کوروت استینگری 2020 یا فراری 458؟!

نسل جدید شورولت کوروت 2020 خبرسازترین خودروی هفته‌های اخیر بوده است. این خودروی اسپورت و نمادین حتی در نسخه‌ی پایه‌ی خود هم حرف‌های بسیار زیادی برای گفتن دارد.


موضوع هیجان‌انگیزتر اینکه جنرال موتورز قیمت پایه‌ی کمتر از 60 هزار دلاری برای کوروت جدید تعیین کرده که ارزش فوق‌العاده بالایی در برابر مبلغ پرداختی ایجاد می‌کند. به نوعی می‌توان کوروت جدید را پسرعموی آمریکایی فراری 458 دانست.


آیا می‌توان این دو خودرو را باهم مقایسه کرد. اگر به دنبال کاربرد باشید بله قطعاً خواهید توانست. نگاهی سریع به برخی سایت‌ها نشان می‌دهد اگر خواهان این سوپر اسپورت ایتالیایی 8 سیلندر باشید باید حداقل 170 هزار دلار برای آن پرداخت کنید.


به این ترتیب یک فراری 458 کارکرده تقریباً سه برابر گران‌تر از کوروت استینگری 2020 صفرکیلومتر است. اگر به نام و هویت برند اهمیت چندانی ندهید قطعاً دوباره فکر خواهید کرد و شاید با خود بگویید یک فراری 3 برابر بهتر از یک کوروت نیست؛ اما خب افراد زیادی هم این‌گونه فکر نمی‌کنند و چشم بسته فراری را انتخاب می‌کنند.


از نظر طراحی بدنه می‌توان گفت فراری زیباتر بوده و گرد پیری بر چهره آن ننشسته است. این خودرو از طراحی ظریفی برخوردار بوده و نیازی به متمایز بودن ندارد؛ اما کوروت زاویه‌دارتر بوده و در برابر فراری زیباتر نیست اما با خرید کوروت حدود 120 هزار دلار صرفه‌جویی می‌کنید…

آیا راندن فراری هیجان‌انگیزتر است؟ مطمئن نیستیم. فعلاً تنها می‌توانیم همه‌چیز را روی کاغذ ببینیم. کوروت جدید از پیشرانه‌ی 8 سیلندر 6.2 لیتری تنفس طبیعی نصب شده در وسط خودرو سود برده و قدرت 497 اسب بخاری و گشتاور 630 نیوتون متری دارد. البته سفارش پکیج Z51 باعث می‌شود خروجی پیشرانه به 502 اسب بخار و گشتاور به 637 نیوتون متر برسد.

با وجود یک گیربکس 8 سرعته دوکلاچه، کوروت شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت زیر 3 ثانیه خواهد داشت.


اما شتاب فراری کمی بالاتر از 3 ثانیه بوده و این در صورتی است که قدرت 570 اسبی دارد. این خودرو از نظر گشتاور هم در زیر کوروت قرار می‌گیرد زیرا 540 نیوتون متر گشتاور دارد. پیشرانه‌ی این خودرو از نوع 8 سیلندر 4.5 لیتری تنفس طبیعی بوده و نیرو را از طریق گیربکس 7 سرعته دوکلاچه به چرخ ها منتقل می‌کند.


موضوع جالب‌تر اینکه هر دو خودرو تقریباً هم‌وزن بوده و 458 ایتالیا 1565 کیلوگرم وزن داشته درحالی‌که وزن کوروت جدید برابر با 1530 کیلوگرم می‌باشد.


از نظر تکنولوژی‌های بکار رفته نمی‌توان مقایسه‌ی دقیقی داشت. یکی از این خودرو 10 سال جوان‌تر بوده و این به معنی لذت بردن از پشت آمپرهای 12 اینچی دیجیتالی، سیستم اطلاعات سرگرمی پیشرفته، شارژ بی‌سیم گوشی، تکنولوژی تشخیص صوتی و… در کوروت جدید است.

در فراری خیلی از این موارد وجود ندارد اما کیفیت کلی کابین این خودرو در سطح سوپر اسپورت های ایتالیایی بوده هرچند کابین کوروت مدرن‌تر به نظر می‌رسد.


حتی اگر شما بیشتر روی ارزش برند مانور دهید و بتوانید 458 کارکرده‌ای را بخرید، مالکان کوروت جدید همچنان سریع‌تر از شما خواهند بود. اگر خیلی به این‌گونه موارد اهمیت نمی‌دهید و تنها می‌خواهید غرش پیشرانه‌ای 8 سیلندر را بشنوید، کوروت هم خواهد توانست همان کار فراری را برایتان انجام دهد.

نظر شما دراین‌باره چیست؟!

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

61 دیدگاه

  1. مهراد
    سوابق: (117 دیدگاه) ,

    این پست مثل شروع کننده بحث و جدل بین دوستداران کوروت و فراریه شک نکنید ، مثل مقالات زرد و عمدیه
    من اصلا باهاش حال نکردم

    ولی صرفاً سلیقه ی شخصی من با خودرو جدید و صفر کیلومتر و با طراحی نو و عملکرد فوق العاده ای مثل کوروت نسل جدید بیشتر جور در میاد .
    اگر روزی بخوام فراری بخرم باید جیبم اینقدر پر پول باشه که یدونه مدل جدید و صفر کیلومترشو بخرم نه یه مدل قدیمی ای که پدرشو درآورده صاحب قبلی

    پاسخ
    1. محمد
      سوابق: (1407 دیدگاه) ,

      “اگر به نام و هویت برند اهمیت چندانی ندهید قطعاً دوباره فکر خواهید کرد و شاید با خود بگویید یک فراری 3 برابر بهتر از یک کوروت نیست؛ اما خب افراد زیادی هم این‌گونه فکر نمی‌کنند و چشم بسته فراری را انتخاب می‌کنند.”
      .
      من از دسته اول هستم و حتما کوروت رو انتخاب میکنم
      ضمن اینکه شتاب بهتری هم داره و بروزتر هم هست
      برای من این میزان اختلاف برای برند بی معنیه
      و ۳ برابر قیمت بیشتر توجیهی نداره
      حالا هرچقدر هم که از لحاظ مالی قدرت داشته باشم
      .
      برای خیلیها هم که از دسته دوم هستن قطعا توجیه داره

      پاسخ
  2. یانکی
    سوابق: (806 دیدگاه) ,

    تنها شباهتشون اینکه موتور وسط هستن.کوروت بزرگتر و خطوط خشن تیز داره فراری سادهتر و خطوط نرم.از همه مهمتر تاریخ کوروته که باعث میشه که سبک خاص خودش رو داشته باشه مدلهای موتور وسطی که تو تاریخش ساخته ولی به هر دلیلی رو خط تولید نیومد.تنها مزیت فراری اینه که تو تعداد کم ساخته شده و همین محدودیت و البته نام فراری جذابش میکنه.در نهایت این کوروت با اینکه نسخه پایه حساب میشه برا گندهتر از 488 کمر سفت کرده.وای به روزی که z06 بیاد نگم برات از zr1.پس همگی به دنیای دوم کوروت خوش آمدید.

    پاسخ
    1. یانکی
      سوابق: (806 دیدگاه) ,

      تنها سوپر اسپرت موتور وسط پوش راد کارخونه ای کوروته.این هم نشانی دیگر از خاص بودنش.

      پاسخ
    2. (ali (chevy nova
      سوابق: (5112 دیدگاه) ,

      پیش فروش خیره کننده کوروت همه چیز رو برام مشخص کرد
      کوروت جدید همه جوره قیامت کرده
      طراحی بیرونی
      طراحی داخلی
      مشخصات موتوری
      سیستم صوتی
      و……………
      کوروت تو این نسل کابوسی میشه برای سوپر اسپرتهای الکی گرون

      پاسخ
      1. علی
        سوابق: (7 دیدگاه) ,

        طراحی کوروت مثل طراحی یه دانشجو که میخواد بگه منم طراحم یعنی درنقطه نقطه طراحی این دو خودرو ، این قیاس به چشم میخوره
        مثل قیاس یه جوون فوتبالیست که چند بار از چندین متر پشت محوطه توپ رو گل میکنه با مسی و رونالدو و…
        در جای دیگه صحبت از انجین شده ، جدا یا دارید شوخی میکنید تمام حرف روی صفر تا صد و گشتاوره واقعا؟
        تنها توجه به گشتاوری که شورلت از این انجین گرفته معلوم میکنه کجای کار میلنگه ، خب الان بهتون میگم یک دوچرخه بردارد و به جای خورشیدی جلو و عقب برای جلو خورسیدی با سایز دو برابر و برای عقب خورشیدی با سایز نصف بگذارید اوه خبر خوش شما 16 برابر گشتاور بیشتر دارید و خبر بد ، به زودی به جراحی زانو ، مفاصل ران و اعضا حیاتیتان برای راه رفتن نیاز دارید البته اگر بتوانید حتی یکبار رکاب بزنید ،
        دوستانی که بحث اصالت رو میکنن دقیقا با اصالت تر از فراری کدوم برند هست البته اگه نواده خدمتکار پادشاه رو با اصلات تر از خودش ندونن فقط بخاطر اینکه نسلش بیشتر بوده
        یک سوال میکنم برای اینکه ختم قضیه باشه ، شما اگه فراری داشته باشی با اطمینان پنج دیقه تو رد لاین فشار میاری یا کوروت ؟ مطمعنا جوابتون کروته البته با یه کشنده جهت انجام
        امور آتی

        پاسخ
    1. MOHAMMAD.DEMON
      سوابق: (205 دیدگاه) ,

      آقای rasa
      هنوز عکس های حرفه ای از کوروت گرفته نشده
      ولی اگه میخوای طراحی واقعی کوروت رو ببینی بهتر یه سر به یوتوب بزنی و فیلم های نزدیکش رو ببین

      پاسخ
      1. MOHAMMAD.DEMON
        سوابق: (205 دیدگاه) ,

        ولی چرا یه ماشین صفر رو مقابل یه ماشین دسته دوم گذاشتید نمی‌دونم
        منبع هم درج نشده !!؟

        پاسخ
        1. MOHAMMAD.DEMON
          سوابق: (205 دیدگاه) ,

          ولی همینجوریش هم اگه مقایسه بشن
          کوروت ارزش خرید بیشتری داره
          کابین به روز تری داره ( به هر حال فاصله زمانی ساخت زیاده ! )
          هزینه های نگه داری کم تری داره
          حق بیمه کمتری بهش تعلق میگیره
          از لحاظ فنی بهتره
          سریع تر هستش
          بیشتر اینا به خاطر فاصله زمانی ساخت هست
          نمیشه مقایسه کرد اصلا
          باید با f8 مقایسه بشه نه با دو نسل قبل تر رقیب خودش

        2. یانکی
          سوابق: (806 دیدگاه) ,

          کوروت پر سابقه ترین نام تو دنیای سوپر کارها با 8 نسل

  3. بهنام
    سوابق: (247 دیدگاه) ,

    جواهر ناب فراری. با اینکه کوروت رو بعنوان یکی از نمادهای صنعت خودرو دوست دارم ولی به شخصه نمیتونم اونو به یه فراری اونم 458 ترجیح بدم حتی اگه یک دهم فراری قیمت داشته باشه.

    پاسخ
  4. KF
    سوابق: (10 دیدگاه) ,

    اگه بخوام پشت فرمون یکی از این دو بشینم بدون شک فراری رو انتخاب میکنم
    اما اگه بخوام یکیو بخرم که نمیتونم ترجیح میدم سدان بخرم

    پاسخ
  5. MAHDI
    سوابق: (3196 دیدگاه) ,

    مجله CARWOW هم به این موضوع اشاره کرد در اولین روزای معرفی که کوروت C8 طراحیش از روی فراری 458 گرفته شده که نه تنها به زیبایی 458 نرسیده بلکه هویت خودش روهم به خطر انداخته!!!
    ((البته این نظر مت واتسون بود از carwow!!!!!

    پاسخ
    1. MAHDI
      سوابق: (3196 دیدگاه) ,

      البته یه کانال یوتیوبی که زیاد هم معتبر نیست به شباهت زیاد کابین کوروت C8 و پژو508 جدید اشاره کرده بودبا یه علامت سوال که آیا درسته یانه!!!!
      ولی از کابین کوروتC8 نمیشه هیچ ایرادی گرفت چون واقعا زیباست وخیلی خیلی بهتر شده نسبت یه کوروت C7!!!!
      (((( راستی واسه مکلارن دوستان مجله AUTO CAR یه بررسی کامل از((مکلارن سنا/مکلارن P1/مکلارن F1) انجام داده واین 3 هایپر کار رو باهم بررسی ومقایسه کرده در یه کلیپ 30 دقیقه ای که حتما خوشتون میاد بررسی کنارهم این 3خودرو رو که میتونید از کانال یوتیوبی AUTO CAR ببینیدش!!!!))))

      پاسخ
      1. MOHAMMAD.DEMON
        سوابق: (205 دیدگاه) ,

        اینم حتما فقط به خاطر شیب کنسول وسط گفتن
        وگرنه بازم هیچ شباهتی ندارن
        این نسل کابین کوروت شبیه کابین جت جنگنده شده

        پاسخ
    2. MOHAMMAD.DEMON
      سوابق: (205 دیدگاه) ,

      از من واتسون خوشم میاد به یه دلیل
      ماشین هایی که درشون اغراق شده رو تست می‌کنه حقیقت رو رو می‌کنه
      ولی حرف های بیجا کم نمیزنه
      مثال های ناشایست و تا به جا
      از چه نظر کوروت رو شبیه فراری ۴۵۸ دونسته ؟؟
      معلوم نیست
      ولی من تفاوت هاشون رو میگم
      خط و خطوط شکسته کوروت مغایرت داره با طراحی سیقلی شده ی فراری
      چراغ های کوروت از همون نسل قبل گرفته شده
      عقب دو تیکه جلو طراحی گرافیکی عین نسل قبل
      در حالی که فراری از زبون طراحی خاص خودش استفاده می‌کنه
      تنها اشتراکشون طرح خاص شیشه های در هست کمی شبیه همه و با اون ورودی هوای بزرگ کوروت همونم به چشم نمیاد

      پاسخ
  6. Mohammadreza
    سوابق: (614 دیدگاه) ,

    چشم بسته فراری رو انتخاب میکنم
    فراری 458 واقعا یه جواهره. من اگه اونقد پول داشتم که یه فراری بخرم قطعا وسط خونم یدونه آسانسور ماشین میزدم که ماشین رو مستق2 بیاره وسط حال پذیرایی تا همیشه جلو چشام باشه.
    بعد کی گفته کوروت سریع تره؟ تقریبا مطمئنم فراری بعد از گذشت 10 سال هنوز تو پیست سریعتره

    پاسخ
    1. MOHAMMAD.DEMON
      سوابق: (205 دیدگاه) ,

      داداش داشتم حرفتو قبول میکردم
      که حق داری عاشق فراری باشی
      با جمله دوم گند زدی
      کاملا مشخصه کوروت سریع تره

      پاسخ
      1. Ferrari
        سوابق: (1390 دیدگاه) ,

        اولا کوروت تست نشده دوما فراری ۴۵۸ به راحتی شتاب ۳ ثانیه و ۴۰۰ متر رو تو ۱۰٫۸ ثانیه ثبت کرده کرده.ضمنا از نظر فناوری موتور هنوزم بالاتر از کوروته بعد از ۱۰ سال.
        منم فراری رو انتخاب میکنم سوپر اسپرتی که مبنای سوپر ماشینهای دیگه بوده و بیش از ۳۰ جایزه از نشریات مختلف گرفته همچین افتخاراتی رو ۸نسل کوروت باهم بدست نیاوردن.

        پاسخ
  7. ali a
    سوابق: (616 دیدگاه) ,

    از لحاظ لذت سواری و هندلینگ و صدای موتور بعیده کوروت به خوبی فراری باشه…شتاب هم که تقریبا برابرن ..ارزش برند و تو چشم بودن هم که مشخصه.. ولی از لحاظ قیمت و قیمت لوازم و سرویس که هیچی مثله کوروت پیدا نمیشه…در کل باید وارد بازار بشه و ببینیم پرفورمنس اش چطوره..

    پاسخ
  8. MAHDI
    سوابق: (3196 دیدگاه) ,

    اگه من بخوام انتخاب کنم پورشه 911 جدید رو انتخاب میکنم چون کابین مدرن تر از هرزمانی شده.طراحی بیرونی زیباتر ازهرزمانی شده((در اوج سادگی بی نهایت جذاب هستش)) عملکرد فوق العاده ای هم داره.در اولین تست 911 کرراS که حدود450 اسب بخار قدرت داره توسط مجله CARWOW تونست در دوبار تست شتاب گیری زمان 0تا100 رو در 3 ثانیه ثبت کنه!!!!
    ((البته رقبای این کلاس همگی ارزشمند هستند. چه پورشه 911 یا مرسدسGT یا کوروتC8 ووو….))

    پاسخ
    1. doubt
      سوابق: (147 دیدگاه) ,

      واقعا منم 911 جدید رو به کوروت و 458 ترجیح میدم. بی نظیره.
      البته مهدی مت واتسون کررا4 اس رو تست کرد و درسته شتابشم 3 ثانیه بود اما شتاب صفر تا 96 کیلومتر بر ساعت. بهرحال بی نظیره. فکر کن توربواس جدید یا جی تی ها چی بشن!!!! بی صبرانه منتظرم تا معرفیشون

      پاسخ
  9. Khosrow
    سوابق: (1236 دیدگاه) ,

    اینایی که کوروت کوروت میکنن یه فراری ترکیده بزاری برای انتخاب میخوابن رو اسب مارانلو و پا نمیشن ..

    پاسخ
  10. سجاد
    سوابق: (51 دیدگاه) ,

    120 هزار کمتره معلومه کوروت انتخاب بهتری هست. بهتر بود موارد دیگه هم در مقایسه میومد مثل سیستم تعلیق و.. شاید موردی باشه که باعث این تفاوت قیمت شده البته مقداریش که بخاطر برند هست که بی شک فراری شایستش هم هست اما اگر قرار باشه تفاوت فقط در خطو خطوط تیز و مقداری قدرت بیشتر فراری باشه. با این قیمت فقط کوروت.

    پاسخ
  11. ADAK
    سوابق: (680 دیدگاه) ,

    نظرسنجی :

    فراری 458 : لایک
    کوروت : دیسلایک

    پاسخ
  12. Elmiraj
    سوابق: (897 دیدگاه) ,

    ۴۵۸ خیلی پیر تر و کند تر از اینه که با C8 stingray مقایسه بشه…..
    .
    خاص تره چون تولید محدوده… ولی در مقابل قیمت ۶۰ هزار دلاری stingray اصلأ ارزش خرید نداره…

    پاسخ
    1. amin
      سوابق: (9 دیدگاه) ,

      دوست عزیز
      فراری 458 ایتالیا عملا یه ماشین تولید محدود نیست که مثل مثلا اونتادور svj سقف تولید داشته باشه؛ به خاطر قیمت اش توی تیراژ کم تولید شده…

      پاسخ
      1. Elmiraj
        سوابق: (897 دیدگاه) ,

        از یک فراری تولید انبوه در سال نهایتاً ۱۵۰۰ دستگاه ساخته میشه….در حالی که GM سال هایی بوده که بیش از ۴۵ هزار کوروت ساخته و فروخته…..
        .
        GM سود خالص کمتری میگیره و در عوض تعداد بسیار بیشتری میفروشه چون توانایی تولید انبوه شو داره…..از این حیث فقط پورشه ۹۱۱ به کوروت شباهت داره… بقیه رقبا در مقابل این دو کاملاً تولید محدود بحساب میان .

        پاسخ
    2. Ferrari
      سوابق: (1390 دیدگاه) ,

      از ۴۵۸ بیش از ۱۵ هزاردستگاه ساخته شده شما به این میگی تولید محدود؟؟؟

      پاسخ
      1. Saeed
        سوابق: (270 دیدگاه) ,

        بله…ماشینی که نسل قبلش بیش از ۱۰۰ هزارتا ساخته شده و فروش رفته…۱۵ هزارتا فراری مقابل ۱۰۰ هزار کوروت چیز زیادی نیست!

        پاسخ
  13. ایمان
    سوابق: (1582 دیدگاه) ,

    دعوا راه نندازین ؛ این مقایسه کاملاً اشتباهه
    ماشین ۲۰۰۹ رو با ماشین ۲۰۱۹ مقایسه کردن !!!!

    پاسخ
  14. مهرداد كمال
    سوابق: (83 دیدگاه) ,

    نکته مهم انجین طبیعیه بدون استفاده از سیستم های توربو و سوپر و هیبرید ووو
    دقیقا مث ادمایی که زیبایی طبیعی دارن و جراحی پلاستیکی نیستن

    پاسخ
    1. علی
      سوابق: (712 دیدگاه) ,

      جمله فوق غیرمنطقی که یکسری مدام تکرارش میکنن.
      انجین تنفس طبیعی یکسری محاسن داره تنفس مصنوعی هم یکسری محاسن این تشبیهات مسخره بچگانه چیه?

      پاسخ
  15. مهدی
    سوابق: (628 دیدگاه) ,

    شایدروی کاغذ نگاه کنید و مقایسه کنید اما کافیه هر دو ماشین رو کنار همدیگه ببینید که کامل متوجه داستان بشید. تو تک تک اجزای 458 بهترین مهندسی به همراه بهترین متریال به کار رفته چه پلاستیکی چه فلزی چه چرم و پارچه. هزینه تحقیق و توسعه ای که صرف تولیدمثلا شاسی و موتور یه فراری میشه به مراتب بالاتر از یه کروت ارزون قیمت هست که حتی ارزون سازی رو با دست کشیدن به سپرهاش هم میشه فهمید. هیچ چیز عجیبی توی ارزون بودن یه کروت نیست چون مثلا یه موتور ساده با تکنولوژی به مراتب پایین داره که از چندین سال قبل به عاریت گرفته شده یا مهندسی طراحی و الیاژ شاسی خاص آلومینیومی مشخصا اون زمان هزینه زیادی داشته که همش باعث تفاوت قیمت میشه…. در کل من آمریکایی سوار اگر برند کروت رو دوست دارم دلیلش اینه که با هزینه کم و یه تکنولوژی ساده و کم دردسر با هزینه نگهداری پایین بهترین راندمان رو به ادم میده

    پاسخ
    1. Saeed
      سوابق: (270 دیدگاه) ,

      مگه از نزدیک به سپر جلوی کوروت c8 که هنوز به بازار نیومده و فقط نسخه Prototype موجوده دست زدی ؟؟؟؟
      داداش اول فکر کن …اطلاعات کافی از ماشین دربیار…بعد حرف بزن
      این ماشین ارزونه چون ماشین اقتصادیه و تولید انبوه میشه عین نسل های قبلیش…وگرنه کل ماشین از جنس عالی ساخته شده

      پاسخ
      1. مهدی
        سوابق: (628 دیدگاه) ,

        C8 که نه اما اهواز چندتا c7 هست که زیاد میبینم و سوار هم شدم شاید واسه شما یه چیز ماورایی باشه اما واقعیتش اینه که ماشین ساده و ارزون اما جذابه

        پاسخ
        1. Saeed
          سوابق: (270 دیدگاه) ,

          آره من دیدم یک زرد رنگ و آبی رنگ تازه یک c6 هم تو اهواز هست از نزدیک دیدمش جلوی پارکینگ ورزشگاه الغدیر (پارسال بود) یعنی ابهتش رو که دیدم تنم لرزید…تا زمانی که یک کوروت رو از نزدیک نبینید حس نمیکنید کوروت یعنی چی..

  16. Saeed
    سوابق: (270 دیدگاه) ,

    هعی خدا…آخه چرا فراری رو با کوروت مقایسه میکنید؟ کوروتی که صد سال سن داره رو با فراری مقایسه میکنید؟ خودروی اقتصادی رو با برند مقایسه میکنید؟ واقعا چقدر این طرفدارهای فراری تعصبی هستن…تا میبینن فراری در یک چیزی شکست خورده قیامت میکنن..اونوقت دیگر طرفداران برند های دیگه رو مسخره میکنن میگن ماشین فلانه و مثل فراری نمیشه و….به قول دوستمون (اسمش رو یادم نیست) میگفت «یعنی فقط فراری خوبه بقیه برند ها باید برن بمیرن؟» آقایون نظر هر کسی قابل احترامه و فراری هم یک برند موفق مثل تویوتا و پورشه و لامبورگینی و مرسدس و …

    پاسخ
    1. Ferrari
      سوابق: (1390 دیدگاه) ,

      اما از نظر اعتبار و ارزش در حد فراری نیست مگه غیر از اینه؟؟ میتونی ثابت کنی اینطوری نیست؟؟ بعد از دهسال هنوزم یه ۴۵۸ قیمت ۱۷۰ هزاردلاری داره بعد ده سال قیمتش نصف شده کدوم اتومبیل تولید انبوهی میشناسی بعد فقط ۵ سال ارزششو بیشتر از نصف حفظ کرده باشه؟؟ از نظر فناوری هنوزم کوروت نمیتونه موتوری درحد ۴۵۸ داشته باشه البته کوروت برتری هایی هم داره مثل جعبه دنده و سیستم انتقال قدرت مدرنتر و امکانات داخل کابین بیشتر اما از نظر طراحی بهتر از فراری نیست.

      پاسخ
      1. Saeed
        سوابق: (270 دیدگاه) ,

        بله…فراری تو طراحی ماشیناش و شکل عبور هوا از بدنه استاده و تموم طراحی ماشیناش نرمه….و چون یک ماشین تولید محدوده و اسمش هم فراریه میخوای بعد ۵ سال قیمتش هم نصف نشه؟؟من نمیگم فراری بده..میگم هر برندی تو بعضی موارد نقاط قوت و در بعضی موارد نقاط ضعف داره…اما شماها اینو قبول ندارین…حتما فراری باید تو تمام موارد تک باشه؟ یک چیزایی هست که فراری توش کم میاره..طرفدار هاش هم باید قبول کنن…من طرفدار مک‌لارن هستم و وقتی که دیدم چندین دستگاه مک‌لارن سنا آتیش گرفته قبول کردم که (آره..برای هر ماشینی پیش میاد..واسه مک‌لارن هم پیش میاد)آقای فراری…هر برندی طرفدارای خاص خودش رو داره و هر برندی نقاط ضعف داره چون مثلا فراری نمیتونه مثل کوروت ماشین اقتصادی باشه که…لطفا کمتر تعصبی باشید و نقاط ضعف فراری که تمون برند ها نقاط ضعف مثل هر برندی رو دارن رو قبول کنید….دعوا راه نندازید..اصن این مقایسه قابل قبول هم نیست از نظر من. ۱۱ سال اختلاف سنی دارن مقایسه میکنن این اصن عادلانه نیست..۴۵۸ از رده ساخت خارج شده و فقط چندتا ازش مونده در مقابل ماشینی که قراره بیش از ۱۰۰ هزار تا ازش ساخته بشه و پیش فروشش توی سه سوت پر شد!!!
        باز هم میگم لطفا اینقدر طرفدارای فراری تعصبی نباشن..هر برندی نقاط ضعف خودش رو داره..مثلا فراری میتونه یک SUV یا پیک آپ بسازه؟ جواب رو خودتون میدونید..این حرفمو چند بار گفتم که خدا کنه یکم حساسیتتون به فراری کمتر بشه بقیه برند ها هم هستن اونا هم هستن اینا فقط رقابته…دلیل نمیشه که اگه مثلا فراری تو دوئل ببازه یا توی موتور اسپورت و پیست نوربرگ رینگ به یک (مثال میزنم) یک پرفومانته یا ۹۱۱Gt2 rs و….بزنید یه چیزی بگین…الانم فکر کنم کلی دیسلایک از طرفداران فراری میخورم چون حرفمو قبول نمیکنن…
        دیگه هرچی تونستم گفتم امیدوارم یکم خودتونو اصلاح کنید و موفق باشید👋💚

        پاسخ
      2. Ferrari
        سوابق: (1390 دیدگاه) ,

        دوست عزیز ۲۰ خط کامنت نوشتی ۲۰۰ باز گفتی متعصب نباشید هر ماشینی نقاط ضعف داره اولا همه میدونیم این موضوع رو اما چیزی که امثال شما نمیتونه درک کنه اینه که وقتی تو یه کلاسی یه شاگرداز ۱۰۰ نمره ۹۰ میگیره و یکی دیگه ۷۰ اونی که ۹۰ گرفته شاگرد زرنگ محسوب میشه و کاملتره این موارد چیزی نیست که امثال شما بخوان به ما یاد بدن دوما ۴۵۸ تو دورانی که روی خط تولید بود و بیش از ۱۵ هزاردستگاه ازش ساخته شده تولید محدود به حساب نمیاد.
        سوما به تعصب باشه شما امریکایی بازها متعصبترین ادمهای این سایت هستین وقتی امار ایمنی و خرابی و رضایتمندی مشتری ها منتشر میشه کامنتهای شما دیدن داره همینجاهم رفقای شما سنگ تموم گذاشتن زیر کامنت اکثر دوستانی که فراری رو به هردلیلی انتخاب کردن کامنت گذاشتن اونی که دنبال دردسره شماها هستین
        فراری ۴۵۸ بیش از سی جایزه بین المللی گرفته و سه چهار. سال تو سمابقات استقامت که کوروت هم در اون حضور داشته قهرمان شده شما تمام تاریخ کوروت رو روی هم بذاری این همه افتخار جمع نمیشه یک دهم این افتخارات یه نسل از کوروت بدست میاورد شماها سایت رو منفجر میکردین.لطفا مارو نصیحت نکنید شما خودتون بیشتر به نصیحت نیاز دارین

        پاسخ
      3. Saeed
        سوابق: (270 دیدگاه) ,

        😑 خودتون متعصب ترین هستین میاین میگین طرفداران ماسل کار ها متعصب تر هستن😑با این کارایی که میکنین فقط به اعتبار فراری صدمه میزنید..گذشته ها گذشته الان باید تو حال زندگی کنی..خود کوروت بیش از صد سال عمر داره و اولین سوپر اسپرت موتور جلو همین کوروته…کوروت هم مثل فراری گذشته درخشانی داره شماها قبول نمی‌کنید….فقط برند خودتون رو میبینید
        علاقه هر نفر شخصیه و قابل احترامه ولی شماها قدر هیچ کدومشون رو نمیدونید ( مخصوصا اگه طرف طرفدار یکی از برند هایی باشه که با فراری رقابت میکنه) بیشتر از همه هم خودتون به نصیحت نیاز دارین…..هر شرکتی یک سرگذشت یا سرنوشت داره…هر شرکتی مثل کوروت موفق بوده یا سرنوشتش مثل شرکت آپولو شده…مثلا اینقدر هی میگید ۴۸۸ پیستا فلانه ۴۸۸ اینجوریه اونجوریه…حالا آیا سریع‌ترین تو نوربرگ‌رینگ هست؟ آیا میتونه تو درگ مک‌لارن سنا (به عنوان مثال) رو شکست بده؟(یا حتی پیست) آیا رکورد جهانی سرعت دست فراریه؟ بازم میگم هر برندی از بعضی لحاظ نقات قوت و بعضی لحاظ نقاط ضعف داره.‌‌..مثلا لندروور سابقه درخشانی در آفرود داره ولی دز سرعت و پیست نداره و کاریه که نمیتونه بکنه و مثلا فراری یا مک‌لارن در آفرود ناتوان هستن..ولی کو گوش شنوا؟ من هرچی بگم باز حرف خودتو میزنی…وقتی یه مطلب درباره ماسل کار هاست و اصن ربطی به فراری نداره چرا حرف فراری رو میارین وسط؟ که بعد بهتون دیسلایک و جواب بدن؟ آدم داره از کامنت هایی که درباره ماسل کار ها نوشته شده لذت میبره یا اطلاعات کسب میکنه یهو یکی میگه نه فراری از اینا بهتره و …همین الانشم در مطلب مخصوص ماسل کار ها که پدال گذاشته بجز دعوا درمورد برتری فراری چیز دیگه دیده نمیشه..نه اسمی از مک‌لارن اومده نه اسمی از پورشه اومده نه اسمی از لامبو اومده..فقط فراری..
        ببینم باز جوابی دارین بدین یا نه دیگه خودتون رو اصلاح میکنید؟…

        پاسخ
      4. Ferrari
        سوابق: (1390 دیدگاه) ,

        شماها متعصب ترین هستین از متعصبا که اصلا به خودتون زحمت فکر کردن نمیدین کامتهای شماهم موجوده کاری نداره لینکشو بذارم ببینی؟ تست تصادف جیپ رانگلر یا غیرقابل اعتماد ترین اتومبیلها شاهکارتون رو ببینید.هرجا کم میارین بحث فروش رو پیش میکشید.برای من از تاریخ کوروت حرف نزن افتخاراتشو نام ببر اینکه میگی کوروت صد سال تاریخ داره تاریخ درخشانی هم داره بدون اینکه اسمی از اون افتخارات ببری یعنی هیچی ازش نمیدونی .من از افتخارات فراری گفتم توام بگو یا ثابت کن من اشتباه میکنم.
        من میتونم تک تک افتخارات و جوایز ۴۵۸ رو نام ببرم همین ماشین الگوی ساخت هوندا ان اس ایکس بوده الگوی ساخت لامبورگینی هوراکان بوده کوروت صد ساله تا الان الگوی کدوم ماشین بود؟؟کدوم برندی اومده گفته میخوایم برای کوروت رقیب بسازیم؟؟ من نگفتم فراری از صد نمره صد میگیره اگه منطق دارین اینو بفهمین فراری تو کلاسی که حضور داره شاگرد اوله امثال شما هم نمیتونن انکارش کنن
        ضمنا رکوردپیستهای ۴۸۸ پیستا تو سایت فست تست لپ هست برو ببین چه تایم هایی زده رکورد داران نوربرگرینک رو شرمنده کرده.
        هنوز نمیدونی ماشین خوب باید سرعت شتاب راحتی سواری فناوری و… رو باهم داشته باشه و ۴۸۸ پیستا همشو باهم داره پیستا که ماشین کویر نیست لندروور هم ماشین پیست نیست پس نه سرعت برای لندروور ضعفه نه افرودر نبودن ۴۸۸.خدایی این چه مثالی بود زدی.
        ضمنا این پست مقایسه یه ماسل کار با فراری بود پس حق داشتم کامنت بذارم. تو پست های دیگه به من ربطی نداره کی چی نوشته من هرکسی رو فراری فن به حساب نمیارم و اینکه اون دوستان هم حق دارن مقایسه کنن به کسی ربطی نداره.

        پاسخ
      5. Saeed
        سوابق: (270 دیدگاه) ,

        مثل خودتون که هر بار بحث فراری میشه هی میگید فراری چند سال پشت سر هم بهترین موتور در سال رو داشته…
        بعدشم دوستان متعصبتون به شرطی میتونن مقایسه کنن که نظر شخصیشون باشه
        کلاس کوروت ماسل کاره؟ یا سوپر اسپرت؟ اینو کجای دلم بزارم؟😐
        کوروت رو کنار دوج دیمن و کامارو دیده میگه کوروت ماسل کاره😐
        وقتی میگم متعصبی خیلی رو فراری حساسی واقعا متعصبی دیگه
        و دارم میگم وقتی مطلبی ربطی به فراری نداره میاد میگه گردشون به پای ۴۸۸ نمیرسه میخوای واکنش نشون ندن؟
        و یکی اینکه اولین سوپر اسپرت موتور جلو کوروته..اینم روش
        ولی شماها هنوز دارین برای فراری میجنگین..منم این مقایسه رو قبول ندارم چرا باید ماشینی که ۱۱ سال پیشه رو با ماشین ۲۰۲۰ مقایسه کردن؟
        که بعد متعصبان فراری جنگ جهانی درست کنن؟
        اگه درگ رولینگ (درگ تایمز) فراری ۴۸۸ پیستا نتونست مکی ۷۲۰s رو شکست بده
        (درسته که غیر رسمیه) ولی خود ۴۸۸ هم چندین بار هم شکست خورده…
        پس اگه فکر میکنی فراری زورش به همه میرسه چرا تو درگ موتور ترند شرکت نمیکنه؟ چرا با مکی سنا مقابله نمیکنه؟
        ۴۸۸ پیست محوره و مکی سنا پیست محور
        پس نبردشون هم عادلانس
        ۴۸۸ که زیاد درگ و پیست هم نرفته و فکر نکنم نوربرگ رینگ رفته باشه…رفته باشه هم باید با پورشه و مرسدس و هوراکان پرفومانته مقابله کنه
        ۴۸۸ هنوز راه های زیادی داره تا خودشو ثابت کنه
        ۴۵۸ هم که به تاریخ پیوسته و فقط چندتا ازش موجوده و پاش هم به کوروت نمیرسه
        حالا که c8 نیومده هیچی معلوم نیست پس به جای گفتن
        (فراری چند سال جایزه طراحی و موتور ) که خدا میدونه چند ساله بهانت همینه..
        نظر هر کسی هم محترمه..ولی وقتی مطلبی که ربطی به فراری نداره اسمشو نیار وسط اینو رک میگم…اگه فراری میتونه بیاد درگ با دیمن مسابقه بده!
        بیاد با کامارو پیست رو آتیش بزنه!
        مثل کوروت c7 یک خودروی روزانه باشه!
        بیاد با gt500 دریفت بکشه!
        اونم چه دریفتی…
        اگه میتونه چرا فراخوان نمیشه؟
        و منم میتونم لینک های کامنتای متعصبین فراری رو واست بزارم!
        پس سعی نکن بترسونی

        پاسخ
      6. Saeed
        سوابق: (270 دیدگاه) ,

        در آخر برای اینکه گفتی ماشینای آمریکایی امنیت ندارن…
        خیابونا و راننده های آمریکاییو با راننده ها و جاده های روسیه اشتباه نگیر!
        خودت هم اینو خوب میدونی که سیستم جاده آمریکا چقدر امنیتیه که آمار تصادفاتش پایینه
        جریمه های پلیس آمریکارو دیدی؟
        اگه دیده باشی دیگه فکر نکنم حرفی از امنیت ماشینای آمریکایی بزنی چون اونا اصن میترسن بگازونن!که بعد نزدیک ۱۰۰۰ دلار جریمه نشن و ماشینشون برای ۷۲ ساعت نخوابه!
        بعدشم ماسل کار ها برای اینکه سبک بشن سیستم ایمنی پایینی دارن
        وگرنه بقیه ماشینا چی؟
        مخصوصا تسلا!
        تسلا آمریکایی
        یکی از ایمن ترین ماشین ها
        چشم و گوش هم داره که اگه کسی جرأت کرد ماشینو بدزده پلیس دم در خونه طرفه!
        پس الکی بحث ایمنی ماشینای آمریکایی رو وسط نیار!
        چون ماشینای فراری هم اونقدر امنیت ندارن چرا؟ چون سوپر اسپرتن سدان که نیستن ! و همه سوپر اسپرت ها امنیت پایینی دارن !

        پاسخ
      7. Ferrari
        سوابق: (1390 دیدگاه) ,

        شما اصلا معنی تعصب رو میدونی؟؟ … کاری که تو داری انجام میدی نه من که برای ادعاهام میتونم سند رو کنم
        اقا از تاریخ درخشان کوروت حرف میزنی بیا ثابتش کن دیگه بیا بحث کنیم ببینم به چی میگی تاریخ درحشان.صدسال تاریخ داره اما حداقل دو نسل اخیر رو با سنگ محک قرار دادن پورشه ساختن و این اخری هم احتمالا فراری.این یعنی تمام اون صد سال کشک بوده.فراری ۷۰ ساله سوپر اسپرت میسازه شما جایی خوندی مثلا برای ۸۱۲ فراری کوروت رو مورد برسی قراربده؟؟ هیچوقت اینکارو‌نمیکنن چون ۷۰ سال تو ساخت مدل دوازده سیلندر تاریخ دارن تجربه دارن کوروت چی؟؟
        شما متاسفانه هیچی از کوروت نمیدونی فقط پشت کلمه ای مثل تعصب قایم میشی تا حرف برای گفتن داشته باشی.
        درمورد ۴۸۸ پیستا دوسال گذشته ۶ بار عنوان برترین پیشرانه رو بدست اورده سوپر اسپرت سال تاپگیر شده سوپر اسپرت سال مجله موتور اسپرت انتخاب شده بهترین کوپه بالای ۱۵۰ هزاردلاری مجله المانی اسپرت اتو رو دریافت کرده جایزه طلایی طراحی از نشریه ای اف دیزاین رو گرفته لینک تایمهای ۴۸۸ پیستا رو میذارم ببینی تا دیگه درموردش حرفهای الکی نزنی
        https://fastestlaps.com/models
        /ferrari-488-pista.
        ضمنا مکلارن سنا تو کلاس ۴۸۸ چلنج هستش که مجوز تردد درخیابون رو داره رقیب ویستا ۷۲۰ ال تی هستش نه سنا یاد بگیرید این چیزارو

        پاسخ
    2. Ferrari
      سوابق: (1390 دیدگاه) ,

      ایمنی یه ماشین به خیابون های امریکا چه ربطی داره نابغه؟؟ نا ایمن بودن یعنی تکانهای مرگبار رانگلر یعنی کسب یه ستاره ایمنی رانگلر و موستانگ یعنی اشغالن حالا اینارو ربط میدی به جادهای امریکا که چی بشه ؟؟
      درمورد فراری بهتره بدونی ایمنترین سوپراسپرتهارو میسازه.یه سرچ درمورد تصادفات فراری انزو کنی متوجه میشی اگه زبانت خوب نیست ای دی تلگرامتو بده من مطلب ترجمه شده رو برات بفرستم بخونی.

      پاسخ
      1. Saeed
        سوابق: (270 دیدگاه) ,

        هعی خدا
        چند ساله داری میگی فراری برنده جایزه بهترین طراحی موتور و بدنه و ….
        آقا تو همون زمان گذشته بمون دیگههه
        هی از گذشته حرف میزنه
        خوب بودن ماشین لازم نداره که صد بار بهترین طراحی انجین رو داشته باشه!!!
        همین الانم همین کوروت کل روزنامه هارو گرفته
        ماسل کار ها هم نیاز ندارن تا خرخره پر کیسه هوایی باشن چون خود ماشین اونقدر محکم و سفت هست که مثل پراید مچاله نشه!!
        جیپ رانگلر هم واسه آفروده نه خودروی روزمره
        هم اینکه خود آمریکایی ها سگ جونن تو یوتیوب پره دیگه😂😂
        مثل ما ایرانیا نیستن که
        هیچ ماشینی آشغال نیست
        اگه بگی فلان ماشین آشغاله یعنی بی احترامی به طرفدار اون ماشین!
        حالا گرفتی متعصب چیه و کیه؟
        دوست داری یکی به همین ۴۸۸ مورد علاقت بگه آشغاله؟معلومه که نه!
        من که نمیگم فراری بده…
        ولی دیگه نگو فلان ماشین آشغاله..این حرف درستی نیست
        انزو اون موقع ها امن بود…اگه الان تست بشه فکر نکنم ۱ ستاره هم بگیره
        هر وقت ۴۸۸ تو نوربرگ رینگ رفت اون وقت بیایم بحث کنیم هنوز معلوم نیست عظمت این ماشین تا چه حده…
        هم اینکه نظر هم وطن هات محترمه
        یکی بگه(من سمند رو ترجیح میدم به فلان ماشین)شما کارییش نداشته باش نظر خودشه
        اینو فقط به جناب نمیگماااا
        اینو به همه میگم
        که دیگه دعوا راه نیوفته که نه جایزه‌ای داره…هم عابرو خودت رو زیر سوال ببری

        پاسخ
      2. Mad.z.Max
        سوابق: (405 دیدگاه) ,

        فراری حالمونو بهم زدی خداییش. ینی فکر نکنم ماشین باز رو کره زمین وجود داشته باشه که حد اقل یه مدل از فراری رو دوس نداشته باشه، ولی با این مدل حرف زدن تو، آدم شرمش میشه بگه منم فراری دوست دارم! انگار مهد کودکه..

        پاسخ
  17. iman
    سوابق: (230 دیدگاه) ,

    وقتی یه فراری ۴۵۸ رو از نزدیک ببینید و صدای گوشنواز موتورش رو از نزدیک بشنوید اونوقت میفهمید که یه دنیا تفاوت هست بین یه فراری و یه شورلت،اگه اینجور نبود کسانی که پول میدن بالای یه فراری مغز خر نخورده بودن

    پاسخ
  18. net
    سوابق: (1006 دیدگاه) ,

    دیوار کوروت که از ال سی دی تا میان صندلی راننده و صندلی شاگرد کشیده شده خیلی زشته😅ادم احساس میکنه راننده و شاگرد با هم قهر هستند😅و صندلی شاگرد از همه چی تحریم شده

    پاسخ
  19. پاشایی
    سوابق: (14 دیدگاه) ,

    سلام به همه همراهان
    من از علاقه مندان خودرو هستم و به کوروت علاقه دارم کوروت همیشه یه خودرو اسپرت موفقی بوده و اگر بخواهیم تقسیم بندی کنیم علاقه مندان این خودرو رو قطعا طرفداران خودشو داره و اینبار با توجه به موتور وسط بودنش موفق تر عمل میکنه و طرفدارهای بیشتری پیدا میکنه ماشینا رو میشه از نظر شتاب و سرعت مقایسه کرد ولی فلسفه طراحی هر کدامشون با هم متفاوته و فراری هم متفاوته از بعضی نظرها قابل مقایسه واز نظرهای دیگه با هم فرق دارن
    دهه هشتاد که دوران افت صنعت خودروی آمریکا ارزیابی میشه ولی باز هم کوروت جزو موفقها بوده و نسل چهارمش واقعا زیبا بود

    پاسخ
  20. Ali Keyhani
    سوابق: (454 دیدگاه) ,

    برای اکثر عاشقان خودرو خیلی سخته یه کوروت رو به یک فراری ترجیح داد،مگر اینکه عاشق کوروت باشی

    پاسخ
  21. net
    سوابق: (1006 دیدگاه) ,

    صندوق عقب کشیده و چراغ عقب و ۴ لوله اگزوز سمت چپ و راست کوروتc8خیلی زیباتر از صندوق عقب هاچ بک و چراغ عقب و ۴ لوله اگزوز استیل وسط کنار هم کوروتc7 شده.
    کاپوت جلو c8 که کشیده نیست مثل کاپوت کشیده c7 بد شده و چراغ جلو c8 خیلی بد هست.
    طراحی داخلی c8 و c7 بخاطر این دیوار که کشیده شده خیلی ناجور شده و تو ذوق میزنه مخصوصا دیوار بزرگ c8 که از کنار ال سی دی کشیده شده تاوسط صندلی راننده و شاگرد و ادم احساس میکنه راننده با شاگرد قهر هستند و شاگرد از همه چی تحریم شده

    پاسخ
  22. Saeed
    سوابق: (270 دیدگاه) ,

    درسته نمیتونیم کوروت c8 رو برونیم اما تو بازی GTA v بی شک راک استار این ماشینو میزاره😋
    همین الانم کوروت c7 تو بازی هست حالا اینم میاد هواداران کوروت که گیمر هستن میتونن این ماشین رو برونن منم یکیشون هستم🙌

    پاسخ
  23. R
    سوابق: (174 دیدگاه) ,

    قطعا کوروت 👌👌 این کجا اون کجا
    فراری هنوز تازه شروع کرده به گذاشتن صفحه نمایش رو داشبورد

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.