طراحیفراری

رقابت طراحی فراری برای آینده

فراری اخیراً مسابقه‌ای را بین دانشجویان دانشکده‌های طراحی اتومبیل معتبر دنیا ترتیب داده که در آن، شرکت‌کنندگان می‌بایست یک سوپرماشین آینده را طراحی می‌کردند. بر این اساس، دانشجویان از نزدیک به ۵۰ دانشکده، پروژه‌های خود را ثبت کردند و از بین آنها، ۴ نامزد نهایی از «هوخشوله فارزهایم» آلمان، «دانشگاه هانگیک» کره جنوبی (برنده قبلی رقابت)، «ISD-روبیکا» فرانسه و «کالج کریتیو استادیز» دیترویت امریکا انتخاب شدند. اکنون برنده نهایی نیز مشخص شده است.

Ferrari de-esfera
Ferrari de-esfera
بالاترین جایزه با عنوانی که فراری برای آن به کار می‌برد، یعنی گرن پرِمیوسولوتو (Gran Premio Assoluto)، به سوپرماشین «مانیفستو» از ISDـروبیکا رسیده است. مایکل بارتلی، گریمود جِروِکس، جین باپتیست اپینات، میشائیل کالیویاناکیس، استانیسلاس اولک‌سیاک و ویلیام استوک، افرادی بوده‌اند که در تیم طراحی این سوپرماشین آینده حضور داشته‌اند.

Ferrari manifesto
Ferrari Manifesto
تعدادی از طراحان فراری و پینین‌فارینا، در کنار برخی مجموعه‌داران و سباستین فتل، راننده مسابقات فرمول یک، در داوری این مسابقات مشارکت کرده‌اند. مطابق گفته فراری، هیئت داوری نسبت به انتخاب برنده، با یکدیگر هم‌نظر بوده‌اند و این جایزه، به خاطر کیفیت و تکامل طراحی و همین‌طور توانایی تیم دیزاین برای ساخت یک چشم‌انداز منسجم در طراحی بدنه، کابین و پکیج مکانیکی خودرو تعلق گرفته است.

ferrari concept
ferrari concept
همچنین اشاره‌ای ویژه به مدل FL از رومن ایگوروف در دانشکده «هوخشوله فارزهایم» شده که شاید تمرکز بیشتر این طراحی بر روی کابین، مانع از انتخاب آن برای جایزه برتر بوده است. [دانلود ویدئو]


در این میان، هواداران، مدل «دی اسفرا» از طراحان دانشگاه هانگیک، یعنی چائه ووک لی، ها کیونگ یوئم و وو جین جانگ را به عنوان طراحی برتر این مسابقات دانسته‌اند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. Archi KHAN

    ۳ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (2165 ديدگاه)

    اینجاست که باید گفت :

    ” خودروسازی یعنی فِراری و پورشه … “

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. moein

      ۳ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (856 ديدگاه)

      من نمی دونم چرا این پورشه رو می چسبونی فرای

      موافقم 2
      مخالفم 0
  2. 4x

    ۳ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (101 ديدگاه)

    اسفرا واقعا لایق تر بوده فستو زیادی فضایی هست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. بنتلی

    ۳ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (1626 ديدگاه)

    پس حتما بقیه خودروسازا هم رفتن علف بچرن؟!!!ی چیز دیگه، جنابarchi khan‏ آدم ی جمله رو صدبار نمیگه!
    درمورد این طرحها هم باید بگم بعضیاشون واقعا زیبا و بسیار مدرن هستن برخلاف اون چهارتا طرح چرت دوج یا اون مفهومی مسخره کونیگ زگ،ب امید روزی ک طرحهای من هم دیده بشه!البته دیگه انرژی ای برا کشیدن طرح جدید ندارم

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. king 918

      ۳ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (2493 ديدگاه)

      بنتلی جان منظورش این نیست که باقی هیچی نیستن یه جور احترامه که منم چون از این دو کمپانی بیشتر از باقی خوشم میاد با این جمله موافقم ……..
      باقی خودروساز ها هم که ارزو هستن به جای خود ولی این دو برند چیز دیگن ………..

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. asa

      ۳ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (569 ديدگاه)

      بنتلی جان این طرح هاتو که این قدر ازش تعریف میکنی میتونی به جای عکس اواتارت بزاری یا ایمیل کنی یا چمیدونم هر کار دیگه ای که بچه های پدال هم بتونند ببینند . اخه این جور که میگی واقعا خیلی کنجکاو شدم. ممنون.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. 4x

    ۳ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (101 ديدگاه)

    اینجا ایران سیاست قاطی علم اقتصاد تجارت زندگی همه چیز شده ما علم نمی خوایم چون نفت داریم این رو از زبون بی زبونی سیاست کشور میشه فهمید شکوفا نشدن استعدادها به خاطر نفت نداشتن همچین خودروهایی به خاطر نفت بودجه نداشتن واسه رفتن به یه مسافرت خارجی فقط به خاطر نفت و سایر مشتقاتش…………………..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. naser ferar.

    ۳ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (38 ديدگاه)

    خیلی عالی واقعا لذت بردیم به امید عملی شدن .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. asa

    ۳ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (569 ديدگاه)

    این دریچه های بغل مانیفستو که به صورت یک کنال تا عقب ماشین امتداد یافته و باد رو از این کانال به عقب هدایت می کنه فکر میکنم از روی روش هوشمندانه فورد gt 2016 تقلید کردند . فقط با این تفاوت که مال فورد مهندسی تر و پیچیده تر بود . راستی این طراحی دیترو یتی کدوم بود؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. احمد باقری

    ۳ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    به نظرم از نظر طراحی، دی اسفرا بهترین بود، ولی خب اونا پارامترهای زیادی رو دخیل می دونن و انتخابشون مسلما فرق داشت.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. بنتلی

    ۳ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (1626 ديدگاه)

    ‏ ‏king918عزیز،دوست گرام،من نگفتم ک فراری و پورشه بد هستن!قبول دارم ک خیلی خفنن،ولی خوب فقط ب این دوتا محدود نمیشه،از طرفی ی جمله چن بار و اون هم پشت سرهم گفته بشه یکم خز میشه و میره رو اعصاب،چون قبلنا با این جمله مشکلی نداشتم،در هرصورت من نوکرشما و ‏archi khanهستم،حرفتون حجته و بالای سر،ی لحظه عصبی شدم شرمنده.آسا جان من چن تا دارم ولی یکم کثیف و نامفهوم(گرافیت پخش شده روکاغذ و خط های اضافه ریز زیاد داره) هستن،چن تاشون هم رو کاغذ خط دارن،حتما ی طرح جدید و خفن و تمیز میکشم و میزارم براتون،البته یکم سرم شلوغه و ممکنه طول بکشه،شرمنده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. Carbonado Aventador

    ۳ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (4461 ديدگاه)

    مهد خودروسازی یعنی ایتالیا…
    فراری . لامبورگینی . پاگانی>پورشه . بی ام و . بنز

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. 11A11

    ۴ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (144 ديدگاه)

    امریکا.ایتالیا.بریتانیا.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا