شورلت

کلُرادو ZR2، دست‌پرورده شورولت برای آفرودبازان

شورولت در نمایشگاه لس‌آنجلس نسخه‌ای تازه از پیکاپ دوست‌داشتنی خود، کُلرادو را معرفی کرد که به‌صورت اختصاصی برای استفاده‌های تفریحی و کاری خارج جاده طراحی شده است.

2017-chevrolet-colorado-zr2-9
خلقت آن بر اساس مدل استاندارد صورت گرفته اما درمجموع تغییرات زیادی به چشم می‌خورد.

2017-chevrolet-colorado-zr2-6
ازنظر ظاهری، شباهت زیادی با مدل مفهومی به نمایش درآمده در نمایشگاه ۲۰۱۴ لس‌آنجلس دارد. کلیدی‌ترین تفاوت‌ها را می‌توان پروفایل جانبی جدید و گیرا، رینگ آلومینیومی ۸×۱۷ و لاستیک‌های ۳۱ اینچی دوراتراک (DuraTruck) آفرود گودیِر، محافظ‌های لوله‌ای از جنس فولاد مقاوم، عرض بیشتر بدنه در جلو و عقب (به میزان ۸۸.۹ میلی‌متر) و محافظ‌های جدید برای زیر بنده و برخی قطعات فنی دانست.

2017-chevrolet-colorado-zr2-7

سامانه تعلیق ارتفاع بیشتری از سطح زمین داشته و برای اولین بار فناوری DSSV یا همان Dynamic Suspensions Spool Valve damper Multimatic را برای آفرود استفاده می‌کند. این نوع تعلیق نخستین بار در کالبد شورولت کامارو Z/28 مدل ۲۰۱۴ قرار گرفت و طبق گفته‌های خودِ کمپانی، در مقایسه با انواع دیگر از مزیت‌های زیادی همچون راحتی سواری فوق‌العاده و هندلینگ بسیار خوبِ داخل و خارج جاده بهره می‌برد.

2017-chevrolet-colorado-zr2-3
یکی از جالب‌ترین نکات کلرادو ZR2، گزینه‌های متنوع برای نحوه انتقال قدرت است، بدین صورت که با کنار هم قرار دادن ۲WD یا ۴WD، قفل دیفرانسیل عقب و محافظ تجهیزات فنی مجموعاً ۹ حالت مختلف ایجاد می‌شود که راننده می‌تواند از بینشان انتخاب کند. نتیجه نهایی نیز مرکبی خواهد بود که تنها با یک تغییر حالت رانندگی، تمامی سطوح و انواع مسیرها را فتح می‌نماید.

2017-chevrolet-colorado-zr2-1
قلب آن را فراموش نکنیم. برای تأمین انرژی موردنیاز، بلوک ۳.۶ لیتری شش سیلندر V شکل زیر کاپوت آرمیده و بیشینه قدرت و گشتاور به ترتیب ۳۰۸ اسب بخار و ۳۷۲.۸ نیوتون‌متر تولید می‌کند. در ادامه این مجموعه، جعبه‌دنده هشت سرعته خودکار قرار می‌گیرد. البته اشاره کنم که یک گزینه دوراماکس (Duramax) گازوئیلی ۱۸۱ اسب بخاری و ۵۰۰ نیوتون‌متری نیز در دسترس خریداران است.

منبع: carscoops

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امین قوام‌

گزارشگر و راننده آزمایش وبسایت پدال

مطالب مشابه

‫۲۵ دیدگاه‌ها

  1. ونوم

    ۲۹ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (543 ديدگاه)

    انشالله موفق باشه در فروش و نسخه ی قویتر هم برای رقابت با رپتور بزنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ونوم

      ۲۹ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (543 ديدگاه)

      بگو که ساخت ترک ؛؛تخصص کیست / ونوم به تو گوید تخصص یانکیست ….. ونوم که هلاک و فدایی انهاست / به فکر افروده ویه جاده ی خاکیست……

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. مجید

    ۲۹ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (681 ديدگاه)

    ای قلبم!!!!!!!!!!
    همونجوری که شورولت کامارو برای رقابت فورد موستانگ اومده این هم برای رقابت با F-150 رپتور اومده!!!!!!!!!!!!!!
    ای ول شوی!!!!!!!!!!!!!!ممنون!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. کامیاب

      ۲۹ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (29 ديدگاه)

      f150 و کلرادو در یک کلاس نیستن.
      پیکاپ مید سایز در مقابل پیکاپ فول سایز؟؟؟؟
      رقیب f150 شورلت سیلورادو و جی ام سی سیرا هس.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. MPH

      ۲۹ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (418 ديدگاه)

      مگه سیلورادو رقیب F150 نیست؟؟؟؟؟
      در هر صورت svt raptor خیلی شاهکاره.من که جنازشو به صدتا ازینا نمیدم(نه که این بده خیلی چیزاش خوبه ولی فورد همه چیزش خوبه البته فروششم همه چیزو عنوان میکنه)

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. فورد

      ۲۹ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (853 ديدگاه)

      ادم دیونه میشه اینا رو میبینه چقدر تنوع بازار دارن پدرت بسوزه
      فورد رپتور +
      شورولت zr2 —
      هایلوکسیاش کف مرتب

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. MPH

        ۲۹ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (418 ديدگاه)

        هایلوکس که تو رنج رپتور نیست.ولی تو کلاس خودش قطعا اگه از رنجر بهتر نباشه بدتر نیست که البته فکر میکنم باید بهتر باشه

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. مهرداد

          ۳۰ آبان ۱۳۹۵
          سوابق: (353 ديدگاه)

          دوست عزیز mph ….من ساکن ایران نیستم و جایی که هستم هر دوتای هایلوکس و رنجر موجود هست و شخصا تجربه رانندگی با هر دوتاشو دارم خیلی زیاد و البته اول هایلوکس داشتم ولی دوساله با رنجر عوض کردم چون رنجر واقعا لذت بخشه و تجربه ۶٠٠٠٠ کیلومتر باهاش دارم .. همش هم آفرود سنگین میرم حاضر نیستم دوباره هایلوکس سوار شم … ا

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. MPH

          ۳۰ آبان ۱۳۹۵
          سوابق: (418 ديدگاه)

          شما که سوار شدی بهتر میتونی بگی. من با هایلوکس زیاد تجربه دارم ولی حتی تا حالا رنجر رو حتی ندیدم!!!!

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. Daniel

        ۳۰ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (951 ديدگاه)

        هایلوکس!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
        نخندون مارو داداش
        هایلوکسو با این دوتا گولاخ مقایسه میکنی ؟؟؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. Daniel

    ۲۹ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (951 ديدگاه)

    یا جد سادات
    چه وحشتناکه.ایول شورولت
    آفرود بری.رو ژاپونی هارو کم کنی.به قلعه های مرتفع درخشش برسی. فتات بوس بوس … .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. MPH

      ۲۹ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (418 ديدگاه)

      ژاپونی ها!!!ماشینای خیلی کارآمدی تو آفرود دارن
      سلطانشونم لند(قلبم گرفت)ک ر و ز ر ه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Daniel

        ۳۰ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (951 ديدگاه)

        احتمالا وسط لندکروز گفتن عطسه کردی تا این که قلبت گرفته باشه.
        به لندکروز حساسیت داری… .

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. MPH

          ۳۰ آبان ۱۳۹۵
          سوابق: (418 ديدگاه)

          آره!!!!!!!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. MPH

          ۳۰ آبان ۱۳۹۵
          سوابق: (418 ديدگاه)

          بهر حال منطقی هم که به قضیه نگاه کنیم میبینیم لندکروزر جزء بهترینهای دنیای آفروده
          والبته سخت جونه

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. MPH

          ۳۰ آبان ۱۳۹۵
          سوابق: (418 ديدگاه)

          واقعا به لندکروزر حساسیت شدید دارم. ماشین که نیست لامصب صخرست

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. AK_007

        ۳۰ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (562 ديدگاه)

        رقیب فورد اف ۱۵۰
        تویوتا تندرا هست
        رقیب این هم تاکوما

        موافقم 0
        مخالفم 0
  4. تویوتا مویوتا

    ۲۹ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1203 ديدگاه)

    من ک رپتور رو ب این ترجیح میدم ب نظرم این خیلی از مد افتادست کلا .جالبه یه مقایسه ای بین این و تویوتا تاکوما کنیم ببینیم سوسک میشه یا نه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. احمد باقری

    ۲۹ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    عجب چیزیه، همه کارمیکنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. حميد

    ۲۹ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    چه کمکهایی جون میده برا اف رد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. DODGE

    ۳۰ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (279 ديدگاه)

    چرا خودروسازای ما به فکر مردمشون نمیوفتن و علاقه ی اونارو در نظر نمیگیرن؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. AK_007

      ۳۰ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (562 ديدگاه)

      خودروسازای ما جون مردم هم در نظر نمیگیرن چه برسه به علاقه!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. نوید جهرمی

      ۳۰ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (3685 ديدگاه)

      زیرا هر آشغالی که به مردم عرضه میشه خریده میشه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. Mak

    ۳۰ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    این می تونه با دوج مقابله کنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. ZR2

    ۲۹ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    نظرات حضار خوبه ولی یه نگاه به سازندش بکنین کسی نیست که شورلتو پسند نکنه
    دستکم نگیرین من تو تبریز دیدم با هایلوکس خودم در انداختیم هم تو اسفالت عم خاکی هایلوکسو از جا کند لامصب عین خرس میمونه فقط هواکش موتور کوتاهه البته تاسقف هم میشه کشید پس دیگه مشکلی نمی بینم

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا