شورلت

بررسی شورولت SS سدان ۲۰۱۴

حالا که سهم دولت در کمپانی جنرال موتورز زیر ۵ درصد است، خودروساز با فراغ بال بیشتری دست به تنوع و نوآوری در مدل‌های جدید می‌زند. این قضیه به خصوص در مورد شورولت، واقعیت دارد؛ جایی که در خط تولید خودروها، از «اسپارک» گرفته تا «سابوربان»، برای بهتر شدن عملکرد خود در تلاشند.

Chevrolet SS 2014
Chevrolet SS 2014

جدیدترین خودروی لوکس و جنجالی، شورولت SS است که موتور کلاسیک V8 دارد و دیفرانسیل آن در عقب قرار گرفته است. این خودرو، برای مشتاقانی که درهای بیشتر، فاصله‌ی پاهای بیشتر در جلوی صندلی‌ها و محل قرار دادن وسایل بزرگتر می‌خواهند، همه چیز را درنظر گرفته و بیشتر از خودروهایی مانند کامارو و کوروت به فکر مشتریان خود بوده است. این خودرو در استرالیا تولید می شود.

شورولت SS در کنار کامارو و کوروت
شورولت SS در کنار کامارو و کوروت

خودروهای SS شورلت همواره خود را برای رقابت در مسابقات نسکار (NASCAR) آماده می‌کنند. بنابراین، شورلت SS مدل ۲۰۱۴ نیز از یک موتور V8 برای پیشرانه‌ی خود استفاده می‌کند. این موتور می‌تواند از مرز ۶۰۰۰ دور در دقیقه نیز رد شده به ۶۶۰ دور در دقیقه برسد و سوخت زیادی را به مصرف برساند. به جای تکنولوژی‌ جدید LT1، با مواردی مانند زمان سوپاپ متغیر و انژکتور مستقیم که در موتور کوروت به کار رفته، در این خودرو، از موتور LS3 V-8 استفاده شده است. این موضوع، باعث شده تا سازمان حفاظت محیط زیست، مالیات اضافه‌ای به اندازه ۱۳۰۰ دلار برای خریداران درنظر بگیرد و قیمت پایه این خودرو را به ۴۴ هزار و ۴۷۰ دلار برساند.

Chevrolet SS 2014
Chevrolet SS 2014

نسبت به کلاس خودرو، عملکرد آن در شتاب، آن‌طور که همه انتظار دارند نیست. شورولت SS مدل ۲۰۱۴ دارای وزنی برابر با ۱۷۸۳ کیلوگرم است. همچنین تایرهای بریج‌استون پوتنزا RE050A در آن به کار رفته اند و از سیستم گیربکس شش دنده اتوماتیک استفاده می‌کند. این موارد، در کنار ۴۱۵ اسب‌بخاری که نیرو محرکه موتور تولید می‌کند، باعث شده‌اند تا شورولت SS به سرعت شتاب گرفته و در مدت ۴/۵ ثانیه به سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت برسد. همچنین با این خودرو می‌توان تنها در مدت ۱۲/۹ ثانیه از خط یک‌چهارم مایل با سرعت پایانی ۱۷۸/۶ کیلومتر بر ساعت گذشت. بنابراین، کاملاً می‌تواند با کامارو رقابت داشته باشد و تنها حدود نیم‌ثانیه با C7 کوروت تفاوت دارد و از آن عقب‌تر است. البته اگر سیستم گیربکس دستی برای این خودرو ارائه می‌شد، می‌توانست برای تست پتانسیل درگ مفید باشد.

Chevrolet SS 2014 interior
Chevrolet SS 2014 interior

اطمینان داشته باشید که سواری با SS همان حس و حال کامارو را خواهد داشت. تایر‌های بریج‌استون تا نیروی ۰.۹۵g، محکم به زمین خواهند چسبید؛ حرکت بدنه خودرو به آرامی انجام می‌شود و با این حد از چسبندگی، تنها یک اشاره برای پیچیدن کافی است. به لطف کمک فنرهایی که از کمپانی بی‌ ام و قرض گرفته شده‌اند، شورولت SS می‌تواند بر روی هر جاده ناهمواری، محکم و استوار به حرکت خود ادامه دهد. بدنه نیز، ساختاری صلب و بدون سر و صدا دارد. همچنین، سیستم کمک‌فرمان الکتریکی، هدایت اتومبیل را در سر پیچ‌ها و دور زدن‌ها، بسیار ساده می‌کند. شورولت SS قادر است تا از سرعت ۱۱۲/۶۵ به فاصله ۴۶/۶۳ متر، کاملاً متوقف شود که با اختلاف کم، نسبت به کوروت، فاصله توقف بیشتری دارد.

SS به فضای داخل کابین نیز اهمیت داده است. در صندلی‌های جلو، هوا جریان دارد و همچنین در آن‌ها از گرم‌کننده استفاده شده است. همچنین، تکیه‌گاه‌های این صندلی‌ها بسیار راحت هستند و شرایط خوبی را برای سرنشین فراهم می‌آورند. همچنین، پدال در وضعیت مناسبی قرار گرفته و پدال‌ شیفتر‌های پلاستیکی، احساس کنترل خوبی را ایجاد می‌کنند. به‌علاوه، ترکیبی از چرم منفذ‌دار، چرم جیر خاکستری، دوخت قرمز‌رنگ و بخش‌های کمی از پلاستیک سخت، فضایی دلپذیر در داخل پدید آورده است. شاید نکته منفی، استفاده نکردن از قابلیت بالا‌آمدن صفحه نمایش لمسی است که در بسیاری از سدان‌های جدید شورولت وجود دارد. سیستم «مای‌لینک» شورولت، با استفاده از مونیتور ۸ اینچی، قابل‌دسترسی است. ابزارهای دیگری نیز مانند سیستم ارتباطی «آن‌استار»، سیستم راهبری، ارتباط بلوتوث، پورت USB، رادیوی ماهواره و سیستم صوتی با ۹ اسپیکر، به صورت استاندارد در شورولت SS عرضه می‌شوند. صفحه نمایش، در هر لحظه، دور موتور، سرعت، جهت جغرافیایی، شتاب جانبی و دمای محیط را نشان می‌دهد. شورولت SS، اولین خودروی با عملکرد سطح بالایی است که سیستم دستیار پارک اتوماتیک را ارائه می کند. برای این منظور، از ابزارهای ایمنی شامل دوربین عقب، هشدار ترافیک جلو، عقب و کناره‌ها و هشدار عبور از خط‌‌ ‌کشی استفاده می‌شود. ترمزهای جلوی برمبو، خنک‌کننده‌های موتور و سیستم انتقال، چرخ‌های آلیاژ آلومینیومی و دیفرانسیل ضدّ لغزش، از دیگر لوازم استاندارد این خودرو به شمار می‌روند. شورولت SS از صندلی‌های مناسبی در عقب استفاده کرده و دو فرد بزرگسال یا سه بچه، می‌توانند از آن‌ها، بدون هیچ شکایتی، استفاده کنند.

شورولت SS با طراحی زیبا و دل‌نشین، می‌تواند نظر هر علاقه‌مند به خودرویی را به خود جلب کند. ولی با این‌حال، استفاده از موتور LT1 و گیربکس دستی، این خودرو را به کمال بیشتری خواهد رساند. در ادامه ویژگی و نتایج بررسی، مرور می‌شوند.

مشخصات:

  • نوع خودرو: موتور جلو، دیفرانسیل عقب، ۵ سرنشین، چهار در سدان.
  • قیمت مدل تست: ۴۵۷۷۰ دلار (قیمت پایه: ۴۵۷۷۰ دلار).
  • نوع موتور: pushrod 16-valve V-8 ، بدنه و رویه آلومینیومی، سوخت‌رسانی پورت انژکتوری.
  • گنجایش: ۶۱۶۲ سی‌سی.
  • قدرت: ۴۱۵ اسب بخار در ۵۹۰۰ دور در دقیقه.
  • گشتاور: ۵۶۲/۷ نیوتن متر در ۴۶۰۰ دور در دقیقه.
  • گیربکس: ۶دنده اتوماتیک با پدال‌شیفتر .

ابعاد:

  • فاصله دو محور چرخ‌ها: ۲/۹۲ متر.
  • طول ماشین: ۴/۹۷ متر.
  • عرض: ۱/۹ متر.
  • ارتفاع: ۱/۴۷ متر.
  • وزن کلی: ۱۷۸۳ کیلوگرم.

تست‌های سرعت:

  • صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۴/۵ ثانیه.
  • صفر تا ۱۶۰/۹ کیلومتر بر ساعت: ۱۰/۵ ثانیه.
  • صفر تا ۱۹۳/۱ کیلومتر بر ساعت: ۲۸/۶ ثانیه.
  • استارت در حال حرکت بین ۸ تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۵/۱ ثانیه.
  • عبور از یک‌چهارم مایل: ۱۲/۹ ثانیه با سرعت ۱۷۸/۶ کیلومتر بر ساعت.
  • سرعت نهایی (با محدودیت قانونی) : ۲۵۷/۴۹ کیلومتر بر ساعت.
  • مسافت ترمز از سرعت ۱۱۲/۶ کیلومتر بر ساعت: ۴۶/۶ متر.
  • نیروی گریز از مرکز در سر پیچی به قطر ۹۱/۴ متر: ۰.۹۵ g

مصرف سوخت:

  • سازمان حفاظت محیط زیست آمریکا : ۱۲/۳۸ لیتر در شهر و ۸/۲۵ لیتر در بزرگراه
  • مصرف سوخت در تست: ۱۰/۱۹ لیتر در صد کیلومتر.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۳۸ دیدگاه‌ها

  1. آرمین 66

    ۱۴ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (238 ديدگاه)

    مسلمون اونا ان نه ما ببین چه چیزایی میسازن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Kurosh

      ۱۴ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (310 ديدگاه)

      بیایین دوستان این حقیقت تلخو قبول کنیم که:
      که تموم شرکت های بزرگ خودروسازی، به وفور از هم کپی برداری می کنن…!
      مثلاً الان همین مدلش شباهت عجیبی به کیا ابتیما داره…
      (اصلاً برند خاصی رو متهم نمیکنم دوستان؛ برای مثال که شورلت از کیا موتورز کپی برداری کرده..! چون یکم خنده دار بنظر میاد..!)

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. alireza

        ۱۴ آذر ۱۳۹۲
        سوابق: (93 ديدگاه)

        عزیز جان به فرض که کپی برداری باشه ولی طراحیش کاملا هماهنگه. مثل طراحی شرکتای کره ای نیست که 2 سال دیگه از ماشین دلزده شی.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. زیگما

        ۱۴ آذر ۱۳۹۲
        سوابق: (3072 ديدگاه)

        […]این مدل خودرو در واقع همون هولدن کومودور هست که از سال 2006 تا الان تولید میشه.سال 2006 اپتیمایی وجود نداشته.پس نتیجه میگیریم اپتیما از روی این کپی کرده!!ضایع شدن بد دردیه

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. هم وطن

        ۱۷ آذر ۱۳۹۲
        سوابق: (49 ديدگاه)

        ن داداش اپتیمارو دوباره نگاه کن این ماشین داره اصلیت میباره ازش

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. sina

      ۱۶ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (809 ديدگاه)

      به عقیده من همون کامارو را با همین مشخصات یعنی 5 نفره با امکانات بهتر و با اپشن دو دیفرانسیل بودن میدادن بیرون هزار بار بهتر بود اخه مشکل کامارو که قیافش نیست مصرف بالای بنزین فضای داخل کم و مناسب نبودن برای جاده های پر پیچه مشکل اصلیشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. جلال

    ۱۴ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (585 ديدگاه)

    سلام به نظر شما سال 2015 کدوم برند بزرگترین خودرو ساز جهانه؟
    تویوتا……………لایک
    جنرال موتور……….دیس لایک

    موافقم 1
    مخالفم 3
    1. زیگما

      ۱۴ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (3072 ديدگاه)

      با این وضعیت فراخوان های تویوتا و کم شدن محبوبیتش احتمالا سال 2015 با اختلاف زیادی شکست میخوره و حتی به نظر من فولکس واگن هم فروشش از تویوتا بیشتر میشه .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. فرامرز

        ۱۵ آذر ۱۳۹۲
        سوابق: (1595 ديدگاه)

        فولکس واگن با زیر مجموعه هاش خیلی گنده تر و قوی تر از تویوتاست! اما تنها برند فولکس از برند تویوتا سرمایه کمتری داره. زیر مجموعه های فولکس واگن:
        فوکلس. آئودی. پورشه. بوگاتی. بنتلی. لامبورگینی. سئات. اسکودا. دوکاتی. مان. اسکانیا و ۲۰ درصد سوزوکی.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. آرمین 66

    ۱۴ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (238 ديدگاه)

    ماشین به این میگن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. آرش

    ۱۴ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (193 ديدگاه)

    I don’t like chevy at all.it has not impressive design.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. جلال

    ۱۴ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (585 ديدگاه)

    سلام
    بهتره بگیم کامارو4 در
    من که بین ماشین های آمریکایی کامارو رو از همه بیشتر دوست دارم
    ماشالا کامارو….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. شروین

    ۱۴ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (14 ديدگاه)

    مثل همه ی ماشینای امریکایی، فوق العادست…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. شروین

    ۱۴ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (14 ديدگاه)

    عالیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. رضا 2272

    ۱۴ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (186 ديدگاه)

    ساده و زیبا

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. زیگما

      ۱۴ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (3072 ديدگاه)

      مانیتور در زبان فارسی بیشتر استفاده میشه.مونیتور رو اصلاح کنید
      مکته جالب مصرفشه.موتور هشت سیلندر بدون هیچ توربو صدی 10 لیتر میسوزونه!حیرت انگیزه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. Sina.fb

    ۱۴ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (615 ديدگاه)

    بسمه تعالی
    آرمین به نظر تو هرکی ماشین خوبی تولید می کنه، مسلمونه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. saied

      ۱۴ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (1262 ديدگاه)

      سیناچرا نشستی یکی یه چیزی بگه شما زود بیای ارز اندام بکنی ! هرکی نظر خودش داره . شما مپسر اینجا نیستا که به همه ایراد بگیری :@ (در ظمن اینو به همه ی دوستان که کارشون به اینو اون گیر دادن میگم )

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. mohammad

        ۱۴ آذر ۱۳۹۲
        سوابق: (4 ديدگاه)

        اینجا بیشتر خاله بازیه تا نظر دادن واسه یه ماشین
        والا

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. mahsa

          ۱۶ آذر ۱۳۹۲
          سوابق: (293 ديدگاه)

          سینا راس میگه تولید ماشین به دین ربط نداره
          نعوذ باالله پیامبر خدا ماشین ساز نبود مسلمون نبود
          اگه بحث احترام بنظراته لطفا به اسلام و عقاید و فرهنگ و اصالت افراد توهین نکنید تا جواب نشنوید

          موافقم 0
          مخالفم 0
  10. محسن.د

    ۱۴ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (1447 ديدگاه)

    مشخصات فنی این ماشین بیشتر از ظاهرش دلربایی میکنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. مرسدس.حسین

    ۱۴ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام
    اگه یه مقداری ظاهرش روجنجالی تر میکردن بهتر بود.
    امادرکل خوبه…
    ((فقط مرسدس))

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. توفیقی

    ۱۴ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (1122 ديدگاه)

    آرش چرا شورلت طراحی قابل تحسینی نداره؟؟؟
    از نظر تو طراحی چه جوری باید باشه…خیلی هم زیباست
    و این یه حقیقته

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. سام*

    ۱۴ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (218 ديدگاه)

    وقتی یه ماشین 8 سیلندر باشه دف عقب هم باشه امریکایی هم باشه در اخر شورولت هم باشه فقط باید بشینی پشتش و تو جاده چالوس با صدای موتورش زنگی کنی.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. زیگما

    ۱۴ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (3072 ديدگاه)

    تنها سه خودرو در دنیا هستن که هم سدان هستند هم فول سایز هم اسپورت.اول شورلت اس اس بعدش فورد تاروس (با موتور توین توربو)و بعدش هم دوج شارژر srt8(کرایسلر 300 srt8 لوکس محصوب میشه)من عاشق این کلاس خودرو هستم!!
    شورلت آی لاو یووووو

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. احسان(احسان سابق)

    ۱۴ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    ظاهرش با اینکه جذابیت کوروت و کامارو رو نداره اما خیلی به دل میشینه و قیافه نسبتا خشنی داره که دوستش دارم.اما داخلش مشخصه که هم اسپرته.کلا با اینکه ماشین کوچیک و کاملا اسپرتی نیست اما خیلی دوست داشتنی و جذابه.جنرال موتورز گل کاشته با ماشینای جدیدش.فقط به کوروت نگاهی بندازید تا متوجه بشید چرا انقدر جنرال موتورز رو دوست دارم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. km

    ۱۵ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (679 ديدگاه)

    ظاهرش اصلا به مشخصاتش فنیش نمیخورد. ولی مشخصات و قیمتو دیدم واقعا عالیه. یجا خوندم این یکی از بهترین ماشین های سال 2014 هستش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. Sina.fb

    ۱۵ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (615 ديدگاه)

    بسمه تعالی
    جناب محمد خان اگه خاله بازیه بسم الاه دیگه به این سایت نیا.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. فرهاد

    ۱۵ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (378 ديدگاه)

    عقبش خیلی قشنگه
    در عین سادگی فوق العاده زیباست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. شهاب

    ۱۵ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (266 ديدگاه)

    همه چیش خوبه فقط قیمتش یه ذره بالاست …

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mahsa

      ۲۱ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (293 ديدگاه)

      باید یاد اوری کنم که این شورلته قیمتش خیلی هم عالیه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  20. ESI

    ۱۵ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (387 ديدگاه)

    ظاهره قشنگی داره ولی می تونست موتور قوی تری داشته باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. mahsa

    ۱۶ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (293 ديدگاه)

    کاملا زیباست و بی همتا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. فرزان

    ۱۶ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (12 ديدگاه)

    فکر کنم تو این همه برند های دنیا فقط سایپا و ایران خودرو هستن که در جا زدن …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. محمد

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۲
    سوابق: (735 ديدگاه)

    اونقدرم زیبا نیست… ها؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. عبدالناصر

    ۱۸ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (13 ديدگاه)

    یک کلام
    ماشین یعنی این
    من برم گاری مو اتیش بزنم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. ASTON MARTin

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1346 ديدگاه)

    طراحی ماشین بخصوص در بخش جلوش یه مقدار کلاسیک به نظرم اومد ولی با توجه به این ک مال سه چار سال پیشه و یه سدان سنگین هم هستو انجین خیلی قدرتمندی هم نداره ولی ارقامش قابل قبوله

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. محمد

    ۹ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    حیف که ما از این نعمت خدادادی به لطف مسولین محرومیم

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا