صنایع هوایی

نمایش خودروی پرندهٔ آئرومبیل در نمایشگاه فرانکفورت

آئرومبیل جدیدترین خودروی پرندهٔ خود را در نمایشگاه فرانکفورت به نمایش درآورده است. این مدل به‌عنوان یک وسیلهٔ نقلیهٔ لوکس تکنولوژی بالا طراحی شده تا بهترین نوآوری‌های صنعت خودرو و هوافضا را بکار گیرد. به‌عنوان‌مثال، یکی از ویژگی‌های این وسیله، بدنهٔ کامپوزیت کربنی آن است که از خودروهای اسپرت مدرن و هواپیماهای عملکرد بالا الهام گرفته است.

این خودروی پرنده در روی زمین از یک موتور الکتریکی نیرو می‌گیرد که چرخ‌های جلو را به حرکت درمی‌آورد. این موتور در روی زمین بُردی معادل ۷۰۰ کیلومتر و حداکثر سرعتی برابر با ۱۶۰ کیلومتر را برای وسیله فراهم می‌کند. سپس بعد از سه دقیقه، آئرومبیل آمادهٔ پرواز می‌شود. برای پرواز در آسمان اما یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر تخت توربو در نظر گرفته شده که ۳۰۰ اسب بخار قدرت دارد. این موتور نیروی خود را مستقیماً به یک ملخ متغیر انتقال می‌دهد. خودروی پرنده با استفاده از این موتور با یک‌بار سوخت‌گیری می‌تواند تا ۷۵۰ کیلومتر را طی کند. در بخش ایمنی هم خودروی پرندهٔ آئرومبیل به دو ایربگ و همین‌طور چتر نجات مجهز شده است که در مواقع اضطراری باز می‌شود.

مدیر ارشد فناوری شرکت آئرومبیل آقای «Douglas MacAndrew» در مورد این خودروی پرنده گفته است:

«ادغام پرواز و خودرو کار ساده‌ای نیست اما حدود ۶۰ نفر-سال تحقیق و توسعه به ساخت سه خودروی پرنده توسط آئرومبیل انجامیده است که به نیازهای قانونی امروزی رسیده‌اند. در نمایشگاه فرانکفورت نیز ما نشان داده‌ایم که خودروی پرنده‌ای که در آینده‌ای بسیار نزدیک به بازار عرضه خواهد شد چگونه است».

این شرکت پیش‌ازاین قبول سفارشات برای خرید این خودروی پرنده را آغاز کرده و تولید آن‌را هم در سال آینده آغاز خواهد کرد درحالی‌که انتظار می‌رود نخستین تحویل آن در سال ۲۰۲۰ صورت گیرد؛ اما هنوز هیچ صحبتی از قیمت این وسیله مطرح نشده است.

 

پوشش کامل و لحظه‌به‌لحظهٔ جدیدترین رویدادهای نمایشگاه خودروی فرانکفورت ۲۰۱۷ در پدال همراه شما هستیم…

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (2777 ديدگاه)

    یادم میاد یه دوستی میگفت خودروی پرنده 200 سال دیگه ممکنه مورده استفاده قرار بگیره.(( وحتی دیرتر))
    کجایی ای دوست………..??

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ferrari FXX K

      ۲۵ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (217 ديدگاه)

      Future

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. علي

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (848 ديدگاه)

    این بیاد ایران انقد ((( چشم و نظر ))) بهش میگیره که راه به راه سقوط میکنه رو کله مردم. مردم تو ترافیک باشن ی بابای هم ریلکس از بالای سرشون بره به نظر شما هر کی هم ی فحش و آه بکشه پشت سر یارو ، سقوط نمیکنه؟
    با تچکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۲۵ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    چهرش تا حدودی یادآور محصولات مک‌لارنه.
    مقایسه سرعت پیشرفت تکنولوژی کشورهای پیشرفته و ایران، مثل مقایسه سرعت دو یوسین بولت با راه رفتن یه نوزاده.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا