شورلت

کوروت ZR1 هنسی 1200 اسبی، یک نیروگاه هسته‌ای چهار چرخ!

هنسی تاکنون چندین بار اقدام به تیونینگ و تقویت کوروت ZR1 کرده و به‌تازگی مدل‌های HPE850 و HPE1000 را به ترتیب با ۸۵۰ و ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت معرفی کرده است؛ اما آخرین پروژهٔ این تیونر دیوانهٔ آمریکایی حتی از نمونه‌های قبلی هم قوی‌تر است. سومین کیت تقویت هنسی برای این سوپراسپرت آمریکایی HPE1200 نام دارد و همان‌طور که احتمالاً حدس زده‌اید ۱۲۰۰ اسب بخار قدرت را از پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ ZR1 بیرون کشیده است!

برای مقایسه، قدرت کوروت ZR1 هنسی دقیقاً با بوگاتی ویرون سوپراسپرت، یکی از سریع‌ترین خودروهای تولیدی دنیا برابر است. این یعنی جدیدترین دست‌پروردهٔ هنسی ۴۴۵ اسب بخار قدرت بیشتری از ZR1 استاندارد دارد. این ماشین همچنین گشتاور بسیار بالایی معادل ۱۴۴۵ نیوتن متر دارد که ۴۷۵ نیوتن متر از نسخهٔ استاندارد کوروت ZR1 بیشتر است. البته گشتاور HPE1200 کمی از ویرون سوپراسپرت کمتر است ولی باید توجه داشت که تعداد سیلندرهای این سوپراسپرت آمریکایی نصف بوگاتی است.

البته گفته شده که پیشرانهٔ ZR1 هنسی برای تولید این نیروی عظیم به بنزین مسابقه‌ای نیاز دارد اما در صورت استفاده از بنزین معمولی با اکتان ۹۳، هنوز هم ۱۱۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. نیازی به گفتن نیست که برای رسیدن به چنین خروجی خارق‌العاده‌ای، هنسی اقدامات زیادی انجام داده و بسیاری از قطعات پیشرانه را تعویض یا اصلاح کرده است. ازجملهٔ مهم‌ترین این تغییرات می‌توان به سیستم هوای جریان بالا، ارتقاء پولی‌ها، میل‌گاردان سفارشی، ارتقاء کامل سوپاپ‌ها، هدرزهای فولادی ضدزنگ و سیستم مدیریت موتور جدید اشاره کرد.

برای کسانی که خواهان کیت HPE1200 برای کوروت ZR1 با گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک هستند، به‌منظور مطابقت با قدرت عظیم پیشرانه، گیربکس هم باید ارتقاء پیدا کند اما چنین تغییراتی برای گیربکس هفت سرعتهٔ دستی نیاز نیست. کوروت ZR1 با ۱۲۰۰ اسب بخار قدرت قطعاً یک موشک زمین به زمین خالص خواهد بود اما هنوز اعداد عملکرد آن اعلام نشده است. بااین‌حال، کیت ضعیف‌تر HPE1000 شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت ZR1 را به تنها ۲.۳ ثانیه می‌رساند و امکان پیمودن مسافت ۴۰۰ متر را هم ظرف تنها ۹.۴ ثانیه فراهم می‌کند. حداکثر سرعت ZR1 با این کیت هزار اسبی نیز به ۳۷۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

پکیج HPE1000 علاوه بر تقویت پیشرانه، نشان‌های ویژهٔ بیرونی و داخلی و کف‌پوش‌های پریمیوم را هم به همراه دارد. هنسی قیمت این کیت را اعلام نکرده است اما کوروت HPE1200 همانند دیگر محصولات این شرکت، با گارانتی سه سال یا ۵۸ هزار کیلومتری ارائه می‌شود.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. (ali (chevy nova

    ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (6809 ديدگاه)

    وای خدا این دیگه نهایت لاتی بودن هستش
    یه کوروت قلدر با موتور 8 سیلندر حجیم

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. M

      ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸
      سوابق: (2371 ديدگاه)

      درگش با720 دیدن داره !

      موافقم 1
      مخالفم 0
  2. hasan

    ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (68 ديدگاه)

    یه میکس عالی از کوروت و هنسی
    چه شود

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. ارش

    ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    خیلی خوب تیون شده هم بدنه هم موتور .خیلی خوشگله آدمو یاد سوپر اسپرتهای دهه ۸۰ و ۷۰ میاندازه. به لحاظ فنی هم که خارق العاده ست .

    موافقم 1
    مخالفم 0
  4. me84

    ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    هر کی لاته واسه این شوکولاته

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Alireza

    ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (631 ديدگاه)

    صدات لعنتی، صدات…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. عباس

    ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (2 ديدگاه)

    نصف بوگاتی سلندر و حجم موتور داره . حدود 3/4 اون قدرت داره . و مطمئنا خیلی کمتر از نصف اون قیمت داره .

    موافقم 1
    مخالفم 0
  7. Mehdi

    ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (10 ديدگاه)

    9.4ثانیه رقم فوق العادیه
    و حداکثر سرعت٣٧٠!!!!

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا