم‌اکنون قیمت هوندا CR-V از 25,345 دلار و پایلوت از 32,445 دلار آغاز می‌شود، بنابراین پاسپورت باید در جایی بین این دو خودرو قرار گیرد.

 

منبع: MotorTrend

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مرتبط

17 دیدگاه

  1. Car Lover
    سوابق: (217 دیدگاه) ,

    بلیزر درسته که عظمت K5 رو نداره ولی ازون ماشیناس که از نزیک ببینیش یا عکس هایی که مردوم از تو نمایشگاه ازش میگیرن نظرت عوض میشه مثل همین GLE که تو عکس هایی که تو نت هستش نسبتا زشته اما تو اینستا خیلی جالب تره

    پاسخ
  2. کوروش
    سوابق: (993 دیدگاه) ,

    بلیزر ویژگی های جالب خوبی داره حتی طراحی اش با وجود اینکه کاملا از سانتافه هستش و تمایز کمی در عقب داره در کل قابل قبوله و بنظر چاشنی هیجان هم درش رعایت شده پاسپورت هم که واقعا عالیه در بحث فنی موتورش پایین تر از v6 بلیزر هست با این وجود باید دید در عملکرد کلی چگونه هست قیمت هم که احتمالا نزدیک به هم خواهد بود

    پاسخ
    1. Amir Machine
      سوابق: (417 دیدگاه) ,

      صرف چراغ‌های دوبخشی جلو با دی‌لایت‌های باریک رو نمیشه کپی‌برداری از سانتافه دونست
      اگه بخوایم این رو ملاک قرار بدیم، اولین شرکتی که از این نوع طراحی استفاده کرد، بائوجون چین بود که برندی متعلق به جنرال‌موتورزه
      بائوجون پیش از معرفی نسل جدید سانتافه و حتی کُنا، این طرح رو تو مدل 510 بکار برد

      https://en.m.wikipedia.org/wiki/Baojun_510

      پاسخ
    2. Mohammad
      سوابق: (938 دیدگاه) ,

      اقا من نمیفهمم خود کره ها که کاملا در اکثر محصولاتشون از طراحی های کمپانی های دیگه استفاده میکنن
      حتی طراح های اونا رو هم استخدام میکنن که خبرش همین چند وقت پیش اومد
      شما چطور میگی شورلت از هیوندا کپی کرده
      چراغ های کشیده نازک رو اولین بار جیپ استفاده کرد این نوع طراحی خط کشی شده هم هم در محصولاتی همچون کامارو کاملا وجود داره که عضلانی طراحی میکنن کابینش هم مثل کابین کامارو هستش هیوندا هم اولین بار اومد این مدلی طراحی کرد که با محصولات دیگش اصلا نمیخونه

      پاسخ
      1. Mohammad
        سوابق: (938 دیدگاه) ,

        اما اگه بخوایم این دو ماشین مقایسه کنیم
        قیمت بلیز کاملا وسوسه کنندس مدل پایه قیمت ۱۷ هزار دلاری خواهد داشت
        و با موتور شش سیلندر و فول اپشن قیمتش احتمالا تا ۳۲ هزار تا هم بالا بیاد که واقعا بینظیر میشه
        هرچند واقعا این پاسپورت چیز خیلی خوبی از اب در اومده مخصوصا طراحیش ولی من بلیزر رو انتخاب میکنم

        پاسخ
        1. مهدی
          سوابق: (1568 دیدگاه) ,

          آقامحمدهیچ شکی درش نیست که تعدادی از محصولات فوردووخیلی کم (شورولت) حتی در طراحی کابین شبیه هیوندا شدن.شاید همکاری داشتن که من خبری ندارم اما شباهت هایی دارن. نمونه اش فوردفوکوس ویکی دومدل کراس اور

      2. کوروش
        سوابق: (993 دیدگاه) ,

        من کاری به سبک طراحی کره ای ها ندارم ،منظور من این بود کلا از سانتافه الهام گرفته نه کپی که اینطور حمله می کنید چطور سری ۳ که چراغ طرح L همیشه الگویش بوده وقتی در نسل جدید بکار برد خود جنابعالی کپی از لکسوس خواندید !!! در صورتی نمای جلویی بلیزر کاملا شبیه از اب درامده بخصوص اینکه نظر خیلی ها در اینستاگرام هم همین بود خیلی اول فکر کردند سانتافه از این کپی کرده در صورتی که زودتر معرفی و به بازار عرضه شده بود

        پاسخ
    3. PaRHaM
      سوابق: (714 دیدگاه) ,

      حتی قبل تر از بائوجون 510، این سبک طراحی توی کانسپت Colorado ZH2 به کار رفته بود.

      پاسخ
    4. مزدا
      سوابق: (939 دیدگاه) ,

      انتخابم پاسپورت ولی چراغ های عقب پاسپورت تو ذوق میزنه .کاش چراغ عقبش اینجور نبود😟😟

      پاسخ
  3. Car Lover
    سوابق: (217 دیدگاه) ,

    بلیزر از نزدیک خیلی جالب تره مثل GLE که تو عکسای اینستاش خیلی جذاب تره

    پاسخ
  4. مهدی
    سوابق: (1568 دیدگاه) ,

    در مورد طراحی بیرونی هردو قابل قبول هستن ولی شورولت جذاب تروطراحی اسپرت تری هم داره.اما طراحی کابین هوندا کاملا بروز تر وزیباتره.طراحی دریچه های تهویه بلیزر یه کم توذوق میزنه.شایداون رنگ قرمز دورش باعثش میشه. ولی درکل من طراحی بیرون بلیزرر وطراحی داخلی هوندا رو دوست دارم.

    پاسخ
  5. کاوه
    سوابق: (134 دیدگاه) ,

    طراحی این مدل هوندا کسالتبار و فرمایشی و پیش پاافتاده است. یاد جیپ آهو و سیمرغ های قدیم به خیر.

    پاسخ
  6. Sajjad
    سوابق: (1408 دیدگاه) ,

    بلیزر چهل سال پیش تولید شده
    هنوز هم در زمینه افرود حرف های بسیاری برای گفتن داره و با خودروهای روز داره رقابت می‌کنه
    استایل بسیار زیبایی داره
    اما این فرزند نا خلف حساب میشه در برابر بلیزر
    شاید ماشین خوبی باشه اما بلیزر نیست
    فقط اسمش رو داره
    بلیزر یه هیولاست، نباید یه ماشین عادی باشه

    پاسخ
  7. sina
    سوابق: (1560 دیدگاه) ,

    پاسپورت همون چیزی بود که هوندا کم داشت :
    یه ماشین با طراحی جوون پسند که قدرت افرود هم داشته باشه و از طرفی جادار و بزرگ باشه.
    مطمینم موفق میشه.
    فقط امیدوارم هوندا مث ILX با یه قیمت سوپرایز کننده عرصه اش کنه مثلا زیر 30 هزارتا

    پاسخ
  8. ali a
    سوابق: (494 دیدگاه) ,

    طراحی بیرونی بلیزر…طراحی داخلی پایلوت…کیفیت کلی پایلوت…قابلیت اطمینان پایلوت…کلا پایلوت..

    پاسخ
  9. mohammad
    سوابق: (44 دیدگاه) ,

    دم شورلت گرم چ خوشکله بلیزر البته پاسپورت هم خوبه ولی بلیزر خیلی خفنه….

    پاسخ
  10. Mآsكvيch
    سوابق: (80 دیدگاه) ,

    طراحی بیرونی بلیزر رو بیشتر دوست دارم،مثل سانتافه شده جلوش!
    طراحی داخلی هوندا سنگین تره ولی

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.