شورلت

هایپر ماسل کار! کامارو ZL1 هنسی با موتور 1200 اسبی کوروت ZR1

هنسی برای نمایشگاه سمای امسال یک شورلت کاماروی افراطی بنام رسورکشن (Resurrection به معنای رستاخیز) را آماده کرده است. این تیونر دیوانهٔ آمریکایی برای ساخت هیولای جدید خود از یک کامارو ZL1 1LE استفاده کرده اما پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ LT4 آن‌را با موتور LT5 کوروت ZR1 جایگزین کرده است. این موتور در حالت استاندارد کارخانه‌ای قدرت چشمگیر ۷۵۵ اسب بخار را تولید می‌کند اما هنسی به این هم قانع نبوده و اقدام به تقویت این نیروگاه قدرتمند کرده است.

با ارتقاءهای زیادی مثل مدیریت کالیبراسیون موتور و استفاده از سوخت E85، خروجی این پیشرانه به اعداد شگفت‌انگیز ۱۲۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۳۵۶ نیوتن متر گشتاور رسیده است. به‌منظور انتقال این نیروی عظیم گیربکس هم تقویت شده است. مشخصاتی که هنسی از این کامارو اعلام کرده نیز کاملاً خارق‌العاده هستند زیرا رسورکشن می‌تواند کامارو را با هایپرکارها ترکیب کند! به گفتهٔ هنسی، این هیولا ظرف تنها ۲.۳ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و نهایتاً می‌تواند به حداکثر سرعت ۳۵۴ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. طبق تخمین این تیونر، اگر یک رانندهٔ ماهر پشت این خودرو بنشیند می‌تواند مسافت ۴۰۰ متر را ظرف تنها ۹.۳ ثانیه طی کند.

جان هنسی در مورد رسورکشن گفته است:

تیم ما منتظر ارائهٔ نسخهٔ قوی‌تری از Exorcist بود و فقط به نام جذابی نیاز داشتیم که روی این خودرو قرار گیرد. رسورکشن تکاملی عالی از اکسورسیست به نظر می‌رسید که خود با الهام از نام دوج دیمن انتخاب شده بود. کامارو رسورکشن اولین هایپر ماسل کار دنیا محسوب می‌شود

اکسورسیست پروژهٔ قبلی هنسی روی کامارو ZL1 بود که دو سال پیش با ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت معرفی شد.

از این کاماروی وحشی تنها ۲۴ دستگاه تولید می‌شود که هرکدام با قیمت خیره‌کنندهٔ ۲۰۰ هزار دلار به فروش می‌رسند. البته قیمت ۷۱ هزار دلاری کامارو ZL1 1LE صفرکیلومتر هم بخشی از این مبلغ است؛ بنابراین کسانی که پول کافی در حساب بانکی خود دارند و می‌خواهند فورد موستانگ شلبی GT500 جدید را در مسابقهٔ درگ تحقیر کنند، می‌توانند رسورکشن را مستقیماً از نمایندگی‌های شورلت یا مستقیماً از خود هنسی سفارش دهند. این خودرو با گارانتی یک‌ساله ۱۹ هزار کیلومتری و به‌روزرسانی‌های ظاهری شامل گرافیک بیرونی و کاپوت فیبر کربنی سفارشی ارائه می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. MOHAMMAD.DEMON

    ۱۷ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (420 ديدگاه)

    یعنی اگه یه فرد عادی رو بزارید سمت شاگرد
    و یه راننده وارد ماشین رو برونه
    تو ۲ دقیقه طرف سکته می‌کنه
    فرقی نمیکنه تو چه سرعتی باشی یکم پاتو شل کنی رو پدال گاز هیچ چهار چرخی گرد خاکت هم نمی‌رسه
    ولی چیزی که با ارزش می‌کنه ماشین رو گارانتی اونه
    که حالیت رو از بابت امنیت و کیفیت راحت میکنه

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. ADAK

      ۱۷ آبان ۱۳۹۸
      سوابق: (1829 ديدگاه)

      بدیش اینه تو کوچه خیابونای ما ؛ پر از زن و بچه ی مردم
      بیشتر این جقله ها فکر میکنن اون راننده وارده تو کامنت شما اونا هستن ! و هاچ بک سفید کف خوابشون هم کامارو هنسی این مقاله …

      موافقم 2
      مخالفم 0
      1. نوید جهرمی

        ۱۷ آبان ۱۳۹۸
        سوابق: (3688 ديدگاه)

        دقیقا. همین دیشب یکی با پراید اینقد سرعت داشته از اینور بلوار پرت شده اونور، یه پارس رو هم له کرد. 4 نفرشون همونجا در دم فوت شدن.

        موافقم 1
        مخالفم 0
  2. AMANTE

    ۱۷ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (1853 ديدگاه)

    اسم های جالبی روی محصولات تیونیگ شده اش میزاره و گارانتی هم میکنه.
    هنسی رو خیلی دوست دارم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Alireza

    ۱۷ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (629 ديدگاه)

    کامارو باید این شکلی باشه??

    موافقم 2
    مخالفم 0
  4. ایمان

    ۱۷ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (3880 ديدگاه)

    این تیونر دیوانه آمریکایی ??

    موافقم 2
    مخالفم 0
  5. Mohammad amin

    ۱۷ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (56 ديدگاه)

    یا ابلفضل

    موافقم 2
    مخالفم 1
  6. Behrouz. anzali

    ۱۷ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (372 ديدگاه)

    چقدر خفن . واقعا کاماروی واقعی باید اینجوری باشه با این قدرت.

    موافقم 2
    مخالفم 0
  7. Saeed

    ۱۸ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (757 ديدگاه)

    از ته دلم خیلی هنسی رو دوست دارم
    محصولاتی که تیون میکنه هم گارانتی داره هم یه اسم زیبا
    با اینکه حقش رو گرفتن ( هنگامی که داشت با ونوم gt رکورد میزد)
    ولی امیدوارم با F5 موفق ظاهر بشه و حقش رو بگیره
    میتونم سرعت رو توی رگ های این تیونر حس کنم…..
    ?هنسی?

    موافقم 2
    مخالفم 0
  8. ایمان بابادی

    ۱۹ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    واقعا همیشه عاشق کامی بودم… هنسی مرسی که نمیزاری این ماسل زیبا از رقابت جا بمونه… واقعا دوج وماستانگ خیلی کار میکنن حیف بود کامارو جا بمونه شاهکار مهندسی… ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. ?Mashin?

    ۲۹ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (41 ديدگاه)

    کامارو فقط زردش
    قبول دارید ؟

    موافقم 0
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا