صنایع نظامی

معرفی خودروی همه‌فن‌حریف اینکاس سوپریور

شرکت کانادایی اینکاس تنها به ساخت نسخه‌های مسلح و ضدگلوله از خودروهای مسافری معمولی مشغول نیست. این شرکت همچنین سازنده‌ی برخی از خشن‌ترین خودروها برای ارتش و نیروهای نظامی و انتظامی می‌باشد.


جدیدترین محصول این شرکت خودروی حمل کننده‌ی پرسنل مسلح یا APC و خودروهای تخلیه‌ی پزشکی مسلح AMEV می‌باشد. این نام طویل نشان دهنده‌ی خودروی چندمنظوره‌ای است که برای عبور از بدترین محیط‌ها و سخت‌ترین زمین‌ها طراحی شده است. خودروی مورد بحث همچنین باید سرنشینان را به لطف سطح حفاظت بالستیک ۷ محافظت کند.


محصول جدید اینکاس برای حمل پرسنل نظامی و تلاش برای عملیات نجات و جست‌وجو طراحی و ساخته شده است بنابراین مشتریان بالقوه‌ی این خودرو نیروهای نظامی و انتظامی و نیروهای حافظ صلح می‌باشند. اینکاس سوپریور می‌تواند تا ۱۴ سرنشین و یا ۲ سرنشین سالم و ۶ مجروح را حمل کند. همچنین استفاده از پلتفرم مدولار باعث شده طیف وسیعی از قطعات اضافی برای کاربری‌های ویژه روی خودرو نصب شوند.


از جمله ویژگی‌های منحصربه‌فرد خودروی جدید اینکاس می‌توان به سیستم رمپ هیدرولیکی عقب اشاره کرد که حمل مجروحان را آسان‌تر می‌سازد. این خودرو همچنین از پکیج اپتیک ارتقا یافته با مادون‌قرمز PTZ و تصویربرداری گرمایی سود می‌برد. اصلاحاتی هم در قوای محرکه و سیستم تعلیق صورت گرفته تا عملکرد بی‌نقص خودرو در تمامی شرایط تضمین شود.


نیروبخش این هیولای ۱۵ تنی پیشرانه ۶ سیلندر دیزلی با قدرت ۳۳۰ اسب بخار و ۱۲۸۶ نیوتون متر گشتاور است. این قدرت باعث می‌شود اینکاس سوپریور به حداکثر سرعت ۸۱ کیلومتر در ساعت برسد.

خودروی مورد بحث از پنجمین نسل گیربکس آلیسون ۳۰۰۰، جعبه انتقال ۱۳۵۴۳ نیوتون متری و سیستم سوخت‌رسانی الکتروهیدرولیکی استفاده می‌کند. در نتیجه‌ی استفاده از این تجهیزات اینکاس ادعا کرده سوپریور از نظر تحرک و قابلیت اطمینان عملکرد بهتری در مقایسه با دیگر محصولات مشابه دارد.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. mahdy

    ۱۶ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    موتورش یه مقدار ضعیف نیست ؟
    یه پیشرانه هشت سیلندر دیزلی بهتر نبود؟

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. emad1990

    ۱۷ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (999 ديدگاه)

    مناسب برای دزدی از بانک!

    موافقم 0
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا