طراحی

پیوند گذشته و آینده با طرحی از یک درشکهٔ کانسپت

تصور کنید اگر موتور درون‌سوز اختراع نشده بود، امروزه شیوهٔ حمل‌ونقل به چه صورت بود. ممکن بود همچنان برای جابجایی از درشکه‌ها استفاده می‌کردیم اما مطمئناً این وسایل نقلیه هم نسبت به قبل پیشرفت می‌کردند. برای ایجاد تصوری در این رابطه، شرکتی بنام Camal طرحی از یک درشکهٔ مدرن کانسپت را ارائه کرده که عناصری از گذشته و آینده را درهم‌ آمیخته است. این کانسپت که Viva نام دارد، بجای پیشرانهٔ درون‌سوز به معنای واقعی کلمه از اسب بخار استفاده می‌کند.

دو اسب این درشکه را می‌کِشند و همان‌طور که این اسب‌ها به کشیدن درشکه می‌پردازند، حرکت چرخ‌ها، باطری‌هایی را که در درشکه تعبیه شده‌اند شارژ می‌کند. سپس با استفاده از این برق، زمانی که اسب‌ها خسته می‌شوند، موتورهای الکتریکی می‌توانند نیروی موردنیاز برای حرکت درشکه را فراهم کنند. حتی زمانی که مالک نخواهد اسب‌ها را از اصطبل خارج کند، Viva می‌تواند به‌طور مستقل صرفاً با نیروی برق کار کند.

نمای بیرونی Viva ساده و آینده‌نگرانه است. ریل‌های کشیده‌ای در طرفین درشکه قرار دارند و در جلو هم دو چرخ نصب شده است. سرنشینان در غلاف بزرگی می‌نشینند و یک چرخ کُروی هم در عقب تعبیه شده است که پیچیدن درشکه را تسهیل می‌کند. شاید تصاویر به‌درستی مشخص نکنند اما این درشکه، وسیلهٔ کاملاً بزرگی است. به گفتهٔ طراح این درشکه، کانسپت Viva هفت متر طول دارد که به‌عنوان‌مثال حتی از رولزرویس فانتوم هم با طول ۶.۰۹ متر کشیده‌تر است. عرض و ارتفاع آن نیز به ترتیب برابر با ۲.۵ متر و ۲ متر است.

ابعاد بزرگ این درشکه موجب ارائهٔ فضای داخلی بسیار زیادی شده است. در هر طرف کابین دو صندلی بزرگ و راحت قرار دارد و بنابراین در این درشکه چهار سرنشین می‌توانند به‌صورت روبروی هم بنشینند. بااین‌حال نباید انتظار داشت که برای حمل‌ونقل بازگشتی به اسب‌ها و درشکه‌ها صورت گیرد اما Camal ایدهٔ جالبی را ارائه کرده است. شاید وقتی نهایتاً سوخت‌های فسیلی در دنیا به پایان برسد، ثروتمندان برای حمل‌ونقل خود از چنین وسیله‌ای استفاده کنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. حامد

    ۱۹ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (17 ديدگاه)

    تصور درشکه های سایپا و ایران خودرو موهای تنمو سیخ میکنه?????

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. GOD BLESS AMERICA

    ۱۹ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (758 ديدگاه)

    واقعا چرا؟

    من فکر میکنم سرعت و شتابی که موتور های درون سوز به ما هدیه کرد باعث شد آیرودینامیک مورد توجه قرارگرفته و اینقدر پیشرفت کنه، بنا براین بدون آنها یک کابین مکعب مستطیل با تزئینات افراطی هندی/پاکستانی تصویری بسیار معقولتر و محتملتر برای سال ۲۰۱۷ است.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. DYBALA

    ۱۹ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (480 ديدگاه)

    ههه
    هرگز
    چطور ذهنش به موتور الکتریکی رسیته اما به درون سوز نه؟
    اینام بیکار میشن جوک طراحی میکنن :))))

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Roham

    ۱۹ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (728 ديدگاه)

    خوشگل شده

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا