کوروت Z06 جدید با 800 اسب بخار اواخر سال 2021 به بازار می‌آید

شورلت به‌تازگی نسل جدید کوروت را با طراحی زیبا، کابین باکیفیت و ترکیب موتور وسط معرفی کرده است. نسخهٔ پایهٔ این خودرو به یک پیشرانهٔ 6.2 لیتری V8 با حداکثر قدرت 495 اسب بخار مجهز است و زیر 60 هزار دلار قیمت دارد. البته این تازه آغاز راه است و مطمئناً ساخت نسخه‌های قدرتمندتر کوروت C8 در برنامهٔ شورلت وجود دارد. نسخه‌ای که اول‌ازهمه معرفی خواهد شد نسل آیندهٔ Z06 است. حال وب‌سایت اتومبیل مگزین می‌گوید این نسخه احتمالاً اواخر سال 2021 با مدل 2022 وارد بازار می‌شود.

در این گزارش آمده است که Z06 جدید احتمالاً به یک پیشرانهٔ V8 توئین توربو مجهز خواهد بود که بر اساس پیشرانهٔ 4.2 لیتری V8 بلک‌وینگ کادیلاک ساخته می‌شود. این موتور در CT6-V هم‌اکنون 550 اسب بخار قدرت و 867 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند اما برای استفاده در کوروت کاملاً مورد تجدیدنظر قرار می‌گیرد و احتمالاً LT7 نام خواهد گرفت. البته این اطلاعات هیچ‌کدام رسماً تأیید نشده‌اند اما شایعاتی خروجی این موتور را 800 اسب بخار قدرت و بیش از 950 نیوتن متر گشتاور دانسته‌اند. هرچند فعلاً باید به این گزارشات به دیدهٔ تردید نگریست اما اگر واقعیت داشته باشند، شاهد پیشرفت چشمگیری نسبت به Z06 کنونی خواهیم بود که از پیشرانهٔ 6.2 لیتری V8 سوپرشارژ با 650 اسب بخار قدرت و 880 نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند.

فعلاً اطلاعات بیشتری از Z06 آینده وجود ندارد اما ممکن است انتقال نیرو در آن توسط همان گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچهٔ نسخهٔ پایه یا یک نمونهٔ 10 سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچهٔ کاملاً جدید صورت گیرد. دراین‌باره حتی شایعاتی به ارائهٔ گیربکس دستی هم اشاره داشته‌اند؛ اما کوروت Z06 جدید علاوه بر پیشرانهٔ قدرتمند، از ویژگی‌های پرفورمنس دیگری هم برخوردار خواهد بود که می‌تواند شامل پانل‌های فیبر کربنی بدنه، پکیج آئرودینامیکی تهاجمی و گلگیرهای عریض‌تر برای جای دادن چرخ‌های بزرگ‌تر باشد. علاوه بر این می‌توانیم انتظار تعلیق اسپرت و اقداماتی در زمینهٔ کاهش وزن را هم داشته باشیم. فعلاً هیچ حرفی در مورد قیمت Z06 آینده زده نشده است اما قیمت Z06 کنونی از 80,900 دلار آغاز می‌شود و احتمالاً نسل بعدی چند هزار دلار گران‌تر از این خواهد بود.

درباره نویسنده

نویسنده و مترجم سایت پدال، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی

مطالب مرتبط

13 دیدگاه

  1. یانکی
    سوابق: (798 دیدگاه) ,

    خدا رحم کنه برا zr1 چه فشاری به یه عده داره میاد.

    پاسخ
  2. Just bentley continental
    سوابق: (459 دیدگاه) ,

    داره از کروت خوشم می یاد
    اولش به دلم ننشست ولی الان داره میشینه.

    پاسخ
    1. Hamid...Audi
      سوابق: (656 دیدگاه) ,

      من هم به شدت نسل جدیدش رو دوست دارم، هم طراحی فوق‌العاده س هم پرفورمنس

      پاسخ
    2. مزدا
      سوابق: (1254 دیدگاه) ,

      کورت این روزا بدحور طوفان کرده تو صدر خبرهای ماشینی هست

      پاسخ
  3. کافر مقدس
    سوابق: (567 دیدگاه) ,

    از معدود جاندار فلزی سیاره زمین

    پاسخ
    1. علیx76
      سوابق: (562 دیدگاه) ,

      تو حساب کن مدل پایه ۵۰۰ اسبی ، شتاب نزدیک به بالاترین مدل قبل که ۷۵۰ اسب بوده داره
      حالا مدل میانی ۸۰۰ اسبی
      اگه واقعی باشه مدل اخری باید حدود ۱۰۰۰ اسب باشه
      اینطوری اصلا حرفی برای گفتن نمیمونه

      پاسخ
  4. Elmiraj
    سوابق: (886 دیدگاه) ,

    از همین الان منتظر این اعداد باشید :
    شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر زیر ۲/۵ ثانیه…
    تایم ۴۰۰ متر زیر ۱۰ ثانیه…
    و در نوربرگرینگ هم مطمئنا زیر ۶:۴۰ تایم خواهد زد….!!!

    پاسخ
    1. محسن
      سوابق: (25 دیدگاه) ,

      اینجا میگه همه اش حدس و گمان و تردید هست،شما تایم نوربرگش رو هم گفتی

      پاسخ
      1. Elmiraj
        سوابق: (886 دیدگاه) ,

        این فقط یه حدس و گمان شخصی هست که با نگاه به عملکرد stingray دور از انتظار نخواهد بود .
        .
        .
        ______________________________
        راستی دوستان پورشه تایم نوربرگرینگ تایکان را اعلام کرد ، با زمان ۷ دقیقه و ۴۲ ثانیه در حال حاظر سریعترین چهار در الکتریکی تست شده در نوربرگرینگ هست….
        امیدوارم تسلا هم model S P100D را به نوربرگرینگ ببره تا رقابت از اینی هست جذابتر بشه…..هر چند اگر علاقه‌ای به این کار داشت در طول این سه سال اینکار و می کرد.

        پاسخ
  5. Saeed
    سوابق: (249 دیدگاه) ,

    عجب رخی داره
    حالا با این کیت داونفورس و باله بزرگ مجوز تردد در خیابان رو هم داره؟
    ولی میتونه یه رکورد زیر ۷ دقیقه تو نوربرگ رینگ بزنه

    پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.