شورولت

درخشش کوروت جدید در تست‌های موتور ترند

مجله معتبر موتور ترند فرصت تست پرفورمنس نسخه تولیدی شورولت کوروت استینگری 2020 را داشته و نتایج به دست آمده واقعاً احساس‌برانگیز هستند.

تقریباً همه می‌دانیم که کوروت استینگری جدید از پیشرانه 8 سیلندر 6.2 لیتری تنفس طبیعی با قدرت 495 اسب بخاری و گشتاور 637 نیوتون متری استفاده می‌کند. واضح است که چنین قدرت و گشتاوری باعث ایجاد رکوردهای پرفورمنس خوبی خواهد شد اما موتور ترند می‌گوید این خودرو کمی سریع‌تر از آن چیزی بوده که انتظارش می‌رفت.

موتور ترند توانسته با کوروت جدید و در حالتی که لانچ کنترل فعال بوده شتاب صفر تا 96 کیلومتر بر ساعت 2.8 ثانیه‌ای را ثبت کند. این خودرو مسافت 400 متر را نیز در زمان 11.1 ثانیه و با سرعت 198.2 کیلومتر بر ساعت طی کرده که بسیار تحسین‌برانگیز است.

از نظر ترمز نیز کوروت جدید عملکرد برجسته‌ای داشته و فاصله‌ی موردنیاز برای ترمز گرفتن از سرعت 96 کیلومتر در ساعت تا صفر فقط 29.5 متر بوده است. البته موتور ترند اذعان می‌کند ترمزها عملکرد خطی کافی نداشته‌اند.

کوروت در تست هندلینگ مسیر 8 شکل نیز زمان 23.3 ثانیه و شتاب جانبی متوسط 0.9 جی را بر جای گذاشته که این رکورد با لامبورگینی آونتادور، ب ام و M5 F90 و فراری 812 سوپرفست برابری می‌کند. البته این خودرو یک ثانیه کامل کندتر از زمان ثبت شده توسط کوروت گرند اسپورت نسل هفتم ظاهر شده است. دلیل آن نیز کم فرمانی کوروت جدید در میانه پیچ بوده که باعث شده این خودرو کمی کند باشد.

[دانلود ویدئو]
برچسب ها

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۳۰ دیدگاه

  1. Hamidreza

    ۲۲ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (612 ديدگاه)

    اگه یه کوروت بسازن با تکنولوژی c8 (البته موتور جلو باشه پس در حد c8 سریع نمیشه بدون تیون) و داخلی و c8 اما بدنش c6 ZO6 با شه عالیه
    فقط به اینا نگاه کنین
    https://wallpaperaccess.com/full/95272.jpg
    https://wallpaperaccess.com/full/95282.jpg

  2. Elmiraj

    ۲۲ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (1492 ديدگاه)

    با ۴۹۵ اسب بخار قدرت و ۷۱ هزار دلار قیمت :
    شتاب ۲.۸ ثانیه
    ۴۰۰ متر در ۱۱.۱ ثانیه
    شایع هست که Zo6 بیش از ۷۰۰ اسب بخار قدرت خواهد داشت…!!!

  3. محمد

    ۲۲ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (190 ديدگاه)

    بالاترین ارزش خرید در برابر قیمت پرداختی

    1. ممد ژانگولر

      ۲۲ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (594 ديدگاه)

      دقیقا درست میگی از نظر ارزش خرید ولی من هنوزم به کوروت قبلی خیلی ارادت دارم ، خداییش کوروت تر بود.
      این جدیده سبک طراحی داشبوردشو خیلی میپسندم و بروزتره
      ولی از نظر طراحی بیرونی نه اونقدر الخصوص از جلوش

      1. Hamidreza

        ۲۲ اسفند ۱۳۹۸
        سوابق: (612 ديدگاه)

        برای اولین بار تو عمرم با ژانگولر موافقم
        اما چه فایده
        ارزش خرید بالا واسه کی؟ واسه ما؟!

        1. ممد ژانگولر

          ۲۲ اسفند ۱۳۹۸
          سوابق: (594 ديدگاه)

          بازم جای شکرش باقیه فحشم ندادی 😉

  4. علیرضا

    ۲۲ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (425 ديدگاه)

    واقعا ارزش خرید فوق العاده ای داره ، ۲.۸ ثانیه با قیمت پایه ۵۹۹۰۰ دلار . خودم طرفدار پورشه و فراری ام ولی برای این پرفورمنس باید ۲۵۰ هزارتا پول داد که از عهده خرید خیلیا خارجه . ولی میشه این کروت رو خرید اگه گمرک مسخره رو باز میکردن
    نکته : بخاطر بیماری کرونا که باعث مرگ ۳۵۰ نفر تا الان شده هزینه گمرکی اقلام بهداشتی رو صفر درصد اعلام کردن ولی صنعت فاسد خودرو که سالیانه ۲۰ هزار نفر کشته میده نه تنها مرزها بسته شده بلکه اگرم باز باشه گمرک ۲۰۰ درصد . این تناقض توی رفتار دولت آدمو عصبی میکنه .

    1. Hamidreza

      ۲۲ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (612 ديدگاه)

      گمرک رو هم باز کنن
      آمریکایی نمیتونی وارد کنی
      میگن خیلی ارز خارج میکنه
      من موندم چطور بی ام وه سری هفت و اس کلاس ارز خوارج نمیکنن (چون قیمت بیشتر دارند عرض کردم فقط) ؛ فقط فورد و چلنجر و شورولت ارز خوارج میکنن؟!
      چون حداقل افرادی ما درآمد معمولی میتونن یه فورد قدیمی بخره اما باید و باید پراید یا نهایتا پارس سوار شه !!
      کلا زورشون به ضعیف ها میرسه ؛
      ولی روزی همه اینها پایان خواد یافت حداقل من واسه خودم پایانش میدم بقیش وظیفه دیگرانه!

  5. JDM

    ۲۲ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (112 ديدگاه)

    فک کن Zo6 با 200 هزار دلار 500.600هزار دلاری ها رو لوله کنه😃.

    لعنتی عاشق این ماشینم،قیمش و پرفورمنسش و … نهایت احترام به مشتری هستش
    ارزش خرید وحشتناک بالایی داره

    1. هادی 8 سیلندر

      ۲۲ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (361 ديدگاه)

      همینش الان یه میلیون دلاری ها رو هم لوله کرده
      چقدر این ماشین خوبه انصافا عاشقش شدم

    2. مانی

      ۲۲ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (1823 ديدگاه)

      مکلارن 765LT کمتر از ۵۰۰-۶۰۰ تا آب میخوره
      مطمئنی کوروت لوله میکنش؟؟؟

  6. Hadi

    ۲۲ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (311 ديدگاه)

    یکی از بهترین ماشین هایی هست که میشه با زیر صد هزار تا خرید 👍
    واقعا درخشانه 😍

  7. Hadi

    ۲۲ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (311 ديدگاه)

    نظرسنجی
    کوروتc8:لایک
    بیمر M850i:دیس لایک

  8. ارش

    ۲۲ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (1009 ديدگاه)

    الان کوروت با این قیمت دیگه تویوتا سوپرا و بی ام و z4با قیمت۵۰ تا ۶۰ هزار دلار چه توجیهی میتونن داشته باشند بحث فنی که کلا قافیه رو باختن طراحی هم که حرفی برا گفتن ندارن چطور میخوان بفروشن ؟

  9. Shirko

    ۲۲ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (38 ديدگاه)

    عملکرد m۵ این قد خوب بوده که با اونتادور و ۸۱۲ مقایسه می شه !!!!

  10. بی طرف

    ۲۲ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (73 ديدگاه)

    آمریکایی ها همیشه بهترین عملکرد رو در مقابل پول پرداختی داشتن،ولی نکته عجیب این بود که این کوروت که موتور وسطه،در مقابل نسل قبلی که موتور جلو بود هندلینگش یه کم در سطح پایین تری قرار داشت.(البته هندلینگش عالیه!)

  11. هادی 8 سیلندر

    ۲۲ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (361 ديدگاه)

    c8 لایک
    بوگاتی دیسلایک

  12. بهنام

    ۲۲ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (309 ديدگاه)

    طراحیش واقعا ضعیفه (نظر شخصی). طراحیش جوریه که احساس میکنی مال یه دهه پیشه.

  13. رامین

    ۲۲ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (146 ديدگاه)

    خودشونم نمی دونن چی ساختن از بس عجیب و غیر قابل پیش بینیه این ماشین. آدم یاد فیلمای علمی تخیلی میوفته 🙂

  14. datsun

    ۲۲ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (1676 ديدگاه)

    تو تست هندلینگ که خیلی ضعیف بوده دوستان اینقدر تمجید و تعریف میکنن من فکر کردم یه رکورد عالی زده تو تایم های موتور ترند نگاه کردم دیدم تو رده ۵۷ قرار داره حتی مثال از یه gtr مدل ۲۰۱۱ هم کندتر بوده.

    1. Alireza

      ۲۲ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (436 ديدگاه)

      کم فرمونی داره چون ک قرار نیست همه ی خریدار هاش راننده حرفه ای باشن،
      این موضوع رو خیلی وقت پیش هم بیان کرده بودن

    2. Joker

      ۲۲ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (177 ديدگاه)

      از نظر دوستان خودرویی که صفر تا صدش سریع باشه میشه بهترین!!! همه چیزو تو شتاب میبینن و بس!!!

    3. Mehdi

      ۲۲ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (108 ديدگاه)

      توسط مجله رکورد 7 دقیقه30 ثانیه ثبت شده توسط خود شوی میزد زیر 7 دقیقه 20.15 ثانیه بود
      کلا0.7 صدم ثانیه از پورشه911 پایه کند تر بود اونم بخاطر کم فرمانی عمدی مهندسای شوی برای افراد اماتور که پشت فرمون میشنن نمیتونن ماشین کنترل کنن بدرد میخوره

    4. mehdi

      ۲۲ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (108 ديدگاه)

      https://www.tflcar.com/wp-content/uploads/2020/01/chevy-corvette-z06-spied.jpg
      عکس کوروت z06 رو میبینید که ظاهر هیولایی این خودرو نشون میده

    5. JDM

      ۲۲ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (112 ديدگاه)

      داداش تو پیست موتور ترند کند ترین ماشین 25ثانیه طول کشید تا پیست رو تموم کنه یعنی خیلی کوچیکه
      ولی تو پیستThunderhill Park West تونست بعد از هوراکان اوو و مک لارن 600LT قرار بگیره و سریع تر از 911 کررا S و جی تی ار نیسمو جایگاه کسب کنه

    6. Elmiraj

      ۲۲ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (1492 ديدگاه)

      بد فرمانی عمدی هست دوست عزیز چون این ماشین با این قیمت در دسترس افراد بسیار زیادی قرار خواهد گرفت و نباید بیش فرمانی باعث روی دادن اتفاقات ناگوار برای افراد آماتور بشه .
      .
      تایم پست شو در مجله Road and Track نگاه کنید متوجه توانایی هاش میشین .
      .
      .
      هنوز نه Grand sport اومده ، نه Zo6 ، نه ZR1 و نه Zora…!!!!!

      1. ساسان

        ۲۲ اسفند ۱۳۹۸
        سوابق: (928 ديدگاه)

        دوستان امریکایی فن Alireza یا Elmiraj و بقیه دوستان که طرفدار برند های امریکایی هستند بعد از گذشت چند ماه از معرفی این خودرو و تهنشین هیجانات ابتدایی و عادت چشم با یکسری زوایای این خودرو ، طراحی این خودرو از نظرتون چطور میاد بخصوص در مقایسه با نسل قبلش؟
        (این سوال بدون کنایه و پیش داوریه و صرف فهمیدن نظر دوستان طرفدار برندهای امریکایی هست)

        1. Elmiraj

          ۲۳ اسفند ۱۳۹۸
          سوابق: (1492 ديدگاه)

          C7 نسل هفتم ماشینی بود که ۶ دهه تکامل طراحی اثری بی نقص ازش بوجود آورده بود که هر بیننده‌ای را مجذوب خودش می کرد و از هر نظر زیبا بود….
          اما C8…… شورولت با چالش بسیار بزرگی روبرو کرد ، آنها باید برای نخستین کوروت موتور وسط تاریخ طراحی زیبایی را خلق می کردن که در کنار بزرگترین تغییر تاریخ کوروت ، پوششی را بوجود بیاره که در عین حفظ اصالت هفت نسل گذشته شبیه هیچدام از سوپر اسپرت های رقیب نباشه….!!!!!
          .
          از نظر من هم C7 زیباتر بود ، اما طراحان شورولت اینبار هم اثر ارزشمند و زیبایی را خلق کردن .

        2. mehdi

          ۲۳ اسفند ۱۳۹۸
          سوابق: (108 ديدگاه)

          اولین تجربه شوی بحث طراحی خودرو موتور وسط
          باید منتظر مدل های قویتر بود که طراحیش بهتر باشه
          ولی طراحی جدیدیه خیلی جا برای دستکاریش هست مثل فراری اس اف 90 که یه طراحی کاملا جدیده و جا برای دستکاریش هست بی ام و که میبینی طراحیش نسبتا بد شده چون جا برای دستکاری نداره طراحیشون تمام شده هر کاری کنن بدتر میشه باید یه طرح کاملا جدید بده بی ام و

        3. Alireza

          ۲۳ اسفند ۱۳۹۸
          سوابق: (436 ديدگاه)

          تو مقایسه ک بخوام بگم هیچ حرفی در مقابل نسلای قبل نداره
          من خودم c6 رو خوشگل ترین خودرو میدونم
          ولی وجدانا اصلا زشت نیست، یه مقدار خطوط تیز بیش از حد زیاد توش بکار رفته ک بقول دوستان بخاطر اولین طراحی موتور وسطه
          مطمئن باش تو مدل های قوی تر بعدی و نسلای بعد به مرور پخته میشه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
بستن