شورلت

درخشش کوروت جدید در تست‌های موتور ترند

مجله معتبر موتور ترند فرصت تست پرفورمنس نسخه تولیدی شورولت کوروت استینگری ۲۰۲۰ را داشته و نتایج به دست آمده واقعاً احساس‌برانگیز هستند.

تقریباً همه می‌دانیم که کوروت استینگری جدید از پیشرانه ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری تنفس طبیعی با قدرت ۴۹۵ اسب بخاری و گشتاور ۶۳۷ نیوتون متری استفاده می‌کند. واضح است که چنین قدرت و گشتاوری باعث ایجاد رکوردهای پرفورمنس خوبی خواهد شد اما موتور ترند می‌گوید این خودرو کمی سریع‌تر از آن چیزی بوده که انتظارش می‌رفت.

موتور ترند توانسته با کوروت جدید و در حالتی که لانچ کنترل فعال بوده شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت ۲.۸ ثانیه‌ای را ثبت کند. این خودرو مسافت ۴۰۰ متر را نیز در زمان ۱۱.۱ ثانیه و با سرعت ۱۹۸.۲ کیلومتر بر ساعت طی کرده که بسیار تحسین‌برانگیز است.

از نظر ترمز نیز کوروت جدید عملکرد برجسته‌ای داشته و فاصله‌ی موردنیاز برای ترمز گرفتن از سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت تا صفر فقط ۲۹.۵ متر بوده است. البته موتور ترند اذعان می‌کند ترمزها عملکرد خطی کافی نداشته‌اند.

کوروت در تست هندلینگ مسیر ۸ شکل نیز زمان ۲۳.۳ ثانیه و شتاب جانبی متوسط ۰.۹ جی را بر جای گذاشته که این رکورد با لامبورگینی آونتادور، ب ام و M5 F90 و فراری ۸۱۲ سوپرفست برابری می‌کند. البته این خودرو یک ثانیه کامل کندتر از زمان ثبت شده توسط کوروت گرند اسپورت نسل هفتم ظاهر شده است. دلیل آن نیز کم فرمانی کوروت جدید در میانه پیچ بوده که باعث شده این خودرو کمی کند باشد.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۰ دیدگاه‌ها

  1. Hamidreza

    ۲۲ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (2442 ديدگاه)

    اگه یه کوروت بسازن با تکنولوژی c8 (البته موتور جلو باشه پس در حد c8 سریع نمیشه بدون تیون) و داخلی و c8 اما بدنش c6 ZO6 با شه عالیه
    فقط به اینا نگاه کنین
    https://wallpaperaccess.com/full/95272.jpg
    https://wallpaperaccess.com/full/95282.jpg

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Elmiraj

    ۲۲ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (3088 ديدگاه)

    با ۴۹۵ اسب بخار قدرت و ۷۱ هزار دلار قیمت :
    شتاب ۲.۸ ثانیه
    ۴۰۰ متر در ۱۱.۱ ثانیه
    شایع هست که Zo6 بیش از ۷۰۰ اسب بخار قدرت خواهد داشت…!!!

    موافقم 2
    مخالفم 0
  3. محمد

    ۲۲ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (295 ديدگاه)

    بالاترین ارزش خرید در برابر قیمت پرداختی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ممد ژانگولر

      ۲۲ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (3454 ديدگاه)

      دقیقا درست میگی از نظر ارزش خرید ولی من هنوزم به کوروت قبلی خیلی ارادت دارم ، خداییش کوروت تر بود.
      این جدیده سبک طراحی داشبوردشو خیلی میپسندم و بروزتره
      ولی از نظر طراحی بیرونی نه اونقدر الخصوص از جلوش

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Hamidreza

        ۲۲ اسفند ۱۳۹۸
        سوابق: (2442 ديدگاه)

        برای اولین بار تو عمرم با ژانگولر موافقم
        اما چه فایده
        ارزش خرید بالا واسه کی؟ واسه ما؟!

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. ممد ژانگولر

          ۲۲ اسفند ۱۳۹۸
          سوابق: (3454 ديدگاه)

          بازم جای شکرش باقیه فحشم ندادی ?

          موافقم 0
          مخالفم 0
  4. علیرضا

    ۲۲ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (425 ديدگاه)

    واقعا ارزش خرید فوق العاده ای داره ، ۲.۸ ثانیه با قیمت پایه ۵۹۹۰۰ دلار . خودم طرفدار پورشه و فراری ام ولی برای این پرفورمنس باید ۲۵۰ هزارتا پول داد که از عهده خرید خیلیا خارجه . ولی میشه این کروت رو خرید اگه گمرک مسخره رو باز میکردن
    نکته : بخاطر بیماری کرونا که باعث مرگ ۳۵۰ نفر تا الان شده هزینه گمرکی اقلام بهداشتی رو صفر درصد اعلام کردن ولی صنعت فاسد خودرو که سالیانه ۲۰ هزار نفر کشته میده نه تنها مرزها بسته شده بلکه اگرم باز باشه گمرک ۲۰۰ درصد . این تناقض توی رفتار دولت آدمو عصبی میکنه .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Hamidreza

      ۲۲ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (2442 ديدگاه)

      گمرک رو هم باز کنن
      آمریکایی نمیتونی وارد کنی
      میگن خیلی ارز خارج میکنه
      من موندم چطور بی ام وه سری هفت و اس کلاس ارز خوارج نمیکنن (چون قیمت بیشتر دارند عرض کردم فقط) ؛ فقط فورد و چلنجر و شورولت ارز خوارج میکنن؟!
      چون حداقل افرادی ما درآمد معمولی میتونن یه فورد قدیمی بخره اما باید و باید پراید یا نهایتا پارس سوار شه !!
      کلا زورشون به ضعیف ها میرسه ؛
      ولی روزی همه اینها پایان خواد یافت حداقل من واسه خودم پایانش میدم بقیش وظیفه دیگرانه!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. JDM

    ۲۲ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (126 ديدگاه)

    فک کن Zo6 با 200 هزار دلار 500.600هزار دلاری ها رو لوله کنه?.

    لعنتی عاشق این ماشینم،قیمش و پرفورمنسش و … نهایت احترام به مشتری هستش
    ارزش خرید وحشتناک بالایی داره

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. هادی 8 سیلندر

      ۲۲ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (458 ديدگاه)

      همینش الان یه میلیون دلاری ها رو هم لوله کرده
      چقدر این ماشین خوبه انصافا عاشقش شدم

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. مانی

      ۲۲ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (2486 ديدگاه)

      مکلارن 765LT کمتر از ۵۰۰-۶۰۰ تا آب میخوره
      مطمئنی کوروت لوله میکنش؟؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. Hadi

    ۲۲ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (2200 ديدگاه)

    یکی از بهترین ماشین هایی هست که میشه با زیر صد هزار تا خرید ?
    واقعا درخشانه ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Hadi

    ۲۲ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (2200 ديدگاه)

    نظرسنجی
    کوروتc8:لایک
    بیمر M850i:دیس لایک

    موافقم 0
    مخالفم 1
  8. ارش

    ۲۲ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    الان کوروت با این قیمت دیگه تویوتا سوپرا و بی ام و z4با قیمت۵۰ تا ۶۰ هزار دلار چه توجیهی میتونن داشته باشند بحث فنی که کلا قافیه رو باختن طراحی هم که حرفی برا گفتن ندارن چطور میخوان بفروشن ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. Shirko

    ۲۲ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (248 ديدگاه)

    عملکرد m۵ این قد خوب بوده که با اونتادور و ۸۱۲ مقایسه می شه !!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. بی طرف

    ۲۲ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (100 ديدگاه)

    آمریکایی ها همیشه بهترین عملکرد رو در مقابل پول پرداختی داشتن،ولی نکته عجیب این بود که این کوروت که موتور وسطه،در مقابل نسل قبلی که موتور جلو بود هندلینگش یه کم در سطح پایین تری قرار داشت.(البته هندلینگش عالیه!)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. هادی 8 سیلندر

    ۲۲ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (458 ديدگاه)

    c8 لایک
    بوگاتی دیسلایک

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. بهنام

    ۲۲ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (492 ديدگاه)

    طراحیش واقعا ضعیفه (نظر شخصی). طراحیش جوریه که احساس میکنی مال یه دهه پیشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. رامین

    ۲۲ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (919 ديدگاه)

    خودشونم نمی دونن چی ساختن از بس عجیب و غیر قابل پیش بینیه این ماشین. آدم یاد فیلمای علمی تخیلی میوفته :)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. datsun

    ۲۲ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (3431 ديدگاه)

    تو تست هندلینگ که خیلی ضعیف بوده دوستان اینقدر تمجید و تعریف میکنن من فکر کردم یه رکورد عالی زده تو تایم های موتور ترند نگاه کردم دیدم تو رده ۵۷ قرار داره حتی مثال از یه gtr مدل ۲۰۱۱ هم کندتر بوده.

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. Alireza

      ۲۲ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (629 ديدگاه)

      کم فرمونی داره چون ک قرار نیست همه ی خریدار هاش راننده حرفه ای باشن،
      این موضوع رو خیلی وقت پیش هم بیان کرده بودن

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Joker

      ۲۲ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (522 ديدگاه)

      از نظر دوستان خودرویی که صفر تا صدش سریع باشه میشه بهترین!!! همه چیزو تو شتاب میبینن و بس!!!

      موافقم 0
      مخالفم 1
    3. Mehdi

      ۲۲ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (256 ديدگاه)

      توسط مجله رکورد 7 دقیقه30 ثانیه ثبت شده توسط خود شوی میزد زیر 7 دقیقه 20.15 ثانیه بود
      کلا0.7 صدم ثانیه از پورشه911 پایه کند تر بود اونم بخاطر کم فرمانی عمدی مهندسای شوی برای افراد اماتور که پشت فرمون میشنن نمیتونن ماشین کنترل کنن بدرد میخوره

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. mehdi

      ۲۲ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (256 ديدگاه)

      https://www.tflcar.com/wp-content/uploads/2020/01/chevy-corvette-z06-spied.jpg
      عکس کوروت z06 رو میبینید که ظاهر هیولایی این خودرو نشون میده

      موافقم 0
      مخالفم 0
    5. JDM

      ۲۲ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (126 ديدگاه)

      داداش تو پیست موتور ترند کند ترین ماشین 25ثانیه طول کشید تا پیست رو تموم کنه یعنی خیلی کوچیکه
      ولی تو پیستThunderhill Park West تونست بعد از هوراکان اوو و مک لارن 600LT قرار بگیره و سریع تر از 911 کررا S و جی تی ار نیسمو جایگاه کسب کنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    6. Elmiraj

      ۲۲ اسفند ۱۳۹۸
      سوابق: (3088 ديدگاه)

      بد فرمانی عمدی هست دوست عزیز چون این ماشین با این قیمت در دسترس افراد بسیار زیادی قرار خواهد گرفت و نباید بیش فرمانی باعث روی دادن اتفاقات ناگوار برای افراد آماتور بشه .
      .
      تایم پست شو در مجله Road and Track نگاه کنید متوجه توانایی هاش میشین .
      .
      .
      هنوز نه Grand sport اومده ، نه Zo6 ، نه ZR1 و نه Zora…!!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ساسان

        ۲۲ اسفند ۱۳۹۸
        سوابق: (1038 ديدگاه)

        دوستان امریکایی فن Alireza یا Elmiraj و بقیه دوستان که طرفدار برند های امریکایی هستند بعد از گذشت چند ماه از معرفی این خودرو و تهنشین هیجانات ابتدایی و عادت چشم با یکسری زوایای این خودرو ، طراحی این خودرو از نظرتون چطور میاد بخصوص در مقایسه با نسل قبلش؟
        (این سوال بدون کنایه و پیش داوریه و صرف فهمیدن نظر دوستان طرفدار برندهای امریکایی هست)

        موافقم 0
        مخالفم 1
        1. Elmiraj

          ۲۳ اسفند ۱۳۹۸
          سوابق: (3088 ديدگاه)

          C7 نسل هفتم ماشینی بود که ۶ دهه تکامل طراحی اثری بی نقص ازش بوجود آورده بود که هر بیننده‌ای را مجذوب خودش می کرد و از هر نظر زیبا بود….
          اما C8…… شورولت با چالش بسیار بزرگی روبرو کرد ، آنها باید برای نخستین کوروت موتور وسط تاریخ طراحی زیبایی را خلق می کردن که در کنار بزرگترین تغییر تاریخ کوروت ، پوششی را بوجود بیاره که در عین حفظ اصالت هفت نسل گذشته شبیه هیچدام از سوپر اسپرت های رقیب نباشه….!!!!!
          .
          از نظر من هم C7 زیباتر بود ، اما طراحان شورولت اینبار هم اثر ارزشمند و زیبایی را خلق کردن .

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. mehdi

          ۲۳ اسفند ۱۳۹۸
          سوابق: (256 ديدگاه)

          اولین تجربه شوی بحث طراحی خودرو موتور وسط
          باید منتظر مدل های قویتر بود که طراحیش بهتر باشه
          ولی طراحی جدیدیه خیلی جا برای دستکاریش هست مثل فراری اس اف 90 که یه طراحی کاملا جدیده و جا برای دستکاریش هست بی ام و که میبینی طراحیش نسبتا بد شده چون جا برای دستکاری نداره طراحیشون تمام شده هر کاری کنن بدتر میشه باید یه طرح کاملا جدید بده بی ام و

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. Alireza

          ۲۳ اسفند ۱۳۹۸
          سوابق: (629 ديدگاه)

          تو مقایسه ک بخوام بگم هیچ حرفی در مقابل نسلای قبل نداره
          من خودم c6 رو خوشگل ترین خودرو میدونم
          ولی وجدانا اصلا زشت نیست، یه مقدار خطوط تیز بیش از حد زیاد توش بکار رفته ک بقول دوستان بخاطر اولین طراحی موتور وسطه
          مطمئن باش تو مدل های قوی تر بعدی و نسلای بعد به مرور پخته میشه

          موافقم 0
          مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا