شورولت

نگاه شورلت به پورشه ۹۱۱ GT2 RS برای توسعهٔ کوروت C8 Z06

درست زمانی که کوروت C8 از صدر اخبار دنیای خودرو کنار رفته بود، شایعات و تصاویر جاسوسی نسخهٔ Z06 مطرح شدند تا همچنان کوروت نقل محافل خودرویی باشد. به‌تازگی یک پروتوتایپ از C8 Z06 با پوشش‌های استتاری سنگین رؤیت شده و نکتهٔ جالب‌تر اینکه این سوپراسپرت آمریکایی در کنار یک دستگاه پورشه ۹۱۱ GT2 RS در حال آزمایش است.

با توجه به گزارش‌ها، این تصویر به‌احتمال‌زیاد یعنی جنرال موتورز برای توسعهٔ کوروت C8 Z06 می‌خواهد پورشه ۹۱۱ GT2 RS را محک بزند. این اقدامی منطقی به نظر می‌رسد زیرا GT2 RS سلطان پیست محسوب می‌شود و Z06 هم همواره نسخه‌ای پیست محور در خانوادهٔ کوروت بوده است؛ بنابراین واضح است که شورلت اهداف بلندپروازانه‌ای برای Z06 جدید دارد و می‌خواهد سوپراسپرت‌های برتر جهان را به چالش بکشد.

بال بزرگ عقب، ارتقاءهایی در تعلیق و قدرت بیشتر مهم‌ترین تغییرات کوروت Z06 جدید نسبت به نسخهٔ پایه هستند. با توجه به صدای پیشرانهٔ پروتوتایپ کوروت Z06، به نظر می‌رسد این ماشین به نسخه‌ای جاده‌ای از موتور ۵.۵ لیتری V8 میل‌لنگ خطی کوروت مسابقه‌ای C7.R مجهز باشد. گزارش‌های اولیه ادعا می‌کنند که این موتور می‌تواند حدود ۶۰۰ اسب بخار قدرت داشته باشد که حدود ۱۰۰ اسب بخار از قدرت کوروت استینگری پایه بیشتر است اما ۱۰۰ اسب بخار از GT2 RS قدرت کمتری دارد.

بنابراین شاید Z06 جدید به خاطر قدرت کمتر نتواند پورشه را در پیست‌ها به چالش بکشد اما باید توجه داشت که فقط اسب بخار نیست که یک خودرو را در پیست سریع می‌کند. در پیست داون‌فورس نیز نقش بسیار مهمی دارد و Z06 جدید به لطف بال عقب بزرگ خود مقادیر زیادی داون‌فورس خواهد داشت. درهرحال انتظار می‌رود کوروت C8 Z06 زودتر از آنچه فکر می‌کردیم معرفی شود زیرا شورلت برای اینکه با C7.R در مسابقات شرکت کند باید حداقل ۳۰۰ خودروی تولیدی را با پیشرانهٔ ۵.۵ لیتری V8 به بازار عرضه کند و Z06 می‌تواند این مأموریت را انجام دهد.

 

برچسب ها

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۲۶ دیدگاه

  1. علیx76

    ۴ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (758 ديدگاه)

    خبر خوب ینی این
    البته با توجه به قدرت Z06 نسل قبلی
    اگه طبق قانون مجبور باشن ۳۰۰ خودرویی که تولید میکنن تنفس طبیعی باشه
    احتمالا اسم Z06 روش نزارن
    شاید همون C8R اسم بهتری باشه
    با توجه به رشد قدرت تو هر نسل از ZR1 ها و Z06 ها
    فک نمیکنم C8 Z06 کمتر از ۷۰۰ اسب باشه
    حالا ممکنه هیبرید باشه و ممکنه هم نباشه
    ارادت

  2. M سابق

    ۴ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (2359 ديدگاه)

    کوروت نسبت به قیمت ماشین فوق العاده ای هست قبول !
    اما کی میخواین قبول کنین که یک پله کامل پائین تر از سوپر اسپرتای اروپائیه !
    کی دیگه میخواین از گفتن لفظ الکی گرون برای این ماشینا دست بردارین !
    حالام نباید به این خاطر به شورولت ایراد گرفت GT2RS و ۴۸۸ پیستا الان خدایان پیستن و تو این کلاس دارن بد جولون میدن و هر شرکتی برای توسعه ماشینش میتونه بیاد و از این دوتا یاد بگیره!

    1. JDM

      ۴ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (126 ديدگاه)

      جان هر کی دوست دارید این تعصب الکی رو بذار.
      یه طور حرف میزنی انگار اروپایی خدا هستن هیچکی به پاشون نمیرسه!!
      برو مقایسه های همون نسخه ۵۰۰ اسب بخاری رو بخون تو اکثره مقایسه هاش اول شده اونایی که اول نشده دوم شده!!
      به نظرت قدر نی!!

      1. M سابق

        ۴ بهمن ۱۳۹۸
        سوابق: (2359 ديدگاه)

        واقعا خنده داره که یه امریکایی باز حرف از تعصب الکی بزنه !
        دوست عزیز نمیگم هیشکی به پاشون نمیرسه اصلا تو کلاس سوپر اسپرتای ۲۰۰ تا۴۰۰ هزار دلاری به جز اروپا هیچ جای جهان تولیدی نداره که بخواد رقیب بشه که حالا جلو بزنه یا نه منظور منم از این حرف صرفا اشخاصی مثه علی نوا هست که میگن اروپایی الکی گرون!

        1. Elmiraj

          ۴ بهمن ۱۳۹۸
          سوابق: (1537 ديدگاه)

          کوروت یک سوپر اسپرت تولید انبوه با یک سوم قیمت اونایی که گفتی هست…
          شما نام ببر ببینیم کدوم سوپر اسپرت اروپایی با ترکیب موتور جلو ، دیفرانسیل عقب ، وزن ۱۶۸۸ کیلوگرم و قیمت ۱۳۰ هزار دلاری تایم ۶:۵۷ را در نوربرگرینگ داره…؟؟؟؟ ( هم اندازه پورش ۹۱۸ اسپایدر !!!! )
          .
          کاش همون طور که پورشه GT۲RS را و لامبو SVJ را به نوربرگرینگ بردند شورولت هم خودش C7 ZR1 را به نوربرگرینگ می برد .

        2. Ferrari

          ۴ بهمن ۱۳۹۸
          سوابق: (1498 ديدگاه)

          هیچ ماشین امریکایی تایم ۶:۵۷ ثبت نکرده

        3. حسن

          ۴ بهمن ۱۳۹۸
          سوابق: (419 ديدگاه)

          اون بنده خدا هم طبق استناد به بازار دست دوم بعضی برندهای اروپایی میگه اروپاییهای الکی گرون شما علتش را در بازار دست دوم جستجو کن ببین افت قیمت ماشینهای دست دوم شون چرا اینقد زیاده .
          وین رونی هم ملیاردره اما وقتی یه ماشین خرید بعد دوسال با ۵۸ هزار دلار کسر قیمت به عنوان افت قیمت ماشینش را فروخت عینا همین جملات را گفت

    2. شاهین

      ۴ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (61 ديدگاه)

      تو بحث سوپراسپرت واقعا امریکاییها از برند های اروپایی عقب هستند گرچه تو خیلی موارد هم آمریکاییها جلو هستند

    3. حسن

      ۴ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (419 ديدگاه)

      تو بحث ماشین موتور جلو دف عقب که هیچ نمونه ی نزدیک به کوروت سی۷ کلا وجود نداشت .
      ۹۱۱ با هزار بار بازخوانی وتغییر الان شده GT2RS
      کوروت c8 تجربه ی اوله و به نظر من غوغا کرده اونم بدون کمک ژاپنیها خودش یه مزیته.
      کلا کاری به قیمت هم نداریم و ایضا چرم و نورپردازی و چراغ اتاقایی که فقط تو بعضی کشورهای اروپایی هست و بقیه تکنولوژیش را ندارن یا اون نخ درشته که از فضا میارن خیلی گرونه باهاش دوخت صندلیها را میزنن.

      1. JDM

        ۴ بهمن ۱۳۹۸
        سوابق: (126 ديدگاه)

        تعصب ندارم حرف بی منطق رو قبول ندارم،
        شما خودت موقع معرفی حالا نمیدونم از سره تعصب یا چیزه دیگه ای بود میگفتی من بعید میدونم زیره ۳ شتاب بزنه ولی شتاب ۲.۸ هم زد!!
        کوروت همیشه با ماشینای دو برابر قیمت خودش رقابت کرده پس صرفا زیاد سره فاکتور قیمت حساب باز نکنید،برو ببین همین نسخه پایه C8 با رقباش چه داستانی داره،اصن یادمون هم نمیاد که ۹۱۱کرارا S رو زد!!!

    4. Elmiraj

      ۴ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (1537 ديدگاه)

      Ferrari @
      جیم مرو مهندس بازنشسته جنرال‌موتورز با انواع نسل های کوروت به نوربرگرینگ رفته و تایم های زیادی هم ثبت کرده ، تایم ۶:۵۷ جدید ترین تایمیه که با کوروت زده و فقط در یک دور به این تایم برجسته رسیده…!!!!!!
      نگاه کنید :
      https://www.google.com/amp/s/www.carscoops.com/2018/09/2019-corvette-zr1-posted-nurburgring-lap-time-657/amp/

      1. Ferrari

        ۵ بهمن ۱۳۹۸
        سوابق: (1498 ديدگاه)

        باید ثبت بشه اگه نشه ارزشی نداره

  3. ایمان

    ۴ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (2336 ديدگاه)

    قطعاً C۸ Z۰۶ ماشین غولی میشه ….
    چون نگاهی به اساتید پیستی مثل ۹۱۱GT۲ RS داره

  4. Alireza

    ۴ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (457 ديدگاه)

    یک پله پایین تر؟همین پارسال بود c7 zr1 با ترکیب موتور جلو بطور مستقیم حریف اوراکان پرفورمانته و ۷۲۰اس شده بود توی پیست،اگه هم منظورتون کیفیت کابین باشه تو این مورد میخواستن تا حد ممکن قیمت رو پایین نگه دارن که مشتریاشون رو نگه دارن،که همین سیاست فروش بنظر من بزرگترین تفاوتش با رقبای اروپاییه،اینکه میخوان این سرعت رو در دسترس درصد بیشتری از مردم قرار بدن که همچنان محبوب و تو دل برو نگهش دارن

  5. حسن

    ۴ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (419 ديدگاه)

    پورشه تخت خواب بسته عقبش

    1. علیرضا

      ۴ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (425 ديدگاه)

      یه نگاهی به اسپویلر عقب کروت بنداز … تخت خواب دو نفرس … این تحلیلا نشونه تخریبه نه انتقاد … فنی بحث کن

    2. MAHDI

      ۴ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (4379 ديدگاه)

      خوب در این نسل کوروت ZR1 به احتمال زیادیه تخت خواب ۲ نفره میزارن عقبش، البته از نوع ارزونش!!!!
      (شوخی😉)

      1. Elmiraj

        ۴ بهمن ۱۳۹۸
        سوابق: (1537 ديدگاه)

        در پیست Road & Track هم از بس این stingray ارزون بود که آخر سر ۹۱۱ جدید و گران را شکست داد…!!!
        .
        و ماشین سال هم شد…!!!!

        1. MAHDI

          ۴ بهمن ۱۳۹۸
          سوابق: (4379 ديدگاه)

          ماشین پرفومنس سال road & track هیوندای ولسترN معرفی شد. نه شورولت کوروت C8!!!!!!!!
          یعنی هیوندای ولستر N بعنوان خودروی پرفومنس سال ۲۰۲۰ مجله ROAD & TRACK معرفی شد!!!!!!

        2. reza

          ۴ بهمن ۱۳۹۸
          سوابق: (141 ديدگاه)

          سلام دوست عزیز.میشه لطفا پاسخ اون چند تا سوال که در مورد تسلا رودستر بود را بدید.ممنون میشم.

    3. Elmiraj

      ۴ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (1537 ديدگاه)

      ماشین سال Motortrend نه Road & Track…!!!
      .
      بین دو پاراگراف یک نقطه و دو خط فاصله هست…!!!!

      1. reza

        ۴ بهمن ۱۳۹۸
        سوابق: (141 ديدگاه)

        نه دیدم.ممنون که پاسخ دادید.

      2. reza

        ۴ بهمن ۱۳۹۸
        سوابق: (141 ديدگاه)

        ببخشید دوست عزیز در رابطه با گشتاور تسلا رودستر یکی اینکه فکر کنم گشتاور ۸۸۰۰ نیوتون متر Drako GTE در چرخها است نه در الکتروموتورها و دیگر اینکه شرکت سازنده باید بتونه از عهده مصرف انرژی و سیستم خنک کاری بر بیاد بنابراین تسلا اگر میتونست این گشتاور رو در الکتروموتورها ایجاد کنه پس باید خودروهایی مثل سایبرتراک سه موتوره و model s plaid هم گشتاورشون از این مقدار بیشتر باشه چون این ماشین ها از سیستم خنک کاری جدید و خوبی بهره میبرند و همچنین ظرفیت باتری زیاد سایبرتراک هم دست شرکت سازنده را برای گشتاور بیشتر باز میگذارد(چون طبیعتا شرکت سازنده تلاششو میکنه که ماشینش گشتاور بیشتری رو داشته باشه) همچنین مثلا فکر کنم ماشینی مثل داج هم گشتاورش در چرخ ها حدود ۱۴۰۰۰ نیوتون متره در نتیجه گشتاور چرخ هاش حتی از رودستر هم بیشتره.شاید هم شما درست بفرمایید چون اطلاعات شما از من خیلی بیشتره ولی من فکر میکنم این گشتاور ۱۰۰۰۰ نیوتون متر در چرخهاست نه الکتروموتورها.اگر بیشتر توضیح بدید ممنون میشم.شاید هم من اشتباه میکنم.

      3. reza

        ۴ بهمن ۱۳۹۸
        سوابق: (141 ديدگاه)

        درسته که تسلا رودستر با پکیج spacex اواخر سال ۲۰۲۰ آزمایش میشه و احتمالا در سال ۲۰۲۱ به بازار عرضه میشه؟و اینکه این تایم ۱.۴۱ و ۱.۵۶ با محاسبات عددی روی کاغذ به دست اومده درسته؟(چون فکر کنم هنوز این نسخه از رودستر مورد آزمایش قرار نگرفته)

        1. reza

          ۴ بهمن ۱۳۹۸
          سوابق: (141 ديدگاه)

          تسلا روی باتری های حالت جامد هم کار میکنه؟اگر آره کی تولید انبوه میشوند؟

    4. Elmiraj

      ۴ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (1537 ديدگاه)

      Reza @
      ایلان ماسک روز رونمایی از Roadster و Semi گفت که این دو ماشین در سه ماهه آخر ۲۰۲۰ بدست مشتریان خواهند رسید ، ولی تسریع در تولید Model Y و به جلو انداختن زمان ورود Model S/X plaid در تابستان امسال مانع Roadster و Semi شدن ، البته اواخر امسال ۲۰۰۰ دستگاه از کامیون های Semi که شرکت های Bosch و Walmart در زمان بعد رونمایی سفارش داده بودن همون طور که قول داده شده بودن تحویل خواهند شد .
      اما Roadster به احتمال بسیار اوایل ۲۰۲۱ یعنی یک سال دیگه به بازار میاد و اصلی ترین دلیلش هم سیستم لیزری جایگزین برف پاکن های آن عنوان شده که هنوز آزمایش های نهایی آن زمان خواهد برد .
      .
      این اعداد شتاب ۱.۴۱ و ۱.۵۶ ثانیه در محاسبات فنی بوجود آمده چون طبق گفته های تسلا سه شتاب دهنده در جلو ، سه تا در عقب و چهار تا هم در مافوق چرغ ها نصب خواهد شد که طبق گشتاور ۵۴۲ نیوتون متری که از سه تا شتاب دهنده خارج میشه و با توجه به وزن دقیق ماشین باعث میشن شتاب صفر تا شصت مایل از ۱.۸۷ ثانیه به ۱.۵۶ ثانیه و شتاب صفر تا صد مایل هم از ۴.۱۶ ثانیه به ۳.۳۱ ثانیه کاهش میابه…!!!
      https://www.google.com/amp/s/insideevs.com/news/350682/tesla-roadster-spacex-thrusters/amp/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
بستن
X