رونمایی پیکاپ الکتریکی تسلا سایبرتراک در سال پیش فصل جدیدی را پیش روی طراحی خودرو باز کرد. گفته میشود نسخه تولیدی این خودرو هم همان ظاهر جنجالی خود را در سال ۲۰۲۱ حفظ خواهد کرد.
استایل تیز و گوشهدار سایبرتراک باعث ایجاد نظرات سیاه و سفید بین مشتریان و طرفداران شده است. البته این موضوع از ثبت پیش سفارش ۲۵۰ هزارتایی تنها در عرض ۵ روز جلوگیری نکرده است. به این ترتیب احتمال دارد تسلا سایبرتراک تأثیر زیادی روی آینده طراحی خودرو داشته باشد.
خب اگر خودروهای معروف و نمادین امروزی بخواهند تحت تأثیر طراحی تسلا سایبرتراک قرار بگیرند با چه محصولاتی روبرو خواهیم شد؟ LeasingOptions این کار را انجام داده و ۵ رندر جالب از خودروهای سایبرتراکی شده را منتشر کرده است.
- مینی کوپر
فکر کردن به هر چیزی جز طراحی کلاسیک و استاندارد مینی کوپر کار بسیار سختی است. آیا اگر مینی توسط همان تیم طراحی تسلا سایبرتراک طراحی شده باشد همین محبوبیت برای مینی محفوظ خواهد بود؟
خب این بسته به نگاه مشتریان دارد. پانلهای گرد و روان مینی جای خود را به خطوط مستقیم در بخشهای گوناگون از جمله چراغها و جلوپنجره دادهاند. حتی قوس چرخ ها نیز گوشهدار طراحی شده است.
- فولکسواگن بیتل
میدانیم که فولکسواگن اقدام به خاتمه تولید بیتل پس از عمر ۸۰ سالهاش کرده اما حالا زمان مناسبی برای احیای این خودرو به عنوان یک محصول الکتریکی است. اگر طراحان تسلا این کار را انجام دهند احتمالاً حاصل کار شبیه این رندر خواهد بود.
البته تصور چنین چیزی بسیار سخت است زیرا ما دربارهی خودرویی صحبت میکنیم که تقریباً تخممرغی شکل است.
- جگوار اف تایپ
اف تایپ یکی از زیباترین خودروهای اسپورت قرن ۲۱ است و مخصوصاً نسخه پیش از فیس لیفت آن تا سالها در یادها خواهد ماند. این خودرو حتی پس از فیس لیفت نیز جذابیت بصری خود را حفظ کرده است. حالا تیم طراحی تسلا میخواهد روی اف تایپ دست بگذارد! نتیجه کار؟ نه چندان جالب…
طراح این رند جلوپنجره مشهور جگوار را حفظ کرده هرچند فرم آن تغییر یافته است. چراغها نیز چندضلعی شده اما زاویه تیز ستونهای A و سقف ظاهر جالبی را ایجاد کردهاند. اگر طراحی اف تایپ گردتر باشد قطعاً جالبتر خواهد بود.
- بوگاتی ویرون
ویرون از سطوح گرد و منحنی زیادی در طراحی بدنه خود استفاده کرده است. سایبرتراکی شدن این خودرو اصلاً آسان نیست اما نتیجه کار بهتر از انتظار بوده است.
اگرچه ورودیهای هوای جانبی مشهور ویرون حفظ شده اما طراحی آن با طراحی معمولی محصولات بوگاتی فرسنگها فاصله دارد.
- رنجروور اووک
احتمالاً این بهترین هماهنگی بین طراحی خودروهای نمادین و سایبرتراک است. طراح استایل اووک را حفظ نموده و درعینحال استایل خاص تسلا را در آن بکار برده است.
علیرغم تغییرات قابلتوجه این خودرو هنوز هم به عنوان یک رنجروور اووک قابلتشخیص است که همین امر هدف اولیه طراح نیز بوده است.
سینا BMW
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹واقعا مسخر شدن!!!!!
الان مشخص میشه چقدر ظاهر سایبر تراک بیش از زشت بوده
مهدی
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹من بتونم بیتل میگیرم
به نظرم عالیه مخصوصا نسلی که چرا پشتش دایره ای بود تو بازه دیده بودم عشق میکنم باهاش
مهدی (M سابق)
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹واقعا احساس میکنم ایلان ماسک از تتلو هم عجیب غریب تره !
هیچ جوره نمیتونم کاراشو درک کنم ! بعضی حرکتارو میزنه که واقعا فوق العادس ادم سختی کشیده و موفقیه اما بعضی از این حرکتاش …
چی بگم ؟ اخه این چی بود معرفی کردی؟
فرزاد
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹جای پیکان هم اینجا خالی بود , چون پیکان خودش کلا طراحیش سایبر تراکی هست خخخخخ
ferrari_lvr
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹بنظرم فقط رنجروور قابل تحمله:!
علیرضا
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹دقیقا . البته مقداری هم بوگاتی
Saeed
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹فقط اون رنجوور بهش ساخته
بقیه مخصوصا بوگاتی خیلی خنده دار شدن???
ارش
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹فاجعه ست .
Car lover
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹اگ طراحیه ضعیف باعث بهبود پرفورمنس بشه چرا که نه؟
چرا تمرکزمونو رو یه قابلیتی بزاریم که فقط بدرد چشمو هم چشمیو به قول یه سریا پرستیژ میخوره و از داخل ماشین هیچ دیدی بهش نداری؟ این نقطه قوت شکل تسلا تو ی فرایند ساخت بسیار به چشم میاد
شما باید احساس امنیت کنید مطمئن باشید به ماشینتون و قدرت کافی داشته باشین به شخصه برا روزمره ماشینی که این کارو انجام بده با قیمت گمتر ولی طراحی زشت تر بیشتر میپسندم و اولویتم به کیفیت مواد استفاده شده هست تا فرم چینش اگه تازه ظاهر مهک باشه برام
درضمن این طراحی نهایی سایبرتراک نیست و ما نمیتونیم چیزی که نیومدرو قضاوت کنیم
یا حق
سینا BMW
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹۹۰ درصد از خریداران ماشین رو بخاطر ظاهر میخرن. هیچکس غیر از علاقه مندان به خودرو دنبال پرفورمنس نیست اگه هم باشه بخاطر راحتیه و پز دادنه.
سایبرتراک برای مردم اومده بود ، و تنها نسخه پرفورمنسش بدرد میخوره و بقیه نه تنها پرفورمنشون ضعیف تره بلکه مثل همه ی نسخه ها زشت هستن
و اینکه این به احتمال ۸۷ درصد ظاهر اصلیشه
Car lover
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹مث ظاهر فوق العاده کرولا و راوفور
Abbas.Lambo
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹بازم سایبرتراک از بقیشون زشت تره
Farzad
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹نگاه کردن به این عکس ها از نگاه کردن به سایبر تراک هم ذلت بخش تره …
Car lover
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹رفت رو اعتبار چند تا برندی که جمع ارزششون (خودشون نه مجموعه مادرشون) اندازه تسلا نمیشه
مدتها طول میکشه تا ما بفهمیم اهمیت و مهم بودن رو مخاطب و مشتری تعیین میکنه نه پرستیژ نه زیبایی و نه هیچ چیز دیگه این منطق و تفکرو اپل بهش رسیده و استفاده میکنه ک چجور رگ خواب مخاطب دستم بیاد و اونیکه بهتر بتونه اینکارو کنه برندس چه ما خوشمون بیاد چه نیاد
شاهد منم پیش فروش فوق العاده همین ماشین زشته (که البته نسل جوون( ۱۸ ۱۹ ساله ها) خیلی دوستش دارن)
تو عرصه موسیقی هم همینه کیه که ندونه سواد موسیقی بندی مثه گرین دی خیلی بیشتر از جاستینه؟
اما برنده کیه؟ کی از کارش راضیه؟ کی پول بیشتر به جیب میزنه؟جاستین
OMID
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹میگم این نوع طراحی واسه عابر پیاده خطرناک نیست؟
چون اون لبه جلویی اگه با کسی با سرعت بالا بخوره قشنگ نصفش میکنه به خصوص این که فولادی هم هست
Behrouz. anzali
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹احتمالش زیاده
Elmiraj
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹هر مانعی در شعاع ۱۶۰ متری این ماشین با دو رادار لیزری تشخیص داده میشه ، اگر اون انسان یا ماشین یا حتی حیوان برای سایبرتراک ایجاد خطر کنه یا سایبرتراک برای اون شیء خطر ایجاد کنه سیستم در ۶۰ متری سرعت کم میکنه و اگر لازم باشه ترمز میکنه و برخوردی در کار نخواهد بود .
.
هم اکنون در صفحه اول Electrek میزان ایمنی Autopilot نسبت به سیستم های ایمنی معمول شرح داده شده .
OMID
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹درسته ولی فکر کنم طراحی مدل تولیدی رو تغییر بدن تا حدودی به دلیل قوانین
سیستم تسلا درسته پیشرفته ترینه ولی بازم عملکردش صد در صد نیست
به همین خاطر فکر کنم طراحیش رو تغییر بدن و جلوش رو یه کم روان تر کنن شاید
مازراتی
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹جلو جگوار اف تایپ چقدر شبیه دنا شده
دنا هم ی پا سایبر تراک هس برا خودش ?
Elmiraj
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹دلایل بسیار بزرگی پشت طراحی سایبرتراک وجود داره که برای ۹۰ درصد مردم غیر قابل درکه…
ماشین بعدی تسلا مثل سایبرتراک نخواهد بود چه برسه به ساخته های دیگر شرکت ها….
سینا BMW
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹از نظر دوستداران تسلا:
ماشین های تسلا فضایی هستن و ۱۰۰۰۰۰۰۰سال از خودشون جلوترن
بقیه کارخونه ها آشغال میسازن و فقط تسلا خوبه
دوستان چرا میخواهید مخفی کنید تسلا در این پروژه ضعیف عمل کرده.
بله تسلا از نظر نرم افزاری و آپشن فوق العادس ولی از نظر زیبایی و طارحی و کابین و هندلینگ بسیار ضعیفن و ماشین ها رو با کامپیوتر اشتباه گرفتن
Hamidreza
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹همیشه خیلی ها سعی میکردند که مثلا یه چیز بسازن که مال صد سال آیندس! خودتون برید مثلا فیلم هایی که تو سال ۱۹۸۰ تولید شدند و قصد نشون دادن سال ۲۰۵۰ رو داشتند ببینید! می فهمید چقدر مسخره اند ! اما اونی که طبق معمول بوده همیشه خاصه! مثل ماسل کار ها! مثل فیلم هایی که بازمانه جلو رفتند!
اینم چند سال دیگه باعث خنده میشه…
البته بنظر من ماشین بدی نیست و پرفورمنس خوبی ارائه میکنه؛ واسه کسی که میخواد خودنمایی کنه و خاص باشه خوبه! چون کسی که بخواد بعنوان یه وانت واقعی از ماشینش کار بکشه نمیاد اینو بخره! میره پیکاپ های دیگه میخره!
البته از مردم هیچی بعید نیس!
Elmiraj
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹تسلا در این پروژه ضعیف عمل کرده که بیش ۷۰۰ هزار پیش سفارش دریافت کرده ، ولی فولکس واگن id.3 که کلی مشکل نرم افزاری داری داره و کلا ۳۷ هزار سفارش گرفته موفق هست…؟!
.
من زیبایی و طراحی را در model S و رودستر و هندلینگ بی رقیب را در model 3 performance بخوبی می بینم…
سینا BMW
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹id3 ربطی به سایبرتراک نداره
سایبرتراک در بازار به فروش میره که F15۰ اونجاس.
از نظر هندلینگ بهتره حرفی زده نشه معلومه که برقی ها هندلینگشون ضعیفه
زیبایی و طرحی شاید رودستر خوب باشه ولی اگه مقایسه ی بین سری ۵ و مدل S رو ببینی ضعف های طراحیش مشخصه، زیادی سادست.
کلا تسلا از تکنولوژی عالیه ولی در بقیه موارد خیلی ضعیفه و جای کار داره
در آینده بهتر میشه (اگه دست از طراحی های فضایی و تخیلی برداره) ولی با اون افزایش قیمت زیادی هم بوجود میاد.
و درکل باید گفت صنعت اتوموبیل سازی با بازار های تکنولوژی مثل AMD و و اینتل و انویدیا متفاوته و برعکس اونجا که چندتا مشخصه برای خرید هست در بازار خودرو صد ها مشخصه وجود داره
با تشکر از شما
رضا
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹سایبر تراک خیلی باحاله ، شبیه جنگنده رادار گریز نیروی هوایی میمونه ، من این طراحی رو به بقیه ترجیح میدم
علیرضا
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹فک نکنم کسی باقی مونده باشه که از تراک دفاع کنه هنوزم