شورولت کوروت C8 جدید قابل تیونینگ نیست؟!

شورولت کوروت یکی از بهترین خودروها برای شرکت‌های تیونینگ بوده اما طبق خبری که منتشر شده، شاید ارتقای کوروت C8 جدید بسیار سخت‌تر از گذشته باشد.


گفته می‌شود این خودروی جدید از سیستم ECU رمزگذاری شده و منحصربه‌فردی سود می‌برد که ظاهراً باعث می‌شود برنامه‌ریزی دوباره‌ی ECU تقریباً غیرممکن باشد.


منابع ناشناس اعلام کرده‌اند ECU رمزگذاری شده‌ی C8 باعث می‌شود خواندن، نوشتن و یا جایگزینی آن بسیار سخت باشد. البته کمپانی‌های تیونینگ هنوز هم خواهند توانست اصلاحات فنی را برای قوای محرکه این خودرو در نظر بگیرند اما خب بدون تیون یا جایگزینی ECU، هرگونه ارتقای این خودرو تقریباً بی‌فایده خواهد بود.


ادعا شده اگر شرکتی به دنبال شکستن رمز ECU باشد رایانه‌ی خودرو خاموش خواهد شد و باید دوباره آن را راه‌اندازی کرد که احتمالاً این کار نیز تنها توسط شورولت امکان‌پذیر است.


خبرهای مربوط به قابل تیون نبودن نسل جدید کوروت ما را به یاد نیسان GT-R نسل R35 می‌اندازد که در زمان عرضه گفته می‌شود این خودروساز ژاپنی ECU خودروی خود را به گونه‌ای طراحی کرده که نمی‌توان آن را شکست. همه‌ی ما می‌دانیم که تنها چند هفته پس از عرضه‌ی گودزیلا شاهد تیونینگ این خودرو بودیم و نه تنها رمزگذاری آن شکست بلکه GT-R به یکی از محبوب‌ترین خودروهای پرفورمنس دنیا بدل گشت.


در آینده خبرهای بیشتری دراین‌باره خدمت شما عزیزان تقدیم خواهیم کرد.

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

19 دیدگاه

    1. محمد
      سوابق: (1298 دیدگاه) ,

      چرا دست تیونرها بسته باشه؟؟
      خیلی از این تیپ خودروها، با تیونهای جذاب سروصدای بیشتری به پا میکنن

      پاسخ
      1. w32
        سوابق: (10 دیدگاه) ,

        دستشون بسته نیست.
        خبر خوب واسه هکر هاست.
        کاشکی توی ایران بود روش کار میکردیم.
        راستی پدال جان با این طراحی دیدگاه ها خیلی زیبا زیبا جلوی باگ xss رو گرفتی
        دمت گرم و زیبا.

        پاسخ
    1. amin
      سوابق: (1077 دیدگاه) ,

      فکر کنم شما از همون دسته ای هستید که فکر میکنن آئودی و فورد از هیوندای کپی میزنن

      پاسخ
    1. حسن
      سوابق: (112 دیدگاه) ,

      هنوز طراحی نسل تازه بطور رسمی مشخص نشده که نشون بده ابهت داره یا نه
      هرچند که نسل تازه هم زیباست و هم با ابهت

      پاسخ
  1. AMANTE
    سوابق: (266 دیدگاه) ,

    این روز ها اینقدر روش های مختلف و هکر های مختلف وجود دارن که فقط چند ساعت تا چند روز لازمه تا این سیستم امنیتی هم هک بشه.
    البته می تونن با برقراری آنلاین ECU ماشین با مرکز یا مثل همین که تو متن گفته که در صورت دستکاری ECU کامپیوتر ماشین خاموش بشه.
    که البته بازم راه حل هست تعویض کلی ECU و شاید حتی سیستم کامپیوتری ماشین که شرکت های تیونیگ مطمعنن بلدن چه جوری انجامش بدن.
    میگید گارانتی چی یا خدمات پس از فروش یا سرویس ها. برای کسی که می خواد ماشینش رو تیونیگ کنه و ارتقا بده این چیزا زیاد اهمیت ندارن.

    پاسخ
  2. hamid
    سوابق: (8 دیدگاه) ,

    نمیدونم چرا ولی این نسل جدید اصلاً تناسب اندام یه سوپر اسپرت رو نداره ارتفاع عقب ماشین زیاده و شبیه وانت آریسان جلوه می کنه
    ارتفاع گلگیر عقب زیاده و حاشیه اش با لاستیک عقب تو ذوق میزنه طوری که لاستیک عقب این خودرو کوچیک جلوه می کنه در حالی که یکی از زیبایی های کلاس سوپر اسپرت بزرگ بودن و بزرگ جلوه دادن تایرها در طراحیه
    اون ماشین کشیده و کم ارتفاع و پهن پیکری که یه سوپر اسپرت باید باشه توی تناسباتش اصلاً رعایت نشده چیزی که در نسل قبل به خوبی رعایت شده بود

    پاسخ
    1. حسن
      سوابق: (112 دیدگاه) ,

      hamid
      شما با این نظراتی که دادی بهتره بری طراح ارشد پینین فارینا بشی
      کسی که یه ماشین رو زیر پوشش سنگین استتاری و چندتا رندر تحلیل میکنه خیلی حیف هستش که استعدادش تلف نشه
      این ماشین تمام قسمتهاش متناسب و زیباست و از همین حالا مشخصه بیاد هم پرفروش میشه و هم رکوردهای خوبی میزنه

      پاسخ
    2. amin
      سوابق: (1077 دیدگاه) ,

      وانت آریسان😅😅😅😅
      باز خوبه نگفتی وانت پراید😅😅😅
      تحول جدیدی در علم طراحی خودرو به وجود آوردید شما

      پاسخ
  3. ایمان
    سوابق: (1393 دیدگاه) ,

    اگه این کار رو انجام بده ضدحال بزرگی میخورن شرکت های تیونینگی مثل هنسی که این ماشین ها خوراکشون هست

    پاسخ
  4. Hemichan
    سوابق: (671 دیدگاه) ,

    آمریکایی و تیونینگ نشدن
    جور در نمیاد

    پاسخ
  5. JDM
    سوابق: (269 دیدگاه) ,

    موضوع رو یه مقدار شلوغش کردن
    اکثره موتورا وقتی میخوان از یه حدی به بالاتر تیون بشن نیاز به تعویض ای سی یو دارن حتی بهترین موتور های عرصه تیونینگ هم مثه 2jz و RB یا 4g63 هم برای تیونینگ ECU هاشون رو اکثرا عوض میکنن. البته تیونر های قدرتمند به راحتی میتونن قفل ای سی یو C8 رو بشکنن و تیون کنن ولی اگر کسی شخصی بخواد تیون کنه راحت ECU عوض میکنه

    پاسخ
  6. Alireza
    سوابق: (201 دیدگاه) ,

    یدونه از اینا بدید من قول میدم دستکاریش نکنم
    منم مثل خیلیا از تیونینگ و دستکاری پیشرانه ماشینا خوشم نمیاد فقط عمر موتورو کوتاه میکنه، اما وقتی صدای کوروت zr1 هنسی رو شنیدم اصن حالی به هولی شدم

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.