نگرانی‌های مهندس سابق کوروت در مورد C8 موتور وسط

جیم مرو که به مدت 34 سال در جنرال موتورز مشغول به کار بود، در سال 2004 به تیم کوروت پیوست و مسئولیت مهندسی سواری و هندلینگ خانوادهٔ کوروت را بر عهده گرفت. اولین اقدام برجستهٔ وی در تیم کوروت تنظیم ویژگی‌های رانندگی کوروت Z06 نسل C6 بود و در ادامه نیز در توسعهٔ تمامی کوروت‌های بعدی نقش مهمی ایفا کرد. حال آقای مرو که حدود یک سال پیش بازنشسته شده، نگرانی‌های خود را در مورد نسل آیندهٔ این خودرو یعنی C8 موتور وسط ابراز کرده است.

مرو طی مصاحبه‌ای گفته است در تیمی بوده که به‌منظور تعیین اهداف جدیدی برای کوروت C8 کار می‌کردند. او ادعا می‌کند این تیم برای ارزیابی سوپراسپرت‌های موتور وسط، چندین خودرو شامل آئودی R8، فراری 458 ایتالیا، آکورا NSX و دو پورشه را اجاره کردند. این گروه همچنین دو دستگاه کوروت C7 (نسخه‌های Z06 و Z51 استینگری) را هم در اختیار داشتند تا ببینند این خودرو در برابر رقبای اروپایی و ژاپنی چگونه عمل می‌کند. دو کوروت در آزمایشی که توسط مهندس شورلت انجام شد دیگر خودروها را مغلوب کردند و به دیگران گفته شد که سوپراسپرت‌های موتور وسط چیزی نیستند که تیم به دنبال آن بوده و درواقع کوروت C7 با ترکیب موتور جلو بهتر بوده است.

بااین‌حال مدیران جنرال موتورز موقعیت رانندگی و دید بسیار عالی سوپراسپرت‌های موتور وسط را ترجیح داده و نهایتاً تصمیم بر این شد که کوروت C8 خودرویی موتور وسط باشد. با وجود تمامی ویژگی‌های مثبت این ترکیب اما آقای مرو می‌گوید من در مورد ترکیب موتور وسط نگران هستم. کاملاً واضح است که کوروت C7 نسبت به نسل C6 جهش قابل‌توجهی به جلو داشته است و به نظر می‌رسد مرو به این دلیل نگران است که احتمالاً کوروت C8 خیلی بهتر از C7 نخواهد بود. او می‌گوید توزیع وزن عالی 50-50 در C7 یکی از دلایل هندلینگ خوب آن است و تمرکز وزن روی عقب خودرو در C8 تعادل آن‌را برهم زده و احتمالاً موجب تمایل به کم‌فرمانی می‌شود.

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مرتبط

13 دیدگاه

  1. M
    سوابق: (2184 دیدگاه) ,

    چیجوری حساب کردن ؟ مثلا کوروت تو چی میتونه جلوی 458 مبارزه کنه ؟ درگ ؟ پیست ؟طراحی ؟

    پاسخ
    1. MOHAMMAD.DEMON
      سوابق: (159 دیدگاه) ,

      اونا رکورد هارو حساب نکردن
      رفتار های عمومی ماشین در شرایط مختلف رو برسی کردن

      پاسخ
      1. M
        سوابق: (2184 دیدگاه) ,

        حتی رفتار های عمومی ! قوانین الایندگی و ضریب اطمنان و امنیت خودرو هارو هم در نظر بگیری کوروت هیچ شانسی نداره !

        پاسخ
    2. car lover
      سوابق: (329 دیدگاه) ,

      راس میگی 458 درحد کوروت نیس 458 رقیبش زد ار وانه 2010 بود
      راستم میگه دیگه
      این رقیبش F8 هست

      پاسخ
      1. Amir Machine
        سوابق: (584 دیدگاه) ,

        والا تو رقابت خودروی پرفورمنس سال 2019 Road & Track که نسل بعدی و تا دندون مسلح 458 یعنی 488 پیستا نتونست حریف کوروت C7 ZR1 بشه و کوروت بعنوان خودروی پرفورمنس سال 2019 انتخاب شد
        حالا چطور همین کوروت در برابر نسل قبلی 488 هیچ شانسی نداره من نمیدونم!

        پاسخ
  2. MAHDI
    سوابق: (2929 دیدگاه) ,

    توهمین تصویر هم مشخص کوروت موتور وسط متفاوت هستش با کوروت موتور جلو!!!
    کوروت موتور جلومثل یه چاقوی جیبی سنتی هستش (مثل یه آدم بچه پررو وشر وشور)
    کوروت موتور جلو مثل یه چاقوی جراحی تیزهستش
    (مثل یه آدم باشخصیت اما کاربلد)
    حالا یه کارد سنتی یا چاقوی جراحی؟؟!!!!

    پاسخ
  3. MOHAMMAD.DEMON
    سوابق: (159 دیدگاه) ,

    جا داره به آقای مرو بگم که
    یکی دیگر از دلایل تصمیم موتور وسط کردن کوروت
    جا نشدن گیربکس دبل کلاچه در نسل قبلی بود
    همین گیربکس که با همکاری فورد و جنرال موتورز
    طراحی شده و در محصول موستانگ gt500 هم سوار خواهد شد
    باعث بهبود زیاد عملکرد کوروت میشه !
    جنرال موتورز بهترین تصمیم رو گرفته من شک ندارم خیلی بهتر از نسل قبل میشه

    پاسخ
    1. Reventon
      سوابق: (281 دیدگاه) ,

      گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک نه دو کلاچه
      بعدشم دلیلش این نیس
      تنها به هندلینگ موتور وسط شده
      چونکه موتور جلوها معمولا برا گرند تو ر ها یا کروزرا استفاده میشه
      ماشین پیست موتور وسطه
      ماشین درگ موتور عقب

      پاسخ
      1. امیر
        سوابق: (1234 دیدگاه) ,

        مواردی ک فرمودید متین اما استثنا هم زیاد داریم
        نمونه های موتور جلویی ک بسیار خوب در درگ میدرخشن حتی بهتر از موتور وسط و‌عقب
        و همینطور موتور جلوهایی ک در پیست درخشیدن و‌هنوز خیلی از رقبا نتونستن حتی نزدیکشون بشن

        پاسخ
  4. آرش آمریکایی
    سوابق: (578 دیدگاه) ,

    کوروت باید موتور وسط میموند با همون قیمت ارزون

    شورولت و در کل جنرال موتورز میتونست یه ماشین موتور وسط با تولید محدود و لوکس و با قیمت گرون در کنارش تولید کنه به اسم آئرووت (از این اسم قبلا تو کانسپت های جی ام استفاده شده)
    حتی میتونست با برند کادیلاک و به اسم کادیلاک cien تولید کنه تا توجیه پذیر تر هم باشه

    البته باز برا این تصمیم گیری ها پارامتر های زیادی دخیل هست مثل امکان راه اندازی یه خط تولید دیگه و…. خیلی پارامتر ها که بهشون ارزش تولید میگن

    به هر حال جنرال موتورز مثل بعضی کمپانی ها نیس که برای دک و پز ماشینی تولید کنه و قیمت اونو چن میلیون دلار پایین بیاره و با ضرر بفروشه

    و برای جبرانش تو خیلی چیزا از بازار بورس بگیر تا خیلی چیزای دیگه تقلب کنه

    پاسخ
  5. بهنام
    سوابق: (220 دیدگاه) ,

    بنظرم کوروت موتور وسط در مقابل 458 سالخورده فقط در بحث قیمت میتونه رقابت کنه و اینکه بتونه بهتر از 458 ایتالیا باشه فقط یک رویاست. 458 ایتالیا از نگاه بسیاری از کارشناسان بهترین سوپر اسپرت موتور وسطیه که تا بحال ساخته شده دلیلش هم همکاری مستقیم شوماخر در توسعه ی فراری 458 ایتالیا بوده.

    پاسخ
    1. Alireza
      سوابق: (201 دیدگاه) ,

      فکر کنم شما اون قسمت متن رو اشتباه خوندی چون با کوروت c7 مقایسه اش کردن

      پاسخ
  6. علی آقا
    سوابق: (266 دیدگاه) ,

    من به شدت با کروت موتور وسط مخالفم. خود دانید…

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.