احتمال تغییر پیشرانهٔ پایهٔ شورلت کامارو و ارائهٔ نسخهٔ هیبریدی

پیش‌ازاین فورد برنامه‌هایی برای ساخت نسخهٔ هیبریدی موستانگ را تأیید کرده است و حالا به نظر می‌رسد شورلت هم در حال بررسی ساخت کاماروی هیبریدی باشد. به گزارش موتور آتوریتی، جنرال موتورز گزینه‌های موتوری مختلفی را برای کامارو بررسی می‌کند. این گزینه‌ها شامل یک پیشرانهٔ 2.7 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ جدید به همراه دو نسخهٔ هیبریدی می‌شود. پیشرانهٔ اول، همان موتور جدیدی است که به‌تازگی برای نسل جدید سیلورادو ارائه شده است.

این موتور که 310 اسب بخار قدرت دارد، می‌تواند جایگزین پیشرانهٔ پایهٔ کنونی کامارو شود که یک واحد 2 لیتری چهار سیلندر توربو با 275 اسب بخار قدرت است. این موتور جدید با 35 اسب بخار قدرت بیشتر نسبت به پیشرانهٔ پایهٔ فعلی، موجب می‌شود که کاماروی چهار سیلندر کاملاً با موستانگ اکوبوست برابری کند زیرا پیشرانهٔ 2.3 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ این خودرو هم دقیقاً 310 اسب بخار قدرت دارد. کامارو با این موتور 2.7 لیتری جدید ظرف 5.2 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر در ساعت می‌رسد.

اما همان‌طور که گفته شد، در این بررسی دو گزینهٔ هیبریدی هم وجود دارد. اولین گزینه، یک پیشرانهٔ 2 لیتری چهار سیلندر با سیستم کمکی هیبریدی است که مجموعاً 365 اسب بخار قدرت دارد. این قوای محرکه، کامارو را ظرف 4.4 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر در ساعت می‌رساند و در هر صد کیلومتر در سیکل ترکیبی 7.8 لیتر بنزین مصرف می‌کند که حدود 1.5 لیتر در هر صد کیلومتر کمتر از پیشرانهٔ 2.7 لیتری توربو است.

گزینهٔ هیبریدی دوم بر اساس پیشرانهٔ 6.2 لیتری V8 است که قدرت آن‌را از 455 اسب بخار کنونی به 545 اسب بخار افزایش می‌دهد. این نیروی بیشتر، شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت کامارو SS را از 4 ثانیه به 3.7 ثانیه کاهش می‌دهد. در همین حال، با این سیستم هیبریدی مصرف سوخت ترکیبی خودرو هم از 11.7 لیتر به 9.8 لیتر در هر صد کیلومتر کاهش پیدا می‌کند. گفته شده گزینهٔ هیبریدی اول، چهار هزار دلار به قیمت نسخهٔ پایهٔ کامارو اضافه می‌کند درحالی‌که نسخهٔ هیبریدی V8، هشت هزار دلار اضافه قیمت را به همراه دارد.

به‌احتمال‌زیاد شورلت قوای محرکهٔ هیبریدی را به‌عنوان پاسخ مستقیمی به موستانگ هیبریدی که در سال 2020 به بازار می‌آید در نظر گرفته است. فورد گفته است موستانگ هیبریدی عملکردی مشابه مدل V8 را با گشتاوری در دو پایین ارائه می‌کند. فعلاً اطلاعات زیادی از این خودرو در دست نیست اما شایعاتی ادعا کرده‌اند که ماسل کار هیبریدی فورد به یک موتور الکتریکی در کنار پیشرانهٔ 2.3 لیتری چهار سیلندر اکوبوست به همراه گیربکس 10 سرعتهٔ اتوماتیک مجهز خواهد بود. موستانگ هیبریدی حدود 400 اسب بخار قدرت دارد و در کمتر از 5 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر در ساعت می‌رسد.

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مرتبط

8 دیدگاه

  1. Ahmad
    سوابق: (1054 دیدگاه) ,

    فقط نسل قبلی کامارو با یه موتور v8 که حتی فکر کردن در موردش به من احساس خوبی میداد .با این حال همیشه از موستانگ بیشتر میپسندمش.

    پاسخ
  2. (Ali (Chevy nova
    سوابق: (5052 دیدگاه) ,

    اىده خوبىه
    ولى همىن که همچنان گزىنه 8 سىلندر هست برام قوت قلبه

    پاسخ
    1. (Ali (Chevy nova
      سوابق: (5052 دیدگاه) ,

      ببىنم مىتونه با رقىب خودش موستانگ با 10/000/000فروش رقابت کنه
      البته خبرهاى تازه تو راهه که من منتظرشم

      پاسخ
  3. (Ali (Chevy nova
    سوابق: (5052 دیدگاه) ,

    راستى
    کامارو کوپو رسما تو سما رونماى شده
    موتورش با مىلنگ استىل و سرسىلندرهاى LT4 کوروت با 1000 اسب هست
    به احتمال بالا گىربکسش هم نمونه اى هست که با همکارى فورد و جى ام ساخته شده
    البته کوپو نمونه 840 اسبى هم داره
    درکل قراره تعداد محدودى ازش تولىد بشه

    پاسخ
  4. عارف
    سوابق: (1 دیدگاه) ,

    کامارو های قدیمی قشنگ تر بودن الان 2،3 سالی هست که چراغاشون زشت شده.

    پاسخ
  5. me84
    سوابق: (1459 دیدگاه) ,

    .
    من رخ موستانگ رو بیشتر میپسندم. بخصوص کروک.

    پاسخ
  6. mahdy
    سوابق: (2006 دیدگاه) ,

    وقتی یه پونی کار یا ماسل کارو میبینم که با اون همه تاریخ و اصالت
    الان چهار سیلندر توربو بو 310 اسب روش بستن
    بغضم میگیره!!!
    خجالت نکش شورولت؛ کاماروی برقی هم بده بیرون

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.