شورولت

قوی‌ترین پیشرانهٔ V8 تنفس طبیعی دنیا در سینهٔ کوروت C8 Z06

شورلت کوروت C8 یکی از خودروهایی است که بیشترین توجهات را به خود جلب می‌کند و به همین دلیل، هر خبری در مورد این خودرو می‌تواند برای بسیاری از علاقه‌مندان مهم باشد. حال نیز گزارش جدیدی منتشر شده که حاوی اطلاعاتی در مورد آیندهٔ این سوپراسپرت محبوب آمریکایی است. به گفتهٔ این گزارش، شورلت هم‌اکنون در حال کار روی چهار نسخهٔ مختلف از کوروت است که E-Ray، زورا، ZR1 و Z06 نام دارند. در این گزارش به‌طور مفصل به مدل Z06 پرداخته شده که خلاصهٔ اطلاعات آن‌را در ادامه خواهید دید.

طبق این گزارش، کوروت Z06 جدید از یک پیشرانهٔ V8 دو میل‌سوپاپ در بالا استفاده خواهد کرد که ارتباط نزدیکی با موتور ۴.۲ لیتری بلک‌وینگ کادیلاک دارد. این موتور در همان خط تولید موتور بلک‌وینگ ساخته می‌شود اما تنفس طبیعی خواهد بود و ردلاین آن به ۹ هزار rpm می‌رسد. به گفتهٔ این گزارش، این موتور حداکثر ۶۱۷ اسب بخار قدرت خواهد داشت و بنابراین قوی‌ترین موتور تنفس طبیعی حال حاضر بازار محسوب می‌شود. این موتور به همان گیربکس هشت سرعتهٔ دوکلاچهٔ کوروت پایه متصل می‌شود اما این گیربکس برای هماهنگی با پیشرانهٔ قوی‌تر، دوباره تنظیم شده است.

گفته شده در توسعهٔ کوروت C8 Z06، فراری ۴۵۸ اسپشیاله معیار بوده است تا این ماشین بتواند به بهترین نحو از قوی‌ترین موتور V8 تنفس طبیعی دنیا استفاده کند. همچنین همان‌طور که تصاویر جاسوسی نشان داده‌اند، در Z06 پیشرانهٔ قوی‌تر با ارتقاء سیستم اگزوز و تعلیق، لاستیک‌های پهن‌تر و دیفرانسیل الکترونیکی استاندارد همراه می‌شود درحالی‌که قطعاً کوروت ارتقاءهای آئرودینامیکی را هم تجربه خواهد کرد. شایعاتی به معرفی کوروت C8 Z06 در جولای امسال اشاره داشته‌اند که اگر درست باشد، انتظار می‌رود طی هفته‌های آینده اطلاعات بیشتری در مورد این سوپراسپرت جدید کسب کنیم.

امیر دهقان

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مشابه

‫۲۲ دیدگاه

  1. مازیار

    ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (339 ديدگاه)

    میبینم که هیجان در هر دو سوی اقیانوس اطلس داره بالا میره

    موافقم ۵۱
    مخالفم ۳
  2. R@m!n

    ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (798 ديدگاه)

    یه سری شایعاتم بود که قراره با موتور جدید LT6 بیاد

    به شخصه منتظر نسخه ZR1 هستم

    موافقم ۲۲
    مخالفم ۲۸
    1. Audi s8

      ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (227 ديدگاه)

      کروت واقعا عالیست
      اما متاسفانه کامارو خراب شد کامارو هم ابهت زیادی داشت ولی نسل جدیدش خوب نبود اما کروت نسل جدیدش خیلی پیشرفت کرد

      موافقم ۵۳
      مخالفم ۴
      1. R@m!n

        ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (798 ديدگاه)

        هنوزم میشه کامارو برگردوند. هم پلتفرمش هست، هم موتورش، هم گیربکسش. فقط یه ذره شل کردن کیسه برای صرف هزینه راجب طراحی جدید میخواد که جنرال موتورز وقتی قیمت کوروت جدیدو انقدر پایین اورد عملا دیگه با کامارو دیگه کاری نداره.

        موافقم ۲۳
        مخالفم ۱۹
        1. RezaRs

          ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (1116 ديدگاه)

          اخه همپوشانی قیمتی و اتمام دوران درون سوز ممکنه علتش باشه من خودم حاضرم gm یه برقی خر پروفورمنس بزنه به اسم کامارو ماسل برقی هنه درگ هارو ببره شرمنده جناب سردبیر کمی زدم تو فیلم ( اما ) با ظاهر خفن نسل قبل و یا طوری که کامارو باشه میدونم شاید اکثرتون بدتون بیاد اما بالاخره من بودن قوی کامارو رو از نبودنش یا اینطوری بودنش بیشتر دوس دارم

          موافقم ۱۱
          مخالفم ۱۷
  3. BenzSLR

    ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1088 ديدگاه)

    یکی از بهترین ماشین های جهان.

    موافقم ۴۸
    مخالفم ۳۳
    1. ALIREZA

      ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (104 ديدگاه)

      چرا اینقدر دیسلایک خوردی ؟?????

      موافقم ۳۴
      مخالفم ۲
      1. BenzSLR

        ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (1088 ديدگاه)

        حتما بعضی از دوستان دوستش ندارن دیگه

        موافقم ۱۱
        مخالفم ۲۰
    2. محمدهادی

      ۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (440 ديدگاه)

      پسر این ماشین یه جهش رو به جلوی بسیار بزرگ بود که به وقوع پیوست توی نسل کوروت
      عجججب مشخصات نااابی
      واقعا یه پله سطح خودشو ارتقا
      به اصطلاح چشم رقیب سنتی خودشو دور دید و بشدت خودشو تو نسل آخری مسلح کرد
      فوق العادست مشخصاتش
      احتمالا سوپراسپرت های اروپایی رو آزار بده توی رکوردگیری ها

      موافقم ۱۴
      مخالفم ۲
    3. امین

      ۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (29 ديدگاه)

      من صدی به نود هر مقاله ی که از پدال میخونم کامنتای زیرشو هم معمولا میخونم
      توی این یک سال اخیر بهم ثابت شد که بسیاری از لایک ها و دیسلایک ها، اصلا و ابدا طبیعی و نرمال نیست و بشخصه مطمئنم کاره یکی دونفره که حالا یا با طرف خصومت دارن یا از کامنتش خوششون نمیاد
      خلاصه گفتم که بدونید توی پدال بعضی از کامنتها، لایک و دیس لایک هاش فِیکه و جدی نگیرید .

      موافقم ۶
      مخالفم ۱
  4. Carbonado Aventador

    ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (4074 ديدگاه)

    من دقیقا متوجه نشدم منظور از قویترین موتور تنفس طبیعی دنیا چیه..
    تو V8 ها قویترینه؟!
    نسبت قدرت به حجم قویترینه؟!
    چجوری میشه دقیقا?

    موافقم ۹
    مخالفم ۱۷
    1. RezaRs

      ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (1116 ديدگاه)

      واضحه متن قوی ترین انجن نچرال v8 و قویترین انجن نچرال حال حاضر بازار)

      موافقم ۲۱
      مخالفم ۱۹
    2. یانکی

      ۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (1317 ديدگاه)

      موتورهای v8 تنفس طبیعی دنیا اینا هستن.از ژاپن شروع میکنم.۱.انجین ۵لیتری لکسوس با ۴۷۵ اسب.۲.انجین ۵.۷ نیسان نسخه توریسمو ۴۳۰ اسب.۳.کره جنوبی ۵لیتری با ۴۲۰ اسب هیوندا و کیا.بریم ایتالیا.مازراتی ۴.۷ لیتر با ۴۶۰ اسب.بریم آلمان نداره.بریم انگلیس.نداره.فرانسه?.بریم آمریکا.۱.فورد ۵.۲ با ۵۳۰ اسب.۲.انجین کایوتی ۵ لیتری با ۴۸۰ اسب.۳.انجین ۷.۳ لیتری با ۴۳۰ اسب.کرایسلر داج جیپ رم.۱.انجین ۵.۷ لیتری با ۴۰۰ اسب.۲.انجین ۶.۴ لیتری با ۴۸۵ اسب.جنرال موتورز۱.انجین ۵.۳ لیتری با ۳۶۰ اسب.۲.انجین ۶.۲ لیتری با ۵۰۰ اسب.بزودی هم انجین ماورایی ۵.۵ لیتری با بیش از ۶۰۰ اسب.انجین ۵.۷ لیتری تویوتا با ۳۸۵ اسب رو یادم رفت.یه انجین وی ۸ دیگه هم داره تویوتا که فکر کنم بازنشست شده و نزدیک ۳۱۰ اسب داره حجمش هم زیر ۵ لیتر بود.قبل توربو شدن وی۸ تو آلمان بنز ۶.۲ داشت تو نسخه بلک سریز نزدیک ۶۴۰ اسب تولید میکرد.بیمر هم انجین ۴ لیتری داشت با ۴۲۰ اسب ددر بالا بود تنها وی۸ رو ام۳.آئودی هم ۴.۲ لیتری داشت با ۴۲۰ اسب.پورشه رو پانامرا هم ۴.۲ با ۴۰۰ اسب داشت.دیگه حال ندارم بنویسم.

      موافقم ۸
      مخالفم ۰
      1. رضا

        ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (50 ديدگاه)

        توی آلمان پورشه ۹۱۸(۱۳۰اسب بر لیتر/۴.۶لیتر حجم موتور)
        محض اطلاع

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  5. مهدی

    ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (795 ديدگاه)

    دیگه عاشق کوروت شدم
    واقعا این ماشین ارزشش بیشتر از ۶۰ الی ۷۰ هزار دلاره

    موافقم ۳۴
    مخالفم ۴
    1. REZA

      ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (97 ديدگاه)

      البته Z06 قیمتی بالای ۱۰۰ هزار دلار داره ولی هنوز هم با ارزش و نسبت به سایر رقبا ارزانتره نسبت به پول پرداختی چیزی بیشتر دریافت میشه وهمینه که ارزش خریدشو بالا میبره

      موافقم ۲۵
      مخالفم ۱
  6. میثم

    ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1568 ديدگاه)

    هیچ دلیلی برای پرداخت پول بیشتر برای رقبا باقی نمونده
    فقط کوروت ?????

    موافقم ۲۶
    مخالفم ۳۶
  7. زیزیگولو

    ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (2119 ديدگاه)

    یاغی گری ماشینای آمریکایی با پیشرانه های حجیمشون همیشه خبرسازه و باعث جلب توجه عاشقای دنیای خودرو و ماشین بازا میشه

    موافقم ۳۰
    مخالفم ۲
  8. Amirreza

    ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1070 ديدگاه)

    کوروت جدید یه تحول بزرگ تو کل گروه جی ام بود

    موافقم ۲۰
    مخالفم ۱
  9. یوسف

    ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (254 ديدگاه)

    منم همین حس رو دارم ارزش اکثر ماشین های شورولت بیشتر از قیمت فروخته شده هست
    همین کوروت حداقل ارزشش ۲۰۰ هزار تاست

    موافقم ۳۵
    مخالفم ۲
  10. Amin

    ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (317 ديدگاه)

    خب به خاطر اینکه خط تولید اینا مونتاژ بیشتری داره و رباتیک تره و قطعا قطعاتی که استفاده میکنن نسبت به بقیه برند های ایتالیایی یا آلمانی گاها ضعیف تره ،و به همین خاطر کم هزینه تر میشه،همه چیز به خط مونتاژ بستگی داره
    شما اگر یه کونیخزگ رو با خط مونتاژ ی مثل شورولت عرضه کنن قطعا قیمتش زیر ۶۰۰ تا در میاد
    و اینکه سود کمتر تولید بیشتر و درامد بیشتر

    موافقم ۳
    مخالفم ۱۰
  11. Alireza

    ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (509 ديدگاه)

    اونقدری ک منتظر نسخه های پرفورمنس این نسل هستم منتظر فردای خودم نیستم ک چه اتفاقی قراره بیفته
    رقابتش با ۹۱۱ جدید قراره به کهکشان های دیگه برسه

    موافقم ۱۳
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا