طراحیمرسدس بنز

چه بر سر طراحی محصولات مرسدس بنز آمده است؟!

به نظر می‌رسد طرفداران دنیای خودرو در سال‌های اخیر با یک‌چیز موافق هستند: طراحی‌های ب‌ام‌و افول کرده است. ما نمی‌توانیم آخرین باری را که یک خودروساز به خاطر طراحی محصولات خود تحت شدیدترین انتقادات قرار گرفت به یاد آوریم؛ و خوشبختانه باید اذعان کرد یکی از متمرکزترین انتقادات به ابعاد و شکل جلوپنجره محصولات ب‌ام‌و شکل گرفته است.

اما از آنجایی که طی روزهای اخیر نسل جدید مرسدس بنز C کلاس معرفی شده سؤالات زیادی هم درباره این خودروساز آلمانی به وجود آمده است. آیا طراحی مشابه محصولات مرسدس بنز خوب است یا بد؟ به نظر ما این طراحی نقاط منفی خودش را دارد.

اشتباه نکنید! ما می‌دانیم که یک برند باید هویت خاص خودش را داشته باشد. وقتی این کار به خوبی صورت گیرد می‌توان ارتباط افراد با خودروها را درک کرد.

مرسدس بنز استاد این روش است. برای مثال طراحی محصولات چند نسل قبل مرسدس را در نظر بگیرید. ستون‌های این برند یعنی C، E و S کلاس طراحی‌ای داشتند که فوراً مرسدس بودن خود را نشان می‌داند اما حتی افراد عادی نیز می‌توانستند تنها با برخی عناصر کلیدی این خودروها را از یکدیگر تشخیص دهند.

C کلاس کد W203 خودرویی با ابعاد کوچک‌تر بود و استایل آن تلاش نداشت ابعاد فیزیکی کوچک‌تر این خودرو را جبران کند. این خودرو نقش یک بچه بنز را بازی می‌کرد و تلاشی هم نداشت چیز دیگری باشد. E کلاس کد W211 فرم ظریف‌تری داشت. صندوق‌عقب گیراتر طراحی شده و کاپوت طولانی‌تر بود و فرم کلی خودرو نیز مربعی‌تر شکل گرفته بود. در بالاترین نقطه نیز S کلاس کد W220 قرار داشت که شکل نرم و روانی به خود گرفته و کاملاً شکیل و سطح بالا بود. با تمامی این تفاسیر، به محض دیدن هر خودرو در جاده می‌توانستید نوع آن را تشخیص دهید.

اما محصولات امروزی مرسدس تفاوت و تمایز کمی نسبت به یکدیگر دارند. C کلاس شباهت‌های زیادی به دیگر اعضای خانواده یعنی A کلاس، E کلاس و حتی S کلاس دارد. اگرچه طراحان مرسدس بنز به وجود تمایزهای زیادی بین این خودروها اشاره خواهند کرد اما مشکل همین است: آن‌ها باید به تفاوت‌ها اشاره کنند.

اجازه دهید شفاف‌تر بگوییم: موضوع فقط به ابعاد خودروها مربوط نمی‌شود چون دیدن یک خودرو از نزدیک تجربه بسیار متفاوتی است؛ و بله ما نیز همانند اکثر افراد فعلاً نسل جدید C کلاس را از نزدیک ندیده‌ایم اما در دنیایی که قضاوت‌های اولیه از طریق تصاویر صورت می‌گیرد تولید محصولاتی با ظاهر متمایز و زیبا اهمیت فراوانی دارد.

شاید هم زاویه دید ما اشتباه است. شاید افرادی که نمی‌توانند S کلاس بخرند از شباهت C کلاس به این سدان پرچم‌دار خرسند هستند؛ اما قطعاً با ورود موج الکتریکی سازی و استفاده از پلتفرم‌ها و قوای محرکه مشترک، اهمیت طراحی خودروها افزایش خواهد یافت.

نظر شما دراین‌باره چیست؟

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۵۲ دیدگاه

  1. Saeed

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (349 ديدگاه)

    ضمن عرض خسته نباشید به مسئولین محترم سایت و تشکر بابت زحماتی که میکشن میخواستم انتقادی از این سایت کنم.من تقریبن ۶-۷ ساله این سایتو پیگیری میکنم و در کنار مقالات خوبتون از کامنتهای بدردبخوره یسری ازدوستانم استفاده کردم. اما متاسقانه چند وقتی هست یسری کاربر ،قسمت کامنتهای سایتو محلی برای بچه بازی و ازون بدتر نگارش قصه و روایت و داستانهای تخیلی کردن. ازبابتی متوجهم ازدیاد کامنت در سایتها دلیلی بر پر بازدید کنندگی سایت است و اثرات مثبتی داره .اما فک کنم ازون سمت اعتبار سایت هم چیزمهمیه.چون واقعن حیفه یکی از تخصصی ترین و بهترین سایتهای خودرویی بشه صرفن محل بچه بازیه یسری.امیدوارم ادمین محترم یه بازنگری در کامنتها داشته باشه و علاوه بر عدم تایید کامنتها دارای محتوای بی ادبانه ، کامنهای یسری افراد که ظاهرن بدلیل داشتن تایم اضافی دلنوشته هاشونو اینجا میارن و سبب ازدیاد کامنت بی ربط میشن رو حذف کنه.چون حیفه در کنار اینکه آدم میشنوه این سایت از نظر فنی عالیه، اما شده محلی برای بچه بازیو و کل کل الکی . اگر دقت کنید اکثر کامنتها زیر هر پست مختص ۷-۸ نفر با ادبیات و اطلاعت و دیدگاه یکسان !!!!شده..بعنوان مثال یه راه ساده محدود کردن تعداد کلمات یه کامنت میتونه باشه که شخصی که میخواد کامنت بزاره مجبور شه مطالبشو مفید و خلاصه بدون داستان سرایی بنویسه.چون الان یسری میان زیر اولین کامنت برای دیده شدن کامنتشون مینویسن و کل کل میکنن و یهو مثلن ۲۰ تا کامنت و پاسخ اول میشه کل کل پبنگ پنگی ۲-۳ نفر وگاهن کامنتهای مفید و فنی میفته زیر و اصلن دیده نمیشه.یا راه دیگه عدم تایید کامنت بی ربط به موضوع پست هست.انصافن بخوام مقایسه کنم سایتو باخودش باید اعتراف کنم در کنار رشد قدرت مطالب، بار فنی کامنتها نسبت به ۳-۴ سال قبل خیلی افت کرده و متاسفانه در حد پیجهای اینستاگرامی شده.ممنون و باز هم تشکر بابت زحمات پرسنل سایت.

    موافقم ۱۴۲
    مخالفم ۳۶
    1. پدر خودرو سازی جهان

      ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (153 ديدگاه)

      فقط یه بلا سرش اومده:
      به طور کامل ابهتش را از دست داده

      موافقم ۵۷
      مخالفم ۴۷
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (5276 ديدگاه)

        بنز از اتاق W222 کلاس S که معرفی شد تا به امروز W223 معرفی شده ، بقیه خودروهایش پیروی کرده‌اند از طراحی این اتاق و از متفاوت بودن جداشده‌اند !

        همین اتفاق برای BMW‌ها هم افتاده !
        یا برای آئودی‌ها !

        کلاً شرکت‌ها در تمام زمینه‌ها دارند شبیه هم میشوند و کمتر نشانی از متفاوت بودن دارند مگر در محصولات خاصشون !

        موافقم ۴۶
        مخالفم ۲۴
        1. MR.JD

          ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (134 ديدگاه)

          این چیزی که شما تعریف کردید همان زبان طراحیه و به نظر من چیز بدی نیست
          باید هر برندی به یک راهی هویت و اصالت خود را نشان دهد
          مثلا بی ام و با جلو پنجره هایش لکسوس با ورودی هوای دوکی شکل اش و …
          اما زمانی یک برند های پریمیومی مثل بی ام و یا مرسدس بنز از زبان طراحی اش در پایه ترین و ارزانترین مدل هایش هم استفاده می کند موضوع تغییر می کند مثلا :
          https://cdni.autocarindia.com/Utils/ImageResizer.ashx?n=https%3A%2F%2Fcdni.autocarindia.com%2FExtraImages%2F20200205070725_Merc-AMG-A35-Auto-Expo-2020.jpg&h=795&w=1200&c=1
          به جلو پنجره این ۳۰۰SL توجه کنید مرسدس از همین طراحی در A class هم استفاده کرده
          https://bringatrailer.com/wp-content/uploads/2019/04/1956_mercedes-benz_300sl_gullwing_coupe_155666140389cc14862cExterior-6.jpg?fit=940%2C627
          ۳۰۰SL یک افسانه به تمام معنا هست و امروز قیمتی معادل ۳.۰۰۰.۰۰۰$ دلار دارد استفاده کردن از جلو پنجره این افسانه در پایه ترین و ارزانترین مدل مرسدس بنز یعنی A class اصلا خوب نیست
          و تازه به نظر من نباید برند های پریمیومی مثل مرسدس بنز یا بی ام و و … محصولاتی اقتصادی و ارزان قیمت تولید کنند
          با این کار فقط به اعتبار آن برند لطمه میزنند

          موافقم ۶
          مخالفم ۲
    2. Amir

      ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (4 ديدگاه)

      بالاخره یکی حرف دل مارو زد
      بخش کامنتا شده اسباب بازی چند تا بچه

      موافقم ۷۷
      مخالفم ۲۱
    3. SRT

      ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (318 ديدگاه)

      سلام پیشنهاد ب شما تنها خواندن مطلب ها و عبور از بخش نظرات میباشد.

      موافقم ۳۷
      مخالفم ۱۶
    4. NAVID۰۰۹۸

      ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (5276 ديدگاه)

      کاربر Saeed
      جداً جالبه که برخی‌ها چه سطح درکی دارند و نمیتوانند متوجه شوند پدال دایره‌المعارف خودروئی و مطالب خودروئی به حساب میاد .
      اگر تخصصی میخواهید مطلب یاد بگیرید ، بروید دانشگاه یا تو گوگل سرچ کنید و مطالب به روز تخصصی زیاد میبینید !
      جالبه برایم که اول منت میگذارند و سپس متشکر از پدال میشوند و در آخر خواهش میکنند !

      وقتی میری کتاب‌فروشی ، قرار نیست همه‌ی کتاب‌ها را بخونی ، اونی را میخونی که علاقه‌مندش هستی !
      اینجا کامنت هر شخصی اگر اهانتی نداشته باشه ، آزاد و نظر شخصی او هست که دوست داشتی میخوانی و دوست هم نداشتی نمیخوانی و گذر میکنی !

      موافقم ۲۴
      مخالفم ۶۵
    5. محمد

      ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (702 ديدگاه)

      نکته جالب اینه که خیلی ها کامنتی رو در پاسخ گذاشتن که ربطی به کامنت آقای سعید نداره.
      کاش پدال این کامنت هارو حذف کنه

      موافقم ۳۹
      مخالفم ۱۳
    6. احسان

      ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (2856 ديدگاه)

      خودم از سال ۹۲-۹۳ جزو مخاطب های سایتم و چند وقتی هست که دیگه بخش نظرات تبدیل به مهدکودک شده.

      موافقم ۴۴
      مخالفم ۸
    7. ADAK

      ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (1052 ديدگاه)

      saeed خان
      مثلا الان اگه تعداد کلمات کامنت محدودیت داشت خود شما نمی تونستی همچین متنی بنویسی …
      جالب نیست

      موافقم ۱۷
      مخالفم ۱۴
    8. Navid_bivaN

      ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (2968 ديدگاه)

      من که میام نظرات رو رد میکنم فقط اونایی که مطلب بدرد بخوری دارن رو میخونم. البته دوستان هم اینجا کل کل نکنن کجا کل کل کنن؟ یکم نظرات به نظرات اینستاگرامی تبدیل شده، ولی دلیل نمیشه وقت ادمین برای نظرات هدر بره. خودمون باید بتونیم این مورد رو به عنوان مخاطب مد نظر بگیریم.

      موافقم ۱۰
      مخالفم ۲
  2. mehdi_jackson

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (40 ديدگاه)

    من فکر میکنم تنوع و به روز شدن طراحی ماشین ها یه انتهایی داره و ما به اون انتها نزدیک شدیم

    موافقم ۷۵
    مخالفم ۱۱
    1. semohamad

      ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (2 ديدگاه)

      فیلیپ استارک میگه ما طراحی رو به اوج رسوندیم و الان باید یه صفحه سفید با تمام امکانات رو در اختیار نسل اینده بذاریم تا خودشون دنیای خودشدن رو دیزاین کنن شاید ما تو دوران تغییر نسلیم و بعد از این دوره ایده های جدید وارد میشن

      موافقم ۱۶
      مخالفم ۹
    2. امیرحسین

      ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (263 ديدگاه)

      اره دیگه همه شرکتا دارن اغدام میشن و پلتفرم و مسائل فنیش داره یکی میشه
      فقط ظاهرشون فرق میکنه
      یکی بود که رئیس فکر کنم نیسان بود که فرار کرده بود(فکر کنم فرگوسن بود حالا نمیدونم کیه و چرا فرار کرده)گفته بود بخاطر کرونا خودروسازان بیشتر اغدام میشن

      موافقم ۵
      مخالفم ۶
  3. Sina

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (599 ديدگاه)

    افول فقط چراغ های جلوی بنز 😥!!!×
    برای منه طرفدار بنز هیچ چیز به اندازه این چراغ های نسل جدید حالم بهم زن نیست هیچ بویی از زیبایی و ابهت نبرده از C کلاس بگیر تا amg gt

    چراغ مثل چشم برای ماشینه
    ۶۰ ۷۰درصد زیبایی از جلو به چراغه
    کاش یکم طراحی چراغ رو از ب ام و یاد میگرفت

    موافقم ۲۹
    مخالفم ۳۶
    1. پدر خودرو سازی جهان

      ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (153 ديدگاه)

      الان فقط G کلاس و GT4 هنوز خیلی زیبا هستند

      موافقم ۲۱
      مخالفم ۲۳
    2. Farzad

      ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (1801 ديدگاه)

      دقیقا موافقم چراغ جلو دقیقا مثل چشم ماشین هست و باید زیبا باشه .
      اما به نظرم چراغ های عقب بیشتر نابود شده در واقع هیچ بویی از اصالت بنز نبرده .

      موافقم ۲۶
      مخالفم ۵
  4. میثم

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (1314 ديدگاه)

    کاملا درسته و بحق
    طراحی های جدید بنز اصلا خوب نیست
    طراحی پشت SوC کلاس یه پسرفت به تمام معناست
    هیچ تمایزی هم بجز ابعاد با هم ندارن

    موافقم ۲۴
    مخالفم ۱۳
  5. mahan

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (738 ديدگاه)

    از w221 به بعد سری دوم cls )w218) و w211 به بعد مرسدس دچار افت ابهت شد.یعنی تصمیم گرفت از ابهتش کم کنه و خودشو نزدیکتر به رقیبش توی اسپورت کنه و از کلاسیک بودنش کاست و به اسپرت شدنش اضافه کرد که رفته رفته بیشتر شد تا ما از کابین یک کشتی لوکس یا یک هواپیما لوکس رسیدیم به اتاق گیمینگ روم!

    موافقم ۲۴
    مخالفم ۷
  6. یانکی

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (1270 ديدگاه)

    اینا دست و پای علکی میزنن.خودرو سازی آلمان تموم شدست.سرنوشت نوکیا در انتظارشونه.طرفدار بیمر میگه این طرح خوب نیست طراح بیمر رو ول کنی میره طرفدارش رو جر واجر میکنه.خدا رو شکر هیچ وقت طرفدار آلمانی نبودم.

    موافقم ۱۳
    مخالفم ۷۲
    1. پدر خودرو سازی جهان

      ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (153 ديدگاه)

      آقای یانکی با این حرف ها چه سودی بهت میرسه؟

      موافقم ۳۳
      مخالفم ۱۲
    2. MOHAMMAD.n.r

      ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (714 ديدگاه)

      بنز و ب ام و هنوزم پرفروش هستند و خواهند بود. شاید فروششون کمتر بشه ولی باز هم پادشاه لوکس ها خواهند بود.
      بنز و لکسس و ب ام و خودشون رو ثابت کردند و امار فروش هم همینو میگه.
      دیروز هم فرمودید تویوتا یعنی استهلاک!!
      هر چی شما بگی درسته

      موافقم ۴۴
      مخالفم ۹
    3. NAVID۰۰۹۸

      ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (5276 ديدگاه)

      کاربر یانکی
      جدی میگی یا شوخی میکنی !
      از شما بعید بود !
      آخه چه استدلالی دارید با این کامنت !

      والا اگر خودروسازان آلمانی نباشند ، اصلاً زنده بودن حرومه !
      والا آمریکایی‌ها هم عالی و معرکه هستند !

      آمریکا و آلمان قِدمت طولانی دارند و پرچمدار تمام خودروسازان جهان هستند !
      من عاشق ژاپنی‌ها هستم ولی بدون خودروسازان آمریکایی و آلمانی جهان به سیاهی زشتی کشیده میشه که روحی در جهان وجود نخواهد داشت .

      موافقم ۱۶
      مخالفم ۳
      1. ADAK

        ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (1052 ديدگاه)

        ایوول
        استاد نرمش قهرمانانه یا بهتره بگیم ؛ چرخش قهرمانانه 🙂

        بازن همین که خودت باطنن به این تنیجه رسیدی یا حتی تظاهر میکنی خیلی خوب ، خیلی
        میتونه نوید بخش چیزهای بهتری باشه

        موافقم ۱
        مخالفم ۳
        1. NAVID۰۰۹۸

          ۱۳ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (5276 ديدگاه)

          کاربر ADAK
          شما هدفمند میخواهی آب را گلالود کنی و ماهی بگیری !
          این روش‌ها قدیمی شده ، به روز شو !

          موافقم ۱
          مخالفم ۰
  7. مهزیار

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (403 ديدگاه)

    مقاله ما رو منتشر نکردید که یه همچین مطالبی منتشر کنید. براتون تخصصی نقد کردم با دلیل که مو لا درزش نره بعد میایید نظر سنجی میذارید؟

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۷
  8. SRT

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (318 ديدگاه)

    طراحیای اخیر بنز در مقابل طراحی های جدید شوفاژطور بی ام و بسیار رویایی ب نظر میرسن

    موافقم ۳۳
    مخالفم ۱۳
  9. مهدی

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (645 ديدگاه)

    اصلا از طراحی جدید بنز خوشم نمیاد ولی باز از بی ام و بهتره این کلاس اسش و کلاس سیش و مدل های جدیدی که همین طراحی رو دارن کاملا شبیه هم هستن داخلشون که هیچی دیگه هم زشته هم اینکه همشون شبیه همن الان به عکس تیتر نگاه کنید ببینید که ۳ تا ماشین چقدر شبیه هم هستن و تنها چیزی که تغییر کرده چراغ ها ، جلو پنجره و سپر ها هستش که منظورم هر دو طرف ماشین هست

    موافقم ۹
    مخالفم ۱۴
  10. Farzad

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (1801 ديدگاه)

    آقای جی مِیز یکی از طراحان معروف دنیای خودرو در حدود سه چهار سال پیش درباره طراحی های بنز و کلا آلمانی ها فرمودند که :
    فکر نمی کنم که آلمانی ها ، به استثنای پورشه، از این لحاظ وضعیت خوبی داشته باشند. ساخته های ب ام و و آئودی دارای هویتی نزدیک به محصولات آلمانی هستند، اما هنوز جا برای بهبودی وجود دارد ، نمی توانم بگویم مرسدس چکار می کند ، اما ساخته های آن هویتی آلمانی ندارند .

    موافقم ۱۷
    مخالفم ۸
  11. زیزیگولو

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (1759 ديدگاه)

    حالا بازم به بنز ولی بغضی از طراحیای بی ام و بدجوری عتیقه شده

    موافقم ۱۳
    مخالفم ۱۱
  12. آریا منش

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (108 ديدگاه)

    البته لکسوس هم این مشکل را داشته و با بروز رسانی و فیس لیفت های اخیر توانسته تا حدی مشکلات را برطرف سازد اما اگر سبد محصولات اینده این شرکت رو نگاه کنید که برای سال اینده مد نظر است هیچگونه شباهت با دیگر مدل های هم سبک خود ندارد که خب نشان می دهد در عین حفظ هویت و سبک خود پیشرفت محسوسی کرده و همین باعث پیش گرفتن فروشش از بنز شده

    موافقم ۶
    مخالفم ۵
  13. pouyan

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (24 ديدگاه)

    به نظر من بین سه غول لوکس ساز آلمان فقط آئودی طراحیای بهتری نسبت به ۱۵ سال پیش خودش داره.

    موافقم ۱۶
    مخالفم ۶
  14. net

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (1473 ديدگاه)

    ای کاش تولیدکنندگان مطرح ماشین دنیا بنده رو استخدام میکردند تا در طراحی داخلی و بیرونی کمکشون کنم

    موافقم ۱۹
    مخالفم ۷
    1. آریا منش

      ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (108 ديدگاه)

      استعداد کشف نشده .گنجینه پنهان صنعت خودروسازی پس شما بودید .

      موافقم ۹
      مخالفم ۲
  15. ツSAMURAIツ

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (1019 ديدگاه)

    به نظر من بهترین C کلاس تاریخ C63 AMG BLACK SERIES بود که سال ۲۰۱۲ تولید شد
    چه از نظر طراحی چه از نظر پرفورمنس بهترین بود
    C کلاس جدید اصلا به خوبی اون نیست

    موافقم ۱۴
    مخالفم ۱
  16. محمد

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (278 ديدگاه)

    بنز و بی ام و واقعا قمار کردن روی طراحی یا جواب میده یا شکست میخوره

    موافقم ۱۶
    مخالفم ۳
  17. Hl>i

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (110 ديدگاه)

    محصولات مرسدس بنز همیشه ان جذابیت و وقار مختص به خودشون را داشته و دارن و تنها این گذر زمان است که این گفته را اثبات میکند، محصولات جدید این شرکت هم خارج از این قاعده نیستن و فقط باید مشمول گذر زمان شوند، تا بدانید چه جواهرهای هستند
    باید گفت “یک مرسدس بنز همواره یک مرسدس بنز باقی می ماند”
    در مورد C کلاس جدید هم باید گفت این خودرو ۴٠ ساله جذابتر و جوانتر از همیشه با ١٠ ملیون و نیم فروش پشت سر پا به میدان گذاشته برای تکرار موفقیت ها، همراه با یک موتور الکتریکی ٢٠ اسبی برای تمام مدلها که هم باعث کاهش مصرف سوخت بشه هم باعث چالاکی خودرو در سرعت های پایین شود تا اینکه در سال ٢٠٢۴ نمونه برقیش عرضه شود

    +|<i

    موافقم ۱۲
    مخالفم ۸
  18. Sina10

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (1442 ديدگاه)

    کجاست اون SLR و C63 Black Series یا E63 نسل قبل
    یا حتی SLS
    این اسطوره ها جاشون رو دادن به C کلاس چهار سیلندر و E و C و CLS کلاس زشت
    فقط در این بین یکم A کلاس و CLA کلاس طراحی خوبی دارن
    زبان طراحی جدید بنز و ب‌ام‌و فوق العاده بده

    موافقم ۱۲
    مخالفم ۸
  19. Mf1

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (475 ديدگاه)

    بنظرم سایت پدال نسبت به بقیه سایت های داخلی آزادتره ولی نمیدونم بعضی از کامنتها تایید نمیشن هرچند حرف خاصی یا حرف بدی توی کامنتها نیست

    موافقم ۶
    مخالفم ۵
  20. T.C.B.K

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (185 ديدگاه)

    واقعا کامنت ها….
    😒😒😒😒😒😒

    یه زمانی نوکیا و سونی حرف اولو میزدن
    الان سامسونگ و هواوی و اپل و شیائومی…

    الان بنز و بی ام و و… حرف اولو میزنن…. اما…. در آینده…..

    هر برندی تکامل پیدا میکنه. بعضی مواقع تکاملشون زیبا میشه. بعضی مواقع زشت میشه.

    حالا اینکه دوستان دعوا میکنن بنز و بی ام و ورشکست میشن یا نه…
    اینو زمان تعیین میکنه…

    خواهشنا الکی دعوا نکنید.

    موافقم ۶
    مخالفم ۱۷
    1. مرسدس فن

      ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (72 ديدگاه)

      اگه بنز میخواست نابود بشه تو این همه سال میشد
      #آمریکایی پرست

      موافقم ۶
      مخالفم ۲
  21. Benz309 1974

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (659 ديدگاه)

    ایکاش نسل بعدی متمایز تر بشن .

    موافقم ۸
    مخالفم ۲
  22. Aref.Genial

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (52 ديدگاه)

    شاید انگلیسی ها نفوذ کردن تو بخش طراحیش!

    موافقم ۷
    مخالفم ۷
  23. Khosrow

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (1939 ديدگاه)

    به هر حال مرسدس یک مرسدسه / ارزوی هر کسی در دنیا ..

    موافقم ۱۷
    مخالفم ۵
  24. BMW

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (467 ديدگاه)

    من کاملا با نویسنده مخالفم بنظرم طراحی های بنز خیلیم خوبه فقط چند تا نکته بد داره یکی تبلت سرعت سنج که خیلی قدیمیه و اصلا جالب نیست ای کاش مثل محصولات گروه فولکس واگن بود و نکته بعدی هم چراغهای عقب اس کلاس جدید و چراغ جلوی a کلاس هست.
    ای و سی کلاس عالی شدن حتی از طراحیایه آئودیم هم بهترن!!!(نظر شخصی)

    موافقم ۹
    مخالفم ۵
  25. R

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (398 ديدگاه)

    آره بنز واقعا تشخیص محصولاتش سخته انقدر شبیه هم شدن مثل تعداد مدل های بی شمار ۹۱۱ پورشه

    موافقم ۱
    مخالفم ۹
  26. رامتین

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (2138 ديدگاه)

    متاسفانه طراحی های بنز و بی ام و انگار به بن بست خورده.

    موافقم ۵
    مخالفم ۱۰
  27. Navid_bivaN

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (2968 ديدگاه)

    من مشکلی با طراحیشون ندارم. به دست آوردن مارکت براشون مهتر از بقیه موارده. اونم توی بازاری که هر سال رقیبات آپدیت میشن و مشتری ها رو به سمت خودشون میکشونن. مشکل من با عدم ماندگاری این طراحی هاست. شما یه ماشین امریکایی دهه ۷۰، یه آلمانی دهه ۸۰ و یه ژاپنی دهه ۹۰ رو میبینی هنوز برات زیباست. ارزش کلکسیونی دارن. ارزش کلاسیک دارن. اما ماشین های امروزی در ۲۰-۳۰ سال دیگه همین دیدگاه بهشون پیدا میشه؟ اینا دارن تولید میشن که فروخته بشن و تمام. تکنولوژی بیشتر، آپشن بیشتر، شخصی سازی بیشتر، پروموشن و آفرهای فروش بهتر، دیگه با حس و حال مشتری کاری ندارند. فقط میخوان نشون بدن شما بدون برند ما یه چیزی کم داری، با برند ما اون کمبودت جبران میشه پس بیا از ما بخر.

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۱
  28. حسین

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (336 ديدگاه)

    طراحی و اصالت،فرانسوی و آمریکایی.

    موافقم ۲
    مخالفم ۲
  29. MAGNUM

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (3 ديدگاه)

    بنزو بی ام و طراحیشون خوبه ولی میتونستن از این بهتر بشن.استفاده از خطوط شکسته طراحی مرسدس رو کمی خراب کرد ولی توی آئودی شاهکار کرد حالا این نظرمنه نظر بقیه دوستان محترم

    موافقم ۴
    مخالفم ۱
  30. Amirreza

    ۳ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (277 ديدگاه)

    راستش برخلاف اکثر شما من طراحیای جدید بنز رو دوست دارم ، نمیگم تاین بهترین طراحیای تاریخ بنزه ولی واقعا اینم قشنگه

    موافقم ۱
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا