پیوستن مدیر طراحی اسبق رولزرویس به هونکی

در حرکتی سورپرایز کننده، مدیر طراحی اسبق رولزرویس آقای جایلز تیلور به برند لوکس چینی یعنی هونکی پیوست. کمپانی مادر هونکی یعنی گروه فاو اعلام کرد تیلور به عنوان معاون مدیر جهانی طراحی این برند و مدیر خلاقیت ارشد آن ایفای نقش خواهد کرد.


تیلور در جایگاه جدید خود مسئول اصلی استراتژی‌های طراحی جدید و کانسپت های منحصربه‌فرد برای برند لوکس هونکی خواهد بود. همچنین این مدیر جدید به تثبیت مرکز طراحی پیشرفته‌ی فاو در مونیخ کمک خواهد کرد. تیلور همچنین باید به جهانی شدن فلسفه‌ی طراحی محصولات فاو از جمله خودروهای خودران کمک کند.


جایلز تیلور در مونیخ مستقر خواهد شد جایی که تیم طراحی سطح بالایی در آنجا مشغول بکار هستند. مرکز طراحی پیشرفته‌ی فاو عموماً پروژه‌های برند هونکی را پیش خواهد برد که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به محصولات مفهومی و تولیدی اشاره کرد.


تیلور تجربه‌ی قابل‌توجهی در طراحی خودروی سوپر لوکس دارد. او از سال 2012 تا ژوئن سال جاری مدیر طراحی رولزرویس بوده است. در این سال‌ها تیلور مهم‌ترین محصولات نوین این برند از جمله کانورتیبل داون، نسل جدید فانتوم و شاسی‌بلند کولینان را طراحی کرده است. او همچنین در سال 2016 اقدام به طراحی کانسپت خودران 103EX کرد.


تیلور پیش از پیوستن به رولزرویس به مدت 13 سال در جگوار حضور داشت و طراح اصلی مدل‌های سدان XJ کنونی و XK محسوب می‌شود.


خب با این تفاسیر چرا تیلور با تجربه باید به فاو بپیوندد؟ جدای از بعد مالی قضیه که کاملاً قابل‌توجه است، تبدیل برند هونکی به لوکس سازی جهانی یک چالش هیجان‌انگیز در مقایسه با حضور در رولزرویس محسوب می‌شود.


تیلور دراین‌باره می‌گوید:

من کاملاً به دنبال اتخاذ روشی جدید در فاو هستم. هونکی به عنوان قدیمی‌ترین و مشهورترین برند چینی تاریخچه‌ی فرهنگی و صنعتی قابل‌توجهی دارد. عناصر الهام‌پذیر زیادی حول‌وحوش این برند وجود دارد تا به این ترتیب بتوانیم محصولات مدرنی برای عصر جدید تولید کنیم.


نام هونکی که در زبان ماندارین به معنی پرچم قرمز است در سال 1958 تأسیس شده و در آن زمان تنها مدیران رده‌بالای دولتی اجازه‌ی استفاده از محصولات این شرکت را داشتند. این برند در اواسط دهه 90 میلادی احیا شد. مالک هونکی یعنی گروه فاو یکی از سه خودروساز بزرگ چین می‌باشد.

درباره نویسنده

شاهین احمدزاده، نویسنده و مترجم مطالب مربوط به دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مرتبط

4 دیدگاه

  1. مسعود
    سوابق: (47 دیدگاه) ,

    وقتی شرکتی تولیدی در مسیر رقابت جهانی قرار میگیره مجبور به استفاده و جذب افرادبا تجربه و متخصص در رده جهانی میشه !! در مقایسه با شرکت های تولیدی ایرانی منجمله ایران خودرو و سایپا چون با بازار بسته و تشنه مواجه هستند نیازی به دگرگونی ، جذب متخصص و دفاتر طراحی بین المللی ندارند . حمایت از بی دریغ دولت از خودرو سازان وطنی بوی سهیم بودن افرادی بالادستی و پنهان در این سود های کلان داره … !!! عدم آزاد سازی قیمت ها به بهانه حمایت از تولید داخل بهانه ای است که به خورد ملت میدهند و خود سوار بر خودرو های میلیاردی به ریش ملت میخندند ….. !!

    پاسخ
    1. محمد حسین
      سوابق: (313 دیدگاه) ,

      البته آقایون از خداشونه که قیمت ها آزاد بشه به شرط انحصاری موندن بازار

      پاسخ
    2. محمد
      سوابق: (1133 دیدگاه) ,

      راهی که چینیها در پیش گرفتن، همون راهیه که کره هم رفت
      همون تنها راه پیشرفت صنعت:
      یعنی رقابت + استفاده از استعداد + تجربه
      .
      ما هم انحصار داریم
      هم استعدادهامون رو فراری میدیم
      هم گوش و چشممون رو گرفتیم که از تجربه دیگران استفاده نکنیم
      ما قسم خوردیم که درجا بزنیم
      .
      امروز تحریمیم،
      ۲ سال پیش که میتونستیم با شرکتهای تراز اول همکاری کنیم،
      باز رفتیم چین ماشینهایی رو قرارداد بستیم که خودشونم سوار نمیشن
      تهش که شاخ غول رو شکستیم رفتیم با کیا قرارداد بستیم واسه مونتاژ سراتو ۲۰۱۰ تو سال ۲۰۱۸
      .
      امروز کف حقوق رسمی یه کارگر ایرانی، واسه ۱ ماه، حدود ۷۵ دلار آمریکاست!!!
      این یعنی چی؟؟؟
      یعنی ایران ارزان ترین نیروی کار رو داره
      یعنی اگه تولید هر ماشینی تو آمریکا مثلا ۲۰.۰۰۰ دلار هزینه داشته باشه،
      تو چین ۱۵.۰۰۰ دلار هزینه داره
      تو ایران ۱۰.۰۰۰ دلار
      یعنی ایران میتونه بجای چین، بهشت هر نوع صنعتی باشه از موبایل ساز تا ماشین ساز و …
      .
      اما خودمون نمیخواییم
      چون انحصار ایجاد کردیم،
      چندتا شرکت محدود ایجاد کردیم،
      پول رو هم دادیم دستشون
      امروز این انحصار با قدرت مالی بالا، قدرت لابی ایجاد کرده که نه وزیر طرفش میشه نه وکیل نه هیچ فردی
      خودش مختاره به انجام هر کاری
      نظر بقیه رو هم موافق میکنه
      .
      ما فقط انحصارش رو میبینیم به بهانه کمک به تولید ملی
      اما اینها رو نمیبینیم
      که ما بله قربان گو شدیم
      وزیر تو اوج تحریم خودروها توسط مردم بهشون وام ۱.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ هزاران میلیاردی میده که نجاتشون بده
      اما همون وزیر وقتی میخواد استیضاح بشه
      رسما تو رسانه ها اعلام میکنه که خودروسازان! طرح فروش ویژه به مناسبت عید غدیر میزارن
      با تحویل ۴۵ روزه
      با قیمت قطعی
      برای کنترل بازار
      و همینطور کمک به جلسه استیضاح وزیر
      اما اونها بجاش اینجوری شرایط میزارن:
      اعلام شرایط فروش تا ۲ هفته بعد از عید غدیر که عملا شده به مناسبت دهه محرم
      تحویل ۱۲ تا ۱۸ ماهه
      با قیمت غیر قطعی
      برای گرانی بازار
      و همینطور کمک به عزل وزیر
      این عزیزان امروز اینقدر قدرت لابی دارن با همون انحصاری که خودمون بهشون هدیه دادیم

      پاسخ
      1. mahdy
        سوابق: (2006 دیدگاه) ,

        چینی ها و کره ای ها میرن (البته کره ای ها رو باید بگیم میرفتن ) سراغ افراد با تجربه و کار بلد خارجی
        و ما میگیم خود کفاییی فقط خود کفایی اینا اجنبی هستن و …
        آقا قبول تبعه خارجی نیارین شما که افرادی مثل نادر فقیه زاده دارین که در شرکت های بزرگ جهانی کار کردن (خیلی ها داریم ولی ایشون رو که اسم بردم خیلی از دوستان هم میدونن در بی ام دابلیو کار کردن که شرکتی به مراتب بزرگ تر از جگوار و رولز رویث هست که جایلز تیلور درشون کار میکرده و به عنوان فردی حرفه ای و با تجربه به کار گرفته شده)

        پاسخ

دیدگاه شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.